Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #101 Skrevet 17. august 2007 Tror jeg skal tipse TV Norge om de sidene her. Ny dokumentar: Stepmoms from HELL!
Maud Skrevet 17. august 2007 #102 Skrevet 17. august 2007 Du har fått mange svar, men jeg bare må svare jeg også. Det er temmelig drøyt å si at du HATER mannen din fordi han vil kjøpe dyre gaver til barna sine. Tror du ikke at det er de sterke følelsene som gjør at han ikke tar hensyn til dine meninger? Det er vel kanskje sånn at han senser at du ikke har så mange gode følelser overfor dem heller? Å påstå at han ikke skal bruke noen penger på dem fordi han betaler bidrag, det sier meg noe om at dere snakket altfor lite sammen før dere satset på en felles fremtid. Hvis du ønsker å begrense alt han gir dem, både av tid, kjærlighet og penger og han ønsker å være der for dem, så har jeg vanskelig å se for meg at dere får en lykkelig fremtid. Hva hvis det blir slutt mellom dere, vil du ikke da at deres fellesbarn skal fortsette å nyte godt av hans høye inntekt? Jeg skjønner at du vil at dere skal ta viktige avgjørelser sammen, men det å gjøre det sammen er ikke det samme som at han gjør som du sier. Ja, du er urimelig. Jeg er også trist og lei meg nå, på de to jentenes vegne...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #103 Skrevet 17. august 2007 Jeg må nok bare få oppklart noen ting her. Dette emnet her, har visst tatt av helt! Når jeg skrev hovedinlegget, var jeg frustrert og lei meg, nå er jeg mest sint. Ser det er mange som har "skrevet for meg", for jeg har ikke skrevet alt som står om soverom, gardiner osv. Det at noen har interesse av og utgi seg for å være meg her, er jo bare latterlig. Men, det for de stå for selv. Vi bor i en liten bygd nord for Trondheim, og da lir det rimelig skummelt når noen skriver at jeg vet hvem du er. Her kjenner alle hverandre, og da er sånne innlegg rimelig unødvendige. Men, jeg beklager dette innlegget, og krangelen som har oppstått. Skjønner at folk blir opprørt av sånne innlegg. Bare synd noen ødelegger, og gjør alt useriøst.
ஜBettyPஜ Skrevet 17. august 2007 #104 Skrevet 17. august 2007 Skjønner godt frustrasjonen din jeg... Ikke bry deg om alle som skal lage spetakkel og tolke ALT bokstavlig. Jeg reagerte også på summen av gavene han skulle gi. Mener, som flere andre, at det sender feil signaler til barna. JEG mener at barn bør oppdras til å sløse mindre og lære seg å sette pris på ting. Når det er sagt, vet jeg av erfaring at et barnebidrag IKKE er nok til å dekke alle kostnader rundt det å ha barn. Sånn sett er slike gaver vel og bra, men hva med å kjøpe brukt? Slapp av og ikke bry deg med alle disse kranglefantene her... Du ville jo sikkert bare få et utløp for frustrasjonen din der og da.
lillespirenmin Skrevet 17. august 2007 #105 Skrevet 17. august 2007 oj,tror jeg har havnet på fjortis forum her? Må le litt også, men skjønner godt at hovedinnlegger blir frustrert når andre skriver på hennes vegne...kansje på tide å fjerne anonym knappen? Har vært endel sinnsyke innlegg fra anonyme,og forumet blir jo ikke akkurat seriøst av dette her...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 17. august 2007 #106 Skrevet 17. august 2007 Jeg holder med deg i at du burde ha rett til å være med på å bestemme hvor mye penger som skal brukes på bursdagsgaver til barna. Selv om det er "hans" barn og han har økonomi til å kjøpe dyre gaver med "sine" penger. Poenget er jo at det bør settes en standard for hva slike gaver skal koste. Om han kjøper dyre gaver til 9åringer vil de jo få visse forventninger på størelsen på gaver. Og når den tid kommer vil det kunne bli vanskelig når det kommer til prisen på gavene til felles barn. Man vil jo gjerne at det skal være relativt likt... ? For å sette det litt på spissen kan man jo ikke gi hans barn iPod og stereo mens felles barn bare kan forvente en CD. Så synes ikke du er urimelig. Han har tydeligvis råd til det selv om dere har mange andre utgifter nå. Men tenker spesielt at dere sammen burde bestemme dere for hvilket prisnivå gaver skal ligge på, slik at dere finner en felles linje som kan være akseptable for begge og som kan gjelde både egne og felles barn.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #107 Skrevet 18. august 2007 ojoj 1 million i årslønn........jeg og min mann har 300 000 til sammen, vi kjøper heller en nyttig ting til 2000 kr til barna våre eller en "ubrukelig husfyll ting" til 500. det er så fryktelig mye skit og dårlig kvalitet å få kjøpt i dag. -og med den lønna--la han kjøpe for 5000 også det er jo barna hans, du vil sikkert koste på det samme til deres felles barm også, du kommer nok ikke til å nøye deg med noe til 500.....det du oppnår med å være så restriktiv er at han stenger deg ute fra å være med å kjøpe gave til barna..er det det du ønsker??
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #108 Skrevet 18. august 2007 Vet du hvor mye det faktisk KOSTER å ha barn? Såklasrt kan barna få ridevester selv om det koster over 1000 kroner. Bare vent til babyen deres kommer, og da ser du. Du har vel også allerede shoppet MASSE til babyen allerede. Mye kan jo kanskje arves fra hans barn.... Ikke la din sjalusi overfor barna hans ødelegge. Det er HANS barn, og han elsker de over alt på jord. Dette bør du bare innse. De kommer til å forbli i liet ditt LIVET UT. Klart han vil bruke penger på de. Han ser dem kanskje bare annen hver helg også, som jo er altfor lite. Stiller dere opp på fotballtreninger, kjører de i bursdagsselskaper, kjøper gaver til klassekompiser osv. osv. ????? Bare lurer.... BARNA tar TID og koster PENGER!!! Og selv om de ikke er DINE barn, elsker han de like mye for det. Ofte er det slik at de elste får de nyeste tingene, og småsøskene arver. tenk slik at barnet deres kan arve denne ridevesten da....... ikke vær så sær...... Ikke vær så umoden og sjalu. Han har barn fra før-aksepter det, og gled deg over barna..... og vær klar over at barna hans trenger han, og at barna krever mer tid, og tar mer av hans oppmerksomhet enn du kanskje gjør, og at babyen deres kommer kanskje i siste rekke siden den er minst. Slik er det alle plasser. Vi har tre små barn SAMMEN. Pappan tar med seg elsteguttene på treninger osv. osv. og jeg styrer med minstejenten. Vi bor sammen da, men i dine øyne hvis mannen din hadde gjort det samme hadde du nok trodd han ikke brydde seg om DERES baby-men det er jo helt feil. Har man tre barn, tar det TID.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #109 Skrevet 22. august 2007 Jeg ble skikkelig lei meg når jeg leste dette! Har selv vokst opp med en far og en stemor som har skapt mange tårer og frustrasjon! Tror hun tenker temmelig likt som deg HI... D er bare deg og ditt som betyr noe... Stemora mi kunne kjøpe møbler og ting(DYRE) til seg selv og sin dyrbare sønn. Hun har konstant pusset opp, og broren min har alltid fått d han ville ha. her snakker vi f.eks radiostyrte biler til 2000 kr sånn ut av d blå... hver gang han skulle finne på noe (være hos venner, kino, gå i svømmehallen osv...) fikk han en 3-400 kr. Jeg fikk kjeft når jeg spurte om 40 kr til bussen frem å tilbake til byen selv om han akkurat hadde fått flere hundre rett foran trynet på meg! Jeg hadde ønsket meg båt i flere år(pappa laget dem!) Jeg skulle selv ordne motor. D hadde ikke kostet han noe annet enn tid, men neida! Istedet får min bror båt MED 20 hester en helt vanlig sommer dag... Pappa har ringt meg en gang på bursdagen min, d var når jeg fylte 18 og da holdt jeg på å begynne å grine på tlf... Mamma har betalt tannregulering, skoleturer, konfirmasjon og alt annet av utgifter. Selv om 2000 kr er mye så syns jeg d er kjempe flott av mannen din! Han har råd og d er noe jente har bruk for! Jeg må bare spør... Hvor mye får du i gaver av han? og Hvor mye forventer du at deres felles barn skal få...? Jentene hans er antakelig ikke så mye hos dere, og selv om penger ikke kan måle seg med kjærligheten man har til barna, så er d viktig å vise at deres interesser er viktig for dem! De har sikkert lyst til å vise sin far hvor flinke de er til ting og tang, og da er d godt å se at man bryr seg om deres interesser!! Jeg vondt av disse jentene! Ikke pga denne ene tingen, men når du reagerer så sterkt på d så er d HELT sikkert andre ting også! Jeg husker jeg pleide å stå opp tidlig nesten hver gang jeg var hos de for å vaske, rydde og gjøre klar frokost for å få litt skryt og vist dem at jeg også var flink og snill... Sånn skal d ikke være!! Jeg kunne fortsatt i d uendlige, men d har i grunnen allerede blitt alt for langt! Jeg må bare be deg om ett par ting... Hver så grei! Forstå at disse USKYLDIGE jentene er barna hans! De får ikke se han så ofte deres barn, så ikke styr mannen din i dette! La han elske sine barn og la han vise dem d! (mener ikke han skal kaste 1000-lapper etter dem!) Men med hans inntekt tviler jeg på at du mangler så mye, så AV OG TIL kan du unne andre fine ting uten å sutre av d!!
barnnr.2 Skrevet 23. august 2007 #110 Skrevet 23. august 2007 syns godt de kan få hver sin ridevest, men du kan få de billigere enn 100 kr på Obs og når det er tilbud på eks XXL, Visst det for øyeblikket ikke er tilbud hadde jeg gjerne brukt 1000 kr på en bursdagsgave til mitt eget barn.
barnnr.2 Skrevet 23. august 2007 #111 Skrevet 23. august 2007 jeg mener billigere enn 1000 kr, ikke 100, skrivefeil....
barnnr.2 Skrevet 23. august 2007 #112 Skrevet 23. august 2007 du burde skamme deg!!!! dere har for mye penger til å være så smålig....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #113 Skrevet 23. august 2007 Skal se pipa hadde fått en anna tone hadde det vært HI sine egne barn det var snakk om her ja!!!! Fy fader så utrolig egoistisk!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #114 Skrevet 23. august 2007 HI ville du heller aldri brukt så mye penger på dine egne barn?? eller er det greit med dine barn bare ikke hans egne?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #115 Skrevet 23. august 2007 Her er det full heksejakt ser jeg.. Jaja kos dere..... Rister bare på hodet av de hysteriske kaklende hønene her inne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå