madisen Skrevet 18. desember 2007 #51 Skrevet 18. desember 2007 Hei og velkommen i rekken vår :-) Jeg er også nøye på hva jeg skriver og ikke, tror kanskje jeg har et par kollega her inne, uten at vi har vedkjent oss det. Har ikke lyst til at dette skal bli en snakkis på jobben. Er privat sånn.
Anca har jente og gutt:) Skrevet 18. desember 2007 #52 Skrevet 18. desember 2007 Slenger meg på her. Er født i 76. Vi har en gutt på 17 mnd og vil nå gjerne ha en lillesøster eller lillebror til nurket . Sist tok det 8pp, så vi får se hvor lenge det blir å vente denne gangen.
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #53 Skrevet 18. desember 2007 For en bra traad! Jeg har ogsaa savnet aa ha kontakt med noen som er paa min alder. Hun norsk-lereren far vel hetta av skrivingen min naa?? ) Jeg er pa ferie pa Gran Canaria, ser dere, sa det mangler noen bokstaver her! Kan fortelle litt om meg da. Er 30 aar, fra Aalesund. Har ingen barn. Er i 13 pp, naa, og skal til med IVF etter sommeren. Kommer innom naar jeg er hjemme fra ferie igjen jeg.
*anki * Skrevet 19. desember 2007 #54 Skrevet 19. desember 2007 Hei å hå! Kjempebra tråd. Lurer meg innom her også jeg. Er 35 år (hmm... 36 år i januar...). Har 2 gutter fra før på 4 og 7 år. Vi ønsker veldig en til før vi gir oss, så håper ikke TR kommer til helga. Har IKM 20.12. Håper vi kan skravle videre på 1.tri neste to mnd og videre til de neste etter det... Lykke til alle sammen.
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 19. desember 2007 #55 Skrevet 19. desember 2007 Hellu alle oss over de 30.... Hvordan går d med dere? Sitter nå med julemusikk på radio1 og nyyyyydeli vinter vær ute! Her i familien har vi fått julestresset i hus, d er jo 1000000000000ting som skal ordnes før helga. Selv med god planlegging og god margin, hadde vi ikke tatt med spysjuka. Så både juleprøving på ny baby og julevask ble satt på hold. Men nå er vi gode som gull igjen:) For de som ikke visste, så hadde vi en ma i slutten av nov, og har ikke fått tr ennå....d kan jo ta en stund d da. Tester hver dag med el-tester, men har ikke slått ut positivt ennå...... Hadde vært fint om el kom før besøket vårt kommer til fredag, ikke alltid like gøy m baby-prøving med besøk i rommet vegg i vegg.... Og de skal være en heeeeel uke:) Noen av dere som tester med el-tester? Ser at noen ikke om lenge venter IKM, d blir kjempe spennende å følge dere! Og HOLD oss oppdatert:) Jeg for min del går vel utifra at jeg blir i denne tråden en stund.... Super-dag til alle!!!!!
madisen Skrevet 19. desember 2007 #56 Skrevet 19. desember 2007 Heisann, bra at noen holder liv i lenka :-) Her går det mot juleferie, holder på å avslutte på jobben. Har IKM i romjula og før den tid skjer det så mye, så jeg kommer ikke til å tenke på dette prosjektet hele tiden. Det er bra, for dette tar på. Ønsker/håper/vil jo sååå gjeeerneee.... Håper vi får det vi ønsker oss mest av alt til jul og nyttår hele gjengen. Tenk positive tanker, slapp av og nyt julen. Og ja, jeg tar et glass vin også jeg. Vet de lærde stides, men jeg har bestemt meg for å leve underveis også. Blir faktisk et par glass i kveld også, skal på julebord. Stå på jenter, tror det ordner seg for oss alle :-))))
Babyønske �� Skrevet 19. desember 2007 #57 Skrevet 19. desember 2007 Her ventes det på eggløsning. Og har så smått begynt å merke litt tegn til den. Er ikke helt sikker på hvilken dag den kommer på, men forhåpentligvis lille-julaften. Forrige syklus var nede i 28 dager igjen, har stort sett hatt 29 dager siden juni. Jeg og sambo skal feire jul hver for oss, så siste mulighet for prøving blir lørdag formiddag. Og med eggløsning søndag, skal muligheten for klaff være stor. Men hvis den kommer etter 29 dagers syklus kommer den kanskje ikke før julaften eller 1. juledag, og da blir det trolig vanskeligere med klaff. Men er ikke annet å gjøre enn å krysse fingre og håpe på en fantastisk start på 2008. IKM 6. januar.
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #58 Skrevet 19. desember 2007 vi har testet med El prøver i noen mnd. Den første gangen testet jeg i 12 dager. Nå vet jeg at el kommer ca 16 dager etter første mensdag. Så da var det bare å sette i gang. Vi fikk også besøk. Det ble rart og en stille/veldig stille baby-prøving. He he he.. vi haddet nesten litt noia. Trodde noen hørte oss bare jeg løftet dyna.. he he he he.. Så det der kjenner jeg til. Jeg håper inderlig at det klaffer denne mnd. Har IKM julaften. Men jeg har vel ikke særlig tro på det. Har følt jeg skal ha mensen i 1 uke nå, så det skjer vel også denne mnd. Tok meg selv i å faktisk bli litt irritert i dag når jeg leste at noen ble gravid etter 1 og 2 pp. Jeg unner dem en baby av hele mitt hjerte, men jeg må si at jeg synes det er innmari urettferdig. Jeg blir lei meg faktisk. Men men.. håper det kommer en gang til oss også, selvom utsiktene til det ikke er så gode. Har en mann som ikke har den beste sædkvaliteten. Så vi får bare prøve. Her var det mye syt, men håper dere holder ut med det. Ønsker dere alle en riktig god kveld. Kos dere masse, og jeg sender dere alt av babyblessing som det går an!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. desember 2007 #59 Skrevet 19. desember 2007 Trodde jeg var ferdig med alle julegavene jeg, men i går kom det selvsagt noen uventede i posten. Hm... veier for og imot om jeg skal sende tilbake. Hvordan går det med dere? Noen som har testet idag? Jeg har gjort det, egentlig bare for gøy, skulle prøve ut de nye testene jeg fikk i posten. Blendahvit. Men hadde ikke ventet annet heller, er 5 dager til IKM og vi bomma på el-dagene. Jeg kommer nok til å henge på denne tråden litt på nyåret også jeg, det har nok ikke klaffet for oss denne gangen. Kjenner murringene i ryggen allede Men håpet er jo der Ellers er det skikkelig babyboom blant venner og kollegaer. Kjenner nesten litt prestasjonsangst. Hehe. Er ikke så mange som vet at vi prøver da, men de fleste har vel mistanke.
tegneseriedama Skrevet 19. desember 2007 #60 Skrevet 19. desember 2007 Ikke noe testing på meg disse dagene, prøver å kombinere feber og luftveisinfeksjon med EL..... Det eneste positive med det er vel at jeg har fått den"berømte" slimløsende hostesafta hos legen... Tenker det blir en rolig pp på oss uten særlig realistisk håp. Men hvem vet, blir ganske happy av hostesaft(sterke varianten) og paracet, og når man konstant kjenner "virkningen" av den slimløsende effekten-om dere skjønner hva jeg mener...._så kan kanskje de merkeligste ting skje. Dety er baby boom i mine kretser også-eller så har jeg bare plutselig oppdaget hvor mange rundt meg som er gravide... Får ikke angst av det, blir bare redd for å forsnakke meg. :-)
babyimagen!! Skrevet 19. desember 2007 #61 Skrevet 19. desember 2007 Ja- jeg har testa positivt i dag . 1 dag før IKM. 3 pp. Har datter på 2 fra før. Har hatt en tidlig sa ( i mai el noe). Har derfor litt problemer med å tro at det går bra denne gangen................ Lykke til alle sammen.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. desember 2007 #62 Skrevet 19. desember 2007 Gratulerer så mye Ros!! Håper virkelig det går bra denne gangen Første mann ut på tråden vår du Er det Cosylan hostesaft du har fått tegneseriedama? Isåfall er det ikke rart om du blir happy. Hehe. Morfin i den vettu.
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 19. desember 2007 #63 Skrevet 19. desember 2007 God kveld:) Ja, no e lilleturbo lagt, Helten snekrer på kjøkkenet og sjefen sjøl har inntatt sofaen med laptoppen en liten stund, deili! ja, må jo holde liv i den nye tråden vår;) Har kommet på en slagplan om EL dukker opp under besøket vårt. Vi har tv på soverommet så da er d jo ikke noe problem;) Men gudda meg, jeg blir ruinert om den ikke dukker opp snart...... Litt under 300,- for 7 tester, er på 3.pakka nå..... Men hva gjør en ikke for å ha kontroll:) Jeg vet ikke jeg, hva jeg hadde gjort om jeg hadde fått ei uventa gave i posten sånn rett opp i jula......hadde fått panikk og kansje sendt de juleblomst på døra????? Ja, alle drømmer jo om at d klaffer med spire første pp, sånn har d desv ikke vært for oss. Men vi fikk d til i 5pp nå sist, og d er jo ikke relativt lenge i forhold til andre her inne.. Vi kan jo trøste oss med at de forsvinner fort ut herifra... Jeg er jo ikke så ung lengre og ønsket om 3 barn, med èn i box, tilsier jo at vi ikke kan bruke alltfor lang tid på "produksjonen" på de to neste.... Nå må jeg få litt oversikt over julevasken min, koselig kveld til dere alle!!
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 19. desember 2007 #64 Skrevet 19. desember 2007 JUHUUUUU! GRATULERE Ros!!!! Herregud, bruker så lang tid på å skrive innl at jeg gikk glipp av dette!! Så innmari bra!! Forstår dine bekymringer ang sa, men at d skal skje èn gang til er vel liten har jeg forstått? Hadde snakkert med fastlegen. Krysser fingre for deg, dette går bra! Håper vi sees inne på 1.trimest om ikke lenge:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. desember 2007 #65 Skrevet 19. desember 2007 Får jeg flere gaver nå så får jeg heller tenke at "det var da koselig" og legge dem til julegavelista til neste år Man gir jo ikke for å få....eller? Jeg sitter på jobb jeg. Har fortært en halv grandiosa og masse julebrus! Nam-nam. Alt smaker godt på jobb. DOLCE&GABBANA-the one: har du prøvd billigtestene? Har ikke så lang fartstid når det gjelder el-testing, men fant fort ut at dette kom til å bli dyrt. Så jeg kjøpte en haug med billige tester på nettet og begynte med de. Når de begynte å gi utslag og jeg ble usikker på om de var pos, da sjekket jeg med en CB Digital. På den måten bruker jeg bare 1-2 pinner pr periode. Jeg skulle egentlig bare teste 1-2 mnd for å finne ut hvordan syklusen min var, men jeg fortsetter sikkert. Er jo litt spennende det også. Ble helt skjelven første gang testen lyste positiv. Hehe. Kan da bare tenke meg til hvordan jeg blir det en G-test viser positivt. *ler*
Smilemia Skrevet 19. desember 2007 #66 Skrevet 19. desember 2007 Hei jenter Så fin tråd :-) Jeg vil gjerne være med. Jeg er 75mod, har en liten gutt på 10 mnd og bor i Fredrikstad. Vi prøver på nr 2, men det ser dårlig ut foreløpig. Skulle hatt ikm 13.des, men tror ikke jeg hadde el denne måneden pga amming så vet ikke helt om jeg venter på el nå eller venter på ikm... Tok en test på fredag (14.) bare for å være sikker på at jeg ikke var gravid og den var negativ ja. Får vel bare kose oss fram til amminga blir mindre og mindre av så kommer vel syklusene igjenge etterhvert. Noen med lignende erfaringer? Nå er det julemusikk og julebakst for alle penga her. Ha det fint, så snakkes vi snart.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. desember 2007 #67 Skrevet 19. desember 2007 Så mange vi er! Jeg som trodde det bare var 22 åringer på BIM
Smilemia Skrevet 19. desember 2007 #68 Skrevet 19. desember 2007 He he, ja, det er koselig med så mange likesinnede. Selv om det egentlig ikke har så veldig mye med alder å gjøre, så er det lett å føle seg "gammel" på noen av de andre trådene. "Skrekkblanda fryd", er det lenge til du skal ha ikm da?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. desember 2007 #69 Skrevet 19. desember 2007 Smilemia: har ikm julaften jeg. Og jeg kjenner at den er på vei Men hadde ikke ventet annet denne mnd heller, fikk ikke hoppet i høyet da jeg hadde el. Jaja, satser på et fruktbart nytt år
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 19. desember 2007 #70 Skrevet 19. desember 2007 hei skrekkblanda.......tusen takk for tipset, dette med el-testing har jo tatt helt av for meg:) så må nok få bestillt meg noen billigtester. Hvor har du best dine? Temper du? Gjorde d sist, spennende å følge med. Men hadde store probl med å huske hva jeg målte for jeg sovnet etter at jeg tempet.....hi-hi D gikk så langt at når jeg spurte om råd her inne, fikk jeg til svar om at jeg mest sansynl hadde feber (hadde blingset til litt over 38C, egentlig skulle d være 36C )for jeg testet positivt 2 dager senere.... Grandis og julebrus.....jummmi:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. desember 2007 #71 Skrevet 19. desember 2007 DOLCE&GABBANA-the one: nei, jeg temper ikke. Jeg synes det høres så komplisert ut. Hadde jo ikke tenkt å el-teste heller, men hadde ustabile sykluser før vi begynte prøvinga. Og nå klarer jeg vel ikke å slutte tenker jeg. Men det er jo ok å vite nøyaktig når TR er ventet. Eller ikke ventet.
Svensk Skrevet 19. desember 2007 #72 Skrevet 19. desember 2007 Hej ! Jag vill också vara med ! Fint med en slik tråd. Har två fine barn 4 og 9 år .jente å gutt. Ønsker oss en till please julenissen.. Som den husmor jag ær kokar jag knæck (karamell ) mens dette inlegget skrives :-). Har ikke brukt prevensjon siden yngste kom... Seriøs prøving siste halv året. Fått två pergokurer. Tull med syklus fick blødninger mitt i denne syklusen . .. Aner ikke nær EL kommer... Lycka till allihop!
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #73 Skrevet 20. desember 2007 Jeg hadde el i forrige uke...og har ikm på nyttårsaften....har ingen spesielle symptomer....så jeg har ikke peiling på om det har lykkes.....blir spennende å teste på nyttårsaften da Eneste at jeg i dag har fått sykt vondt i bekkenet....har hatt litt menssmerter i dag....men bekkenet har vært helt sinnsykt.....akkurat som bekkenløsningen jeg hadde i forrige svangerskap og føles som den nedtrykk følelsen man får i korsryggen når man føder....om noen andre også har hatt den....jeg bare håper ikke det er noe galt hvertfall....men men...får vente å se hva som skjer Hvordan er det med dere andre? Noen symptomer??
madisen Skrevet 20. desember 2007 #74 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har IKM 27 desember, men har planer om å eventuelt vente med å teste til nyttårsaften. (Hvis jeg holder ut da....særlig!!! :-) Hadde en liten rosa spotting i går. En uke etter EL......, noe jeg tolker som svært positivt:-)) Og så har jeg veldig vondt i den ene puppen..... Men når det er sagt så har jeg hatt symtomer hver pp de siste 5 mnd Gravid eller ikke, så vi får bare vente å se.
tegneseriedama Skrevet 20. desember 2007 #75 Skrevet 20. desember 2007 Har ikke ikm før ca2jan jeg da, litt usikker syklus på ca 25-27dager. Sjekker ikke el test så det er litt vanskelig å vite. ikke vært på nett siden i går, koselig å se at ei allerede er blitt gravid siden sist:-) Skrekkblandet fryd:det var solvipect comp jeg fikk av legen-og jammen er det ikke ethylmorphin i den og. Så ja happy som bare det... Så om det blir barn i denne pp blir den unnfanget under påvirkning av morfinhostesaft :-D Kan umulig være sunt.... Men slimløsende Er den,på alle måter........ ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå