Gå til innhold

Akkruat nå HATER jeg min mann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg elli karamelli!!

Det er hans barn, han må få låv til å gi det han vil i gave til sine egne barn.. og så lenge dere har en stabil økonomi bør ikke det være noe problem..

Min far har alltid brukt ihvertfall 1500-2000 i bursdagsgave til meg så lenge jeg har levt...+han har kjøpt slikt utstyr som ridevest ol. utenom bursdag, dette er jo noe barna trenger..

Hadde aldri blitt sur på min samboer om han hadde kjøpt gaver til sine barn for 2000kr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvorfor skal det brukes penger på de unga når han betaler barnebidrag? Hun skriver jo at han betaler bidrag.... Skjønner ikke poenget, jeg hadde aldri tillatt min mann og sløse med penger på barn fra ett tidligere forhold."

Eh?

Stakkars, stakkars unger sier jeg bare. Får helt vondt inni meg når jeg leser sånt.

Skrevet

Vil bare si att sikerhet ved ridning er helt nødvendig!!det er snakk om og barnas sikkerhet her, kan du sette en pris på det?

og nå har det seg seg att vester koster opp mot 2000 kroner..

jeg sier ikke att ikke det er mye når det er to stykker, men er det ikke en fin ting og gi i gave når det er noe de uansett må ha??

Skrevet

Jøss, er jaggu godt at ikke alle har like meninger. Jeg ville ALDRI brukt så mye på mine barn, uansett hvor stinn jeg var, av den enkle grunn at jeg mener det er viktig som forelder å lære barna et sunt forhold til penger og forbruk.Hva skal han gi dem neste år da, og året etter, som kan overgå dette? Barn merker seg ofte dersom fjordårets gave var større enn årets..

Jeg er også helt hundre prosent enig i at dette er en sak de som ektepar burde diskutert og avgjort sammen, selv om han til syvende og sist har det siste ordet, siden han plukker pengene fra egen lommebok. Det handler om å respektere hverandre, jeg ville aldri funnet på å gjøre noe sånt dersom jeg visste at det var stikk i strid med hva min kjære hadde ønsket. Da må det være mulig å kompromisse på dette - og ihvertfall diskutere det, isteden for å ikke bry seg ved hva partneren mener. Det er ihvertfall min mening. Så det så :D

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet, hvis han har råd til å bruke (sine egne) disse pengene på sine døtre så må da vel det være ok. Gaven er jo fornuftig sikkerhetsutstyr, må være greit å gi det til bursdagen framfor noe annet tull som de ikke trenger vel?

Synes du skal være glad jeg for at du har en fornuftig mann som er glad i barna sine, han kommer sikkert til å bli en flink og snill pappa for deres felles barn også.

Må vel nevne at jeg ikke har noe prinsipielt syn på hvor mye penger som skal brukes på bursdagsgaver til barn, kjøper heller noe dyrt som de trenger enn å bruke småpenger på dilldall.

Skrevet

Må bare føye til en ting; ser det er veldig mange som hisser seg og sier at han selvfølgelig må få bruke så mye han vil på barna sine, men HI gremmer seg vel egentlig mest over at de ikke har DISKUTERT det først, er jo der casen ligger...(eller er jeg på bærtur?)? Ikke om hvorvidt dere ville brukt like mye pæng..

Skrevet

Synes det er bedre å bruke penga på noe fornuftig bare trenger å vill ha , enn å kjøpe de noe som er billig å kanskje de ikke liker så gått.. =)

Å barna sine bursdager osv går frammfor allt synes jeg :)(føresatt du sett i ei økonomsik krise) Det har mye å si =)

Skrevet

Virker nå som de har diskutert det, men at han - ulydige mannen - ikke ville følge ordre. Så nå HATER hun ham.

Skrevet

Hvis det som provoserer deg ved dette tilfellet er at mannen din bruker penger på barna sine uten å rådføre seg med deg først, så er det èn diskusjon, men hvis det er det at han velger å bruke det du mener er i overkant mye på dem, er en annen. Så vidt jeg kan skjønne ut i fra det jeg har lest, så har dere relativt god økonomi, og siden dere ikke lider økonomisk selv om han velger å gi barna sine en dyr bursdagspresang, og at det ikke går utover deres felles barns behov, så synes jeg det bør være opp til ham. Det kan jo hende at han tenker at barna hans tenker på at han skal få en ny baby med en annen dame enn moren deres, og at han vil gi dem litt ekstra oppmerksomhet, slik at de ikke skal føle seg "glemt" ?Jeg synes hele saken hadde vært veldig annerledes hvis hans pengeforbruk hadde gått utover deres felles økonomi.

Skrevet

kan ikke bare han gjør som han vil!!!? rideutstyr er ganske dyrt.han vil vel bare gi dem det di ønsker:=)

Skrevet

kødde du?forde om hu får barnebidrag så klarer hun ikke dekke alt av det di trenger..for di usle pengene.

Skrevet

Skjærp deg anonym, der går du faktisk over grensa for hva som er folkesjikk. Ærligtalt spiller da ingen rolle for F.. om ungene er fra et tidligere forhold, det er jo ungene hans uansett. La nå far få lov til å være far. Til deg anonym håper gubben din ser hvilken bitch du er som prøver å ødlegge mellom far og barn, for ett troll du er. Blir kvalm av slike personer som deg jeg.

Skrevet

vær glad at han bryr seg om ungene sine - for de er jo hans unger. Og jeg har en unge som ikke er med min mann, og vet hva jeg snakker om. Min mann tar seg av dattera vår på lik linje med våre felles barn. Kanskje du burde se på hvordan du takler hans barn fra før? Du visste vel at han hadde barn når du giftet deg? De er jo en del av han, og flott at han stiller opp for dem!

Min eks bryr seg knapt om dattera si, ser henne et par ganger i året. Og er klar på at han trenger ikke betale noe utenom bidraget. Greit nok, men det er jo hans unge og. Han er begynt å kjøpe dyre bursdagsgaver, men det er nylig- antagelig dårig samvittighet for liten interesse.

Hvorfor har dere adskilt økonomi? Jeg er gift, og vi har felles økonomi, selv om jeg og har egne penger. Vi har en regningskonto der vi begge bidrar i tillegg til hver vår. Og er en blakk så gir vi hverandre penger.

Men jeg synes og gavene var dyre, men bursdag og jul er jo en fin anledning til å kjøpe utstyr de trenger. Vi kjøpte sykkel til sønnen vår i år, men det betyr ikke at jentene får så dyre gaver dersom det ikke er noe de trenger. Neste gang er det kanskje de som trenger noe dyrt. Men vær glad for at han bryr seg om ungene sine, selv om de ikke er dine!

Skrevet

Synes egentlig det er flere diskusjoner på gang her nå... her er min mening:

1. Prinsipielt synes jeg 1500-2000kr er altfor mye å gi i bursdag til en 9-åring, som flere andre her skriver: forventningspresset øker til senere, barna blir bortskjemte og får ikke et fornuftig forhold/forventning til økonomi, - uavhengig av husholdningens inntekt!

2. Er enig med hun som starter innlegget om at de burde vært enige om en slags prinsipiell beløpsgrense på bursdagsgave, men dette er synes jeg er uavhenging om det er til hans døtre fra tidligere forhold, felles barn, hverandre eller hvem det måtte være...

Det som sjokkerer meg litt her er at det virker avgjørende at disse barna er fra et tidligere forhold - synes ikke det burde ha noe å si. De er like mye hans barn og ansvar som deres felles barn. At han betaler barnebidrag erstatter ikke hans fars- og ansvarsfølselse for jentene. Og deltar ikke du overhodet i disse jentenes liv? Hvis du er gift med faren deres og venter deres felles barn, må du regne med at jentene hans også for alltid er involvert i livet ditt - barn fra tidligere forhold er ikke noe som forsvinner ved et samlivsbrudd! Og verken du eller jentene har noe å vinne på å prøve å konkurrere om mannen... forskjellen på dere er at de er 9 og kanskje ikke ser dette like tydelig som du burde gjøre...

Skrevet

Synes uansett ikke du skal si hater. Det er ikke koselig sagt om mannen du har lovet å elske å ære til døden skiller dere. Du kan heller si at du ikke liker det han har lyst til. Og så synes jeg at det lyser litt sjalusi igjennom. Men du får kjenne etter selv hva som er riktig. Det er tross alt barna hans som han sikkert vil fortsette å være like glad i som han blir i deres barn som skal komme. Selv om forholdet til deres mor ikke er mer, vil han fortsatt være far til barna sine. Og det synes ikke jeg du skal gi han dårlig samvittighet for!

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at du HATER din mann for dette HI?

Er selv skilsmissebarn og oppvokst i en situasjon med "dine" og "mine" barn. Skal si deg, DET var mye krangel. Og ikke mellom oss barna, nei, mellom min mamma og den nye samboeren. Hvorfor; på grunn av barna og oppdragelse.

Så ser jeg på innleggene over her, og det skal søren ikke mye til før folk begynner å krangle om dette her heller.

Det er sårt for barna hvis det er slik det skal være i oppveksten. Jeg har i tolvårsaldrene "oppdratt" mamma til å behandle min stesøster på lik linje med oss. Jeg var SKUFFET da jeg så mamma sin oppførsel ovenfor min kjære lille stesøster. Hvorfor? For å straffe faren hennes fordi hun mente han behandlet henne bedre enn oss. HVA ER GALT MED VOKSNE MENNESKER?? Hvorfor kan vi ikke bare fungere sammen, som en liten familie? Er det så vanskelig å få til? Barna greier det fint, men ikke når de ser foreldrenes sjalusi ovenfor hverandres barn. DET smitter over på barna og dermed har du sirkelen gående!

Nå er vi voksne alle tre barna og har et veldig godt forhold oss i mellom, men ENDA kan våre foreldre være smålige med hverandre på grunn av den andres barn. Skrullete hele opplegget! Det er SKUFFENDE å se at det er flere voksne her i denne tråden som tenker på akuratt samme måte.

Hva har eksen hans med bursdagsgaver å gjøre? Skal hun bruke av det stusselige barnebidraget til jentenes fritidsutstyr?? Er det hennes feil at de er skilt? Skal han bestemme hva hun skal bruke penger på?

Barnebidraget holder så vidt til mat og klær hvis hun er alenemor. Og det er hun sikkert også hvis hun har en samboer hun deler med, han vil sikkert ikke ha noe av å fø på hennes drittunger..

Jeg kan forstå hvorfor du reagerer, det er MYE penger å bruke på slikt.

Jeg valgte å bo hos pappa på grunn av mine venner hjemme, dermed gikk mamma rundt med dårlig samvittighet. Den andre parten vil alltid ha dårlig samvittighet og forsøke å gjøre opp for dette med gaver; eller i mitt tilfelle, opplevelser.

Din oppgave HI, er ikke å HATE mannen din fordi han vil bruke noen kroner ekstra på døtrene sine.

Din oppgave er å hjelpe til med å danne en ny familie som inkluderer disse niåringene! Og også moren deres! Det er felles barn, enten du vil det eller ikke!!

Det valget tok du da du giftet deg med han!

Skrevet

Jeg synes en som tjener så godt - og som forhåpentligvis tar sin del av felles utgifter, og mer til - bør få bruke såpass summer...vi tjener langt mindre enn det, og vi ender nok ofte på rundt 1000 til bursdager til nære familiemedlemmer, så jeg reagerte ikke særlig på summen. Det er jo to begivenheter i året hvor man normalt får gaver (iallefall av en viss størrelse), så jeg synes ikke dette var noe å bli så arg over...men det spørs litt hvordan han fremlegger det at det er hans penger etc.

Skrevet

Han har heldigvis tatt til fornuft og hørt på meg. Gavene ble på 900 kroner til hver av jentene!

Det er mer enn nok!

Men je må si jeg har blitt rimelig sjokkert over hvordan folk snakker her inne. Stor mangel på folkeskikk, og empati for andre mennesker.

Har ikke lst til å legge ut mer om mitt privatliv, men vil bare komme med en oppfordring til noen av dere, prøv å sett dere inn i andres situasjon uten å bare rakke ned på folk!!!

Jeg og min mann er uenige om hans barn for forrige ekteskap, i tillegg tillegg til at jeg ikke tåler hans ekskone. Dette skjønner alle som er i samme situasjon!

Ekskoner er noen fæle dyr!!

Skrevet

"Jeg og min mann er uenige om hans barn for forrige ekteskap, i tillegg tillegg til at jeg ikke tåler hans ekskone. Dette skjønner alle som er i samme situasjon!

Ekskoner er noen fæle dyr!!"

Nye koner kan også være fæle dyr! Man trenger ikke like hverandre, bare man greier å samarbeide for barna sin skyld:)

Skrevet

Ja,da kan jo du få fleske til med noen tusen ekstra på nytt soverom til deg selv,siden du avverget katastrofen han var i ferd med å stelle i stand.

Ærlig talt,du er utrolig barnslig,og at du ikke takler at folk her reagerer på måten du utaler deg om mannen din og ungene hans på,sier vel mer om deg enn det gjør om alle de som har svart deg negativt her.

Stakkars unger som skal vokse opp med deg til stemor.

Skrevet

Ja, nå har vi mye mer til babyen og vårt nye soverom!!

Deilig at har endelig tok til fornuft! Skulle egentlig bare mangle da...

Skrevet

HI, innleggene mine er ment som kritikk til hver eneste av disse kjærringene her inne som kun sitter hjemme og gnager på at eksen bruker litt av det han tjener på sine barn. Fedre som faktisk velger å ta i et ekstra tak for barna sine til tross for at de ikke bor hos han. Noen presterer tom å skrive i sine innlegg at det eksens barn irriterer dem. Hva slags damer er det?? Hva tenker de med? At folk kan være så barnslige?

HI, det var sikkert ikke ment å starte en krangel her inne, men når du i samme setning som å skrive at pengene er sløsing på gaver til barna mener at dere trenger penger til å pusse opp DERES soverom er det kanskje ikke rart at de fleste forstår det som sjalusi?

Jeg bare håper at du og mannen finner en fin måte å løse "mine og dine barn-problemet" på slik at banra får positive opplevelser i oppveksten. Ikke la det bli noen forskjellsbehandling fremover. Ikke at det trenger å være det nå, det vet jo ikke jeg!

Det er sikkert få som liker ekskona, men du skal heldigvis ikke omgåes henne så mye. Er hun spydig og jævlig får du heller heve deg over det pisset for barna sin del.

I det lengste er det du og mannen sin som vinner på det:) Og jeg skal love deg at for barna er det ingenting som føles bedre enn at foreldrene faktisk kan samarbeide og omgåes hverandre på tvers av "familiene".

Om døtrene hans er sjalu på babyen din, kanskje det er noe du kan gjøre for å involvere de i situasjonen? Ikke noe gøy når de er sjalu, men barn er barn. De er bare ni år, de er redd fro at pappa skal forsvinne helt!

Skrevet

Jeg skriver under på Struts med gutt og Elli-Karamelli sine innlegg her....

Blir helt rystet over hvor mange smålige folk det er rundt om kring.... Da mener jeg ikke at 1500-2000kr ikke er mye, for det er mye penger! Men ærlig talt, hvis man tjener så godt, så har man vel råd til det... Å hva faen er det for noe tull at han betaler bidrag og at det skal dekke alt? Eh... når har dere tenkt til å lande da? Det koster da sinnsykt mye mere penger en det usle barnebidraget å fø opp barn...

Dere kommer sikkert til å se annerledes på det den dagen dere står der, å det er deres unger som blir nedprioritert av pappa fordi han har funnet ei ny dame og få nye barn med!!

HI... vil igjen si at jo det er mye penger for bursdagsgaver, men å hate mannen din fordi han vil gi ungene noe ekstra er vel litt drøyt. Er nok en del hormoner ute å går også vil jeg tro? Se det positive i det, han vil gjøre det samme for deres barn også :-)

Skrevet

Der kom det,ja! Håper ikke mannen din leser dette,han kommer til å få sjokk!

Skrevet

Jeg tenkte det samme Elli-karamelli:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...