Gå til innhold

Fikk oss ny vogn gratis i dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skulle handle inn nytt bilsete og stellebord og ny kombivogn, hun som ekspederte oss "glemte" sikkert og ta betaling for vognen enda den kostet nesten 6000 kroner og vi betalte for alle de andre tingene.

 

Garantibevis på vognen har hun allerede gitt oss, orker rett og slett ikke dra tilbake til Baby shop der vognen er kjøpt når de er så sløve at de glemmer og ta betalt for en så dyr og stor ting.

 

Jeg er jo bare lykkelig, det samme er mannen min siden de tydeligvis er gavemilde på baby shop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow!! Hehe....ta i mot og se glad ut :o) Grattis :) Koster så mye å handle allikevel og når de er så sløve så får de skylde seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det?

Synes det er på grensen til tyveri jeg, å ikke gi beskjed når man snakker om så store summer.

Glad jeg ikke er i hun som solgte dere vognen sine sko. Hun får sikkert et helvete. "Koster så mye å handle likevel"? De som selger varen har tros alt kjøpt den først..

Litt sjokka jeg. Er det meg som er skikkelig "snerpe" eller? ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du og mannen din ha det på samvittigheten deres at den stakkars ekspeditøren kommer til å få sparken, må betale de 6000 kr for DERES vogn, og kommer til å få episoden på CV`en hennes, og kommer mest sannsynlig til å få problemer med å få seg ny jobb pga dere. Håper dere får sove godt i natt. Eller....håper dere betalte med kort, for da kan dere bli sporet opp av banken og muligens anmeldt:)

Da blir dere vel lykkelige:) Eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner de ut av, og de kan spore dere tilbake dersom dere betalte med kort. Har skjedd med flere kunder når jeg jobbet i butikk, og der ble de kontaktet og måtte betale. Det er rett og slett noe dere bør ringe Baby Shop og fortelle så får dere et kontonr dere kan betale til, hvis ikke er det tyveri når dere er klar over det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tydeligvis folk med masse penger her inne.!! nei, jeg hadde som deg tatt vognen med meg og gått, ikke ditt problem at folk er så utrolig sløve at de glemmer vognen. :-) hvis de skulle ta kontakt med dere (som jeg vel egentlig tviler på at kommer til å skje) kan dere jo bare si at dere har vært ute og reist, he he, og hadde tenkt å kontakte dem når dere var tilbake. dessuten kan dere jo nekte, og si at dere kjøpte da ikke noe vogn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for pokker ikke mye penger, men jeg har derimot moral! Og jeg er faen ikke noen tyv som visse her!! Kan virkelig ikke fatte å begripe at dere ikke har planer om å gjøre det rette her! Tenk litt på ekspeditøren som kommer til å få et helvete pga dette! Har dere bestemt dere for å kjøpe en vogn til 6000 kr, har dere råd til å betale for den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!! Forresten, hovedkontoret (og alle butikkene) til babyshop har mailadr, og det er veeeldig fristende å sende mail med link til dette innlegget, da tar det ikke veldig lang tid for dem å sende mailen videre til butikkene som deretter kjapt finner ut av hvor blemma er skjedd og hvem som skal betale. Når de ser den manglende betalingsviljen så gidder de sikkert ikke se gjennom fingrene med det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at man må ha med kvittering sammen med garantibeviset også?? Hvis det er noe galt med vogna tenker jeg på..

 

Men uansett, syns det er sinnsykt frekt å ikke si ifra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen det var da måte på pepper HI fikk da!!! Jeg hadde også tatt i mot vognen, holdt kjeften godt lukket og vært lykkelig over 6000 sparte kroner. At en ekspeditør i en butikk klarer å glemme å ta betalt for en vogn er jo rimelig slapt, da! Det skulle ikke vært lov, og hun FORTJENER å få kjeft på jobben pga det. Men at hun får sparken tviler jeg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du fikk den ikke gratis, du har stjålet den! Kanskje ikke formelt, men tyveri er det like fullt. Kos deg på trilleturene dine:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med flertallet her, dette er ikke mye etisk! Det kunne likegodt vært du selv som klarte å gjøre samme tabbe, og i mine øyne så er dette like ille som tyveri. Jeg holdt selv på å "gi vekk"en vare til over 1000kr for noen månender siden, er blitt sinnsykt svimete i dette svangerskapet, men jeg hadde en ærlig kunde som gav beskjed og betalte for seg og det ble jeg utrolig takknemlig for.

