Gå til innhold

Hvor mange studiepoeng har dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kozy, da er du knapt nok verdig å sitte i kassa på Nille. Sats på litt skikkelig utdanning nå.

Skrevet

195 så langt, regner med det blir noen fler etterhvert.

Skrevet

Og hva er da skikkelig utdanning? Jeg har studert psykologi siden 2002, synes det er i grunn ganske bra;)

Skrevet

330 stp.

Skrevet

Vet faktisk ikke (burde vel egentlig vite det).

Hvis 30 per. semester er vanlig så har jeg, eh 30. :D

Satser på at det blir fler etterhvert.

Skrevet

360! På tide å skaffe seg en jobb ser jeg:)

Skrevet

Jøss i verden har dere ikke utdanning noen av dere? (med unntak av sug lut og -<<- var det tynt her)

480.

Skrevet

Halvstudert røver, av den typen som ofte havner i mediabransjen eller andre "kreative" sullikyrker.

Skrevet

Dopper, jekk deg ned et par hakk nå. For det første så ser jeg at du er eldre enn de fleste her, ergo har du hatt mer tid til å avlegge studiepoeng. For det andre, så er det ikke slik at studiepoeng nødvendigvis er avgjørende for kvaliteten av en utdannelse. For alt vi vet så har du tatt masse lette fag og bare såvidt fått ståkarakter. Til slutt vil jeg si at det er lavmål og rakke ned på utdannelsen til folk. Det er noe de fleste er, og bør være, stolte over:)

Skrevet

Du sitter her med en puslete bachelor - et gradssystem som gir gjennomgående dårligere fordypning på alle områder - og spekulerer? Gratulerer. Og jeg er ikke Doppler, men jeg gidder ikke diskutere med deg Kozy.

Skrevet

Synes ikke akkurat at du har noe utdannelse som er verdt å rope hurra for!! Mulig du passer inn som kakepakker på en eller annen vernet arbeidsplass... hvor du kan skryte av de få poengen du har KOzy:-)

Skrevet

For det første så aner du ikke hva jeg har studert og hvilke krav som ble stilt for å komme inn på de studiene jeg har fullført. Dessuten rakket jeg ikke ned på utdannelsen til folk. Men jeg synes ikke en treårig bachelor er noe å rope halleluja for. Men selvfølgelig det er langt bedre enn å ikke ta noen utdannelse i det hele tatt. Og som du påpeker mange av dere er for bare barn å regne så dere har fortsatt muligheten til å skaffe dere mer utdanning.

Og den eneste jeg har sett her inne som har vært hovmodig på grunn av sin utdanning er du.

Som lærer så vil jeg selvfølgelig at utdanningsnivået blant folk skal opp.

Skrevet

Nei, jeg vet ikke hva dine krav er, jeg skrev vel at det kan være slik.

Har heller ikke sett at noen har ropt hallelujah for sin bachelor;) Men det er vel en start?

Som lærer så bør du vite at å rakke ned på andre er ikke en måte å få dem til å prestere mer på.

Har heller ikke vært hovmodig pga utdannelsen min, men ja, jeg er stolt over den. Det ligger mye arbeid bak, og jeg syns at jeg har all grunn til å være stolt over den.

Skrevet

For et hoverende nek du er, Doppler! Håper ingen av mine barn noen gang må ha med deg å gjøre under sin utdanning. Men det slipper de nok, du er vel pensjonert eller har krepert av frustrasjon over hvor dumme alle andre er, innen den tid.

Det hadde nok gått strålende med Norge om alle brukte ca. 10 år etter grunnskole og videregående på utdanning.

Å respektere andre mennesker uavhengig av utdannelse og annen bakgrunn, er antakeligvis noe som ikke har stått i noen av dine lærebøker.

Makan!

Skrevet

Respektere andre i generell forstand og respektere dem i forhold til deres deres studiepoeng i en tråd som handler om *EUREKA* studiepoeng er ikke nødvendigvis sammenfallende.

Skrevet

Etter kommentaren til Doppler over her, så måtte jeg bare telle....

135 vekttall som tilsvarer noen år når man vet at et årsstudium tilsvarte 20 vektall

I tillegg så har jeg en bachelor ( 180 studiepoeng), og det er kun den som er brukbar for meg på nåværende tidspunkt. Min snart ferdige bachelor i sykepleie er vel det mest meningsfulle og interessante jeg noengang har studert, og jeg ser på en bachelor kan være en mer enn fullgod utdanning på mange områder.

Skrevet

Og hvorfor er det ikke det?

Mener du, i din sneversynte verden, at mennesker med få studiepoeng eller (gud forby) mennesker uten utdannelse overhodet, nødvendigvis er mindre intelligente enn de som har mange års utdannelse?

Selvsagt har man med god utdannelse tilegnet seg mye kunnskap, men det kan man da vitterlig gjøre på andre måter også.

Jeg er veldig glad for å ha venner utdannet i alle nivåer, og alle har noe vettugt og bidra med, og alle har noe å lære av andre. Vi klarer oss fint uten arrogante bedrevitere!

Skrevet

300. Holder på med flere...men må innrømme at det går en smule treigt fordi prosjekt familie og en del andre ting prioriteres.

Skrevet

Har 480 så langt, men er ikke helt ferdig enda.

Skrevet

Når jeg skummer over tråden, er det bare en anonym og muligens månestråle som har flere enn meg. Kjapp opptelling teller 570, men jeg tror jeg må ha glemt noe. Dessuten er ingen av fagene remotely relatert til matematikk. (Vi ganger med 3, ja? -Dustesystem. Hva var problemet med 10-gangen, igjen? -EU-tilpasning my ass!!!)

-Mitt første studiefrie semester på maaange år, og siden fristen nettopp gikk ut for å søke våropptak på det studiet jeg ønsker, blir det nok et til:-) -Skal uansett ha 10. klasse til våren, med flere eksamensfag, så jeg tenker jeg chiller;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...