Gå til innhold

Fikk oss ny vogn gratis i dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei hei alle sammen.

det første jeg tenker på når jeg leser dette innlegget og alt det dere andre har svart er at dere er så utrolige stygge mot hverandre her inne.

jeg har lest andre innlegg tidligere også og blitt veldig overrasket over hvordan voksne mennesker kritiserer og regelrett slenger dritt til hverandre. jeg arbeider på en barnevernsinstitusjon med ungdom mellom 13 -18 år. disse ungdommene blir også sinte og sier mye negativt om andre mennesker hvis de ikke er enige eller blir sagt i mot. dette kommer av dårlig og mangelfull barneoppdragelse. jeg synes det derfor er skremmende å se så mange likhetstrekk med flere av kommentarene her inne.....

jeg er helt sikker på at det er mulig å komme med sin mening uten å "slenge dritt" eller bruke banneord.

 

jeg ville dratt tilbake og betalt for vogna. samvittigheten hadde ikke vært god. men jeg tror ikke de kommer til å finne ut at du ikke har betalt for vogna. i allefall ikke at det er akkurat deg.

jeg vil videre si at det er mulig den ansatte kommer til å få trøbbel,men slett ikke sparken. det er nok ikke første gangen butikken har denne problematikken. denne butikken er så veletablert og overpriser sine varer så baby shop vil ikke merke noe til dette.

 

det er din samvittighet som blir det tyngste her... men det er ingen som kan tvinge deg til å ta en avgjørelse. det er du som bestemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en ting jeg har lært her i livet, så er det at ærlighet varer lengst.... eller noe sånn... :P jeg ville i allefall sagt i fra hva som har skjedd... ville ikke hatt samvittighet til å la vær rett og slett....

 

dette er helt på styr....

 

men forsett nå bare sånn som dere holder på.... dere får nok en bitter lærepenge etterhvert.... sann mine ord.... folk som ikke er ærlige får som fortjent :D takk fanden for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er skrevet ut et garantibevis, er det en kopi av denne. Disse blir gått giennom, og satt opp mot kassasystemet. Så joda, de vil finne ut at det mangler betaling, både i garantioversikten og varebeholdningen. Ellers vil dere ikke få mye hjelp uten kvitteringen på beviset. De garantiene vi har fra Babyshop hvertfall, står det at ikke er gyldige uten kvittering.

 

Uansett om de finner det ut eller ikke, synes jeg det er litt forkastelig oppførsel. Det går ikke på om det er synd i hverken ekspeditør eller det kommende barnet, men at man rett og slett ikke gjør slik. Man har selv ansvar for det man gjør, altså sine handlinger. Juridisk vil man faktisk bl dømt, om man skulle bli anmeldt, fordi man har et ansvar selv, for å rette opp i slike feil, når man har vært klar over det. Og jeg tviler på at noen som helt rettsinstans i Norge vil tro på at dere ikke har visst om at dere betalte 6000 for lite. Det er ikke noe stress for deg å dra tilbake, men jeg inderlig vel at du hverrtfall ikke er så frekk at du går tilbake til samme butikk, den dagen du trenger noe mer. Vel vitende om at du i teorien har svindlet butikken for en barnevogn (Om du ikke velger å gå tilbake)

 

En annen ting er at personlig syns jeg der er forkastelig å legge inn et innlegg her "å skryte av det"....

 

Jeg er overhodet ikke misunnelig, hadde ikke hatt samvittighet til å gjøre noe slik. Det er de som snyter på skatten, svindler til seg trygd, fordi "de som har ansvaret ikke følger godt nok med " også, men det er ikke lov for det...

 

Og om du syns du betaler nok for ting til babyen din, burde dere kanskje vurdere å kjøpe noe brukt og litt billigere utstyr. Men det handler om moral, dere hadde råd siden dere stod i butikken og skulle betale.. Jeg syns det er en dårlig start når man skal lære sine barn moral og etikk...

 

Men i bunn og grunn er det deg selv det er synd på, om du ikke ser selv at det er galt å "svindle" butikken for vogna. Hverken ekspeditør eller babyen din... men deg selv, pga du har etter min mening dårlig dømmekraft, og lite respekt for hva som er rett og galt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny vogn, men hva med samvittigheten din? Følelsen din når du kjører vogna? Butikken har sikkert overvåkningskamera og de ser sikkert gjennom de tapene, når de opdaget at det "manglet" en vogn i butikken. Ikke akurat tyveri, men en "kassafeil". På tapen har de sikkert bilder av dere. Å selv si ifra om denne feilen vil nok lønne seg. Tenk om deere er inni butikke senere og betjeningen kjenner dere igjen fra tapen...DA blir det "pinlig" da. Om dere har tenkt å beholde vognen, hadde jeg aldri turd å vise meg i den butikken igjen!!! Heller ikke brukt garantibeviset noe sted(de har jo kopi i butikken). ......Gjør som samvittigheten deres sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men visste hun i kassa om at dere skulle kjøpe vogn også?Hvis en annen hentet vognen er det ikke sikkert at hun i kassa visste det... Nei, håper dere får mye trøbbel med vognen.. Uten kvittering, ingen reklamasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man står i kassa i en butikk som Babyshop som selger såpass mange dyre varer og ikke klarer å få med seg og slå inn 3-4 ting så mener jeg at det er til pass for den som stod der jeg. Garantibevis? Kanskje ikke så farlig når man ikke har betalt for vognen likevel. Den holder så lenge den holder.

 

Samvittighet og moral er en ting, vi er alle forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva hi. jeg skjønner deg som bare f jeg!!!!! ja kom med piss moralet deres!!! hadde skjønt hvis det var fra en privat person, men den vogna kommer fra babyshop liksom. dem tjener flere tusen pr dag, og kommer ikke til å finne det ut. har ei venninne som jobber på babyshop og systemet funker ikke slik. hvem vil liksom gå tilbakee å betale 6000 kr? hell noooo..!!!! moral greit, ikke høy moral, men samvitgihet? hva samvitgihet? å nei babyshop fikk 6000 mindre i kassa uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..... nei vetu hva. behold vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det samme som HI- tatt med meg vognen hjem og brukt den. Er jo tross alt ikke min feil at butikken gjorde en feil. For meg spiller det ingen rolle m det er 600 eller 6000 det er snakk om- jeg hadde nok ikke merket det før jeg kom hjem å så kvitteringen uansett.

 

Skulle det skje noe gale med vognen har dere hvertfall gratis vogn frem til det skjer.

 

Bruk vognen din du, ikke ditt problem at butikken gjorde feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Må bare si at man er temmelig idiot som legger inn et "skryteinnlegg" om dette. Jeg vil bare si at man skal tenke på at et åpnet forum, er ikke området for å legge ut at man har lurt en bedrift. Man vet ikke hvem som er bak nickene nemlig!

 

Jeg jobber i BS, og følger litt på med trådene her siden jeg er gravid selv, men også fordi slike steder gir oss en pekepinn iht. produkter. Nå vet ikke jeg hvilken av våre avdelinger dere har vært i, men jeg vil oppfordre dere på det sterkeste å ta en telefon til Baby shop. Jeg kommer nemlig til å ta en runde over helgen, for å be om at dette blir sjekket opp. Og til dere som tror at dette ikke blir oppdaget, det blir det. Butikkene er kameraovervåket, og feil kan gjøres, men det er opptil kunden å gjøre oppmerksom på slike ting i det de blir oppdaget. Dere vil ikke få ordnet noe som helst på vogna uten kvittering, samt at mange av våre avdelinger kjører vareopptelling denne helga, og det SKAL IKKE mangle en vogn til 6000.- i systemet. Så da vil dette bli fulgt opp. Alle forsøk på svindel blir politianmeldt og dette er en helt klar sak som kunden tydelig "svindler" butikken.

 

Det er menneskelig å gjøre feil, men man skal ikke utnytte seg av det! Vil oppfordre dere til å ta en telefon før dette blir ubehagelig for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå jobbe ikke samboern på noe Baby Shop, men i en annen varekjede (som ikke har noe med baby ting å gjøre - hovedsakelig).

Han mener dette.. siden det tross alt er snakk om 6000,- vil bli sporet til bake til dere.

Dere kunne jo ringe selv og vise dere som medgjørlige ofr å få løst dette.

Eller vente til over helgen og se om dem ringer dere.

Garantien gjelder ikke uten kvitering, det er jo litt synn.

Jeg kan forstå deres umiddelbare glede og hadde det vært snakk om en vare til 300,- så hadde dte blitt sett på som svinn.

Men ingen vogn til 6000,- desverre.

 

Til dem som bekymrer seg for CV'n til ekspeditrisen så kan dere bare slappe av.

Klart hun svetter litt ved kassa optelling i dag, men slike ting skjer.

Hun passer nok bedre på heretter og hun føler seg sikekrt ikek så jævlig kul når hun må finen tilbake til dere og ringe dere opp og forklare.

Gjør det litt lettere for henne da....

 

Men så er det min tur til å skryte:

 

VI FIKK GRATIS VOGN I DAG!!

foreldra mine kjøpte en som gave til babyen.

DBS Classic kombivogn.

 

Luff my parents!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du som jobber på BS skal få folk til å se gjennom videoopptak etter disse menneskene, tipper jeg dere kan se etter et ungt par (20-21år), litt ustelte og med flakkende blikk;-) Enkelte burde spy når de ser seg i speilet:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var linken til denne siden mailet til alle baby shop butikkene,så får HI se om de kommer til og få konsekvenser av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei HI.

 

Jeg jobber selv i Babyshop og tro meg, dette er bare sånt som skjer.

Ikke lenge siden jeg glemte og slå inn en Maxi Cosi Bilsete. Shitt Happens.. Og i en perfekt verden vil kunden komme tilbake, men i den virkelige verden skjer dette sjeldent.

 

Ekspeditrisen vil nok ikke lide merkverdig, ei heller vil hun få dette på cv'n.. Cv er noe man skriver selv, og det å føre opp at man tidvis er litt sløv blir litt som å skyte seg selv i foten! ;)

BabyShop går nok heller ikke konkurs på grunn av dette her, varene er litt overpriset nettopp pga svinn. Man vil jo ikke tape mer enn nødvendig..

 

Hva kortbetalinger/overvåkningskamera anngår så kan jeg betrygge deg med at den finnes noe som heter personvern her i landet. At noen kan finne ut hvem du er fordi du betaler med kort er en sannhet med modifikasjoner. Tror faktisk de eneste som har lov å spore deg på den måten er politiet, og da må det ligge en anmeldelse av deg inne. Siden butikken ikke vet hvem du er kan dette bli vanskelig.

Dette er jeg ikke helt sikker på, men vet godt at ikke hvem som helst kan gjøre det og at det skal være gode grunner for å gjøre det. Tror ikke 6000,- i butikksvinn er grunn nok.

Overvåkningskamera i butikker er det også strenge regler for. Både for hvem som har lov å spole båndene tilbake og se på de og hvor lenge de kan lagres.

 

Uansett.. Tror ikke dette er verdens undergang for noen, men samvittigheten din er det du som må leve med. Håper du sier ifra og at alt ordner seg..

 

Godt nyttår jenter!

 

Rebekka S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en merkelig unnfallende holdning rebekka s. Du kan nå trygt stole på at det blir ikke flere som kommer tilbake dersom dette skjer igjen, når de ansatte gir blanke i om man glemmer å ta betaling.

 

Men man bør merke seg at "varene er litt overpriset nettopp pga svinn". Dere som spaserer ut med en vogn til 6000 kr for så å klage på prisene er jo nettopp med å bidrar til at det blir så dyrt.

 

Fint rebekka at du kunne berolige HI, de er sikkert ennå mer fornøyde nå:P

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på dette som tyveri.... hadde ikke hatt samvittighet til å ikke si ifra om dette....

 

Btw. tror butikkene ganger innkjøpspris med ca 2,8... da har du utsalgsprisen... vertfall det ei som driver butikk her i bygda som sa til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er så dum at du skal beholde vognen, så må jeg si du er IDIOTISK som skriver det her på BIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må gjøre akkurat det du føler er riktig...eg personlig hadde sagt i fra med en gang...hadde ikke klart å putte ungen min oppi en stjelt vogn;) når det er sagt trur eg at mangen hadde gjort akkurat det samme som deg,så du er ikke mere fæl en mangen andre hadde vert.....men når du går trilletur med din datter eller søn og ser oppi vogna kan du jo tenke på at han/hun ligger i en stjelt vogn.....så viss du er ekstra heldig kan du jo møte på hun som selte deg vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebekka S.

 

Siden linken er sendt til BS sine avdelinger her, vil jeg jo ikke tro at det særlig smart av deg å skrive slik du gjør. BS er vel som en annen bedrift, ser alvorlig på slike tillitsbrudd. Jeg vet at jeg som sjef hadde umiddelbart sparket en av mine ansatte, om jeg fant ut han/hun hadde en så lettvint holdning til etikken.

 

Så vil jeg si; jeg aner ikke hvilken stilling du har i BS, men tro du meg, slikt kan anmeldeles og man kan fint spore slike betalinger uten politi i bildet. båndene kan man også fint spille igjennom, og ekspeditrisen kan se om hun gjenkjenner noen. Bedrifter som opplyser om at de har overvåking i butikkene sine, har også lov til å overvåke sine ansatte, ved mistanke om mistillit. Så jeg håper ikke du har denne lettvinte holdningen til vanlig, for da havner du vel i linsa selv snart.

 

At bedriftene selger med svinn i fortjeneste er gammelt nytt MEN unnskyld uttrykket; men det er for faen meg derfor vi andre som er ærlig må betale overprisede ting, nettopp fordi slike mennesker driter i hva som er rett og galt. Jeg er glad du ikke er min ansatt hvertfall, maken til illojalitet til sin arbeidsplass skal man lete lenge etter....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lite kommentar bare: det er IKKE noe problem for butikkene å spore tilbake dersom det er betalt med kort. Det er noe bankenes betalingssentral easily gjør når Babyshop presenterer problemet. Dette vet jeg fordi det har blitt gjort flere ganger der jeg har jobbet. (Typen: det har blitt slått inn 148 kr på bankterminal mens det egentlig skulle vært 1480 etc etc). Og overvåkningskameraene er der også pga sånne tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært mange innlegg frem og tilbake her og i bunn og grunn er det bare du som kan avgjøre hva samvittigheten din tillater deg. Håper for din skyld at du slipper å reklamere på vognen eller å handle noe der igjen hvis du ikke ordner opp i dette. Jeg hadde i hvertfall ikke turt å vise nesa mi der ever again.

 

Er enig med de som skriver at dette er tyveri. Synes selv at man har et moralsk ansvar for å betale for seg. Og når det er en så stor ting som ikke er betalt for så kan man ikke akkurat skjule seg bak "oops, jeg så ikke at den ikke var betalt for!"

 

Til slutt vil jeg bare si at man ikke skal undervurdere den gode følelsen av at man har gjort noe riktig. Så hva med å starte året med å være et godt forbilde for babyen din?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...