Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Snuppas farmor og farfar har hele tiden hatt veldig lyst å passe snuppa, og de vil da ha henne hjemme hos seg. Det blir vist ikke det samme å være her... I dag fikk de lov til å ta henne med seg en tur hjem alene for første gang. De har passet henne her før, men de har ikke hatt henne hjemme hos seg uten at vi har vært tilstede før. Farfar kom og hentet henne her rett etter jobb, og avtalen var at hun skulle være her igjen senest kl 18, da hun har leggetid kl 19. Nå er klokken 18.30, og vi ringte og etterlyste henne. Da var de inne hos dem enda, og hadde "glemt tiden". De hadde ikke begyndt å kle på ytterklær eller forberede avreise på noen måte. Ikke beklaget de heller. De "skulle bare", og så skulle de komme.... Dette syns jeg ikke er greit. Snuppa blir veldig kveldstrett, så det kombinert med at hun ikke liker å kjøre bil gjør at hun nå kommer til å sitte å hyle i bilstolen hele veien hjem (hun er 11 mnd). I tillegg er hun umulig å få i mat når hun er så trett, så det blir nok lite kveldsgrøt på henne. Det resulterer i at hun våkner ofte og skal ha masse nattmat. I utgangspunktet er hun nattavvendt nå, så det er jo selvsagt lite gunstig med mange nattamminger igjen nå. Som en ekstra bonus er hun jo (som sikkert de fleste andre også) kjempevanskelig å legge når hun er overtrett. Uff. Jeg kjenner jeg er kjempeirritert på dem nå. Har ikke lyst å la dem ta henne med hjem igjen på en stund. De kommer i hvertfall ikke til å få ha henne på overnattingsbesøk som de maser så innmari om på en god stund enda. Jeg er ikke komfortabel med å overlate kontrollen fullstendig til dem når de ikke kan være mer annsvarlig enn dette. Hva syns dere? Er dette greit???
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg hadde som deg vært irritert og ikke latt dem ha henne på en god stund. Sliter med å stole på mennesker som bryter den tilliten jeg har vist de om de får låne snuppa..
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 hm, kan det hende du er for lite imøtekommende mot dem? At de gjerne vil passse henne uten at du overvåker dem? prøv å slipp litt taket, stol på at jenta di har det bra hos dem..:-)
Under den hvite bro Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Ta det med ro la dem kose med snuppa da. I morgen er det en ny dag med nye muligheter. Tenk på alle besteforeldre i Norge som IKKE gjør dette for sine barnebarn. Ser ikke det store problemet her. Men ok.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 skjønner hun blir trøtt og ganske litt lei med maten i kveld, men slapp av og la de kose deg med henne:) er stas vettu og få passe henne. de koser seg sikkert masse:)
hva så? Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 La dem nå få kose seg. Så sier du heller på en rolig måte når de leverer: neste gang må dere ringe hvis dere blir senere, vi blir bekymret. Desuten må hun legges til riktig tid for det er det som er best for henne. Og når det er sagt så tar hun ikke skade av å legge seg senere en dag. Er du for streng mot dem nå kan det hende de sier nei en dag du virkelig ønsker barnevakt. Syns du er heldig som har besteforeldre som ønsker å være sammen med barnebarnet sitt.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 kose seg, ikke kose deg:)
It's all about me Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Jeg synes du tar sorgen litt på forskudd her. Hun kommer til å grine på veien hjem. Hun kommer til å bli umulig å mate. Hun kommer til å bli overtrett. Hun Kommer til å bli vansklelig å legge. Hun komme til å vokne og ville ha nattmat...... Kanskje har hun storkost seg og er kjempehumør når hun kommer hjem. Vet selv at lillgutt holder ut lenge over leggetid hvis han virkelig har det gøy. Ting går ofte bedre enn en frykter. Desutten kan det tenkes at de faktisk har glemt tiden siden det var så stas å ha henne hjemme en tur. Så jeg synes du heller skal se det positive med at de er så iverige etter å passe henne, se an hvordan kvelden blir. Ikke ta alle sorgene på forskudd.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 med all respekt : som mamma til to gutter er det nettopp slike holdninger som gjør meg "redd" nåtr jeg en gang blir bestemor..farmor og farfar vil og vil -- men får ikke lov..Hvordan hadde du reagert om det var dine foreldre? lar du de passe??
Lille Kolibri Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Ville nok ha sagt at avtalen var 18 og du skulle ønske at det blei overholdt. Eg skjønnar òg at svigerforeldre kan vere irritasjonsmoment. Utover det hadde eg nok prøvd å styre min irritasjon. Tenk over om du hadde reagert likt viss det var dine foreldre. Når andre passar barnet må dei få litt frihet, meiner eg, sjølv om dei må høyre på foreldra. Og jenta di oppfører seg kanskje annleis hos besteforeldre enn hos deg. Og er ho avvent om natta, så er ho det, etter mitt skjønn. Kvifor må du amme om natta sjølv om ho våknar, ho er snart 1 år, er ho ikkje? Både ho og du overlever ein kveld utanom faste rutinar sjølv om det ikkje er optimalt.
Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2007 Morgendagen blir nok en kjip dag. Da skal jeg jo liksom på skolen etter en natt med veldig lite søvn. Det slår ikke feil. Når hun blir overtrett og ikke får i sen noe serlig kveldsmat (nå skal det sies at hun er veldig vanskelig i forhold til mat. Spiser for lite, og legger ikke på seg. Det blir fjerde innleggelse dersom hun ikke legger på seg innen nyttår...) Er det helt urimelig av meg å synes at det er uansvarlig av dem å ikke huske at de er over en time forsinket? Da hadde de ikke "oppdaget" at de var sene en gang. Nå er de 3 kvarter firsinket, og det er litt transporttid...
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Jeg tenker bare at du er skrekkelig heldig som har besteforeldre som overalt på jord ønsker å tilbringe tid med jenta din. Og så morro har de det at de glemmer tia. Men det er bare min mening da...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Synnest du overreagerer en smule jeg HI. Vær glad for de vil passe henne litt, er ikke alle som har besteforeldre som stiller opp og vil passe barnebarna. Og det er jo bare i kveld det blir litt utenom rutinene. Og synnest ikke du skal straffe de med at de ikke skal få passe henne på en stund, du virker litt barnslig når du tenker å gjøre det. Tenk deg det den dagen kan komme at du trenger barnevakt og de da ikke vil stille opp fordi du har straffet de tidligere.
m@mm@mia Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 syntes du er litt barnslig nå jeg da men.. la den kose seg, er jo tydeligvis ikke hver dag de ser henne så, hvorfor klage på en gang??? og skal di nå ikke få ha henne på overnatting?? heheh du straffer ingen andre enn barnet og hennes besteforeldre.. nei kunne ikke di gitt henne kveldsmat hos dem før di kjørte henne hjem da????
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 Uff, du høres ut som en vanskelig svigerdatter. Hvis dette gjør deg veldig provosert, synes jeg du skal ta deg sammen når de kommer å leverer henne. Unødvendig å hisse seg opp for en sånn bagatell. La dem kose seg med jenta.
Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. desember 2007 Ok. Jeg må gi mer tilleggsinfo her for å svare dere... Da vi ringte og etterlyste henne var de allerede en time forsinket. Da hadde de ikke "oppdaget" at klokka var så mye enda. De hadde ikke begyndt å forberede henne på avreise engang. Jeg vet at hun kommer til å bli over trett og skrike i bilen på tur hjem, fordi det skjer hver gang dersom vi er et kvarter eller en liten halvtime forsinket. Hun HYLER etter alle kunstens regler og HATER bilen i lange tider etterpå. Nå er hun over en time forsinket... Jeg blir nødt til å gi henne mat når hul legges så godt som uten kvelds siden hun sliter veldig med dette matstellet. Hun spiser alt for lite, og nekter å spise dersom ikke ting er helt som hun vil ha det (f eks når hun er overtrett). Hun legger derfor veeeeldig lite på seg, og nå er vi i en kritisk fase hvor vi vil bli innlagt for fjerde gang dersom hun ikke legger på seg innen nyttår...
Dronningen! Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 Ville du hisset deg opp like mye om det var mannen din som gjorde den samme "feilen"? Eller om mormor og morfar gjorde det??
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Kanskje hun kan spise kvelds hos svigers? Så kan hun legges når hun kommer hjem.
Koala *g07* Skrevet 10. desember 2007 #19 Skrevet 10. desember 2007 Enig med sjaman. Mange besteforeldre der ute som ikke gjør slik for sine barnebarn. Du ødelegger ikke rutiner pga en gang. Om det så skulle bli litt mas i kveld. Ikke sikkert det blir det en gang, siden hun er med andre enn foreldrene sine.
Zupermam Skrevet 10. desember 2007 #20 Skrevet 10. desember 2007 jeg synes du overreagerer jeg. De har vel oppdratt barn de også? Det er ikke sikkert det er EN fasit liksom, en dag utenom rutinen kan vel være koselig både for barn og besteforeldre?
Dronningen! Skrevet 10. desember 2007 #21 Skrevet 10. desember 2007 De tilleggsopplysningene setter jo tingene i et annet lys.... men vet besteforeldrene om dette?? Og ville du reagert på samme måte om det gjaldt dine foreldre?
Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #22 Skrevet 10. desember 2007 Glemte en ting: JA jeg ville blitt like irritert dersom det var mormor og morfar som gjorde dette. Enda mer irritert faktisk. De hadde jeg "turt" å fortelle hva jeg syns om saken på en skikkelig måte. Jeg er litt overasket over at dere syns det er helt greit å ikke holde avtaler. Dette er ikke snakk om en liten forsinkelse heller, det er snakk om over en time, og de er fullt klar over at dette skaper store problemer for oss. Atpåtil klager de til oss for at hun er så tynn. "Hvorfor gir vi henne ikke mer mat???" Vi gir henne så mye vi bare klarer, men hun vil rett og slett ikke ha mat. Kanskje vi skal begynne å gi henne frukt med sukker på og yoghurt med eksta sukker på slik som hun får hos farmor og farfar?
It's all about me Skrevet 10. desember 2007 #24 Skrevet 10. desember 2007 Kanskje det er nettopp et slikt avbrekk i hverdagen hun trenger for å få litt bedre matlyst. Å ja jeg vet hvordan det er å slite med å få i de små mat. Har selv en sønn som har vært innlagt pga matnekt, han sluttet tilslutt å spise helt. Dette kom av at han følte seg dårlig pga cøliaki. Har hun blitt sjekket for det?
Odine! Skrevet 10. desember 2007 #25 Skrevet 10. desember 2007 Hvis det blir et problem i natt, så forteller du dem det, og da regner jeg med at du får henne hjem til avtalt tid neste gang. Jeg skjønner godt følelsen av at "nå skulle hun ha vært hjemme, men det er hun ikke"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå