Gå til innhold

Er den norske statskirke katolsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig: Hvor hadde du praksisen din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo en smakssak. Selv er jeg absolutt tilbøyelig til å kalle noen dum dersom de uttrykker fordommer mot muslimer og samtidig indikerer at de ikke har peiling på religioner generelt.

Skrevet

Forresten, må man ikke være 21 år for å begynne på fengselsskolen?

Skrevet

Hva er definisjonen på dum da, pila? Skal vel langt mere til å havne i den "kategorien".

Skrevet

"Lite gjennomtenkt; tåpelig, uklok, lite flink" i følge nettordboka til UiO.

Skal mer til enn hva? Jeg forklarte rett her oppe at jeg anser dette som subjektivt, og at jeg glatt mener det er dumt å gi uttrykk for fordommer mot en religion man ikke vet noe om.

Skrevet

Kanskje det er dumt av deg å kategorisere og dømme en person du ikke vet noe om og da?

Skrevet

Jeg har ikke kategorisert og dømt noen som helst. Jeg har påpekt at jeg synes det er dumt å ha fordommer mot muslimer om man ikke vet noe om religion. Er du uenig?

Skrevet

*fnis*

Er det noe særlig smartere å kalle ei du ikke vet noe om for dum da?

Skrevet

Det må man ikke, man blir helst ikke tatt inn før man er 23 men var på intervju,...

Skrevet

Mulig korttids hukkomelsen din er på plass.. men les noen av innleggende du selv har postet...

Skrevet

Den setningen om korttidshukommelsen skjønte jeg ikke, ei heller skjønner jeg hvilke(t) innlegg du sikter til. Men du kan sikkert opplyse meg?

Skrevet

OPPTAKSKRAV

For opptak som aspirant ved Fengselsskolen kreves at søkeren:

enten har generell studiekompetanse, eller

annen relevant utdanning og yrkeserfaring som gjør søkeren særlig skikket til tjeneste i fengselsvesenet. (Følgende fag fra allmennfaglig studieretning må dokumenteres: norsk, engelsk og samfunnslære tilsvarende generell studiekompetanse.)

har minst ett års praksis fra yrkeslivet.

har den nødvendige modenhet og personlige egnethet for tjeneste i fengselsvesenet.

har avtjent sin verneplikt/siviltjeneste eller er fritatt for avtjening

er mellom 21 og 35 år

består en fysisk test som inneholder styrkeøvelser og en utholdenhetsøvelse

har god helse og vandel. Helseattest og uttømmende politiattest må framlegges ved opptak.

har førerkort er norsk statsborger

Hele aspiranttiden er å betrakte som prøvetid, og det vil bli foretatt kontinuerlig egnethetsvurdering.

Kriminalomsorgens utdanningssenter

HI er født i 1987...

Skrevet

"Hvordan man skal vite det? Vel, de fleste her i landet har i det minste fullført sjette klasse ..."

"Selv er jeg absolutt tilbøyelig til å kalle noen dum dersom de uttrykker fordommer mot muslimer og samtidig indikerer at de ikke har peiling på religioner generelt."

Skrevet

det er vel ikke du som har kalt meg dum? Det er jo sant, man er lite opplyst da når man ikke vet slike selvfølge ting og vite...

Skrevet

Så det som står på websidene til fengselsskolen er feil?

("Det er ingen øvre aldersgrense for å søke seg inn på Fengselsskolen. Det eneste aldersmessige kravet vi stiller, er at søkeren må være fylt 21 år det året opptaket foregår. Erfaringsmessig ser vi likevel at muligheten for å bli innkalt til opptaksprøver synker etter hvert som søkerne kommer inn i 40-årene.")

Skrevet

Står noe annet på sidene til fengselsskolen da...

For å komme inn på Fengselsskolen kreves det at du:

- har generell studiekompetanse, eller

- har du ikke generell studiekompetanse må du ha fagene norsk, engelsk og samfunnslære på studiekompetansenivå og erfaring fra arbeid med mennesker

- har den nødvendige modenhet og personlige egnethet som kreves som fengselsbetjent

- har avtjent verneplikt eller kan dokumentere fritak (kravet gjelder menn)

- har minst ett års praksis fra yrkeslivet

- er 21 år eller eldre det året skolen starter

- består en fysisk funksjonstest som inneholder styrkeøvelser og en utholdenhetsprøve

- har god helse og god vandel. Helseattest og uttømmende politiattest må først fremlegges ved tilsagn om opptak

- har førerkort for personbil

Skrevet

Sjiraff:

Ja?

De fleste her i landet har fullført sjetteklasse. Da har de vært innom statsreligionen mange ganger. Det gir svar på spørsmålet "Hvordan skal man vite det."

Den andre setningen du siterer står jeg fullt inne for. Men jeg ser ikke at den har noe med "personer jeg ikke vet noe om" å gjøre. Jeg setter jo som forutsetning at vedkommende person uttrykker fordommer mot muslimer uten å ha snøring på religion.

Skrevet

Da må de ha gjort et unntak...

Skrevet

Hvorfor motsier du det som står på sidene til krus?

Skrevet

Lest mellom linjene indikerer du jo at hun er dum...

Skrevet

Det ligger nok dessverre i korta dine, du.

Jeg har mine meninger om innvandring og rasisme, og de tror jeg du kjenner til.

Skrevet

HI! Hvordan forklarer du opptakskrava til fengselskolen når du selv bare er 20 år? Har du studiekompetanse da? Yrkeserfaring??

Unnskyld meg, men hele greiene med deg og den såkalte "høyskolen" din lukter det muggent av...

Skrevet

Har du noen spesiell kompetanse eller utdanning, som gjør at de kan ha gjort unntak da? Var det få kvinnelige søkere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...