Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk en melding fra frøya nå. fertilitetsklinikken.... anbefales kun moderat trening... ikke lett men men

Skrevet

Jeg har også fylt 30. Er i 3 pp. Har en sønn på 2 år fra før. Han kom på første forsøk! Jeg bor i Fredrikstad. Send meg gjerne en melding. Jeg føler meg også litt gammel her inne av og til (selv om jeg er veldig ung til sinns;-) )

Skrevet

Akershus her :) Da takker jeg for at jeg får være med og legger dere til lista mi.

Har de fleste av dere IKM nå rundt juletider? Jeg tror ikke vi klarte det denne gangen, men skal likevel teste lillejulaften tror jeg. :)

Skrevet

Hei :-)

Slenger meg på her jeg også. Jeg er 31 år og jeg og sambo har prøvd siden juni på vår første.

Jeg har savnet noe for oss over 30 her inne. Føler meg ikke alltid helt på linje med de som f eks er under 25.

Syns foruminndelingen her inne kunne vært endret på. Bli gravid er jo f. eks for de som har prøvd en stund, men det er 1. pp'erne som gjerne "dominerer" der inne. Så syns det kunne vært delt opp i f eks nybegynnere og etablerte. Og et forum for oss over 30 kunne gjort seg, de over 35 har jo et eget. Bare noen tanker fra meg der, hehe :-)

Vi har som sagt prøvd i 7 pp, og "kjerringrådene" har bare blitt flere etter som månedene har gått. Hovedsaklig er det vitaminer jeg bruker, og nå er det dobbel dose omega 3, dobbel eller trippel dose e-vitamin, og nå denne pp også trippel++ dose C vitamin + normal dose med andre vitaminer/mineral. Sambo tar også disse vitaminene, men ikke alltid så stor dose som meg. Så har jeg brukt Womans Care i 2 pp, denne blir den 3. Healing har jeg fått, men pga dårlig økonomi kunne jeg ikk holde på så lenge som jeg burde. Vurderer flere ting bla soneterapi, men får se etterhvert. Målet er å ikke være prøver så mye lenger, har i mitt stille sinn hatt intenst ønske om et barn innen 32 års dagen min, men timeglasset begynner å renne ut, siden jeg blir 32 i september......

Skrevet

Velkommen Babyønske! Det var jammen godt å få "samla" oss på en egen tråd. Tror jeg skal henge mye her. Kjekt å finne noen man kan bli kjent med og følge på veien.

Et spm til dere: bruker dere glidemiddel? Det kan da vel ikke ha sååå mye å si vel?

Skrevet

Jeg har IKM på nyttårsaften jeg.....så da blir det testing....enten blir det vin med alkohol eller alkoholfri den kvelden :)

Skrevet

Jeg blir også med her. Jeg er født i 77, er altså 30 år. Har ei jente på 2 år. Nå er snart 3 pp over. Regner med at mensen dukker opp denne uka. Hadde liksom trodd det var så lett å lage baby nr. 2 jeg- nr 1 rakk vi jo ikke å prøve på engang....

Skrevet

Jeg skal også teste på nyttårsaften, eller en dag før om jeg ikke holder ut å vente.... :-)

Skrevet

Det var masse vitaminer Babyønske.... Tror du (har du hørt/lest) at det skal hjelpe da? Jeg bruker ingenting... hmm..Men har et variert og sunt kosthold og trener regelmessig.

Skrevet

oi oi....så artig....da må vi følge hverandre.....jeg skal prøve å vente til 31 med å teste....men vet ikke om jeg klarer....hehe....men si i fra om du får noe symptomer og sånn da :)

Skrevet

Jepp, vi må holde hverandre oppdatert. Men vet ikke helt om jeg stoler på alle symptomer :-))) Hadde masse av dem forrige mnd, helt uten grunn. Den mnd jeg faktisk ble gravid (SA i nov) hadde jeg nesten ingen.

Skrevet

det skjønner jeg....jeg har nesten ingen jeg heller.....bare skikkelig oppblåst i magen...fjerter ustanselig...hehe....eller merker jeg kanskje litt stølhet i puppene....men thats it....ikke noe mer...

Skrevet

Har lest flere plasser at omega 3 og spes e-vitamin er bra når man prøver. E-vitamin blir jo kalt fruktbarhetsvitaminet. Når det gjelder c-vit, så leste jeg forleden at det kan være bra hvis man har lavt progesteronnivå, noe jeg mistenker at jeg kan ha. I tillegg har jeg litt mage-tarm problemer, så har muligens litt dårlig opptak av vitaminer, spes kun via mat. Og det er ikke skadelig i moderate mengder, skal litt mer til før man kan få for mye tror jeg.

Skrevet

Hei!

Jeg er 69 mod. og er den heldige mor til Magnus på 9 mnd. Vi prøvde i 1 1/2 år sist før det klaffet og starter prøving på nr to i januar (først skal det giftes :-)) Vi må nesten prøve å få to tette pga alderen vår og vi ønsker at lille Magnus skal få søsken + at det å bli mamma er det mest vidunderlige som finnes, kan rett og slett ikke beskrives.

Lykke til alle sammen! :-)

Skrevet

Hei!

Slenger meg på her jeg også! Er 30 og har prøvd i snart to år. Har ikke tatt noe eller fulgt noen kjerringråd, men i dag har jeg bestilt eggløsningstester. Begynner å bli utålmodig nå :)

Skrevet

Kanskje jeg kan bli med selv om jeg har et barn, 16mnd? R 75 mod. Har hatt en MA og er i 1. pp etter det, IKM 23. Da jeg ble gravid med gullet, brukte jeg kjærringrådene + akupunktur akkurat bare den pp, så kanskje det er noe i det?

Skrevet

Jeg er 33 år og har ei datter som blir to om få måneder.

Denne måneden er vår første "skikkelige" PP, og jeg har IKM i morgen. Tok en test på lørdag og den var negativ, så har ikke så stort håp om at jeg er gravid, men får vente og se om tanta dukker opp. Hvis ikke tar jeg nok en test igjen.

Skrevet

Godt å se at det er mange som meg her. Er 75 modell og i 2. pp. Har ingen barn fra før og har aldri prøvd å bli gravid før heller, så dette er en helt ny verden. Alle mine venninner har minst ett barn, så jeg har følelsen av å være litt sent ute. Men det gjelder å ikke stresse, ikke tenke for mye på det, hvis man klarer. Tenker hvordan man først er veldig bevisst på å ikke få barn når det ikke passer, men når det endelig passer, så skal det skje med det samme... Er jo lov å håpe :-)

Skrevet

Henger meg på her jeg:-) 76 modell og i 3 pp etter MA. Har en gutt på 2,5. Jeg er veeeldig utålmodig, og begynner å få hastverk med å bli gravid før terminen min skulle vært, 14. Januar. Ser ikke ut som det klaffer, så det er bare til å smøre seg med tålmodighet...Tror nok det er noe i at det er vanskeligere å få det til å klaffe når en har så mye fokus på prøvingen, jeg for min del tenker alt for mye på det, men vanskelig å la være..

Stå på jenter!!!! Lykke til alle sammen:-)

Skrevet

jeg vil også henge med dere;)

Jeg bor i oslo m samboer, 69 modell og en sønn på 1.7år...

Hadde desverre MA litt over uke 8 i slutten av nov:(

Så nå prøver vi igjen.

Har testet med eggl tester nå siden 3 dager etter utskrapningen. Testet positiv i 5 dager (sikkert gravidhormoner?) etter d har den vært negativ...Vi har valgt å ikke vente en periode, men nå har vi vært sjuke i over èn uke så d har ikke vært mye prøving her i gården:)

Prøver ikke å tenke så mye på d med å bli gravid, men ja:vanskelig å la være òg....

Arti at de "eldre" kan samles:)

Ønsker dere alle en fin førjulstid og lykke til med all prøving!

Skrevet

Så herlig tråd! Endelig noen jevnaldrende å dele erfaringer med:)

Jeg bor i Oslo med samboer, men er opprinnelig fra Nordland. Er 30 år og har ingen barn foreløpig. Går inn i vår 2. pp nå, men føles mer som 1.pp i og med at vi kun fikk lagt inn ett forsøk 3-4 dager før EL forrige gang! Alt dette er veldig nytt og spennende for oss, og vi er veldig spente på tiden fremover!

Etter forrige EL lyttet jeg til kroppen konstant, og begynte etterhvert å lure på om jeg hadde et innbilt svangerskap...følte jeg hadde alle symptomene. Skjønte jo etterhvert at dette bare var ønsketenking, hehe. Er vel også litt det at jeg aldri før har vært så oppmerksom på alle lyder magen lager eller hvordan jeg vanligvis føler meg i tiden etter EL....lettere forvirret ja. Blir mer spennende denne gangen, nå som jeg vet at jeg ikke skal overtolke alle "symptomene"!

Skrevet

Hei alle sammen!

"Melder" meg inn her jeg også. Er født i 69, har 3 store barn fra før, og ønsker nå en attpåklatt.

Ble gravid på første forsøket i februar, men endte desverre i MA da jeg var 12 uker på vei. Har ikke lyktes i å bli gravid etter dette.

Hadde ikm 16-17 des. Fortsatt ikke tantebesøk, men negativ test, så jeg får bare vente og se. Er forferdelig spennende dette her, det ene øyeblikket er jeg sikker på at jeg er gravid, det neste sikker på at tanta kommer, slitsomt!!

Vi får hjelpe og støtte hverandre så godt vi kan her inne.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

hei, så ikke denne tråden før jeg allerede hadde skrevet på den andre tråden for de over 30. Er 33 og prøver på nr1.Har ikke lyst å skrive så mye personlig på tråden her, hvor jeg er fra etc-fordi det sitter en av den yngre garden i familien inne på bli gravid-siden, og vi forteller ingen at vi prøver;-)

Er det mange av dere som prøver på nr1?

Vi hadde egentlig ikke tenkt så mye på det å få barn av diverse grunner-men plutselig var lysten og behovet der. Så nå får vi se-hørt at det går litt tregere for oss"gamle" så vi er innstilt på å prøve en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...