**Håper** Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Lagde en skravletråd for oss som venter IKM i uke 47. Sleng dere på. Jeg har IKM mandag den 19 november....
JordbærMamma Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 IKM 22. november her! Kjempespent denne måneden, da det er den første skikkelige pp'en vår etter MA midt i september. Helt sikker på El denne måneden også, positiv ELtest dagen før, og stigning i temp dagen etterpå... Mange som sier det er ganske stor sjans for å få det til å klaffe med en gang etter MA, så hååååper nå! Synes det er litt deilig å være prøver nå, stressa litt med å få det til i vår siden vi ønska to tette. Nå vil gutten vår uansett bli 3 år før nestemann kommer, så nå tar vi det litt mer med ro og tar ting som det kommer. Men håper selvsagt på en koselig hemmelighet i jula!
**Håper** Skrevet 10. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2007 Åhhh, så spennende JorbærMamma - prøver igjen! Håper virkelig det klaffer for deg denne mnd. Trist å høre at du har mista:=( Så jeg unner deg virkelig å få en positiv test nå. Er min første pp her også. Fikk ordentlig mens den 22 oktober etter p-pille slutt. Er forbredt på at det kan ta tid. Også fordi min kjære er mye borte i ukedagene og ikke lett å få til akkurat ved forventa EL. Jeg har ikke tatt noe EL test denne mnd. MEN om jeg får en syklus på 28 dager nå, så hadde jeg forhåpentligvis EL rundt den 5 november. Det var om mandagen. Vi hadde sex hele forrige helg. Så jeg vet ikke om jeg har noe sjans denne mnd.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Hei JorbærMamma og Håper! Jeg er også i min første pp etter MA i september. Er også sikker på EL denne perioden, hadde positiv EL test. IKM er melllom 21 og 24, er litt usikker på syklus etter MAen. Men tenker å teste 14 dager etter positiv EL test, som blir den 20. Har vel også vært rimelig stressa denne pp da man ønsker så sterkt å bli fort gravid etter å ha mistet. Hvis det ikke klaffer denne pp så håper jeg at det blir litt "roligere" neste pp. Ellers går jeg på pergo denne måneden, og er plaget med bivirkninger her. Humørsvigninger og gravidfølelse helt fra EL. Kvalm og oppblåst, løs/hard mage, fryktelig trøtt.. Jeg vet jo at det ikke er reelle symtomer derfor er det litt slitsomt. Det hadde vært fryktelig koselig hemmelighet å komme med på julaften til de nærmeste... he he gleder meg allerede :-) Lykke til begge to! Måtte spiren sitte!!!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 ......og velkommen som prøver Håper. Håper du slipper et lanvarig opphold her inne, selv om det er veldig hyggelig å snakke med andre i samme situasjon. Hadde EL dagen etter deg, jeg :-) Jeg tror nok du kan ha en sjangs denne måneden, de små svømmerne kan jo overleve i opp til 6 dager.. Min El var på dag 16, vi hadde sex dag 14, 16 og 17. Så håper virkelig det klaffet!!! Lykke til, kjære Håper.
**Håper** Skrevet 10. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2007 Tusen takk Turva. Ja da har nok jeg en sjanse denne mnd selv om vi hadde sex mye på lørdagen og søndag. For om EL er på dag 16 hos meg så var det om onsdagen og da har disse berømte sædcellene vært der i 3 dager. Så da kan jeg jo ha et håp da. Jeg har bestilt noen graviditetstester for å ha liggende. Kjenner jeg meg rett så kommer jeg til å ta en test lørdag om 1 uke. Men det er 2 dager før ikm da. Men er veldig forbredt at jeg får mensen. Ps..Du har jo kjempe stor mulighet til å ha blitt befrukta nå i hvertfall:=)))) Klem fra meg.
**Håper** Skrevet 10. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2007 Nå stikker/presser det helt nederst på venstre siden. Er det mensen som begynner å forbrede seg allerede? For det er jo for tidlig med graviditetssymptomer. Siden forventa IKM er neste mandag den 19 November.
Nullenusken Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Har IKM søndag 25.november jeg Så er akkurat på grensa hehe
oktober24 Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Hei, alle sammen! Jeg har IKM 24 nov.. Forhåpentligvis EL i dag! Vår første pp!! Jeg er så spent! Dagene frem til 24 blir laaaange... Bruker de fleste av dere EL-tester? Vi har bestemt oss for å ikke benytte oss av det nå i starten! Vi prøver og så ser vi hva som skjer! Men hvis det er veldig effektivt med EL-tester vurderer jeg det i neste pp! (Hvis det ikke klaffer denne gangen da...
**Håper** Skrevet 10. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2007 Så spennende da. Da er det bare for dere å hoppe i binga og kjøre på nå som du forventer EL. Krysser fingrene for deg at det klaffer:=)
Novembergutten Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 IKM 23-24 nov. 1 års prøvere med 2 ma og 1 sa. Håpe, håpe denne gangen. Hvis det klaffer da vel og merke:-)...
Meg, J & L Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Hei gjengen!! Har IKM 20.nov Har forresten skifta nick fra "Bolla & Bølla".. Eg er her på første pp etter å ha født ein sønn 13.06.06 Hadde termin 06.06.06 så er glad for det!! hehehe.... Er 24år og samboer. Dere?? Har ikkje gått på p-piller i mellomtiden. Men har ein LANG syklus på 35dager. Håper berre eg traff EL. Tirsdag 6. Nå las eg ikkje heilt nøyaktig, men er eg den eineste med barn fra før? Lykke til jenter!
Meg, J & L Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Nei, jordbærmamma har jo ein sønn på 3.. Me får håpe på jentesvømmere me no då
oktober24 Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Jeg er 24 år og samboer, vi har vært sammen i over 6 år! Slutta på p-pillene i oktober. Gleder oss veldig begge to, håååååååååper det klaffer ganske fort! Vi har ikke barn fra før. Mange rundt oss som har barn, så jeg er skikkelig verpesjuk! hihi..
JordbærMamma Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Turva: Blir spennende å følge hverandre da! Ser ut til at vi har det veldig likt akkurat nå, har også hatt akkurat de "symptomene" du beskriver, humørsvingninger, føler meg oppblåst og har løs og hard mage om hverandre... Kroppen som ikke føler seg helt ferdig med å være gravid etter å ha blitt avbrutt kanskje...? Hadde du utskraping eller ordna kroppen opp selv til slutt hos deg? Ellers er det jo moro å se at det er så mange som henger seg på her, synes det var forholdsvis få på uke 47-lista, så håper mange skriver seg på der også! Uff, synes alltid det tar altfor lang tid fra el til ikm, så kommer vel til å teste om en ukes tid denne gangen også, har en haug med billigtester liggende. Selv om jeg prøver å være flink, for å slippe å bli skuffa gang på gang... Vi får se hvordan symptomene utvikler seg her! Greit å vente en måned med å bli gravid også da forsåvidt: Da har jeg ikm 23. desember i så fall! Tenk å få full klaff da da! Men vil heller nå likevel.
Meg, J & L Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 Me har òg vert sammen i 6,5 år Det kjem nok fort skal du se. Eg lyktes ikkje første pp etter p.p,men det var nok pga mangel på kunnskap. Trudde det var mye lettere å bli gravid! Men skjønte fort at eg måtte treffe på EL..Så da kom spira mnd etter!!
JordbærMamma Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 Jeg har ikke brukt eltester før denne måneden, klaffet på første forsøk i jula 04 med førstemann. Denne gangen har vi prøvd siden mars, bestilte eltester i juni, men ble gravid før jeg rakk å bruke dem! Mista i ma i september, så nå tenkte jeg å sjekke om vi traff el siden jeg likevel hadde dem liggende. Og el kom akkurat når jeg trodde, så det var jo en grei bekreftelse. Slipper jeg å stresse med å tenke på det i allefall: Traff vi eller traff vi ikke liksom!? Godt å kunne slappe av med akkurat det ja!
trollmamsen Skrevet 10. november 2007 #18 Skrevet 10. november 2007 Hei... Jeg har IKM 20, 21 eller 22 nov. Dette er 2 pp etter at vi sluttet å prøve i mai etter SA. Har ikke den store troen på at det går denne gangen heller, men vi prøver. Lykke til alle sammen:)
oktober24 Skrevet 10. november 2007 #19 Skrevet 10. november 2007 Etter som det er første pp etter vi slutta på pillene vet jeg jo egentlig ikke helt hvordan syklusen er... hvis jeg har 28 dagers syklus er EL rundt den tida her! og vi har sikra oss litt, så vi har prøvd ganske tett den uka her for å si det sånn!
JordbærMamma Skrevet 10. november 2007 #20 Skrevet 10. november 2007 det lønner seg nok det da ja! Har hørt at det er bra sjanse for å bli gravid første pp etter p-piller så det blir jo spennende! Min nr 1 klaffa med en gang etter p-pille slutt!
**Håper** Skrevet 10. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 10. november 2007 Jeg tenker så jeg blir helt kokko oppi hodet her. Hehe. For siden typen min er borte i ukedagene sier det seg selv at vi skal ha utrolig flaks om jeg blir gravid og treffer midt i blinken rundt EL. Men jeg har jo et lite håp nå siden vi hadde sex hele lørdagen og søndag helga som var og om EL mi burde (håper) vært om mandag eller tirsdag siden min første mens dag var 22 oktober. Har ikke gått på p-pillene siden september og det var nå sist jeg hadde ordentlig mensen. Og det var da et godt tegn i hvertfall. Men jeg har ikke brukt EL tester, så jeg aner jo ikke om jeg har hatt EL engang. Men jeg er forbredt på at jeg får mensen denne gangen. Klem til dere jenter. Krysser fingrene for oss alle sammen:=)
oktober24 Skrevet 10. november 2007 #22 Skrevet 10. november 2007 Skjønner at du tenker mye på det, ja...! Du får bare krysse fingrene! Husk at sædsellene kan leve i flere dager! Jeg går å tenker på det dagen lang selv! "Tenk om jeg er gravid nå..???!!!" Tror ikke det er negativt å tenke mye på det så lenge vi har positive tanker om det! Er det mange av dere som har positive erfaringer med EL-tester da??
**Håper** Skrevet 11. november 2007 Forfatter #23 Skrevet 11. november 2007 Hei igjen jenter:=) Neste pp om det ikke klaffer nå, så skal jeg prøve slimløsende hostesafta og salvie-te. Kanskje det kan funke? Skader ikke å prøve i hvertfall. Dagene går jo så sakte fram til IKM. I morgen er det 1 uke til IKM for meg. Men kommer nok til å teste til helgen som kommer.
oktober24 Skrevet 11. november 2007 #24 Skrevet 11. november 2007 Kanskje jeg også skal prøve det! Leste et sted at grapefruktjuice var bra også?? Hvor lenge før IKM kan man teste positivt da? Jeg har IKM 24, men fristende å teste før..
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. november 2007 #25 Skrevet 11. november 2007 hei! jeg har ikm 24... har ikke hatt utslag på el test enda... men håper det kommer... vi har prøvd siden mars i fjor. er skikkelig utolmodig nå kjenner jeg! hadde vært skikkelig morsomt å kunne ha det som julegave til familien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå