Cat.68 Skrevet 2. januar 2008 #76 Skrevet 2. januar 2008 Men KaMa Kranglesiden er vel ikke stedet for å finpusse sine sosiale antenner. Både du og jeg vet at her blir man hetset så ørene flagrer samme hva man skriver om. Jeg er vel kanskje en som virkelig fått føle på det. Om jeg skulle ha latt det gå inn over meg hadde jeg for lengst sluttet å skrive ting her inne. Eneste gangene jeg reagerer er nå man forlater temaet og begynner å blande inn personlig informasjon for å vinne poeng. Det har jeg ALDRIG sett Yppert gjøre, Derimot er Annie veldig ivrig på det punktet!!
innMariSterk Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #77 Skrevet 2. januar 2008 Dette blir atter en gang mitt siste ord i denne saken (i hvertfall i kveld:). Jeg velger å legge det ut en gang til bare for å være sikker på at dere får det med dere i alt vissvasset som plutselig oppsto: Takk og amen, kama :-) Det er godt å se at det finnes flere her inne med gangsyn og sunn fornuft. Det å ha nick rettferdiggjør ikke at man kan se seg god til å hetse alle anonyme, og i alle fall ikke de personene som løper til moderator straks de selv får litt pepper, men ellers hetser andre med god samvittighet. Folk må for all del gjøre nøyaktig hva de vil her inne, det bryr meg overhodet ikke, men jeg ville bare påpeke dobbeltmoralen. Med så mange svar på linken er det faen meg på tide at noen klarer å se at jeg ikke "gråter over de stakkars anonyme", men faktisk bringer opp dobbeltmoralen som råder på det sterkeste (spesielt for enkelte.....)god natt!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #79 Skrevet 2. januar 2008 Den der dama er bare Turn off:-) Har jo sittet her med nebb og klør i hle jula bare for at noen skrev noe om ubrukelig tørr nedentil og tupp i ræva rett ut:-)
KaMa Skrevet 2. januar 2008 #80 Skrevet 2. januar 2008 Vel, i motsetning til mange av dere andre så ser jeg ikke på de anonyme som en homogen gruppe eller som én enkelt person. Enkelte temaer ønsker man jo ikke skrive om med nick, og jeg skjønner også at folk poster enkelte sensitive innlegg her inne, siden man i mange tilfeller faktisk får seriøse og gode råd/svar. Sannsynligvis fordi brukerne av kranglesiden er en blandet gruppe med noen voksne folk, og folk med sosiale antenner. Du leste den ene tråden som det ble lagt ut link til, hvor Yppert hadde vært aktiv. Og mener den er enkeltstående. Vel, jeg har lest nok av tråder hvor jeg syns Yppert går langt over streken. At jeg sjeldent bryr meg om hva han skriver betyr ikke at jeg ikke reagerer på det. Folk skal elefanthud og skal tåle alt her inne. Vel, jeg syns ikke det. For meg er det rom for både anonyme innlegg, forståelse der det trengs og å ta til motmæle når jeg syns det er passende. Her syns jeg det var passende. Det blir for dumt å skrike opp om alle de anonyme drittslengerne når man slenger like mye selv, uten å vurdere sammenhengen man gjør det i. Fordi om andre gjør noe galt rettferdiggjør ikke det det gale jeg selv gjør.
Cat.68 Skrevet 2. januar 2008 #82 Skrevet 2. januar 2008 Vel jeg ser ikke heller på de anonyme som en homogen gruppe og klarer utmerket godt å bruke mine sosiale antenner slik at jeg ikke skriver nedsettende i innlegg jeg er usikker på kan ha en seriøs karaktær. Det gjør vel at jeg har ittalelse rett det da. Synes ikke heller man skal være nødt til å tåle alt her inne og at det i seg selvt er startet en debatt er da bare friskt og passer kranglesiden det. Mitt poeng er at det blir slikt ramaskrik når yppert kaller noen kalkunfitte, eller går for langt i et enkelt innlegg. Mens de fleste anonyme bare kan kjøre på. Skjønner dere ikke at det er bare pga at Yppert signerer med nick at han får gjnnomgå så til de grader. Det synes jeg blir feil igjen. før som det står i overskriften. Man legger inn inlegg her på eget ansvar.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #83 Skrevet 2. januar 2008 Trenger ikke TV lenger. Morsommere å følge dere i diskusjonsfight. Hehe! hilsen annispanni
KaMa Skrevet 2. januar 2008 #84 Skrevet 2. januar 2008 Vel, vi har vært her inne en stund begge to nå, og mener du virkelig at anonyme hetsetråder har stått ubesvart?? Hetsetråder er noe av det jeg har engasjert meg gjentatte ganger i, og jeg har aldri syntes at det har vært greit. Og jeg har sjeldent vært alene om å reagere negativt på nevnte tråder. Syns heller det er omvendt. Yppert har stort sett fått ture frem, med unntak av (urimlig) sensur av moderator. At noen sier ifra høyt om at man syns han går for langt må da være greit? Han mener jo at alle anonyme er fritt vilt. En "lov" han har konstruert selv og som dessverre flere har hengt seg på. Jeg syns slett ikke det er ok. Og personlig er jeg like lei av å lese ordet "fitte" som jeg var av å lese "Smaaaaaaask" i sin tid. ...så stort sett så skygger jeg unna Yppert sine innlegg... Og jeg vet også at han har en seriøs side, som gjerne kunnet være litt mer fremtredende for min del. Men det er vel uinteressant for ham...
Cat.68 Skrevet 3. januar 2008 #85 Skrevet 3. januar 2008 Ok KaMa trur vi egentlig er enig i det store hele og så ser vi litt forskjellig på en del detaljer eller vi snakker forbi hverandre. ;o))
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #86 Skrevet 3. januar 2008 Gir min støtte til holdningene til InnMari og Kama, uten å gjøre Yppert til martyr for dem. Synes forøvrig det var overraskende at ikke flere gjør det! Hvis man trekker enkeltstående nick ut av likningen, står man igjen med et ønske om mindre hets, noe jeg trodde alle var enig i. Anonymknappen er ikke skapt for hetsere, men blir dessverre misbrukt. Selvfølgelig finnes det likevel mange tema man ønsker å ta opp uten ansikt, og det i seg selv er like selvfølgelig ingen automatisk grunn til å hetses!
Cat.68 Skrevet 3. januar 2008 #87 Skrevet 3. januar 2008 Det kommer vel mest an på hva man mener er hets angelmya. Hvis man ser på det innlegget som er bakgrunn for den her debatten så ja, der er også jeg enig i at det blir uheldig ordveksling men vil jeg kalle det hets?? Nei, fordi personen ifråge er anonym, ingen vet hvem det er og det blir da heller personlig myntet på noen, Ingen vet om innlegget er lagt her seriøst eller om det er et stunt for å få igang en heftig debatt. Men når man navngir folk her , med nick eller ekte navn. Når man bruker informasjon folk har valgt å legge ut om seg selv som er lett gjennkjennelige ,og noen bruker det på en nedlatende elelr sårende måte, bare for å gjøre ting djævlig DA kaller jeg det hets.I prinsippet hetser man jo ingen når man ikke vet hvem vedkommende er. At man derimot velger å bruke skjønn og sunn fornuft i enkelte innlegg, det må så være, og det i seg selv kunne jo kanskje være mer ønskelig, men strengt tatt ikke et must etter kriteriene til Krangelsiden.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #88 Skrevet 3. januar 2008 Mulig det ikke er hets i andres øyne, men det oppleves slik ovenfor personen som stiller et sensitivt spørsmål. Om man aner at tråden er skapt for å lage debatt bør man kanskje fiske litt før man bestemmer seg for å slakte vedkommende! Uansett hva man legger ut av bilder eller informasjon her inne risikerer man dritt i retur, det har jeg også smertelig erfart. Det betyr ikke at det må godtas, hverken fra anonyme eller mot dem!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #89 Skrevet 3. januar 2008 Hvis jeg ikke ville hatt et forhold til noen som var "tørr nedentil" så er vel ikke det noe å lage en 5 dagers debatt på DiB for!!! Eller skal du Angelmya prøve å påprakke meg ubrukelige damer?
Cat.68 Skrevet 3. januar 2008 #90 Skrevet 3. januar 2008 Jo det kan man nok mene, Men problemet mitt er ikke at man bør utvise diskresjon, men at man mener Yppert er så hemsk fordi han kaller enkelte anonyme kalkunfitter osv. Han kommer ikke på langt nær opp på Annies nivå. Om han dummer seg ut på enkelte tråder så får han ta det på sin kappe og regner med han tåler den pesen som kommer mot ham, jeg jeg trur til og med han regner med den kommer. Men hva gjelder AKKURAT den tråden det er blitt debatt omkring så mener også jeg han kunne ha valgt å skrive annerledes, Men så lenge reglene er slik her inne har han egentlig ikke gjort noe galt. Han har ikke brutt noen regel. Han holder seg inom forumets egne regler. Det gjør som regel ikke Annie. *Kanskje forumets regler burde endres?? Og som du sier jeg har lagt ut bilder og informasjon om mangt og mye i mitt liv og har også smertelig fått erfart hva det kan innebære. Men ALDRIG om Yppert eller andre med nick har brukt det imot meg. KUN Annier som går langt over det regler som er satt opp her inne.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #91 Skrevet 3. januar 2008 ahaaaa:-) *smaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaask* du er god Cat:-)
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #92 Skrevet 3. januar 2008 Nei, han har ikke gjort noe galt i henhold til reglene, men det er likevel lov til å reagere når han oppfører seg motbydelig! At han ikke er værre enn en rekke anonyme gjør ikke oppførselen bedre av den grunn. Hva om du hadde lagt ut alt det du har skrevet om deg og dine som anonym, hadde det da vært fritt frem for Yppert og andre med nick å hetse deg villt??? Jeg tror det ville vært vondt for deg uansett. Og for meg handler ikke denne bebatten om Yppert og hans upassende kommentar i èn tråd. På generelt grunnlag skal ikke anonymitet i seg selv kvalifisere til hets! Og når det skjer er det greit å reagere.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #93 Skrevet 3. januar 2008 Nei kjære, jeg skjønner at du trenger vaskebøtter å trykke det abnorme lemmet ditt i! Helt kurant for meg. 5 dagers-debatten oppstår av måten du formidler akkurat dèt på!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #95 Skrevet 3. januar 2008 Synes det er drittkjedelig å lese hva Angelmya lirer fra seg:-) Hun virker nesten like forkvakla som InnMariFeit med disse ubetydelige rævakommentarene hun lirer fra seg til stadighet her inne:-) Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #96 Skrevet 3. januar 2008 Bare for at du er blottet for egne meninger det vennen og lite forblåst i nøtta som hu over:-)
Ulme Skrevet 3. januar 2008 #97 Skrevet 3. januar 2008 Det hun skriver viser at hun er en reflektert og at hun respekterer andre mennesker. Det samme kan desverre ikke sies om deg.
Ulme Skrevet 3. januar 2008 #98 Skrevet 3. januar 2008 Ja, jeg anser meg selv som lite forblåst i nøtta, det er korrekt.
♥Prinzessin♥ Skrevet 3. januar 2008 #99 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skjønner at det er veldig lite som skal til for at du revurderer din oppfatning om folk, men det er så. Jeg for min del ser nyansene, og lar innlegg være innlegg mesteparten av tiden. Poenget mitt er at folk burde slutte å ta seg så nær av hva Yppert skriver. Dersom man har sett det han driver på med her, skjønner man at han ikke mener halvparten av det han skriver. Hans sans for humor kan selvsagt diskuteres, men han kjenner jo ingen av de anonyme og kan følgelig ikke hetse dem - ikke egentlig. Til slutt et lite visdomsord som jeg selv bruker titt og ofte, både i det virkelige liv og her: De eneste menneskene som kan såre deg, er dem du er glade i. (Ikke en eneste sjel på denne nettsiden har klart å såre meg, og det vil de etter all sannsynlighet aldri klare heller. Jeg vet hva som er virkelig for meg.)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #100 Skrevet 3. januar 2008 Bare for at du er blottet for egne meninger det vennen og like forblåst i nøtta som hu over:-) nok en gang:-) Reflektert du liksom!! må ikke nruke så vanskelige ord her inne, da halvparten må slå opp hva det betyr:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå