Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #76 Skrevet 16. august 2007 Kommer til å få sjokk?? Hvorfor det?? Han må jo forholde seg til mine meninger og følelser! Pengene skal brukes på min baby, ikke unger han betaler barnebidrag for!! De får penger nok, de har det de trenger. Mora får betale resten!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #77 Skrevet 16. august 2007 Synes streng tatt ikke dine meninger har så mye å si når det kommer til hans barn(som du tydligvis gir en blanke faen i,om man skal dømme etter dine uttalelser her inne) Trodde barna kom først,jeg,ikke en sutrende diva av ei stemor som ikke tåler at mannen hennes har hatt et familieliv med en annen kvinne, FØR du kom inn i bilde.
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #78 Skrevet 16. august 2007 Har du i det hele tatt lest igjennom hva du selv har slengt ifra deg her inne,HI?
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 16. august 2007 #79 Skrevet 16. august 2007 Jeg satt og leste og var helt enig med deg HI. Men så kommer den komentaren at jess der har vi mer penger på babyen og soverommet. Og at han betaler bidrag så han trenger ikke betlae mer Med de to komentarene der mistet du virkelig alle respekt. Dete er barn d er snakk om, ikke dyr. D er barn. D er 2stk 9år gamle jenter som er kjempeglad i pappan sin, og som faktisk har bursdag, og d er da for pokker ikke mye og forlange at pappan kjøper en bursdagsgave til dem vel??? på 2000kr hver er jeg eniv blir ALTFOR mye, men for 1000lapp hver er da helt passe. Ta også sett deg i situasjonene til disse jentene. Skal ikke de få bursdagsgaver av pappa fordi mamma og pappa ikke bor sammen??? Vet du hvor vondt d er?? At pappa bare har tid til sine nye barn??? Vet du hva det kan gjøre med jenter som skal inn i tennårene snart??? Du har mistet ALL min respekt med de siste innlegene dine der.
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #80 Skrevet 16. august 2007 Herlighet HI, du står for god underholdning! Forstår du ikke at du også har to ekstra barn nå??
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #81 Skrevet 16. august 2007 Vær så snill HI, svar meg på disse spm: 1: Mener du virkelig at han ikke skal gjøre annet enn å betale barnebidrag? 2: Hvordan planlegger du fremtiden for din lille familie på tre?
CB-BabyBoy Skrevet 16. august 2007 #82 Skrevet 16. august 2007 Jeg er litt usikker på om det er HI som står bak svarene som anonym har lagt ut, jeg kan bare ikke tro at noen kan føle noe sånt? Som noen før her har gjort, så deler jeg opp svaret mitt 1) når det gjelder sum rundt bursdagsgaver/julegaver, så burde det være opptil hver enkelt familie og hva de har råd til. slik som det er her så ser jeg ikke en gave som i prinsipp er om sikkerhet er så ille som at han skulle kjøpt plasticfantastic leker for samme summen 2) når det gjelder hans penger, så burde jo han få lov å bruke de som han vil. og siden HI skriver at de har en god økonomi, så burde ikke de andre planene ha så mye å si. eller så kan dere gjøre som mange andre må; spare til oppussing og større prosjekter 3) jeg skjønner at deres felles nye barn er spesielt for deg, men kjære vakre vene du var meget klar over de 2 andre barna og den tidligere konen før du giftet deg med han og i tillegg ble gravid. Det er lov å tenke seg frem til at sånne situasjoner kan oppstå og kanskje prate om på forhånd om hvordan dere skal løse dem 4) og om det er HI som har lagt ut de kommentarene om at siden han betaler barnebidrag så trenger han ikke gjøre noe annet - ER DU SPIK SPENNA GÆRN KJÆRRING??? jeg kan ikke fatte at noen med iq over 20 kan mene noe sånt. Han er en pappa som betaler bidrag som skal dekke vanlig liv og lære for disse ungene, det skal da ikke dekke hans bursdagsgaver?? Eller mener du at han heller burde bare la være å gi noe eller ha kontakt med de? Jaja Hi har klart å skape liv her, det er helt sikkert. Jeg tror virkelig ikke de kan ha noen fremtid om man hater noen for noe sånt, hvordan skal det gå fremover da? Og jeg synes mest synd på mannen og de 2 andre ungene som blir utsatt for en ste-mor som dette. Dette kan ikke være seriøst???
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #83 Skrevet 16. august 2007 Enkelte skulle ikke hatt barn.. Enkelte skulle vært kasta ut av BIM..
Rakri Skrevet 16. august 2007 #84 Skrevet 16. august 2007 At mannen din bryr seg om de barna som er fra før, skal du være glad for. Tenk om han blir din eks? hadde ikke du blitt glad da om du fikk noe til barnet ditt. Det er mye penger for en gave, ja. men han har jo økonomi til det. Dersom det gjorde et stort sluk i pengboka hadde det vært noe annet. Jeg har vært alenemor til mine to jenter i mange år, og de får aldri en krone utenom bursdag og jul. Samvær har han bare to ganger i året pga lange avstander og variabel interesse... Ikke mye i bidrag heller (minstebidrag). Så det er jammen ikke så enkelt for mora heller. Synes du virker svært smålig - rett og slett. Fornuftig gave, dyrt, ja. men en god investering om uhellet skulle være ute. Ridetimer koster ca 3500 pr semester pr barn. Så da blir det ikke såååå dyrt med en vest til hver av dem i gave
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #85 Skrevet 16. august 2007 CB-baby. jeg er enig med deg, hun må være gal. Ingen kan mene slikt. Allikevel, hvis man leser over er det flere gale kjærringer som mener akuratt det samme! Iallefall ikke rart at DE er skilt!! ingen menn holder vel ut med slikt diktatur?!?! He he
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #86 Skrevet 16. august 2007 Får jeg spørre om hva prisen for deres nye soverom blir? Mulig du kan jenke deg litt ned på prisen på blondegardinene,så barna kan få ordentlig sikkerhetsutsyr.
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #87 Skrevet 16. august 2007 Elli-karamelli, du må forstå at de gardinene må opp. Det er jo derfor hun har en mann som tjener så bra. Hva vil naboene si om de ser gardiner fra Kid?? Eller i værste fall- fra IKEA?? Hva skal man med barn når man kan handle seg ting på Bolia? jeg for min del liker best krystall. Så klart er det mannen min som skal betale for denne stasen, jeg tjener jo så vidt nok til alle klærne jeg må ha..
CB-BabyBoy Skrevet 16. august 2007 #88 Skrevet 16. august 2007 Hehe nei du sier noe der. Jeg tenker litt sånn at det er jo ikke rart hun krangler med eks-kona når man oppfører seg sånn og smeller ut med sånne ting. Er jo ikke akkurat en oppfordring til fredelig samarbeid osv. Uansett om ekskona er Cruella DeVil, så kan ingenting forsvare noe sånt overfor 2 små barn. De har ikke gjort noe gærnt her og fortjener kun varme og kjærlighet fra alle rundt seg. Dessuten er det ikke fint at de har en hobby da? At de er ute og aktive og får et flott forhold til dyr! Det er altfor mange unger som sitter inne og ikke har sett andre dyr enn elias fiskepinner og kjøttdeigen på bordet De lærer å vise omsorg å kjærlighet for andre ved å ta vare på hestene, de trenger det for de vil aldri lære det hos sin stemor hvert fall.
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #89 Skrevet 16. august 2007 He-he,ja koste hva det koste vil! Jeg lurer på om hele greia er en kødd,kan ikke tro at noen virkelig kan mene det som HI/anonym skriver nedover her,ikke med hodet i behold ihvertfall. Ender vel med enda litt mer sutring,veloverveide kommentarer(ehhh)anmeldelse til moderator,og så er tråden borte.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #90 Skrevet 16. august 2007 Må si at jeg er rett og slett sjokkert over holdningene til HI her.... selv er jeg skilsmisse barn og har fått merke veldig godt hvordan det er og ha en selvopptatt stemor. Og det er skremmende likt holdningene til HI. Riktig nok har min stemors handlinger også smittet over på min far og det har vært vondt å talke, selv i voksen alder. Håper virkelig at du tar del i livet til barna hans, så godt du kan. For tro meg, hvis bara vokser opp med en stemor som ikke bryr seg og forskjells behandler sitt eget og hans barn. Kan de lage livet surt for deg, og kanskje mannen din vokner opp og ser hva du egentlig driver med. hvor stiller det deg da. Husk at barna er uskyldige og har ikke bedt om å få komme til verden eller bli skilsmisse barn. DETTE ER TØFFT FOR BARNA OGSÅ!!!!
drømme_mamma er gravid Skrevet 16. august 2007 #91 Skrevet 16. august 2007 ikke for å være frekk, men hadde du syns det samme hvis der var snakk om deres "felles" barn?dvs dine biologiske barn?
Kystrøya Skrevet 16. august 2007 #92 Skrevet 16. august 2007 Skulle akkurat til å spørre om det samme. Enn hvis det hadde vært du som hadde barn fra før og ikke han? Enn hvis han hadde vært den som var uenig i hva og hvor mye du ønsket å bruke på bursdagsgave til barna dine? Det er nok ikke lett å være verken stemor, stefar, eksen, stebarn osv osv, men vet du hva? Du viste da om at han hadde barn fra før da du gikk inn i forholdet med ham, og da må du akseptere den bagasjen han har med seg inn i forholdet. Både de to barna han har fra før og det barnet dere venter sammen vil bety like mye for ham, og takler du ikke det, ja så burde du ikke giftet deg med en mann som har en fortid.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #93 Skrevet 16. august 2007 "Hate" står i overskriften på innlegget....
kazy Skrevet 16. august 2007 #94 Skrevet 16. august 2007 Beklager HI men jeg må bare skissere antatt framtid for din mann barn fra tidligere forhold.... 1. Etterhvert vil de bli konfirmert. da antar jeg mannen din må dele på utgiftene på den, dette kommer utenfor bidragene. barna skal nok også ha konfirmasjonsgave. huff oh huff så grusomt. 2. kanskje jentene må ha tannregulering`?? det er dyrt og bør deles mellom foreldrene.mange tusen kroner i utgifter visst negge trenger dette 3. de skal etterhvert ta fatt på videre utdanning(får vi håpe) da kan det være godt at pappa hjelper litt på en trang studentøkonomi. 4. gud forby at de noengang gifter seg! Det ville jo vært grusom å måtte bruke penger på gave i den anledning!! desverre for mange skilsmissebarn så blir de ofte tilsidesatt i forhold til mors/fars nye barn. hvem sin feil er det?`?? kanskje det er pga smålige stemødre, som HI?? TENK OVER HVA DU SIER OG MENER. HÅPER MANNEN DIN ER SMART NOK TIL Å GJØRE SOM HAN VIL, UTEN Å BRY SEG OM DINE KJIPE UTSPILL!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #95 Skrevet 16. august 2007 skjønner ikke hva du peser for jeg. la nå mannen bruke 2-3 tusen på unga sine,han kommer da til å bruke bortimot noe av det samme på ungen din også i løpet av en par tre mnds tid.fatter ikke at du klager i det hele tatt, du som har gratis bil ,gratis hus,gratis ditt og gratis datt. han tjener penger ja, men du tjener ikke så mye som du oppgir. jeg vet nemlig hvem du er , og jeg tror nok at du etterhvert vil oppdage at det er en grunn til at han bruker pengene på unga sine..... han er nemlig ikke på jobb hele tiden, når du tror han er det..han er nemlig sammen med hun blonde som jobber like bortenfor jobben hans, skal be henne vinke til deg neste gang du strener avgårde i shabbychic stilen din..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #97 Skrevet 16. august 2007 Ahh.. skjønner.. du er mammen til de to andre løsungene som skal få dyr presang? Haha.. Uansett hvem du er.. At du gidder.. Om du har et sånt voldsomt behov for å plante splid i et ekteskap, vis at du har litt eggstokker og fortell det til dama det gjelder, face to face.
twoboys & a girl Skrevet 16. august 2007 #98 Skrevet 16. august 2007 Ser faktisk opp til fedre og stemødre som viser at de bryr seg om barna fra tidligere. Barnebidraget dekker ikke alt, selv om enkelte påstår det. Her betaler far litt over tusen kr i mnd i bidrag, det skal gå til mat, klær, div utstyr, bhg (3600 kr), månedskort (litt over 400 kr)... Som du ser så rekker det ikke langt. Jul og bursdager kan man kjøpe ting de trenger, ønsker seg eller har bruk for. Det er ikke snakk om å kjøpe barna for masse peng. Du og mannen din burde bli enige, for disse barna kommer alltid til å være der. Å krangle om dette hver jul og bursdag blir slitsomt og det tærer på forholdet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #99 Skrevet 16. august 2007 Hvor mye blir du å bruke på gaver til barnet ditt?
Pimienta Skrevet 16. august 2007 #100 Skrevet 16. august 2007 Synes det er fælt at voksne mennesker får seg til å være så slemme, egoistiske og smålige i forhold til små barn som tross alt er uskyldige midt oppi denne konflikten. Skal jammen stelle godt med mannen min så han ikke finner på å dra fra oss og finne en sånn bitchy stemor til mine barn... "Pengene skal brukes på min baby!" Akkurat som det ikke er nok penger til den. Og akkurat som om en nyfødt unge kommer til å merke noen forskjell på en 500-lapp fra eller til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå