Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Ja ja... da synes jeg at vi kanskje kunne startet "de barnløse over 30`s klubb". Litt tull der, men jeg kunne gjerne tenkt meg litt kontakt med noen over 30 år. Har dere forsøkt lenge? Noen tips? Jeg har prøvd flere kjerringråd denne mnd, så får vi se om dette fungerer.
madisen Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Hei, jeg er født i 71. Er i 5 pp. SA i november i uke 5. Hvilke kjæringråd har du prøvd da? Ble nyskjerrig :-)
madisen Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Kjerringråd, så jeg skrev det feil. Fy og fy... jeg som er en tidligere norsklærer.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 he he.. det er en lang liste kan du si, eller ikke så veldig. Jeg prøver å leve sundt, og merker det gjør bra på kroppen. Jeg har tatt simløsende hostesaft en stund før eggløsning (grunnen til dette er at min mann ikke har altfor mange sædceller), så da må jeg gjøre alt jeg kan for at noen av disse skal lettest mulig få festet seg. Jeg tar også bidronninggele kapsler, lager ingefær te selv, og folat piller, og vitaminer/mineraler. Har pratet med homøopat om dette, og legen, og de mener dette kan hjelpe, selvom det ikke er vitanskapelig bevist. Jeg har iallefall blitt sunnere. Har du andre tips!! Det kan virke som jeg er hysterisk, men synes selv jeg ikke er det. Prøver å leve sunt og og godt.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 mente slimløsende hostesaft.. he he he... bra ikke jeg er norsk lærer!!! he he he.. kanskje du finner flere feil også...
madisen Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 he he... neida, du kan skrive det ser jeg. Må innrømme at jeg får litt hetta av de som ikke kan skrive eller skriver dialekt ol. Men men jeg jobber jo ikke som norsklærer lenger... Kjerringråd: Jeg gjør ikke noe spesielt selv. Tror jeg lever ganske sunt sånn til vanlig. Spiser sunt og trener reglemessig. Prøver ikke å drikke så mye kaffe. Ellers slapper jeg av og prøver ikke å stresse. Temper ikke, EL- tester ikke, sjekker ikke ditt eller datt. Har stor tro på at dette ordner seg og at naturen går sin gang. Folk ble da gravide før også. Det eneste jeg gjør er vel å ligge i senga en stund etterpå, slik at ikke alt bare renner ut igjen ;-)
vilsågjernefådettil Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Kaster meg på her jeg. Er født i 72 så det er godt å være i selskap med flere "gamle". Har 4 barn fra før av, men ser ikke det som noen grunn til å gi seg...Har prøvd slimløsende hostesaft, men det klaffet ikke denne måneden. Har brukt det siste halve året på å tenke meg godt om om jeg vil ha flere, og vi er blitt enige om å gjøre ett forsøk. Har en gutt som blir 2 år på nyåret så det hadde vært kjekt med en lekekompis. Har en følelse av at det blir en gutt neste gang også. Håper alt klaffer snart!!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 jeg gjorde heller ingenting før vi fikk vite det med min mann. Da forsto jeg at jeg måtte gjøre litt selv også. Så jeg prøver litt, men vil absolutt ikke bli hysterisk. Prøver det jeg kan. Men det er klart at når en får en slik beskjed, så må jeg innrømme at jeg ble litt redd ja. Skal få oppfølging av både lege og homøopat. Så får vi se. Jeg trener også regelmessig. Er faktisk trener også. Så jeg setter fysisk aktivitet veldig høyt. Men må passe meg for ikke å trene for hardt. Så vi får bare krysse fingrene. Hvis du er interessert så kan jeg holde deg/dere oppdatert på hva homøopaten sier, eller hvilke tips han gir meg???
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 så bra at du hiver deg inn her. Håper vi kan holde litt kontakt. Du er jo meget erfaren, så jeg treng nok tips og råd fra tid til annen. Om dere vil, så send meg en personlig melding, så kan jeg gi dere hint etter homøopat time og lege. Så får vi være så tålmodige som vi kan
madisen Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Ja, hold oss oppdatert. Skjønner at du vil prøve litt ekstra pga av det med din mann. Når det gjelder trening har jeg et spørsmål til deg. Jeg trener to til tre ganger i uka. Går på timer i sal hvor det er en del hopp, kan det være uheldig tidlig eller senere i svangeskapet tror du?
vilsågjernefådettil Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 Heisann, ville bare si at min mann også har dårlig sædkvalitet, men vi har klart å bli gravid på egenhånd. Mine 3 første er riktignok med prøverør, men sistemann kom helt av seg selv. Sjokk og drama kan du tro!!! Så det går fint an bare så du vet det.....Så vi satser friskt denne gangen også.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 jeg skal holde dere oppdatert. Er det ok at jeg sender dere en personlig meld? Hvis dere har det på profilen da?? Jeg legger dere inn iallefall. Når det gjelder trening og svangerskap, så er det mange som lurer på dette med hopping. For det første så går det mer og mer ut av treningssentrene. Du får like god trening uten. Bare pass på at du gjør store bevegelser med armer og bein. Har selv vært aerobic instruktør, og spinner mye. I begynnelsen av svangerskapet så tror jeg ikke at det har noe å si. Bare pass på at du får nok hvile. Det vi alltid har hørt fra spesialister er at du ikke skal trene noe som er ubehagelig for deg. Jeg fokuserer litt på dette selv nå. Når jeg trener aerobic hopper jeg mindre, og heller gjør store kontrollerte bevegelser. Da trener du også mer stabilisering, og det er kjempe bra for alle musklene i kroppen. Ikke bare "kast" armer og bein hit og dit (he he he). Stram musklene og jobb med kontrollerte bevegelser. Håper du skjønte litt av dette. Jeg er ikke så flink å forklare. Kanskje markerte bevegelser er et bedre uttrykk.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 takker så kjempe masse for oppmuntring. Godt å høre at det går an ja.. Vi får håpe at det klaffer her også. Har IKM 23 desember. Så det blir spennende.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 Jeg vet ikke om jeg får henge meg på her, jeg blir 30 om en måned. Ja?Synes det er veldig mange unge her på forumet, føler meg gammel i forhold til disse 85 og 86-modellene Har savnet en tråd for oss "voksne" også. Blir som sagt 30 ganske straks, min mann er 34. Vi prøver på første barnet og er i 2pp. Bommet litt på el denne mnd, men vi håper jo likevel Ikm julaften!!
madisen Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 Takk for godt svar om trening. Jeg trener på SATS, og selv om timen heter f.eks høy puls u/hopp. Så hoppes det en god del likevel. Og jeg liker å ta den helt ut, så jeg blir med. Godt å høre at du tror det ikke skal ha noen betydning.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #16 Skrevet 17. desember 2007 kult at du blir med. Jeg legger deg på min liste, så kan vi prøve å holde litt kontakt. Spennende å høre hvordan det går med folk.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #17 Skrevet 17. desember 2007 SATS har mye bra trening ja. Jeg liker også å ta den helt ut. Men kanskje du heller bør tenke på markerte bevegelser. Jeg anbefaler ikke en masse hopp, men det skal ikke ha så mye å si. Men det anbefales heller ikke. Men det er så mange som sier så mye. All hoppingen gjør jo at pulsen går høyt opp veldig raskt, men treningseffekten tilsier at en ikke bør trene slik hver gang. Jeg glemte å si at for eksempel knebøy med masse vekter kanskje ikke er det beste. Jeg kan sjekke ut litt mer i forhold til trening/svangerskap når jeg er på jobb. (jobber på et treningssenter utenom min vanlige jobb), så kan jeg komme tilbake til deg om dette.
*Lissi* Skrevet 17. desember 2007 #18 Skrevet 17. desember 2007 Nærmer meg 31, og vi har akkurat begynt prøvingen på nummer 4:-) Spennende dette! Har IKM den 20....og tiden går så seint! Lykke til alle sammen!
madisen Skrevet 17. desember 2007 #19 Skrevet 17. desember 2007 Tusen takk, flotte greier. Kankje jeg skal kutte ut vektene under knebøyen da. Eller gå over til litt lettere.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #20 Skrevet 17. desember 2007 Endelig!!! Jeg har også savnet kontakt med jevnaldrende her inne, så dette syns jeg var en ypperlig ide:) Jeg er 1975 modell, har ei jente på 8 år, og ønsker nå en til....vi er i vår første pp...så dette blir spennende. Hadde ikke problemer da jeg ble gravid forrige gang, ble det på 1 pp.....men det er jo nå rundt 9 år siden, så ting kan jo ha endret deg. Morro om vi kunne blitt litt kjent og fulgt hverandre opp her inne
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #21 Skrevet 17. desember 2007 kult at det er flere og flere som blir med. Har lagt dere inn på lista, så da kan det bli litt personlige meldinger. Da får vi holdt litt kontakten. Spennende ja.
Pariserdama Skrevet 17. desember 2007 #22 Skrevet 17. desember 2007 For et fin traad! Passer helt ypperlig saa blir med her jeg Er 30, mann paa 34. Har proevd i 1 aar naa uten hell, men er ikke saa veldig stresset enda.....Har kanskje lagt for mye vekt paa EL tester o.l men er perfeksjonist saa klarer ikke aa la vaer. Neste PP (EL i dag) starter jeg med temping ogsaa (kommer nok til aa gjoer emeg smaa-gal - LOL). Lykke til alle sammen, fint aa se det er flere "voksne" her....
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #23 Skrevet 17. desember 2007 Bare nysgjerrig jeg....hvor i landet er dere fra??
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #25 Skrevet 17. desember 2007 jeg glemte jo å si hvor jeg er fra da...hehe....buskerud her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå