Twintipp og himmelblå Skrevet 14. desember 2007 #76 Skrevet 14. desember 2007 Det virker på meg som om du forsøker å kompensere for lite matrielle goder selv tidligere i livet. Og at sønnen din skal få alt det du ikke fikk. Man tror gjerne man er kjempesnill når man gir over evne, men tenk deg så mye leker for en 3 åring. Tror du han evner å glede seg tilstrekkelig over alt sammen? Det blir jo rett og slett for mye. Står ikke på pengene her heller, men hvorfor skal han få alt han kan ønske? Var på et seminar om lykke. Det som kom helt frem klart er at, de som ikke kan ønske seg noe, de som kan få alt de vil har ikke det samme lykkeaspektet som andre. Tror det er godt for ungene å ønske seg ting, og få kanskje en eller to av de til jul. De kan ikke få alt de ønsker seg, slik fungerer ikke verden.
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #77 Skrevet 14. desember 2007 ohh yes...hjalp meg på sluttebn av dagen dette )
andreita med 2 prinsesser Skrevet 14. desember 2007 #78 Skrevet 14. desember 2007 Ikke for og være stygg, men syntes nesten innlegget ditt kan være litt provoserende jeg
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. desember 2007 #79 Skrevet 14. desember 2007 Litt rotete skrevet, det jeg skulle få frem var at, de som får alt de vil, oppnår alt de vil, er slettes ikke lykkeligere enn andre, snarere tvert i mot.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. desember 2007 #80 Skrevet 14. desember 2007 Så lege man jobber og ikke sittet på ræva hjemme venter på att nav skal betale alle regninger så syntes jeg du skal kjøpe det du vil til ungene dine.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 14. desember 2007 #81 Skrevet 14. desember 2007 får gi deg æren av et svar jeg og da, siden du syns det er sååå stas m svar. og dere, tviler på det er tulleinnlegg, er ikke første gang hun skryter av alt sønnen har.... du er sikkert verdens beste mamma siden han får alt han vil...
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2007 #82 Skrevet 14. desember 2007 Har man bare ett barn og god økonomi ser jeg ikke det store problemet. Er det så veldig galt å bli bortskjemt på materielle ting. Så lenge man ikke blir lært opp til å bli en drittunge som oppfører seg hovent overfor andre, skryter av seg og sitt, rakker ned på de som får mindre, krever mer og mer....ja, så blir man nok et godt menneske selv om man får mange og dyre gaver til jul.
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. desember 2007 #83 Skrevet 14. desember 2007 Tror du virkelig det er gunstig for barn å få alt de ønsker seg?? Uansett hvor mye foreldrene prater om fattige barn, viser jo handlingene dems noe helt annet. Greit, de behøver ikke bli bortskjemte drittunger, men mitt barn skal ikke bli en kamerat som andre kun vil være med hjem fordi han har alt det hippeste innen leker.
Northernlights Skrevet 14. desember 2007 #84 Skrevet 14. desember 2007 Faar ikke den lille inni magen noenting til jul??? ((sjokkert)) :op
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2007 #85 Skrevet 14. desember 2007 Ser fremdeles ikke problemet med å få det man ønsker seg til jul. Sier ikke at man må få alt, det kommer jo helt ann på hva ønskene er.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. desember 2007 #86 Skrevet 14. desember 2007 Syns synd på gutten din jeg. Ikke fordi han får så mye gaver, men pga den mora han har. Skulle våre barn møttes.. Da ville jeg gått på flekken. Bortskjemte barn er noe av det ekleste jeg vet. Det er du som skaper det, og og du får ta ansvaret for det. Om dette er et tulleinnlegg eller ikke driter jeg i, det er måten du er på som ødelegger for deg og dine.
