Gå til innhold

Synes dere dette er greit???? Veldig provosert nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner deg godt jeg ellie! rutiner er faktisk ganske viktig for de små. farmor passet snuppa i helga, og la henne kl 21.30 når vi hadde sagt klart i fra om at hun legger seg kl 19.30-20. hun er også 11 mnd. gjett hvem som gråt i 1,5 time når hun skulle legges kl 20 kvelden etter? det irriterer, helt enig! men jeg lar det gå denne gangen, det går jo bra liksom. neste gang skal sambo få si i fra ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, husk også at dette barnet ikke er gjennomsnittsbarnet!

(Jeg kjenner HI og barnet tett siden R var helt liten, og tar meg den frihet av en oppsummering her oppe så nye lesere kan la HI i fred!)

Som HI sier nedover her: HI har tidsfrist fra sykehuset på å få vekta opp, ellers raker det til innleggelse og utredning nå, fjerde innleggelsen for dette barnet. R har hatt spiseproblemer helt fra en tidlig sykdomsperiode. (HI har hatt mye melk tidlig og har tilogmed donert til melkebanken, så det er kvalitetsmelk hos henne, men ungen vil ikke spise!! Når ungen er nesten året er det vanskelig å pumpe for enhver nå, og enhver ammende mor produserer generelt det barnet tar, sånn er det bare.)

Besteforeldrene har altså sittet barnevakt før (etter leggetid), flere ganger, og ba nå om å få ha barnet våkent. Dette barnet som er så avhengig av faste rutiner for å spise, blir da levert lenge etter kveldsmattid, og er helt ute av hakk. Hadde det vært en gjennomsnittsunge så hadde HI vært overhysterisk. Men det er det altså ikke. Og det VET besteforeldrene så inderlig godt.

Hadde det vært min unge så hadde jeg vært drit sur.

Skrevet

Huff, Ellie, her fikk du mange i mot deg. Ikke ta det personlig og ikke bli lei deg.

I utgangspunktet var vel dette bare et lite hjertesukk-innlegg hvor du håpet å få litt støtte, og så ble det helt feil, eller?

Det kan godt hende at du bør slappe av litt i forhold til besteforeldrene, samtidig som de ikke forstår hvor viktig rutinene er for snuppa, og det å holde avtaler er for deg.

Tror ingen her egentlig mente å såre deg, men når du hele tiden argumenterer med nye forhold som de som svarte tidligere ikke hadde noen som helst mulighet til å vite (- de er ikke synske (bortsett fra noen unntak da hihi;)), da er det klart folk blir provosert.

Du spør om noe - de svarer på det du spør om, sånn er det. Språket er noe vi har felles, derfor kan man ikke skylde på andre når man blir misforstått!

Håper ikke jeg virker veldig belærende nå, men ville bare understreke hvorfor du ikke skal ta kritikken her personlig!

Klem til deg!

Skrevet

Noen ganger tror jeg det beste er om man leser igjennom innleggene sine 2 ganger og ser på hvilke betydninger det kan ha... I denne tråden har så og si alle lest det på samme måte, så kanskje HI burde lese gjennom og se hvordan man ikke bør ordlegge seg...?

Skrevet

Sjønne at du blir irritert at de ikke kommer når de skal, å æ sjønne det med mat og soving osv. Men kor heldig du og snuppa er som har besteforeldre som vil passe ho. Har foreldrene mine 10 min herifra, og de passer helst ikke barnebarna. Å æ hadde svimt av om de hadde spurt om å få passe de.....

Skrevet

Hei Ellie,

du er en meget ansvarlig og superdyktig mor og ikke hør på disse fæle svarene.Jeg er helt enig i alt du skriver,og besteforeldrene har helt klart

opptrått feil her,og tråkket over dere.Jeg har mistanke om at dette ble gjort med vilje,de misbruker tillit.Ingen god barnevakt "glemmer" tiden på den måten og ikke sier beklager eller er ydmyk etterpå! Alle vet jo at dette fører til engstelse og problemer,og SPESIELT når situasjonen er slik med barnet ditt,all medfølelse til dere.

Saken er den at disse besteforeldrene ikke vil akseptere situasjonen,de kommentarene fra dem var jo grusomme,om dette med legge på seg osv. De fatter det bare ikke,eller vil ikke forstå.

Her er det mange naive mammaer,som bare tar til takke med det de har. Lat som du aldri har lest de ekle svarene,bortsett fra noen få.

Hadde ikke latt dem passe mer,det går utover dere så innmari,det er ikke verdt det.Fortsett slik,tenk på dere og barnet!!

Skrevet

Skal ikke kommentere noe av det du har skrevet i innlegget ditt (det er det nok som har gjort før meg ;o) ), men jeg vil bare gi deg et lite råd.

Neste gang svigers passer tulla deres så ringer dere bare når klokka er halv fem og sier at de må kjøre (siden det tar 1,5 time å komme seg fra dem til dere). Det er jo ikke verre enn det:o)

Forøvrig så er det nok ikke så veldig mange besteforeldre som "oppdrar" barnebarna på samme måte som de gjorde med egne unger.. Jeg ville altså ikke bekymra meg så mye for at det gikk litt over "styr og stell" med mannen din da han var liten. =)

Skrevet

Det tar ikke 1,5 time å kjøre fra svigerforeldrene og hjem....

Skrevet

Føler med deg HI! Det er mor og far som bestemmer, og det SKAL besteforeldre respektere. Slik er det bare.

Skrevet

Til Hi: Herregud for ei skikkelig MEGGE du er...skikkelig gledesdreper er du..

Og så hysetrisk da!!!!! 3 kvarter over tida huff og huff, nei de skal ikke få passe ungen mer....de har jo tross alt hatt det altfor moro med henne...siden de glemte tida...

Igjen: MEGGE, håper jeg ALDRI får ei svigerdatter som deg....Det er fint og flott å være en perfekt og ansvarlig mor, men man skal da ikke dømme folk nord og ned fordi de er en liten time forsinka fordi de helt sikkert har kost seg så det holder.

Overhysterisk og egoistisk kaller manslike som sdeg...stakkars svigerforeldre, ungen din og mannen din som må leve med deg...

Skrevet

Er du her virkelig ennå, Neffi? Håpet vi var kvitt deg nå, men du dukker alltid opp igjen.

Skrevet

Nehei??

Det tok jo 1,5 time fra hun ringte klokka 18.00 til de var fremme kl 19.30 da.... Så da regner jeg med at det er den tiden det tar å komme seg fra svigers og hjem til dem...

Tar det vanligvis kortere tid kan de jo ringe svigers klokka fem da, og be dem begynne påkledning og sånn da. Poenget mitt var nare at de bør ringe dem når de skal begynne å tenke på hjemturen.. Ikke HVOR lang tid svigers trenger på å kle på og kjøre bort;o)

Skrevet

nare = bare ;o)

Hvis det var litt vanskelig å forstå poenget mitt utifra den kronglete forklaringen min;

Jeg mener altså at HI (eller mannen hennes) bør ringe svigers når det er på tide å begynne påkledning og pakking til hjemreisen så de rekker hjem i tide ;o) hehe.. Var visst vanskelig å forklare det her...

Skrevet

BARE kvinnfolk kan tygge på en tråd så til de grader i stykker.

*rister på hodet*

Skrevet

Enten er du HI med nytt nick eller så er det der det mest komiske innlegget jeg har lest på en stund.

Skrevet

Hi, hi, hi! Jeg trodde faktisk det var skrevet med ironi, jeg! :-O

Skrevet

Jeg hadde bedt dem gi henne kveldsmat hjemme hos dem jeg. Kan hende hun spiser mere da og er mett og god for kveldsstellet hjemme hos dere. Min eldste var også litt sånn. Lærte etter hvert som ungene kom at jeg bare måtte stole på andre også.

Skrevet

Stinepinekline:

De ringte 18.30, og da hadde de enda ikke begynt å kle på henne...

HI:

Jeg skjønner deg godt! Jeg synes svært lite om at folk ikke holder avtaler! Man glemmer ikke noe sånt, når det er så viktig for foreldrene. Basta!

• 2 uker senere...
Skrevet

men hallo...besteforeldre husker garantert ikke åssen det var å slite med overtrøtte unger osv..å de var sikkert såå oppslukt med å leke med barnebarnet sitt at de glemte klokka! noe de ikke skulle gjort,kan du ikke bare si det til dem forklare alt åsså skjer ikke det igjen+?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...