Gå til innhold

Fikk oss ny vogn gratis i dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Ved varetelling telles ikke hele butikken i en bolk. Man teller ting for så å slå det inn på de varegruppene det tilhører. Man finner da ut at det er svinn i den og den gruppen..

Men ekspeditører er bare mennesker, og feil skjer. Antagelig er det flere på et arbeidssted som har gjort det samme. (Store varer slik som bilstol, barnevogner, senger, ol er ikke utstyrt med alarm.)

 

Og angående det med å kikke gjennom opptakene fra kamera så er ikke det lov i dette tilfelle. Arbeidsgiver har jo ikke mistanke om at en ansatt stjeler, men vet at hun har gjort en feil. Går han gjennom kameraene uten lovlig grunn kan han meldes inn og miste muligheten til å ha kamera. (Det må søkes og godkjennes før butikker har lov å sette opp kamera..)

Dette skjedde på min gamle arbeidsplass, og nye kameraer kom ikke opp før etter vi fikk ny sjef.

 

Det med å ringe inn til banken og få de til å spore opp en kortkunde er fortsatt ikke lov. Jeg ringte DNB Nor g spurte nå om en butikk hadde lov til det om jeg hadde betalt for lite/mye. NEI sa damen i andre enden, du er beskyttet av personvernloven, men politiet hadde lov i div tilfeller.

 

Så det så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så med tanke på at linken til denne siden er sendt hovedkontoret, og de mest sannsynlig har varetelling i januar og kommer til å finne ut hvilken butikk som "mangler" en 6000 kr vogn, så er det vel en liten mulighet for at politiet blir innblandet her? Og siden de har lov å se på overvåkningskameraer og spore opp folk via konto etc, så er det vel en sjanse for at de får det de fortjener.....? Altså å bli anmeldt for tyveri, få en kjip bot, og et rulleblad? Uff da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye skryt å få. Men jeg synes at HI bør få rydde opp i dette selv. HI burde selvsagt ikke ha laget denne tråden på DIB, men det har hun nok forstått selv nå.

 

Hvorfor i all verden sende denne tråden på epost til BS!? Det burde i så fall bli gjort av noen som leser tråden og jobber i BS, andre har da vel ingenting med dette å gjøre.

 

Jeg har vært på begge sider. Har selv jobbet i butikk og slo inn feil beløp på betalingsterminalen. Butikken "tapte" 800kr, men jeg fikk ikke sparken. Bare en beskjed om at en lærer av sine feil og siden vi hadde kundens kontonummer fikk vi ringt å ordnet opp i saken.

Ellers var jeg forleden på H&M, kjøpte noen topper og en mascara. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg ikke hadde betalt for mascaraen, det tar 1,5 time å kjøre til H&M, burde jeg da ha reist tilbake å levert mascaraen? Jeg gjorde ikke det, og har ikke dårlig samvittighet.

 

En vogn til 6000 er selvsagt en annen sak, men her hvor det tar 4 timer med bil til nærmeste babyutstyrsbutikk med godt utvalg. Ja da hadde jeg faktisk tenkt meg om, drøy tur for å levere tilbake vognen syns nå jeg. Hadde jeg vært HI hadde jeg beholdt vognen. Dersom hun får en tlf fra BS eller i verste fall politiet, kan hun jo beklage og si at hun ikke hadde oppdaget det. Det er faktisk ikke alltid jeg ser på beløpet når jeg drar kortet, og kvitteringer blir som regel liggende i vesken noen måneder uten at jeg ser på dem.

 

Så HI gjør det du føler for. Lykke til.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er for tynn at du ikke hadde oppdaget en differanse på 6000 kroner! Og ang å kjøre i timesvis for å gjøre opp for seg, kan du vel bare ta en tlf da, hvis det er så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk gidder å LESE innleggene her inne, så ser du at det er en her som jobber i BS, og som sa klart ifra at hun kom til å sende linken til BS hovedkontor... Og mange av oss(som har moral) reagerer med avsky på den holdningen HI viser her. Det er ingen her som sier at HI skal levere tilbake vognen, men at det er umoralsk, for ikke å snakke om ulovlig å ikke "gidde" å gjøre opp for seg når hun oppdager at en så stor feil har blitt gjort. Og du må være rimelig dum eller forbannet rik, om du ikke oppdager at du har betalt 6000 kr for lite.... Og hadde det vært tilfelle her, så hadde vi jo ikke hørt om dette!! Jeg håper for guds skyld at HI og mannen hennes blir tatt og straffet for dette da det rett og slett er kriminell oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye frem og tilbake her. Men hun har i alle fall fått folk til å reagere, ikke ofte det er så mange som svarer på et innlegg. Flott å se at det er mange som engasjerer seg i DIB.

 

Denne saken bør vel snart legges død, eller flyttes til kranglesiden. Det vil alltid være dem som mener hun bør beholde vognen og de som mener hun bør levere den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

De kan ikke straffes da det ikke er de som har gjort noe galt.

Hva skal BS si til politiet?

"En av mine ansatte glemte og slå inn en vare på kassen. Nå vil jeg gjerne anmelde de for tyveri."

 

Beklager og måtte si det, men alle som har jobbet i butikk vet at det ikke fungerer sånn.

 

Og angående det med at butikken kan finne ut hvem du er via kortnummeret ditt er faktisk ikke sant.

Dere som påstår dette lenger opp her burde ringe banken deres og spørre. Eneste unntaket er Statoil-kort, Shell-kort og div. Da kan de ansatte på stasjonen ringe eller fakse inn kortnummeret så vi kortavdelingen i de respektive selskapene ta fatt i saken. Gjelder det beløp som ikke har blitt betalt kan kunden motta en giro på varen så sant stasjonen kan bevise at de er skyldige.. (Om de f.eks har glemt å betale for bensin...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette regnes som svinn.

Det er ikke stjeling, for hadde ekspeditøren slått inn barnevognene hadde den blitt betalt.

Det var da de så på kviteringen at de selv skjønte den ikke var blitt betalt.

Slikt skjer.

Det er vel ingen grunn til å drive å prøve snakke moral til voksne mennesker her.

Dette høres ut som den veslevoksne frøkna mi driver med i barnehagen.

Anngi de andre barna for å spise av matpakka før spisetid.

 

Noen ganger får man ting, andre ganger gir man ting.

Hva med om HI gir 6000,- til redd barna? Leger uten grenser?

 

 

Belive in karma - it works

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Believe in karma - it works"? da sier du jo akkurat det samme som de fleste andre her inne sier; "Gjør det rette".

 

"Snakker moral" som du kaller det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det handler om selve vognen i det hele tatt. Men helt normal etikk og moral.. når man oppdager slik trodde jeg at det var helt opplagt at man tok kontakt med butikken.

 

Svinn, må vi andre ærlige betale for. Tenker ikke dere over det når dere skriver: "de har lagt svinn i prisene likevel"..?

 

Jeg har faktisk opplevd det samme, jeg fikk med meg vugga til vesla hjem uten å ha betalt. Ringte ned igjen med en gang vi oppdaga det, og vet dere hva? Som tusen takk for ærligheten min, fikk jeg 50% avslag på vugga ! Jeg overførte det resterende beløpet til butikkens konto...

 

Så faktisk, ærlighet varer lengst !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har BS råd til å "miste" en vogn eller tjue. Selvfølgelig har BS tjent mye på alt det andre HI kjøpte . Selvfølgelig er det ekspeditøren sin feil at hun ikke slo inn vogna...

 

Men å la være å betale for en vare ER tyveri, uansett hvor "fortjent" en gratis vogn måtte føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si noe om hva som er rett eller galt, men å fortelle det rundt til folk hadde jeg ihvertfall aldri turt og gjort. Hadde fått nervæst sammenbrudd til slutt jeg, tror jeg. Å gå rundt hele tiden og bekymre seg for om noen vil oppdage det, ja, ja... Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er: Gå tilbake og si at dere ikke betalte og spør om siden du var ærlig om du ikke kan få rabatt. Jeg regner med du får det (for enhver butikk BURDE sette pris på ærlige kunder) og da har du uansett "spart" penger siden du kunne jo ha endt opp med å betalt 6000 kr for vognen! Ærlighet varer lengst! Jeg kjøpte vogn på babyshop for 4 måneder siden, 3 uker etter var hjulet ødelagt. Måtte vise kvitering for å få nytt hjul - UTROLIG kjipt om det samme skjer deg for du kan jo ikke reklamere på varen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. hadde ikke jeg hatt samvittighet til. Vi kjøpte en pakke i en barneutstyrsbutikk. Vogn, stellebord og -veske, samt bilstol. De hadde ikke sportsvogndelen til vognen inne, det skulle vi få senere sammen med stellevesken. Det sto på kvitteringen hva vi ikke hadde fått...

Svigerfar var og leverte tilbake stellebordet, måtte bytte det i et annet grunnet plassproblemer. Han kom tilbake med nytt stellebord, men også en bilstol, som vi allerede hadde fått! Jeg tenkte først å beholde det, siden de var så sløve.. ( vi har to biler ), men vi leverte den tilbake, og de ble veldig glade for det! Og jeg fikk bedre samvittighet!

 

Hadde ikke klart å kose meg på trilletur med en stjålet vogn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med vogna. Ikke din feil at det jobber inkompetene, ikke utdannede nerder i butikkene som det går rundt for hvis man handler mer enn et par ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at de fleste som svarer at det er ok å ikke gi beskjed i dette tilfellet hadde reagert på en annen måte om det var de selv som hadde slått inn en null eller to for mye ved betaling i nettbank eller lignende. Tenker de hadde telefonert til mottaker og krevd penger tilbake da ja... Patetisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppsporet via kortnr en gang jeg ved en feiltakelse hadde kommet i skade for å ikke bli trukket for en vare. Jeg hadde ikke merket det selv altså, men fikk brev i posten etter en stund med beskje dom at beløpet kom til å bli trukket fra min konto. Og det ble det. Så det går tydeligvis an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken i dag, kjøpte epler, salami og klementiner.

da jeg la maten på samlebåndet klarte salamien å gjemme seg unner eplene så han i kassa slo bare inn eplene og klementinene.

Fikk salamien gratis!!! :D :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÅPER AT DERE SOM HAR "FÅTT GRATIS" VOGN, BLIR LIKEGLAD DA DERE BLIR KONTAKTET AV BABYSHOP...

JEG MENER AT DETTE VAR SÅ UETISK OG STYGT GJORT OG SÅ IKKE AT NOEN ANDRE HADDE TATT AFÆRE... SÅ JEG GJORDE DET OG SENDTE MAIL TIL BABYSHOP, OG DER LIGGER LINKEN TIL DEBATTEN OG MODERATOR FINNER LETT UT HVEM SOM ER MR. / MRS ANONYM...

 

LYKKE TIL VIDERE "heldiggrisen" hahaha...

 

Ettenna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV: vedrørende en debatt-tråd på DIB på nettet...

 

Hei,

 

 

 

Vi har fått med oss denne saken, og forsøker nå å forfølge saken videre, med sporing av vedkommende.

 

 

 

For oss er saken bare trist, men vi håper å finne en løsning.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Baby Shop AS

 

 

 

Andreas Tønnesen

 

Daglig leder

 

 

 

*da er d i gang i allefall *

 

Ettenna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe:) Lønner seg å være ærlig, vet dere:) Håper de klarer å spore dere opp, og med tanke på innleggets natur så viser det at dere var fullt klar over at vognen ikke var betalt, og kan dermed ikke lyve dere ut av situasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...