Lotta78 Skrevet 14. desember 2007 #87 Skrevet 14. desember 2007 Om jeg ikke husker helt feil lagde hi et rimelig identisk innlegg i fjor... hehe.. hva du gjør med pengene dine er din egen sak hi, men et tips har jeg lyst til å komme med; hva med å spare 2/3 av pengene du bruker på julegaver til gutten din nå? du er ikke garantert at du har god økonomi i all fremtid, og jeg regner med at du er av typen som ønsker sponse barna dine med lappen, første egne hjem etc.. så har du kanskje råd til å bidra der også.. for alt det du har kjøpt nå har nok rimelig lav verdi om et par år, og gaver til bare en 1000-lapp er uansett myyye spør du meg;)
Gjest Lille jenta mi Skrevet 14. desember 2007 #88 Skrevet 14. desember 2007 Herregud. Stakkars gutt:-(
*Smiley* Skrevet 14. desember 2007 #89 Skrevet 14. desember 2007 Kan ikke folk bruke så mye penger de vil på gaver da? Eller så lite de vil.? Om ungen blir bortskjemt eller ikke er vel hennes problem og ikke alle andres.? Ja, det holder i massevis.He, he!!!
Carnivale Skrevet 14. desember 2007 #90 Skrevet 14. desember 2007 Som mor så sønn. Lykke til videre med barna. Men du, litt trist å måtte kjøpe seg kjærlighet fra sin egen sønn til jul, eller hva?
nickoline og supermann Skrevet 14. desember 2007 #91 Skrevet 14. desember 2007 oi. Det var da ganske mye...........klart det holder. hender jeg tar av litt selv jeg altså!!! Har kun kjøpt legoduplo og brannstasjon. ca 800 kroner.
ano`num *17.03.10* Skrevet 14. desember 2007 #92 Skrevet 14. desember 2007 Håper dette bare er i år. Til eldre de blir til mer kravstore blir de ifh hva de får - etter hva de er vant til tidligere! Da koster det også mer ellers i året å ha barn. Trodde det ville bli lettere økonomisk når årene med bhg var over. Men neida! Nå er det fritidsaktiviteter, reiser med fritidsaktiviteter, venner "krever" dyrere gaver til bursdag når de var yngre -nettopp fordi de er vant til å få så mye at mindre/billigere gaver ikke er verdt noe *sukk* Fortsetter dere slik synest jeg synd på dere. Tenk når lille nusselige gutten blir tenåring da....
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 14. desember 2007 #93 Skrevet 14. desember 2007 He he, er dette en fleip?! Hvis du virkelig har kjøpt så mye så hadde jeg spart noen av gavene utover året som kommer... Og unnskyld meg, jeg må kommentere det.....hvorfor skrive prisen? får et inntrykk av at du forsøker å imponere litt.... Mulig jeg tar feil, men heldig gutt du har i hvertfall.
mayaya Skrevet 14. desember 2007 #94 Skrevet 14. desember 2007 daaakar, får hverken bil eller motorsykkel? makan!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. desember 2007 #95 Skrevet 14. desember 2007 For å ikke snakke om spiderman firehjuling!!!
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #96 Skrevet 14. desember 2007 *omg* holder dere på ENNÅ? tydeligvis noen som ikke har lest det siste jeg skrev..hoho
Katja Skrevet 14. desember 2007 #97 Skrevet 14. desember 2007 Jeg leste bare hovedinnlegget ditt jeg, men det er nok til å fyre opp meg. Hallo!! Hva slags mor er du? Ungen din kommer til å bli fullstendig akterutseilt her i verden, hvis han ikke får egen lap-top til jul, for ikke å snakke om alpintutstyr sammen med egen alpinttrener. Sjokkert! Har du tenkt at gutten din skal bli en nerd????
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #98 Skrevet 14. desember 2007 Tror ikke noe på at dette var en spøk. Tror heller du prøver å ro deg vekk når du fikk så mye pepper... Er jo typisk deg dette her.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. desember 2007 #99 Skrevet 14. desember 2007 Hehe, ja.. Det er jo "vi" som ikke er helt gode her:p
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #100 Skrevet 14. desember 2007 tro hva du vil spetakkel i really dont care
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå