Serial mom Skrevet 15. august 2007 #26 Skrevet 15. august 2007 Hjelpes! Dere skulle funnet dere menn uten barn fra før av da,siden dere ikke unner barna dems å få gaver utover barnebidrag...(skal ikke det brukes til hverdagslige utgifter da,som klær,mat osv?) Fy søren så smålig!
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 15. august 2007 #27 Skrevet 15. august 2007 Ride vest og ride utstyr er vel ikke hverdagslige ting!?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #28 Skrevet 15. august 2007 Dette hadde jeg aldri godtatt anonym!! Stå på, du har min støtte!!
Serial mom Skrevet 15. august 2007 #29 Skrevet 15. august 2007 Nei,nettopp! Barnebidrag skal dekke daglige utgifter en har med barna,og bursdagsgaver er ikke "hverdagslige utgifter",ergo noe som kommer I TILLEGG til bidraget!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #30 Skrevet 15. august 2007 Elli-karamelli du er helt bak mål nå!! I ett forhold snakker man og blir enig om penger og økonomi. Uansett hvor mye eller lite man tjener. Det kalles ekteskap! Hvor gammel er du egentlig??? Stå på anonym, jeg er helt enig med deg...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #31 Skrevet 15. august 2007 Du bruker sterke ord, å hate er ganske ille syns nå jeg.. Det virker faktisk som du er sjalu på hans barn... Hva er egentlig problemet med at han bruker det han vil på sine barn?? Har du tenkt over at neste gang han er ute på bursdagsgave handel kan det være til deres felles barn, hva sier du da hvis han vil bruke den samme summen?? Høres ut som dere har en grei økonomi, og det finnes nok verre ting å bli sinna for i et forhold enn det du er nå, men lykke til...
Serial mom Skrevet 15. august 2007 #32 Skrevet 15. august 2007 Hva er det som gjør at HI her skal få det avgjørende ordet i hvor mye penger en skal bruke på gaver da? Veier hennes ord tyngre enn mannens? Klart man snakker om hva pengene skal brukes til,og hvor mye,men synes at far her har det avgjørende ordet,det er tross alt HANS barn!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #33 Skrevet 15. august 2007 Hun skriver jo at de ikke var villig til å være med og betale på ridning. Det var en utgift ekskona måtte ta hvis barna skulle være med!!!
Serial mom Skrevet 15. august 2007 #34 Skrevet 15. august 2007 Ja,og derfor benytter han en bursdagsgave som anledning til å bidra litt til ridninga likevel.
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 15. august 2007 #35 Skrevet 15. august 2007 Hate? Hvem har brukt ordet hate? Er enig med de som sier at dette er noe man sammen avgjør i ett ekteskap! Uansett hvem sine penger det er.. .Selv om økonomien er adskilt, kan ikke den ene surre med hva han vil.
Mamma til Wilde Skrevet 15. august 2007 #36 Skrevet 15. august 2007 La mannen bruke det han vil på barna!! De har det sikkert ikke lett med at foreldrene er skilt..og nye stemødre og nye stefedre...slike ting har stor innvirkning på barn. Og nå skal plutselig pappa ha mer barn med andre enn mamma.... Med en lønn på 700.000 har han råd til å kjøpe litt ekstra til barna... er enig med hun som skrev at det virker nesten som du er litt sjalu på barna...og vil han skal bruke all sin tid og penger på deg og den nye babyen. Gi disse barna litt ekstra oppmerksomhet...er selv ett skilsmissebarn..og det er ikke noe lett!!!
3 skatter ute:) Skrevet 15. august 2007 #37 Skrevet 15. august 2007 mannen tjener 700000 kroner i året, selv om han da betaler bidrag er det vel ikke urimelig at han bruker ekstra penger på ungene sine når de har bursdag. kanskje ser han også at de har stor glede av den hobbyen de har begynt med og ser dette som sitt bidrag til dette, selv om det i utgangspunktet var avtalt at dere ikke skulle betale for dette.. barnebidraget skal dekke daglige utgifter, ved ekstra store utgifter utenom så skal dette deles så lenge noe annet ikke er avtalt (fått med meg at det var avtalen at mor skulle betale). klart man diskuterer økonomi når man er gift. og man bør bli enig om hva penger brukes på. men med en slik årslønn det her er snakk om så er vel ikke økonomien og regne som stram. så om han velger og bruke noe av det han tjener ekstra på sine barn så kommer han nok til å bruke ekstra penger på det nye barnet også. når man tjener mye har man mulighet til og velge mer hva man bruker penger på.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #38 Skrevet 15. august 2007 Så bare de som mener de samme som deg her har rett???
