Gå til innhold

Er den norske statskirke katolsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehehe...akkurat hva jeg mener..ikke den skarpeste kniven i skuffen du HI. Sliter litt med fordommer i tillegg til basiskunnskap også...kan jeg spørre hva du studerer på høyskolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe jaja...

Veit jo at vi tror på jesus og gud... og kan jo de ti bud, trosbekjennelsen osv osv osv...

Skrevet

Hjølpes ... nei, religion og politikk har jo ingenting med hverandre å gjøre her til lands. Det er derfor kongen er lovforpliktet til å bekjenne seg statsreligionen, regjeringen må bestå av minst 2/3 luthersk-evangelisk bekjennende og deler av befolkningen ikke får gifte seg som andre folk.

Skrevet

hehe, du er faktisk ikke den eneste som ikke visste det. jeg vet at den ikke er katolsk, men visste ikke at den er evangelisk luthersk protestantisk osv :P hehe! jeg er ikke døpt, har aldri hatt noe med kirken å gjøre. ikke konfirmert, og datteren min er ikke døpt. jeg ble tatt ut av kristendomsundervisningen på skolen, og gikk livssyn istedet. jeg bryr meg rett og slett ikke om religion og kirke, men man kan jo ikke si at jeg er en dårlig mor fordi? stakkars hi:) du er ikke alene om å være "dum og uopplyst" :P

Skrevet

Jeg lurer i hvertfall ikke på hvilket parti du stemte på ved valget.. He he.

*For folk flest*

Skrevet

Nei jeg er egentlig ikke fordomsfull, for jeg har respekt for andre mennsker... går fengselskolen er ikke høyskole men er i hvertfall noe... hehe

Skrevet

HAHA : ) Bra Spetakkel : ) Men tror ikke HI skjønte den...

Skrevet

Stemte arbeiderpartiet nå i høst:) litt til alle

Skrevet

you go bimbambom! er helt enig med deg... og de som i det hele tatt antyder til att du er en dårlig mor burde jo sjekke om det står vel til med dem...

Skrevet

Jo. Du er EGENTLIG (litt?) fordomsfull når du gir uttrykk for at du er "litt redd for muslimer." Med mindre du har en empirisk opplevelse av at alle muslimer er farlige, og det har du ikke.

Skrevet

Hvorfor sa du at du studerte på høyskole høyere opp i innlegget da? Ikke så smart alikevel? Enhver idiot kan jo komme inn på fengselskolen da...

Stakkars alle de utenlandske innsatte da...når du kommer der og er "litt redd for muslimer"...

Skrevet

Tusen takk for det:) Vi får kjempe sammen;)

Skrevet

Jeg for min del mener det skal mer til for å være en dårlig mor, men dette er jo ikke akkurat noe å skryte av?

Skrevet

La nå mennesket være i fred.

Jeg er enig i at det var rat at HI ikke visste dette - hvordan har hun kunnet unngå å få med seg dette?

Men, det er IKKE alltid de som stiller dumme spørsmål som mer dummest, det er BRA å våge å stille dumme spørsmål, så det er ingen grunn til å halshogge henne fordet.Og nå vet hun jo at den norske kirke ikke er katorlk, så nå er hun på linje med alle oss andre i den saken.

Barna hennes har det sikkert utmerket.

Skrevet

Ja det kan de sikkert:) hehe ja stakkars... du skulle bare sett meg du, da tror jeg du hadde blitt redd:) hehehe

*takk for at vi får noe og le av i kveld*:)

Dette er kjempe gøy:)

Skrevet

når det gjelder å være en god mor er det den sosiale ineligensen som teller og ikke om du vet att den norske kirke er luther protestantisk

Skrevet

Ja, du har rett....man stiller et spørsmål:)

Det er tusenvis av mennesker som døper barna sine pga. tradisjon. Det er heller ikke noe krav at man skal vite hvilket kirkesamfunn Den norske kirke er.....

Synest det blir helt feil å henge ut en person pga. valgene hennes, dere har ingenting med det! Bit i det sure eplet og prøv å forstå andre...

Får gysninger av belærende hormontroll!!!

Skrevet

Dette er ikke myntet på HI, men enkelte andre i tråden.

Det må nesten være bedre å ha en mamma som ikke vet allverdens, men som tydeligvis ikke er redd for å spørre - enn å ha en mamma som synes det er greit å rakke ned på andre fordi de ikke "vet nok"? :)

Forhåpentligvis er ikke holdningen til noen av foreldrene her smittende, for det må da bli noen ufyselige unger etterhvert.

Skrevet

Det er noe av det bedre jeg har hørt:) Og akkurat det du sier det tror jeg man skal ha i bakhodet litt;)

Skrevet

Til HI: Hvis du går fengselsskolen, bør du i hvert fall oppdatere deg på allmennkunnskapene dine, som hvem som er statsminister i Norge, statsreligion og slikt... En jeg kjenner ble spurt på intervjuet til fengselsskolen om hvilke poster Jens Stoltenberg har hatt innen politikken. I tillegg må jeg bare si at hvis du er redd for muslimer, har du ingenting å gjøre i fengselsvesenet!

Skrevet

HI: Håper du ser det jeg skrev lengre opp..

MEN til dere andre som kaller henne dum: Det er for teit å kalle andre mennesker dumme bare fordi de ikke vet ting som vi mener de bør kunne. Jeg mener selv at en slik ting er noe folk bør vite. Men å sitte og kalle folk dumme - DET er for dumt.

Skrevet

Ikke nødvendigvis dum, skjønt muligheten er så avgjort til stede. Bare grusomt ignorant.

Én ting er å ikke vite hvilken statsreligion landet en bor i har, men når man i tillegg velger å døpe barnet sitt til en religion man tydeligvis ikke vet hva går ut på og uttrykker klare fordommer mot noen som tilhører en annen religion (som man i følge seg selv ikke vet noe annet om enn at de leser koranen ...), da stiller man seg passe lagelig til for hugg.

Skrevet

Å si jeg er redd for muslimer det er jo tull... hehe synes hele tråden her ble tull etter jeg fikk svar på det jeg spurte om:)

Hehe, hadde vel ikke tatt den utdanningen om jeg hadde vært så redd av meg? hehe

Måtte bare gjøre meg litt dummere..

Men om Jens Stoltenberg og sånn veit jeg faktisk veldig mye om, er engasjert i samfunnet selvom det ikke høres sånn ut:)

Skrevet

Pila, joda... Men å kalle en person dum, pga én ting, er å dra den for langt. Men hvis én og samme person ikke vet f.eks. hovedstaden i Norge, hvor mange fylker vi har, nasjonalfugl, nasjonalsang, hvem som er statsminister, om vi har president, navnet på kongen, nasjonaldag, hvorfor vi feirer jul, hva som er statsreligion i Norge, o.l., DA vil jeg være tilbøyelig til å kalle personen dum. Men hvis personen ikke vet én eller to av disse tingene, er ikke det nok til å kalle et menneske dum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...