Gå til innhold

Noen som har en hest her?:)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er utenom tema,men skulle hatt en familiehest...dvs jeg som skal ri,men unga blir jo leid litt innimellom......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet,men det er for mange tror jeg....ender alltid opp med å lagre de jeg ikke kan ha nå.....dressurrytteren i meg kommer fort frem og ender da opp med å se på konkurransehester til maaaaaaange penger.....sukk...drømmer om gamledager gitt

Skrevet

vet åssen det er..savner gamle dager jeg og med hest og morro :) savner sprang og dressur. Har mulighet til å ri men de er langt ifra så erfarne i de tingene jeg ønsker å komme meg opp i. Ikke har jeg penger til å kjøpe meg hest heller.. hmm.. hva med hest.no ? er en del varmblodser rimelig som du kan trene opp ;)

Skrevet

Nå høres jeg mulig sær ut,men x travere er ikke noe for meg ser dere....sliter med ryggen så fort jeg har ridd en og det er ofte fordi de er stive og "firkantede" i både trav og galoppen.....har prøvd å hjelpe mange med x travere,men hver bidige gang så er jeg totalt gåen etterpå.......

Skrevet

X- travere er vel heller ikke den perfekte familie hest heller;)

Skrevet

hehe....nei,ikke alltid det:)Men prøver å ikke ta alle over en kam bare:)))

Skrevet

nå får dere gi dere da, gamle hesten min var x-traver, å hu var den perfekte familiehesten,men er desverre død nå..:(

,Men er jo ikke alle x-travere som er stive/firkanta å hompete da..hihi..

Hva med døl da? det er jo familiehest;) (ville aldri haatt det selv,men de er jo fine familiehester da:)

Skrevet

Hva slags hester kunne du tenkt deg da? fjordinger? islandshest ? (de klarer fint å bære en voksen og er SNILLE å la unger ri på dem).

Jeg ELSKER islandshester for de er bare så herlige å ri på ;) så er bare nødt til å anbefale de om du ikke har så stor erfaring med de! :)

Skrevet

Glad ikke gamle treneren min ser meg skrive dette,men en døl hadde vært aktuelt......:)))

Men det som er problemet mitt er at jeg kan like gjerne ende opp med en fullblods...hehe......

Ang x travere så var jeg litt redd for at det var noen som kom til å bli litt fornærmet.......sorry for de jeg event fornærmer altså........Er miljøskadet jeg se:))))Konkurransemiljøet:))

Skal begynne å jobbe igjen som ridelærer igjen neste halvår og det skal bli deeeeeeiiiiiiliiiiig!!

Skrevet

Nå må dere ikke drepe meg, men jeg hadde ikke vurdert noe annet enn varmblods ridehest, halvblods og fullblods. Men det er fordi de er de heste"rasene" jeg er vant til og det er det jeg har hatt.

Skrevet

Savner tida med hest og moro...

Har hatt en New forrest ponni (verdens herligste) som jeg konkurerte en del med. Han var ganske stor (143,5 i mankehøyde) og klarte fint å jobbe med voksne på ryggen. Var kjempefin til både sprang og dressur. Kunne ikke akkurat sette nybegynnere på han da, for han hadde vært skole ponni i oslo. Det likte han ikke og fant fort ut at noen bukkesprang fort fikk ungene av...hehe,og det syns han var moro helt til han ble gammel (ikke like gøy når rytteren ble sittende da)

Også hatt en fjording som var flott. Spedbygd og sprek. Kunne fint sette nybegynnere på han. Han merket om det var en erfaren/ uerfaren rytter og oppførte seg deretter. Hoppet bane på 110cm, både rekker og brede oxere. Og gikk LA dressur uten store problemer. Og han var en perfekt turhest. Likte godt å få strekt bena skikkelig og galloperte fra en x- kaldblods traver når vi lot de "fly" litt :)

Hørt mye negativt om fjordinger,men har ett inntrykk av at det helst er skole hester som lever opp til fjording ryktet..hehe

Skulle gjerne hatt hest igjen,men har desverre ikke råd eller tid til det :(

Har heldigvis muligheten til å ri når jeg vil da,for fosterforeldrene til min nevø har hele 16! hester i stallen,fra shettis til stor kaldblods.. :)

Skrevet

hehe.. jeg sverger til varmblods jeg;)

Det ligger jo en go del døla hester ute på finn da.. du får søke så du bare får opp de da vettu så du ikke ender opp med noe annet:P

Skrevet

Døl er absolutt ikke noe must for meg......VELDIG IKKE:)))))

Ender vel opp med en fullblods som må bygges opp igjen eller noe...hehehe......men koselig å se det er såpass mange gamle hestejenter her da:)

Hovedsaken for meg nå er å skaffe en hest som er snill.

Da kommer jeg bra ut av det med ungene vettu:)

Hest blir det uansett,men har nå tittet i 6 mnd uten å finne noe.....eller dvs,finner mye,men finner ikke DEN hesten til meg.....kremt....oss da;)))

Skrevet

Hehe... Sett på hester i Dannmark da? Eller er det uakuelt?

Skrevet

Jeg har holdt på med hest veldig lenge, men har desverre ikke hest nå.

Jeg var konkurranserytter (MB dressur og stabilt 140 sprang).

Desverre fikk Corlando (siste hesten jeg hadde) en skade som ikke ble bre så han måtte avlives. Det var så utrolig sårt for meg så jeg klarte ikke å skaffe meg ny hest. Bare tanken på an annen hest var grusom, så da ble det tid for en liten snuppe istedet.

Nå savner jeg hest noe helt sinnsykt da, men en hest som går 140+ er DYRT, og jeg har ikke en million til overs noe sted som helst (har lett...)

Skrevet

Hest har blitt altfor dyrt!

Kjøpte hesten min for ca 10 år siden og måtte ut med 50 000....hadde jeg skulle kjøpt den samme hesten i dag måtte jeg nærmet meg 100 000....seriøst så synes jeg folk tar altfor mye for hestene sine...det er ikka akkurat mangel på hest for å si det sånn......Værste annonsene jeg leser er "verdens vakreste og snilleste hest selges.......bla,bla....til voksne mennesker"....jadda...der er du 16 år selv og sitter og krever ting du ikke kan gi selv...DA blir jeg provosert oh hopper elegant over annonsene ja.....

Skrevet

Jeg har hatt en hestk*k, teller det?

Høhøhø... ;p

Skrevet

Er mye overpriset hester der ute. Betalte 100 000 kr for den siste hesten og det synes jeg var MYE penger;) Men savner det så fælt at jeg hadde sikkert betalt så en gang til;) HAHA... Er heldig at mange av mine venner har hest så jeg kan egentlig ri når jeg vil. Men gleder meg til Natty blir større, for da skal hun begynne å like hester har jeg bestemt meg for;)

Skrevet

Ja det er helt sinnsykt. En hest som jeg vil ha koster mer en begge bilene tilsammen jo!

Men jeg er jo ikke bedre selv da. Man må jo følge markedet...

Jeg fikk bud på gullstumpen min på 400 000, men solgte ikke. Og da var han 7 år og ikke ferdigutviklet engang...

Skrevet

haha....alt teller :)

Jeg og kan ri på alle andre sine hester her i området og på ridesenteren,men jeg vil at vi skal ha vår egen "å slite med",hvis du skjønner...?

Er så lei av å ri og starte alle andre sine hester for salg og visninger så jeg blir sprø.Vil ha bare oss selv liksom....deilig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...