 

Satser på de finner ut av det og kontakter dere, så får dere krype tilbake med halen mellom bena da. Kanskje det lærer dere litt folkeskikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje galt, men alikevel ville nok mange gjort som deg. Når det er snakk om så mye penger er det fristende å ikke si i fra.

Syns ikke du skal høre på hva folk her sier. Følg heller samvittigheten din.

 

Det hendte meg en gang også.

Handlet masse greier på IKEA. Total summen var på nesten 80 000. (kjøkken, sofa, bord stoler..etc)

Når vi kom hjem og så over kviteringen så vi at hun ikke hadde slått inn skyvedørene til ett garderobeskap. Det hadde ligget masse pakker på tralla, så hun hadde oversett disse..

Vi sa ikke i fra, var egentlig glade for at vi hadde fått 7000 kr i "rabatt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, er det mulig?! "Følg samvittigheten sin" skriver anonym over her, som "sparte" 7000 på ikea... Da spør jeg heller; hvilken samvittighet?!

 

Makan til umoral...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er dette uetisk, men det ER faktisk tyveri rent juridisk sett - straffebelagt sådan. Du har mottattnoe du ikke har betalt for, og når du velger å beholde det uten å si i fra, er dette noe du gjør "i vinnings hensikt", som er straffelovens vilkår. Dette er jo mye verre enn å naske godteri i dagligvarebutikken.

 

At du "ikke orker å dra tilbake" er omtrent den dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Det er da ikke verre enn å ringe og gjøre dem oppmerksom på saken, så kan de helt sikkert gi deg kontoinfo så du kan overføre pengene direkte.

 

Som HelenFlores sier over her, om ikke det at dette faktisk er brudd på en straffebestemmelse betyr noe for deg, så er det noe som heter vanlig, alminnelig god folkeskikk. For den saks skyld kan jeg jo henvise til de ti bud,("du skal ikke stjele") dersom det er større sjans for at noe sånt kan appellere til deg...

 

Dette hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Hva er det som er så spesielt med deg fremfor alle andre mennesker, siden du mener du skal slippe å betale for det du "kjøper" bare fordi kassereren tar feil, mens alle andre som kjøper vogn skal betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med butikken å gjort dem oppmerksom på "glippen". Kanskje de setter så stor pris på deres ærlighet at de gir dere en god rabatt. Da kan du iallefall gå på trilletur med god

samvittighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bruker "stakkars ekspeditør" som argument så vil jeg si at hvis ikke vognen har blitt slått inn på kassa, så kan det heller ikke spores til noen ekspeditør.

Det vil gå som svinn for butikken, og det har de sikkert råd til.

Jeg hadde gjort det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom selvsagt "de andre er bare misunnelige" -kommentaren..... sukk! Dettehar med moral å gjøre,ikke misunnelse. Vet ikke med deg, Anonym 19:23, men selv har jeg i alle fall mer enn råd til å betale for utstyret til barnet mitt, så jeg trenger ikke å stjele det, jeg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, blir like misunnelig på de når de blir tatt og anmeldt for tyveri:) For jeg er ganske sikker på at ekspeditøren har moral og sagt ifra til sjefen sin at hun gjorde en feil, og med dagens overvåkningskameraer tar det ikke så lang tid før politiet finner dem:) Ja, DA blir jeg misunnelig på de som har stjelt noe "gratis"....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI gjør selvsagt som hun vil, men paret bør allerede nå belage seg på flere telefoner fra kjøpesentre om at deres barn har blitt tatt i å stjele fra cubus/h&m/bik bok etc. Holdninger går i arv, og dette barnet får en del søppelgener sendt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer til å gå som svinn på butikken, hvis ikke de blir tatt for det. "De har sikkert råd til det" sier du - ER DET ETISK RIKTIG Å STJELE FRA DE RIKE?

 

Du har ikke skjønt hvem som er den egentlige taperen her.

Butikken mister bare ei av mange vogner.

 

Tyven gir etter for noe hun vet er galt, og skriver inn her for å få unnskyldende og tilgivende argumenter å bruke mot sin egen dårlige samvittighet, så ikke den skal være så irriterende.

 

Det verste er at den ikke sier fra like tydelig neste gang. Det hjelper å slipe ned samvittigheten, den blir mindre og mindre.

 

Men det blir vanskeligere å lære barnet etikk, når det man sier og det man gjør ikke stemmer overens. Jeg har et spørsmål;

 

SKAL DERE LÆRE BARNET AT DET ER GALT Å STJELE?

I så fall - er det galt bare dersom man blir tatt for det?

Patetisk...

 

STAKKARS FORELDRE- stakkars unge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...