Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #26 Skrevet 10. desember 2007 Joda, de har barn de også. Selvsagt siden de er besteforeldre... Men det betyr ikke at de løste oppgaven spesielt bra. Den ene omkom 7 mnd gammel. Min mann kunne fremdeles ikke sove natten igjennom uten mat da han var 7 år gammel. Han måtte opp å ha brødskive med sirup på og saft midt på natten. Han lærte ikke å sove i egen seng før han var 10 (ja TI) år gammel. Da hadde de andre guttene i klassen overnattingsselskaper og slikt, men han måtte være hjemme med mamma. Jeg får se bilder av lille gutten som utslitt sover liggende over bardisken i naboens kjellerstue lø 02 om natten og slikt. Joda, han er en herlig mann nå, men det er ikke akkurat slik jeg vil at barndomsårene til min snuppe skal være.
rødhette* Skrevet 10. desember 2007 #27 Skrevet 10. desember 2007 Jeg sitter og lurer på hvorfor de ikke har fått lov å ha henne hjemme hos seg før nå.. Hun er jo ca 11 mnd.
nickoline og supermann Skrevet 10. desember 2007 #28 Skrevet 10. desember 2007 Synes du overragerer jeg.......... ungen er snart 1 år, så hvis du gir etter for nattemat i natt får du ta skylda sjøl. Nå har jeg aldri problemet med overtrett unge, men kanskje det er fordi vi ikke har vært helt slaviske på leggetider her i huset..... Du sier de er lite ansvarlige.......WHAT???
*bolla pinnsvin* Skrevet 10. desember 2007 #29 Skrevet 10. desember 2007 Jeg beklager å måtte si det, men jeg synes du virker utrolig overbeskyttende. Hva i all verden er det for noe galt i å la besteforeldrene ha barnebarnet sitt hjemme hos seg? Ungen er 11 måneder og så er det først nå de får lov til å passe henne alene? Jeg skjønner godt at de holder litt på henne når de først kan. Prøv å slippe litt opp og innse at det er bra for barnet ditt å ha god kontakt med besteforeldrene og å ha flere personer i livet sitt som hun kan føle seg trygg hos.
IngyThing & lykkeliten Skrevet 10. desember 2007 #30 Skrevet 10. desember 2007 jeg synes du er hysterisk. La nå besteforeldrene få kose seg med barnebarnet sitt da! Det virker på meg som om du er altfor "gnien" med å låne bort ungen din, de er vel bare sjeleglad for å kunne ha henne hos seg litt, så om de blir litt for seint, og snuppa kanskje er litt vrang, ja, så kan du jo trøste deg med at farmor og farfar har hatt en uforglemmelig kose-kveld med snuppa di. =)
* 5 om dagen * Skrevet 10. desember 2007 #31 Skrevet 10. desember 2007 nå har jeg ikke lest alle trådene, men uten at du vet det, kan hun allerede ha fått i seg kveldsmat, og legger seg fint når hun skal..... synes du burde prøve å være litt mere imøtekommen.... og hvis hun skal legge på seg, er det vel samme hva hun spiser, bare hun legger på seg.....
§iris§ Skrevet 10. desember 2007 #32 Skrevet 10. desember 2007 du skal være sjeldglad for at dem er interessert. har selv ei svigermor som ikke bryr seg.. har ikke sett hun minste som er 2 1/2 år.. og hun bor 10 min unna oss.. men jeg forstår hva du mener men jeg mener du overreagerer.. har selv 2 barn som ikke er noe flink til å spise..+ at jeg selv var sånn.. men dem spiser bedre bort enn dem gjør hjem til oss..
Expat Skrevet 10. desember 2007 #33 Skrevet 10. desember 2007 Hei Ellie! Jeg skjønner at du er forbanna (siden situasjonen er som den er), og jeg skjønner og at de har glemt seg bort. R er jo verdens skjønneste lille tulle! Hva med å sende med kvelds neste gang? Så hun kommer hjem god og trett, klar for nattapuppen? La gubben fortelle foreldrene litt på skråss hvordan dere hadde det den påfølgende natta... Håper det ikke blir så veldig ille. Det er opp til dere å trene dem opp til å bli gode barnepassere. Man vet aldri når man trenger en man kan stole på! Kos
Nina76. Skrevet 10. desember 2007 #34 Skrevet 10. desember 2007 Hun kan jo ikke legge seg når hun skal siden det er en halvtime over leggetid nå og ungen enda ikke er hjemme... Det virker som om dere syns det er greit med det meste, så lenge bestemor har det bra. "En liten uke til og fra på sykehus er jo ikke så farlig... Bestemor koste seg jo." Jeg sier ikke at det er bare denne hendelsen som er skylda dersom det blir ny innleggelse, men det er jo aldri smart å frovosere frem slike ting. Mener nå jeg.
påskemamma Skrevet 10. desember 2007 #35 Skrevet 10. desember 2007 Du overreagerer IKKE! Det må gå an å holde avtaler når man er besteforeldre også. Vi har opplevd så altfor mange ganger at de IKKE gjør hva de bør.( mat,gotteri, bilstol, leggetid,tannpuss++) En får ikke spesielt lyst til å overlate barna til noen som er så uansvarlig. Fortell de hva dere forventer framover.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #36 Skrevet 10. desember 2007 Hei Jeg skjønner også at du er forbanna.. hadde nok blitt skikkelig irritert selv også.. men hadde nok ikke sagt noe da..og jeg hadde latt de passe han igjen. Syns vel ikke uansvarlig er det riktige ordet.... de har nok kosa seg skikkelig og glemt tiden.. Neste gang.. send med en pakke grøt.. i tilfelle håper tuppa har kommet hjem nå
rødhette* Skrevet 10. desember 2007 #37 Skrevet 10. desember 2007 Ellie, hvorfor har de ikke fått lov til å ha henne hjemme før nå?
Bettybu Skrevet 10. desember 2007 #38 Skrevet 10. desember 2007 Min svigermor ville også passe/trille poden mer enn de fikk.... Hun var syk, og jeg følte meg ikke sikker på at hun var så sterk som hun ga uttrykk for... Da hun lå på det siste (kreft) ville hun at jeg skulle strikke ferdig en jakke hun hadde begynt på til poden.... Den begynte hun på med en gang han var født..... "For hun hadde allerede da begynt å få skjelvingene.." Dette var skjelvinger som hun ikke fortalte om til noen... Så hun hadde hatt skjelvinger som hun ikke fortalte om, vi visste det iallefall ikke. Og de hadde foregått ett år da!!!. Men magefølelsen min sa at hun ikke burde ta på seg FOR mye ansvar overfor han!! Hun innså altså ikke sine begrensninger... Hun unnskylde podens kusine, som skulle trille han en time, og komme tilbake for han skulle ha mat... Det var hennes "feil" at kusinen på 13 år ikke passet tiden.. Poden var en sånn "1-2-3, VRÆL mat!!! Jeg syns ikke at en baby på 3-4 mnd skulle ligge hylende i vognen fordi at noen ikke passet tiden. Så det er nok mange uten RESPEKT for for baby/barns vaner, som MØDRENE(fedrene) kjenner best!! Men du kan gi dem en sjangse til, og dersom de ikke respekterer avtaler da... Så hadde det nok blitt mindre samvær alene!!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #39 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville sagt ifra- på den peneste måten jeg kunne klare, men jeg ville sagt ifra. Utifra alt du forteller her, om din datter og mat og søvn, så synes jeg ikke det er rart at du reagerer. En annen sak, er vel det at du ikke generelt har tillit til svigerforeldrene dine i forhold til barn. Du får tenke gjennom saken og forsøke å være helt ærlig med deg selv; føler du at den manglende tilliten er velbegrunnet, så synes jeg at du er i din fulle rett til å begrense samværet til at du selv er tilstede. Er det derimot bare sånn at du egentlig ikke liker dem så godt og derfor ser med "vrange" øyne på alt de gjør, ja...så bør vel kanskje ikke det gå utover verken dem som besteforeldre eller din datters forhold til dem. Hvilken av delene som stemmer, vet du best selv. (Har måtte tenke litt igjennom det der selv, så kjenner meg godt igjen i det å ikke stole på svigers) Håper det går bedre enn du frykter dette her da, for alle parters skyld:-) Lykke til!
olla Skrevet 10. desember 2007 #40 Skrevet 10. desember 2007 Synst jo ikke at det er veldig greit, men på den andre siden: de kan ha glemt tiden, og det gjør det garanter IKKE for å provosere!!! Det er lenge siden de hadde barn selv, og husker nok ikke på hvor viktig denne rutinen er. Nei, synst IKKE du skal straffe dem, det er urettferdig mot dem, synst jeg.
Libido- Skrevet 10. desember 2007 #41 Skrevet 10. desember 2007 Kan du ikke bare si fra at det ikke må skje igjen? Skjønner ikke vitsen med å lage så stor sak utav det.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 10. desember 2007 #42 Skrevet 10. desember 2007 Men nå er det jo sånn engang at en avtale er en avtale. Syntes det er dårlig gjort av dem å gjøre slik, de kunne ringt og spurt om de kunne hatt henne lengre. Jeg hadde blitt veldig sur hvis noen hadde brudd det når det gjelder mitt barn, besteforeldre eller ikke. Så jeg sntes ikke du overreagerer, derimot du reagerer fordi det er ditt barn , syntes det er tullete at bestforeldre skal få ha den rettigheten ved å gå imot mor og fars regler. Bare tull. Men ang det å få is eller sjokolade er nesten en selvfølge å få av besteforeldre :=)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #43 Skrevet 10. desember 2007 Jeg syns du overreagerer litt. Det går jo an å glemme tiden hvis man koser seg, noe de sikkert gjorde. Er dere alltid hjemme i tide til å legge henne 19.00? Hva gjør dere når det f. eks er bursdag i familien, julaften, på besøk...?
♥binna♥ Skrevet 10. desember 2007 #44 Skrevet 10. desember 2007 Skulle ønske mine barns farmor var i stand til å passe dem av og til jeg...og at hun hadde tilbudt seg... Men jeg skjønner at det skaper problemer, men synes likevel ikke du skal "straffe" dem. Forklar heller på en saklig måte hvorfor det er problematisk. Når de skal passe henne neste gang minner du dem på at de må levere henne tilbake senest kl 18 når de henter henne. Vær glad for at de vil stille opp!
winneboo Skrevet 10. desember 2007 #45 Skrevet 10. desember 2007 Hadde det skjedd flere ganger så hadde jeg nok blitt litt irritert. Men nå har det skjedd en gang, så da hadde jeg ikke klaget.
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 10. desember 2007 #46 Skrevet 10. desember 2007 Syns ikke det er rart du reagerer slik jeg.,.. for det første: når du skriver innlegget er ikke jenta di kommet hjem enda, og det er klart du er i den mest forbanna "fasen" da..men jeg skjønner at dette ikke er en urasjonell reaksjon fra din side på grunn av en bagatell, men at du er oppriktig irritert. du kjenner barnet ditt og hennes rekasjonsmønster, du veit hva hun sliter med etc. det er DÅRLIG gjort å ikke holde avtaler. dessuten er hun BARE 11 mnd? hun er jo enda veldig liten syns nå jeg da. om du føler for det sier du bare fra neste gang at de kan leke med henne hos deg, det er en ærlig sak. dessuten glemmer ikke voksne folk tiden selv om de har det veldig morro...hallo!! er spent på hvordan det gikk? er hun i seng nå? sa du noe til dem? ps! veit selv av egen erfaring at når jeg blir forbanna for liknende ting smitter det lett over på barna og de blir ENDA mer "umulig" m ht rutiner etc, selv om jeg prøver å holde det inni meg. men det er klart at over 1 time forskyving i leggetid for et så lite barn er MYE. lykke til, håper det går fint:)
Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #47 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ser dere reagerer mye på det faktum at dette er svigerforeldrene mine. Skjønner at mange av dere sikekrt har anstrengte forhold til dem, men det har ikk jeg. Dette hadde ikke vært det spor annerledes dersom det var mine egne foreldre. Jeg er ikke imponert over svigers sin barneoppdragelse av sine sønner (den som vokste opp da), men jeg forventer jo at de gjør som vi sier og følger de rutinene snuppa er vant med så det var ikke et problem før nå. At de ikke har passet henne alene hjemme hos seg (de har hatt henne alene her og på kontoret før) er ikke fordi de ikke har fått lov. Saken er at alt må gå etter hva som er praktisk for svigermor, og ikke hva som lar seg gjøre i forhold til snuppa. De vil passe henne oppe hos seg ofte, men "Vi må jo komme hjem fra jobb og lage+spise middag først. Lever henne her kl 17.30..." Jeg syns det er liten vits i å levere henne dær en halv time før hun skal være hjemme igjen... Helger har gjerne vært vanskelige for henne siden hun MÅ pusse sølv og vaske håret den lørdagen da de får gjester på tirsdag. Og søndag skulle svigerfar gå en skitur og hun må vaske klær osv. Det er altså ikke det at vi har nektet dem å passe henne før, men de tidspunktene som passer for svigermor passer jo skjelden med oss. Svigermor er foresten helt sjokkert over leggetiden. Å legge en 11 mnd baby kl 19 er jo AAAAAAALT for tidlig. "xxxxxx var med på besøk helt til han sovnet på bardisken kl 02 om natten han...." sier hun.
Fikk maibaby06 Skrevet 10. desember 2007 #48 Skrevet 10. desember 2007 jeg har ikke lest alle svarene men svarer for det;-) Husker deg fra ammedebatten, og vet at dere har slitt med forskjellige ting. Jeg må si at jeg er helt enig med deg!! Vi har også en som har hatt div problemer, og jo eldre han blir jo mer merker jeg at han er avhengig av faste rutiner. Jeg lot han være oppe to timer lengre i forrige uke pga besøk, og det sliter vi med ennå. Tar flere dager å rette opp i. Og til slutt, hadde blitt like irritert på mine foreldre, og hadde mer turt å si fra da:-) Når det er sagt, trenger de ikke "straffes" så veldig, men kanskje mannen din kan forklare at sånn og sånn MÅ vi ha det pga det og det. Så får de en ny sjanse liksom;-)
Blue Lady Skrevet 10. desember 2007 #49 Skrevet 10. desember 2007 Hadde ikke orket å bry meg. Jeg hadde nok ofret den natta for at de skulle få kose seg i lag, besteforeldre er gull verdt! Men du kan jo nevne for de at du setter pris på at hun kommer hjem til avtalt tid, men jeg hadde som sagt ikke vært sint.
cherry coke Skrevet 10. desember 2007 #50 Skrevet 10. desember 2007 Forstår deg godt, jeg. Men har du gitt dem skikkelig beskjed? Noen trenger å få det inn med teskje=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå