Gå til innhold

Synes dere dette er greit???? Veldig provosert nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du får så mye pepper jeg da. Har selv en liten jente som trenger strenge rutiner rundt spising og legging for å få det til å fungere. Om ikke våre rutiner følges har vi våke netter og helvetes dager dagen etterpå. Si i fra, det hadde jeg gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er virkelig en saueflokk som følger strømmen her.

Prøver dere å få meg til å føle meg verst muligher, eller hva er poenget?

Dere er jo laaaaangt ut fra tråden for lenge siden i hvertfall.

Dere leser det dere har lyst til å lese.

Jeg skrev at jeg ikke var spesielt enig i oppdragelsesmetodene deres.

Jada, jeg er gift med sønnen deres nå. Men heldigvis er han ikke ti år lenger. Han har blitt voksen nå, faktisk.

At han ble et bra menneske til slutt betyr ikke at jeg vil ha min ti år gamle datter opp om natten for å lage mat til henne, og la henne sove i min seng forsi hun enda ikke har lært å sove i egen seng.

Det med at minstemann døde orker jeg ikke kommentere engang. Jeg skrev ikke at det var deres skyld. Dere bare velger å toke det jeg skrev slik. Og for ordens skyld; Dere aner ikke hva han døde av. Jeg kommer aldri til å hardnakket å påstå at de ikke kunne forhindert det for å si det slik. Utrolig at dere kan være så bastante på dette uten å vite hva som ligger bak.

Og at jeg er så streng med dem. Det er noe dere har diktet opp.

Jeg har ikke sagt et kløyva prd til dem om dette...

Hverken positivt eller negativt.

Skrevet

Synes ikke du skal stresse med dette, vær glad for at dere har besteforeldre til barnet deres som kan og vil stille opp og passe henne. Synes ikke det har noe med å være lite ansvarsfull å være fordi de kommer litt senere enn avtalt.

Prøv å slapp av og sett pris på besteforeldrene, det er ikke alle som har det. Og barnet ditt vil nok ikke ta varig skade av dette.

Dette er bare godt ment fra min side, skjønner at du er stresset, men som sagt, det går nok bra med jenten din.

Skrevet

Vil ikke si så mye om hva jeg mener er rett eller galt. Men likevel komme med en kommentar;

Jeg skulle inderlig VELDIG gjerne hatt besteforeldre (eller andre slektninger) som kunne tatt barna på overnatting...

Vi har ingen som kan passe dem. Kunne gitt mye for å ha noen til å steppe inn avogtil...

Hm, vet du, jeg tror jeg i ditt tilfelle hadde sagt; det er ok, ha henne enda ei natt,dere.

;o)

Skrevet

Selv om de ikke skjønner når hun er sulten og trenger mat, og ikke ikke overholder avtaler?

(Neida, dette er ikke første gangen de ikke har overholdt avtaler...)

Så lenge jeg ammer såpass mye som nå så er det vanskelig å la de ha henne så innmari lenge av gangen. Hun tar ikke erstatning.

Og pumpa funker dårlig for meg siden jeg ikke får spart opp så mye da hun spiser stortsett alt jeg har, pluss at jeg ikke klarer å få utdrivninga i gang på pumpa lenger. :-)

Jeg vil jo på ingen måte bytte eller "gi bort" besteforeldrene til snuppa.

Jeg er glad vi har dem, og vi har et godt forhold (i motsetning til hva de fleste her inne velger å tolke).

Men det betyr ikke at jeg ikke blir irritert når de er 1,5 timer sen hjem med snuppa (og vi da har måtte etterlyse henne) midt i leggetiden. Vi hadde spesifisert at de måtte ha henne her kl 18 siden vi måtte begynne leggerutiner da, så derfor hadde vi ikke gnålt så veldig med dette med mat. Hun hadde akkurat spist da hun dro, og da vil hun nok ikke ha igjen før hun kommer hjem tenkte vi. Men det er klart at når hun er 1,5 time for sen hjem så blir hun sulten, uten at de forstor at hun da burde få mat. :-)

Skrevet

Spetakkel og Mom2Two som svarer litt over her...har dere lest hele tråden???

Fått m dere alt Ellie har skrevet?

D burde alle gjøre egentlig, før de svarer på denne tråden og kaller henne hysterisk, kontrollfrik o.l o.l

Hadde jo vært enkelt hvis bare disse voksne menneskene hadde holdt avtalen?? Er jo ikke en bestemor eller bestefars "rett" og overstyre foreldrenes ønsker eller? Foreldrene kjenner barnet og barnets rutiner best...

Skrevet

Kanskje du selv også skal lese innleggene dine før du poster dem HI, for du skriver visst en ting, og mener en annen. Litt dumt at alle oppfatter det du har skrevet annerledes enn det du egentlig ønsker å formidle, eller?

Skrevet

Skjønner problemet om du ammer.

Skrevet

Ja jeg har lest alle jeg.

Hva har jeg skrevet som ikke er det jeg mener da????

Skrevet

Jeg tror du skrev dette innlegget i håp om å få støttende svar. Ergo holder jeg kjeft.

Skrevet

Muligens at jeg har misset et innlegg, og at dette er utenfor tema, men hvordan kan det ha seg at det ikke er første gang de ikke holder avtaler, hvis det er første gang de har henne?

uansett, hvorfor spør du om folks meninger, hvis du egentlig ikke vil høre dem?

men, kan til en viss grad skjønne at du blir stresset, det hadde kanskje jeg også blitt, men alt går jo som regel bra til sist? (: og det gjorde det jo, for snuppa sover jo!

Skrevet

Vil ikke kaste meg på noe hylekor, men dette :"Joda, de har barn de også. Selvsagt siden de er besteforeldre...

Men det betyr ikke at de løste oppgaven spesielt bra. Den ene omkom 7 mnd gammel." det er faktisk ganske drøyt.

Dersom det har relevans for saken, tror jeg at jeg ville nektet dem å ha datteren min alene...

Ofte så er det slik at "dårlige" foreldre selv vet dette godt, og ønsker å kompensere/gjøre det godt igjen med barnebarna.

Allikevel skjønner jeg deg også de kan jo følge med på klokka da, skjønt å trekke inn det første jeg skrev kan du ikke gjøre.

Skrevet

Hvis du fremdeles ammer mye, kan det vel være en grunn til at hun ikke har spist noe. Enhver voksen person vil vel gi ungene mat om de vil ha.

Mamma hadde Andreas fra 7-14 på lørdag. Han ville ikke spise. Risifrutti var det eneste hun hadde fått i han. Kan da ikke bli sur på henne for det. Pappa hadde satt bleia bak fram, og han tissa seg ut. Kan ikke bli forbanna for det.

Han overlever. Vi har rutiner hele tiden, men ikke slavisk. Om vi bryter den en dag så overlever han. Han tåler å bli litt sur fordi vi er hos venner til 2000 en lørdagskveld osv osv.......

Du hadde liksom lagt opp din mening om at det var negativt før du fikk snuppa hjem. Synes heller du burde skrive en huskeliste til de jeg. Når skal hun evt ha mat og hva skal hun spise, så slipper de å gjøre noe galt.

Og ungen sov da når klokka var 2100 eller noe slikt og da kan det da ikke være noen krise.

Sorry. Synes du overreagerer.

Ser du får forskjellig svar alt etter som du legger fram storyen. Skulle likt å høre din svigermors side....

Gjest thricane
Skrevet

:) jeg klarte ikke helt å holde kjeft jeg da....

etter innlegget om ungen de mistet, som etterfulgte kommentaren at de ikke løste det å være foreldre spesielt bra, så jeg i grunnen muligheten for at du faktisk er aldri så lite irrasjonell. om du mener at de var skyld i at ungen omkom, burde du aldri latt de passe din unge, og om det ikker er noe du mener, burde du som mamma se at det er rett og slett forkastelig å snakke sånn om andre.

Skrevet

Har dere ikke fått melk til jenta di med kalorier??? Våres jente er 15mnd gammel og veier 7,3 kilo....lillebror på 3mnd har snart tatt henne igjenn, vi har også vært innlagt flere gang....

Men du burde da virkelig slappe mere av, jo mer du stresser med den maten jo værre blir det. Spør legen/helsesøster om dere kan gi kalorimelk, så vet dere iallefall at hun får den næringa hun trenger og dere kaqn begynne og slappe av med dette matstyret og heller begynne og kose dere.

Du burde være takknemmelig for svigerforeldre som stiller opp. Hær har vi fantastiske svigerforeldre som stiller opp i løpet av få minutter. Og jeg skal love deg at de har vært gode og ha nå som jeg har vært syk. Jeg har vært inn og ut av sykehuset og legevakta og må gå på smertestillende i en mnd il pga gallesten. Og det er godt og vite at barna er hos mannesker de kjenner kjempegodt helt siden de var født!! Hvorfor vil du ta dette fra et lite barn?? Tenk om noe skulle skje med dere og jenta di egentlig ikke kjenner noen andre så veldig godt....Er det ikke bedre for barnet og la henne bli godt kjent med svigerforeldrene dine så hun har flere støttende mennesker i livet??

Skrevet

Forstår godt at du ble stressa jeg, når dere har slike store problemer med mating og legging hvis jenta er overtrett.

Enig med mange her at man skal være glad for at besteforeldrene vil passe barnebarna sine, men som du sier, de vil jo bare passe henne når det passer for dem, og jeg skjønner at du ikke stoler helt på dem med tanke på hvordan de oppdro mannen din! Jeg synes heller ikke at besteforeldre skal få "herje" som de selv vil når de passer barnebarna, de må kunne holde avtaler som er gjort med foreldrene.. Synes mannen din skal fortelle dem at de ikke må komme over 1 time for sent til legging, da alt blir så vanskelig. Er jo ikke noe morro å låne bort barna sine hvis det bare blir skriking og skrål av det, når de kommer hjem.

Skrevet

Det er første gang de har helle alene HJEMME HOS SEG I VÅKEN TILSTAND. Men absolutt ikke første gang de har henne alene.

De har hatt henne alene her, i byen, på kontoret osv.

Har forklart dette tidligere.

Det at jeg skrev at den ene omkom var da alldeles ikke for å si at de feilet med han. Men som sagt vet ikke dere hva han døde av...

Jeg skrev at de hadde to gutter. At jeg tilfeldigvis nevnte at den ene ikke er her lenger var delvis for å forklare hvorfor jeg bare forklarte oppveksten til den ene av guttene.

Men dere lesr hva dere vil lese her, så dette gidder jeg ikke svare mer på. Jeg gjenntar jo meg selv hele tiden her, og så kommer det noen nye og lurer på noe nytt igjen noen poster lenger ned.

God natt damer. Håper dere har god samvittighet og sover godt i natt, for det kommer i hvertfall ikke jeg til å gjøre.

Skrevet

Jeg synes du overdriver. De var vel henrykt over å få ha henne hjemme hos seg og glemte vel kanskje tiden, eller de snek seg til litt ekstra. Det er vel stas for dem tenker jeg.

Du burde ikke nekte dem noe som helst. Du burde sette pris på at du har besteforeldre til barnet ditt som stiller opp og bryr seg, for det er det sannelig ikke alle som har!

Beklager tonen, men dette er da altså min mening .

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener jeg..orker ikke å diskutere og komentere alt som har blitt skrevet her..men jeg skjønner deg godt..

det går litt på prinsipp også..når du gir en klar og tydelig beskjed om at sånn skal det være,da skal det være sånn.

du er moren og de skal respektere deg/dere.

uansett hva de mener,er har opplevd selv med sine barn,så er det fatisk dere som bestemmer over deres jente og hva slags rutiner/regler som er best for henne.

lykke til:) håper du får i henne litt mat og at hun sovner greit:)

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener jeg..orker ikke å diskutere og komentere alt som har blitt skrevet her..men jeg skjønner deg godt..

det går litt på prinsipp også..når du gir en klar og tydelig beskjed om at sånn skal det være,da skal det være sånn.

du er moren og de skal respektere deg/dere.

uansett hva de mener,er har opplevd selv med sine barn,så er det fatisk dere som bestemmer over deres jente og hva slags rutiner/regler som er best for henne.

lykke til:) håper du får i henne litt mat og at hun sovner greit:)

Skrevet

Kan hende jeg er heeeelt grønn på dette chatte-greiene... men en person her kaller seg HI... er det et nick, eller er det en betegnelse på "noe"? For jeg har sett HI på 3 innlegg nå, og HI har blitt slaktet på alle tre innleggene...!!! kan da ikke være samme personen???

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Og som Baas sier,det går på prinsipp. Det er klart at besteforeldrene skal kunne kose seg med barnebarnet sitt,men de skal ikke gå imot det de har fått beskjed om. Svigers passa lillegull en gang og var en halvtime-3kvarter forsinka og da kjente jeg at jeg begynte å bli irritert. Men de hadde bare ment vel iom at både mannen og jeg var syke. Men vi ville legge oss og gikk bare å venta på at de skulle levere han.

Er viktig å stå på krava. Klokkeslett er klokkeslett og rutiner er rutiner.

Skrevet

ikke alltid like lett å følge med på FVK, MM og MME IKM, SA, MA o, EL og HI som jeg vil tro betyr hovedinnlegger eller noe slikt.........

Hadde problemer i begynnelsen jeg også!!!

Skrevet

Stakkars HI, syntes noen av dere er skikkelig slemme nå... Når HI er oppgitt og fortvilet alerede så klarer folk jommenmei å gjøre henne enda mer lei seg.

Det er faktisk lov å bli sinna, hadde blitt set selv i samme situasjon. Hater når folk overkjører reglene jeg lager. Handler jo ikke om at HI ikke lar snuppa være med besteforeldrene, er jo akkurat det ho gjør!

Men det handler om å ha respekt for andre folks regeler!!Kjenner jeg blir skikkelig provosert!!

Kjære HI, det er faktisk lov å bli sinna for det der. Du er tydligvis i en ganske kjip situasjon med snuppa allerede, så det skulle bare mangle om ikke folk tok hensyn til mat og legging. Blir jo litt spesiellt når det er medisinske hensyn inne i bildet syntes jeg. Ser mange nevner at pass er topp, men ikke når det blir dobbelt arbeid natt og dag etter.

Skrevet

Hallo en gang kan man vel gå litt utover rutiner. Du skal være gla du har så snille besteforeldre som passer ungen din. Ikke la rutiner styre livet til deg eller ungen.

Har selv helt fantastiske besteforeldre de passer ungene når som helst. Ikke bare er vi heldige som får hjelp men ungene er utrolig heldige som blir godt kjent med besteforeldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...