**Håper** Skrevet 11. november 2007 Forfatter #26 Skrevet 11. november 2007 De sier jo at man kan teste 3 dager før IKM og mange tester positivt da. MEN, det da kan man få falskt negativt hvis man er gravid. Så det sikreste er vel å vente med å teste til IKM dagen. Men jeg kommer ikke til å klare å vente til neste mandag. Blir vel å ta en test neste helg. Nå har jeg mye luft i magen. Men det kan liksågodt være tegn på at mensen forbreder seg:=(
oktober24 Skrevet 11. november 2007 #27 Skrevet 11. november 2007 vi får bare krysse fingrene...!!! I hvilken pp er du da, **Håper**? Jeg er i 1pp, så alt er så nytt og veldig spennende..!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. november 2007 #28 Skrevet 11. november 2007 Heisann! Jeg har IKM 25. November..Lenge til..Testa positivt på EL-test i dag:-)Er i min 2 pp etter ma for 3 mnd siden. Ventet til jeg fikk mensen etter ma før jeg gikk inn i 1pp. Da misset jeg totalt på EL som kom på dag 23 i syklusen, skjønte jo ingenting og trodde jeg var gravid..Mannen min var selvfølgelig bortreist i den perioden i tillegg, så det ble ingen spire på oss i forrige mnd. men nå virker det som syklusen har stabilisert seg litt, for i dag er jeg på dag 16 i syklusen og det er litt mer normalt for å være meg. Har en sønn på 2 år, og egentlig skulle vi blitt foreldre igjen da han var 2,5 år, men slik ble det dessverre ikke. Fikk sjokk da vi kom på rutineultralyden i uke 19 og fikk vite at babyen vår var død. Den hadde riktignok dødd i uke 14. Ble satt i gang dagen etter ultralyd og fosteret kom ut på vanlig vis etter mange psykisk og fysisk tunge timer. Vi har fått det hele på ganske bra avstand nå, og ser fram til å prøve på nytt med friskt mot. Lykke til alle sammen, kjekt at vi har en skravletråd:-) Kjekt tidsfordriv i den laaaaange ventetiden frem mot IKM.
Meg, J & L Skrevet 11. november 2007 #29 Skrevet 11. november 2007 Det er når eg les slike sterke inlegg som hos deg aug-mamma eg ikkje har eit ord å sei etterpå. Kjenner bare at eg beundrer deg! Det er alt eg vil sei. LYKKE TIL!!
JordbærMamma Skrevet 11. november 2007 #30 Skrevet 11. november 2007 Om det ikke klaffer denne måneden tror jeg jammen jeg skal prøve slimløsende hostesaft jeg også! Har hørt flere med full klaff den måneden de prøvde det! Noen med symptomer her allerede? Mener bestemt at jeg har ømme pupper og er litt oppblåst jeg da! MEN er bare 3 døgn siden eggløsning, så det er jo bare tullesymptomer skjønner jeg Jeg er gravid til det motsatte er bevist. Hver måned Hehe.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 12. november 2007 #31 Skrevet 12. november 2007 Takk for det, Vossafår:-) Det er rart hvor sterk en blir når det gjelder! Tidligere når jeg har hørt om slik fæle ting har jeg tenkt at slikt noe hadde jeg aldri taklet!! men heldigvis har vi forsvarsmekanismer som hjelper oss igjennom vonde ting! Jordbærmamma: Jeg har begynt på slimløsende hostesaft og håper det funker, blir jo litt påvirka av kjerringrådene her inne:-)Her er ingen symtomer, kanskje ikke så rart siden jeg fikk positiv el test i går og i dag:-) Lykke til med symtomjakten alle sammen:-)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 12. november 2007 #32 Skrevet 12. november 2007 Huff ja, denne symtomjakten er FRYKTELIG slitsom!!! Jeg har IKM mellom 21 og 24, litt usikker men tror på den 21. Passer best i forhold til pos el test som var den 6 nov. Jeg har i går og i dag kjent meg småkvalm og fryktelig trøtt. I går hadde jeg stikkinger i venstre eggstokk og nederst i magen - men det er vel for tidlig at det kan være festesmerter eller?? bare 5 dager etter EL. tenkte kanskje det var egget som var på tur ned egglederen.. men det kjenner man vel ikke :-) JordbærMamma: Det blir kjempespennde å følge hverandre ja. Kroppen ordnet opp selv etter MAen. Begynte å blø ca ei uke etter at MAen ble konstatert, var på UL dagen etter og da var alt borte. Er vel egentlig glad for det, selv om det var fryktelig det halve døgnet det pågikk. Noen som skal teste i begynnelsen av neste uke? Tenker at på mandag begynner jeg å svi av tester - har kjøpt meg en drøss billigtester :-) Ha en fin dag alle sammen"
**Håper** Skrevet 12. november 2007 Forfatter #33 Skrevet 12. november 2007 Hei hei jenter:=) Ja da er vi i uke 46 og altså bare 1 uke igjen til vi er i vår uke. Jeg har jo IKM helt i begynnelsen altså om 1 uke nå. Ingen spesielle symptomer, men har mye luft i magen og det hadde jeg i går også. Prøver å ikke tenke så mye på dette. Men jeg tester til helga. Klarer ikke å vente lenger da. Har bestilt sånne stav tester. 10 stykker. Hehe. Så da har jeg en del. Får jo sikkert bruk for dem videre alikevel. Har ingen tru på at det vil klaffe så fort for meg. Hvordan er det med dere andre? Klem
katlinka Skrevet 12. november 2007 #34 Skrevet 12. november 2007 Hei hei Har IKM den 20.-21. november. Er i 1.pp, men har bare prøvd sånn halvhjertet, skjer det noe så skjer det:) Går det ikke denne pp så setter vi alle kluter til fra neste mnd Lykke til alle sammen
oktober24 Skrevet 12. november 2007 #35 Skrevet 12. november 2007 Håper denne uka går fryktelig fort! Jeg prøver å ikke kjenne etter symptomer, men har kjent tydelig prikking i eggstokkene i noen dager! Umulig å si om det er eggløsning eller noe annet. Jeg er jo i 1pp etter pilleslutt, så kjenner ikke kroppen så godt enda! Men livmortappen har forandra seg helt i dag i forhold til hvordan den har vært den siste uka. Nå er den laaaaaaaaaaangt opp, og jeg kjenner ikke åpninga.. Aner ikke hva det betyr, men noe har skjedd i allefall.. Blir ikke noe klokere av å lese på pernille.info heller (men stemmer kanskje litt med det som står om "ved tidlig svangerskap")! hehe...
Meg, J & L Skrevet 13. november 2007 #36 Skrevet 13. november 2007 Noen av dekan som følger med på livmortappen?? I dag er det 1veke etter El og 1 veke før mens. I dag/går så "vips" forsvann tappen LAaaaaaaaangt opp i greiene... Da er det gjerne håp...? Trur ikkje de? Veit jo at den ikkje er heilt til å stole på..men men..
**Håper** Skrevet 13. november 2007 Forfatter #37 Skrevet 13. november 2007 Det med livmortappen har jeg aldri skjønt noe av jeg. Men håper det er et godt tegn vossafår:=) Krysser fingrene for deg. Du har IKM dagen etter meg. I går hadde jeg mye luft i magen og litt stikkninger. Men nå har jeg ingenting. Hehe. Jeg er så sikker på at jeg får mensen denne pp jeg da.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 13. november 2007 #38 Skrevet 13. november 2007 I dag morges var LH-økningen sunket igjen, og jeg fikk negativ el-test...sååå spennende om det har klaffet, vi har ihvertfall jobbet hardt:-)hehe. Jeg har IKM på siste dag i uken vår..Hvordan skal jeg klare å vente? Jaja, en liten trøst at vi er mange i samme båt:-)
JordbærMamma Skrevet 13. november 2007 #39 Skrevet 13. november 2007 Husk at el ikke kommer før 24-48 timer etter siste positive test da! Enda litt prøvetid igjen, hehe. Jeg prøver så godt jeg kan å bare slappe av denne måneden her. Om det har klaffa hos oss, kommer egget til å feste seg onsdag, torsdag eller fredag regner jeg med, så nå kutter jeg ut kaffe og prøver å ha lavest mulig stressnivå! (har hørt at kaffe gjør at blodårene trekker seg sammen og blir mindre, slik at det blir vanskeligere for egget å feste seg? Ikke såååå avhengig at det blir noe problem å være litt forsiktig med det akkurat disse dagene!) Dette er jammen en spennende uke! Puh! (selv om vi har prøvd siden mars....)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 13. november 2007 #40 Skrevet 13. november 2007 Hehe, jada i kveld er det på`an igjen!! Tar ingen sjanser på at vi glipper på denne:-) Håper det klaffer for dere i denne pp, jordbærmamma!! og alle dere andre også!
**Håper** Skrevet 13. november 2007 Forfatter #41 Skrevet 13. november 2007 Åhhh, nå er det bare 3 dager til jeg KAN teste... Men det kan eventuelt være for tidlig da. Tester jeg til fredag morgen så er det jo enda 3 dager igjen til IKM. Men jeg kommer ikke til å klare å vente lenger.,Vet jo at den kommer til å bare bli negativ alikevel da. Har bare følelsen av at mensen kommer....
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 13. november 2007 #42 Skrevet 13. november 2007 Heldiggris som kan teste om tre dager:-) CB digital reklamerer jo med at de kan vise ganske sikkert svar 4 dager før IKM!! Lykke til!!
**Håper** Skrevet 13. november 2007 Forfatter #43 Skrevet 13. november 2007 Jeg har kjøpt sånne stavtester fra lavpristester. Så håper de er like sikre som CB.
**Håper** Skrevet 15. november 2007 Forfatter #44 Skrevet 15. november 2007 Hvordan går det med dere jenter??? Nå närmer det seg. I dag er det 4 dager til IKM for meg. Om kveldene nå er jeg så har jeg så sinnsykt mye med luft i magen og spesielt i går kveld var det ekstremt mye. Prömper jo hele tida. Har lyst å ta en test i morgen tidlig. Men er sikkert negativ alikevel.
BalDon Skrevet 15. november 2007 #45 Skrevet 15. november 2007 Hei hei Jeg har vært kikker inne på forumet en stund, men drister meg nå til å delta litt også. Jeg har IKM torsdag uke 47 og har opplevd litt rare ting denne uken. Har mye luft i magen, kjennes ut som en ballong. Jeg har brukt Ladycomp som prevensjon i et par år, men bruker den nå som hjelp til å bli gravid. I går (som var 7 dpo) falt temperaturen slik den gjør når jeg skal ha mensen, i tillegg hadde jeg veldig mensenmurringer. Har også hatt mye murringer i korsryggen, men vi pusser opp så det kan være derfor jeg har vondt i ryggen... Uansett har det vært morsomt å følge med på dere her inne, og er veldig spente på om det er mange symptomer ute og går )
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. november 2007 #46 Skrevet 15. november 2007 Hei jenter!!! Ja, det nærmer seg oss nå... Noen symtomer som er verdt å nevne :-)? Jeg har i dag vært tett i nesa, litt uvant. Er veldig oppblåst, må på do hele tiden for å slippe ut litt luft... he he. Magen føles veldig hard, har vanskelig for å holde den inne..Har stikkinger i magen, på begge sidene og midt på. Puppene er ikke så veldig ømme, men såre brystvorter au au.Har vært litt småkval om morran, men det er nok innbildt kanskje.. Har IKM den 21 og det er så leeeeeeeeeeeeenge til, vil bare teste nå jeg :-) Hvordan er det med dere andre da?
oktober24 Skrevet 15. november 2007 #47 Skrevet 15. november 2007 Hei, hei! Nå går dagene saaaaaaaaaaakte, folkens.. Jeg kjenner ikke tegn til noen symptomer i det heletatt.. Men har jo ikke IKM før 24 nov heller da..! Samboeren min dro akkurat, og skal være borte til søndag! Så håper virkelig ikke vi har bomma på EL ( har ikke brukt el-tester )! Vi får bare krysse fingrene for at el var rundt den 10nov, for da må vi ha truffet! Håper alle har det fint! I morgen er det helg!! ...og snart uke 47!!!!!
katlinka Skrevet 15. november 2007 #48 Skrevet 15. november 2007 Tilstandsrapport fra Leonora D: 5-6 dager til IKM, symptomer er det lite av. Har vondt i brystene og i korsryggen, men har for ikke lenge siden sluttet helt å amme (tror verken kommer av det og jeg sitter lange dager ved pc'n siden jeg skriver eksamensoppgave nå - det kan man få vondt i ryggen av ja, puh, gleder meg til jeg blir ferdig). Men jeg fortviler ikke. Skulle egentlig ikke begynne prøve før neste mnd, men ble litt gira, så får se om det gikk den ene dagen vi fikk prøvd i fruktbar periode. Spennende å se hvertfall. Får bestille tester snart tenker jeg, kjekt å ha Klem fra
Canutte Skrevet 15. november 2007 #49 Skrevet 15. november 2007 Heisann!! Har dere plass til enda en ikm uke 47èr?? Jeg er ikke "ny" her på bim, men jeg har hatt en lang pause siden februar, i både bim, og prøving. Men nå er jeg tilbake for fullt. Måtte le litt av alle her som er full i luft, for det har jeg og vært denne uken-helt grusomt!! Idag tidlig hadde jeg noe som kan ha vært festeblødning...1 uke siden EL, og en uke til mens, så jeg krysser fingrene for at det er en spire som klorte seg fast..MEN jeg tør ikke stole på det da. Gleder meg stort til å teste i midten av neste uke..og håper det er riktig mangen av oss 47ère som bytter over til 1.trimester!! Krysser fingrene for dere alle:-) klem
JordbærMamma Skrevet 17. november 2007 #50 Skrevet 17. november 2007 Selvsagt er det plass til en til her! Og enda flere også, om det fins der ute Nå er det ikke lenge før vi går inn i riktig uke her, jeg tok en el-test i dag, siden det var det eneste jeg hadde liggende, og den ble litt sterkere en vanlig, så hååååper jo veldig nå! Er bare 9 dager siden el så... Må nok ta en test i morgen tidlig også for å se om den blir sterkere. Ellers har jeg fått mye kviser i det siste, det hadde jeg sist jeg gikk gravid også, selv om det kanskje kom noe senere?? Det husker jeg egentlig ikke. Og har fått en tydelig mørk ring rundt areola, i tillegg til ømme pupper nesten en uke før jeg bruker å få det (bruker ikke å få det før rett før IKM). Er spent ja! Har mensmurringer også, men det har jeg jo til vanlig fra el til ikm også, så det setter jeg ingen lit til. Hva med dere andre?? Det er vel noen som nærmer seg veldig nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå