Gå til innhold

Noen som har en hest her?:)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne så jeg ikke i sted....ja ser stadig på hest der via nettet.....blir heeeeelt syk av det altså....ender alltid opp på sidene til Blue Hoser da hehehe:)))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter selv å rir på en dressurhest innimellom som de har fått bud på 400000,men de selger ikke....heldigvis for meg:)))

Skrevet

Jeg eide corlandi ja, men ikke holsteinern nei. Hehe. Den er nok BETYDELIG dyrere enn 400 000. :-D

Ladde (corlando) var dansk varmblods ridehest. Etter Come Back II. NYYYYYDELIG.

Vent, så skal jeg finne bilde...

Skrevet

Hehe... Ja, var derfor jeg ikke skjønte mye nå;)

Skrevet

Hei!

Har du vurd. en connemara? Har selv hatt både islending og connemara og begge rasene kan fint anbefales...

Tenkte hvi du vil ha en "lettere" rase så er jo connemaraen super :)

Skrevet

Så fin han er:)

Har hatt Dansk varmblods selv, herlige hester! Mi ble avlivet i mai, skikkelig trist selv om jeg solgte henne for noen år siden, men følte hun var "mi" likevel... De skulle ikke hatt lov til å bli gamle eller syke altså:(

Skrevet

Halvblods ;) Det er flotte hester! Skal jeg ha hest igjen noengang, så blir det en halvblods.

Takk gud har Emma arvet hesteinteressen min, så det blir nok hest på oss om noen år, men nå har jeg verken tid eller råd. Ikke har jeg ridd noe særlig på 3 år heller, sluttet da jeg ble gravid.

Jeg ville satse på sprang ridning, men etter et kjempestygt fall, så ble jeg redd for høye hinder :-/ Så jeg la opp sprangridningen, og begynte som hobbyrytter i stede for ;)

Så lurte på å melde meg på ridekurs igjen, friske opp litt :) Savner å ri noe veldig, det var alltid så befriende å være i stallen. Hadde jeg en dårlig dag, så kunne jeg liksom bare sette meg ned til hesten, og skravle i vei, og hesten puffet til meg med den myke mulen sin... Ååååå, jeg savner å holde på med hest...

Skrevet

Det går jo ann å kjøpe seg en stor litt kraftig ponny da som både du og barna kan ri på. Eller en liten hest på under 160, de er gjerne litt billigere. Dersom en får tak i en 5-6 åring som ike kan så mye trenger en ikke gi så mye mer en 30-50 000 tror jeg. Du får jo ikke de helt store gangartene for den prisen men kan i alle fall få en hest som kan bli ok og ri på og i alle fall gå LA.

Fullblods vil jeg tro kan bli litt heit som familie hest, spesielt tidligere løps hester. Dersom du ikke er så stor hva med en araber?? de er jo veldig ridbare og ikke så dyre. Og de araberne jeg har møtt har vært rolige fine hester. Jeg ¨lånte en en gang som var den perfekte barnehest. Hun kunne tusle rundt på sporet i timesvis med min lillebror på ryggen. De er gjere litt enklere å håndtere enn en fjording som finner ut at "dette er gørr" og så bare finner på noe annet i steden.(feks bryte seg ut gjennom gjerdet og spise gress)

Jeg skal også skaffe meg hest når vi blir litt rikere, jeg har fått trykt ut babyen i magen og datea mi på 2,5 (som er helt hestegal foreløpig) blir bitte litt større. Satser på hest til 5 års dagen........

Skrevet

Nei har ikke tenkt på connemara nei.....jeg er lang,men lett så jeg rir jo ponnier innimellom for andre folk.....men har sett en del på welsh......

Skrevet

Hei:)

Har tenkt på de fleste størrelser og raser jeg....

Fullblodsen er jeg ganske vant til....red de for trener til daglig for løp og sånt,men det er jo noen år siden....synes det er mange brukbare der jeg...men,men meg om det:)

Ser ivertfall ut til at vi er enige om en ting her:hest er gøy:)

Skrevet

Hva skulle dere med 20 hester på engang? Rideskole?

Skrevet

Kjøpte meg ny hest i dag jeg:D

Har en norsk varmblods ridehest fra før, men siden hun går 130 og 140 klasser så fant jeg ut at det var best å få seg en hobby hest å bruke til turridning:D

Lagt opp sprangen, så nå er det venninnen min som starter:)

Gleder meg til han kommer på mandag!=)

Skrevet

du har skaffa deg en ny hest til turridning?

spranghesten da?får aldri komme på tur den eller?

Skrevet

Tenkte det samme der gitt,men,men......hun om det:)

Skrevet

Jeg vet ikke hva hun gjør, men det er mange spranghester som ikke får komme på tur. Min fikk ikke det i tiden rett før større stevner og mesterskap og slikt. Her tenker jeg da på traving og gallopering. Skritte fikk han. Ikke fikk han stå i paddock heller. Joda, han fikk komme ut, vi skrittet turer og red på banen, men paddock og trave/gallopere på tur var "lovlig" bare utenfor stevnesusongen.

Ingen av hestene i teamet ( var med i en satsningsgruppe) fikk det. Det var det treneren som bestemte, for å minke risikoen for skader til viktige stevner.

Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over folk som behandler hester som porselen å ikke hester, en ting er å ta det rolig før stevner osv..

Men hester som aldri får lov til å være hester..ikke stå ute i luftegården,de kan bli skada, ikke få komme på tur, gjør de det er det skritting..

Skal helst stå inne hele døgnet uten en liten tur på banen, å når de da ståpr inne skal de være så polstra de kan få blitt,bandasjer og dekken O.L...

men se så glade de blir da når de får komme ut å kose seg,hester er utedyr..

sier ikke at min hest aldri står inne, ikke bruker dekken osv.det gjør hun..men til en viss grad..

Skjønner som sagt at det blir litt "rolig" rett før stevner å sånn.. men noen har det sånn hele tiden også:(

Skrevet

de elsker jo å røre på seg å løpe rundt å kose seg!!

Skrevet

Ja,ja.....skjønner den greia der,men det finnes andre løsninger da...mindre paddocer osv....

Har selv hatt stevner som ikke har blitt noe av pga skader,men ikke på min egen hest da:)

Der var det jeg som fikk skadene gitt...og det av å ri på andres hester...fikk øderlagt 3 nm for det gitt......

Men,men....det er nå mange år siden og unga skal bli litt eldre før en skikkelig godhest til dressur kommer til oss igjen....har ikke ork til det kjøret det krever nå gitt.....får bli ei sånn gammal dressurtante etterhvert jeg hehehe.......

Skrevet

Jeg vet om en som er ganske kjent og hos han så stod hestene hans ALDRI ute i paddock fordi han var redd de skulle skade seg. Det synes jeg er drøyt, men skjønner at det er ikke så lurt å ta en galopptur rett før et stort stevne for det er jævlig surt når hesten blir halt pga tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...