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #39 Skrevet 15. august 2007 Så lenge mor skulle betale, er det jo riktig at hun står for utstyr også! Man kan ikke la barn styre og bestemme selv hva de vil. Riding er en dyr aktivitet, skjønner anonym godt når hun er uenig i dette. Ikke bry deg om de som sier deg i mot! De har nok selv ikke erfaring med jævlige ekskoner!!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #40 Skrevet 15. august 2007 Ordet HATE er jo brukt av hun som startet innlegget, eller leser jeg feil... Voksna må slutte å være så egoistiske og heller gjøre det beste for barna sine... Bursdag er en gang i året, må være vondt å lage sånnt styr med mannen sin når det gjelder barn... Men lykke til...
Serial mom Skrevet 15. august 2007 #41 Skrevet 15. august 2007 Er dette en vendetta mot ekskoner,eller? Hvorfor fant dere ikke en som var jomfru,uten fortid,uten barn,som bare vil dulle og dalle med dere og deres felles barn? Han tjener vel mer enn godt nok til å spandere ridevester til jentene sine,hvorfor nekte dem den gaven? Bursdag er èn gang i året! At HI kan bruke masse tusener på sitt eget barn og på å pusse opp sitt eget soverom,DET er liksom helt okei,siden hun SELV får nye godt av det?
prøvekluten+3små Skrevet 15. august 2007 #42 Skrevet 15. august 2007 jeg er både enig og uenig med deg..om han likevel betaler alt det andre han skal og bidrar der han ellers bidrar,så ser jeg ikke helt problemet med at han bruker så mye på døtrene sine..dere ser jo ikke ut til å ha felles økonomi sånn ellers,så da har jo du strengt tatt ikke noe med hva han bruker pengene sine til,så lenge du ikke lider under det.. med det sagt,2000 kr var vel drygen kanskje ja til så unge barn..øker forventningspresset til seinere da..
Bdancer Skrevet 15. august 2007 #43 Skrevet 15. august 2007 HÆ???? 1500-2000kr???? til 9åringer? mellom 500 og 1000 synes nå jeg høres mer riktig ut.. med mindre man er skikkelig rik da hehe.. Hvis dere har felles økonomi så har du jo noe du skulle ha sagt selv om det er hans barn...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 15. august 2007 #44 Skrevet 15. august 2007 Å herregud, 2000 kr på bursdagsgave til en niåring?? Aldri i livet, 500-1000 holder i massevis!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #45 Skrevet 15. august 2007 er nok ikke alltid eks koner er værst nye koner so ikke godtar at mannen bryr seg om barn han har fra før av er vel så ille, ja værre enn eksene ofte ser det ut for la mannen bry seg om barna sine de har en far som tjener masse penger, da skal vel det komme de tilgode også, selv om han har funnet seg ny kjerring
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 15. august 2007 #46 Skrevet 15. august 2007 Takk for at du skrev dette elli-karamelli. Jeg leste hovedinnlegget og svarene og ble overrasket over all støtten HI har fått. Pinlig å lese at voksne folk trekker inn barnebidrag når gaver til barna diskuteres. HI skal være glad for at hun ikke har giftet seg med en gnier som er redd for å bruke penger på andre enn seg selv. Sports- og turutstyr koster en del og er flotte bursdags- og julegaver. Tror mannen har vært mer opptatt av sin gode gaveidé, enn hvor mange penger dette måtte koste. HI og fremtidlige fellesbarn vil sikkert nyte godt av en generøs pappa og ektefelle, de også. Prøv å unne barna den fine gaven.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #47 Skrevet 15. august 2007 Du idiot Athina, hun sa hva han tjener! Følg med!! Det er hans barn, ikke hennes. Da har ikke hun noe med den avgjørelsen å gjøre uansett. Har mer en nok erfaring med dette. At Hi ikke tåler at noen ikke er enig med henne sier jo litt. Du tåler det tydeligvis ikke du heller. Stakkarslige mennesker er dere!!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. august 2007 #48 Skrevet 15. august 2007 Tror det her er mer snakk om fornuft, enn om å skille mine-dine-våre barn. Uansett om man tjener mye eller lite, synes jeg ikke at ungene skal få altfor dyre gaver. Lett å få ungene bortskjemt. De som får masse dyre gaver, ikke trenger å jobbe noe for å få kjøpt tingene de vil til seg selv, kommer til å slite i arbeidslivet. Forresten sier hun at det er hun som kjøper alt til babyen. Synes at hvis mannen har så fet lønn, burde han også kjøpt noe til babyen, det e jo hans barn det også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #49 Skrevet 15. august 2007 Hun som startet dette innlegget har helt rett!!! Stå på...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #50 Skrevet 15. august 2007 Det er jeg faktisk helt enig i anonym! Dette er altfor mye å bruke på gaver til to 9 åringer! Blir helt sjkkert over alle dere som ikke er enig i dette. Hva går det av dere jenter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå