Hemmeligheten Skrevet 23. august 2007 #76 Skrevet 23. august 2007 Skal komme med oppdatering over helga. Drar nemlig til fjells!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 23. august 2007 #77 Skrevet 23. august 2007 Hei... En pitteliten tur innom for å se hvordan det går meg dere! Jeg er på besøk, så kan ikke henge på nettet hele dagen liksom! Skummet sånn raskt gjennom innleggene, og ser aktiviteten har tatt seg opp igjen. Spennende. Bra du begynner på aku Elisabeth, jeg har ingen erfaring, men god følelse for det. Har tenkt å gjøre det selv hvis min syklus fortsetter å tulle. Fikk møtt min kjære i går for en "tøm og røm". Dessuten utrolig godt å se han igjen!! Gleder meg bare til å få han hjem! Men et spørsmål har jeg: Tok el test i går (clear blue tror jeg). Tok kl 13.30 på dagen, og hadde drukket endel vann først og gått på do ca 2 timer før jeg tok. Den ble negativ... på dag 18?? Har en liggende nå. Har ikke gått på do på 3 timer og har ikke drikket noe på snart 3 timer. Vil den slå bedre ut nå? Håper jeg har EL snart, ellers funker ikke dette?
Gjest Skrevet 23. august 2007 #78 Skrevet 23. august 2007 Hei! Ja, tenker det var godt å se han ja! Du tok EL-testen litt tidlig da.. Men er ikke EL over på dag 18?? Hvor lang syklus har du da? Husk at testen skal bli positiv dagen før EL. Hvis jeg var deg ville jeg bare slått meg til ro med at du mest sannsynlig traff EL, slik du regnet ut, og ikke tenkt så mye på de testene. Det kan hende at hormonstigningen i blodet ditt er kort også -da blir det vanskligere å treffe og få pos test.. Du får vente til IKM med å se resultatet av turen! PS: Husk å oppdatere IKM-lista...
Hera83 Skrevet 24. august 2007 #79 Skrevet 24. august 2007 Hei alle sammen! Har ikke sovet i hele natt jeg, så sinnsykt tannverk. Ringte tannlegen og fikk framskyndet timen til i kveld, så da blir det bare velstand igjen! Litt kjekt å feire bursdagen min uten tannverk.. Ellers håper jeg at vi laget en liten spire i går kveld! Fikk positiv el-test vettu, så da er det bare å stå på. Blir nok ikke siste gangen i helga.. Ha en fin fredag alle sammen!
Gjest Skrevet 24. august 2007 #80 Skrevet 24. august 2007 Ja, ikke noe særlig å gå rundt med tannverk! Fint at du får fjernet tannen i dag da! Blir spennede å se om det blir noe om et par uker da... Håper det! Dere, les denne tråden da: http://www.barnimagen.com/forum/thread/9967641
Idun<3tosmå<3 Skrevet 25. august 2007 #81 Skrevet 25. august 2007 Hei hei alle enkene!! Nå er det lenge siden jeg har vært innom.... Vært i skauen i fjorten dager:) Kom hjem i går, og da var sambo fortsatt hjemme... Så ser ut til at med litt flaks så blir han hjemme i 7 uker.... Er på slutten av mens nå, sex en dag etter EL sist gjorde ikke susen... Så nå legger vi opp til hardkjør hele perioden, hehe:) Så får vi se om d hjelper.... Har jo prøvd på denne spiren siden april... Har ikke mistet tålmodigheten enda, siden prøveperiodene vi har fått med oss ikke har vært optimale... Men håper håper denne skal gjøre susen! Skal krysse nesten alt jeg har for at det klaffer for dere andre og, også håper jeg de enkene som har fått spiren til å sitte vil droppe innom av og til og dele gleden og erfaringen med oss som enda ikke har kommet så langt:) Kjekt å høre litt om hvordan det er å ha spire i magen:)
Gjest Skrevet 25. august 2007 #82 Skrevet 25. august 2007 Hei Trulte! Nei, det var jo ikke så stor sjanse da, men den var tilstede! Heldig du er som får ha mannen din hjemme så lenge da! Dere treffer i hvert fall EL nå da! Jeg ble med en pasient på røngten i dag, så spurte hun som var der om jeg kunne holde en sånn plate som de har bak pas når de tar bilde. Så kikket hun på meg å spurte "Er du gravid?" Jeg ble helt paff da.. Svarte liksom "Ikke som jeg vet!" Men det har med strålene og sånt å gjøre da.. Men litt morsomt..
Hemmeligheten Skrevet 26. august 2007 #83 Skrevet 26. august 2007 hehe.. jeg er da ikke gravid, fikk mensen i dag. tre dager for sent. Har hatt en flott tur på fjellet.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #84 Skrevet 26. august 2007 Kjipern da... :/ Ble skikkelig gira da jeg så at du hadde skrevet et innlegg, tenkte at nå skulle jeg se om du var gravid! Men ikke det.. Fint at vi har så god tid og er så tålmodig da! ;P Hvilke fjell var du på da, TauZa? Jeg har tenkt å begynne å EL teste i dag eller morgen.. Tror jeg pleier å ha EL på dag 11-12, men tenkte at jeg skulle være litt på hugget med testingen, siden jeg skal begynne på akupunktur på torsdag.
Hemmeligheten Skrevet 26. august 2007 #85 Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde blitt skikkelig stressa hvis jeg var gravid nå så jeg ble egenltig litt letta. Har lyst å jobbe ut vikariatet jeg har før jeg går ut i permisjon. Jeg har gått på vakkerstøylen og pyttbua.. Litt snøvær på lørdag men ellers bra. Spennende med akupunktur! Gleder meg til å høre om det.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #86 Skrevet 27. august 2007 He, he.. Skjønner! Det er jo greit å vente litt da, slik at en får forberede og planlegge litt... Jeg er så lei jeg for tiden!! Hvis ikke det skjer noe denne pp, så blir jeg forbanna! Lei av å ha denne "prøvingen" hengende over meg hele tiden, skulle ønske jeg bare ble gravid, slik at jeg kom ett steg videre, liksom.. Huff...
Hera83 Skrevet 27. august 2007 #87 Skrevet 27. august 2007 Når har du IKM da Elisabeth? Håper det klaffer for deg nå! Jeg har blitt enda mer tussete enn jeg var før. Fant EL på torsdag, så da ble det litt prøving, så det er jo en liten sjans for at jeg kan være gravid. Men jeg er så sinnsykt på symptomjakt! Kjenner jeg godt etter er jeg jo både kvalm og har stikninger i siden, men det er jo så tidlig at kroppen vet jo ikke selv at den eventuelt er gravid ennå! Hehe Èn ting jeg virkelig har er løs mage, men det kan jo komme av så mangt. Håper så klart jeg er gravid, men har vel ikke helt troen på at det skal klaffe så fort.
Hemmeligheten Skrevet 27. august 2007 #88 Skrevet 27. august 2007 Jeg lever jo i den uvitende troen at det skal klaffe med første ordentlige forsøk. Det er sikkerrt dumt men en skal jo ikke ta sorgene på forskudd heller. Vi har snakket litt om det og vi er enig om at ved neste mulighet skal vi gjøre ett skikkelig forsøk. Så da får vi se om det blir noe i Oktober.
Hera83 Skrevet 27. august 2007 #89 Skrevet 27. august 2007 På en måte forventer jeg at det skal klaffe med en gang jeg også, men noen ganger tar fornuften overhånd og jeg kommer litt ned på jorda igjen. Vår første ordentlige pp blir i september, hadde passet bra med en juni-/julibaby, Men jeg hadde jo blitt utrolig glad om det viste seg at jeg er gravid nå
Gjest Skrevet 27. august 2007 #90 Skrevet 27. august 2007 Ja, jeg trodde også det ville skje på første forsøk! Men se på pp'ene mine nå!! Og det grøsser nedover ryggen hver gang jeg ser et nick med 22 eller 28 pp'er og sånt, for jeg er livredd for å måtte holde på så lenge! Jeg har EL på lørdag, så da håper jeg at båten som mannen min jobber på er inne i Kriastiansund, da tar jeg meg en tur dit. Hvis de ikke er inne, får vi ikke prøvd denne pp'en... Men satser på at det ordner seg!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. august 2007 #91 Skrevet 27. august 2007 Hei og hå, og grøss grøss... Skremmer meg også litt den tanken på å måtte prøve alt for lenge... Har jo "prøvd" siden april, men man får jo ikke prøvd så ofte, så det tar gjerne ekstra lang tid da.... Denne peroiden er den første han er hjemme hele syklusen, så håper håper det klaffer denne gangen..... Da får jeg noen å dele spenninga og symptomjakten med og... Det er litt kjipt å være alene når man kjenner seg supergravid..... hehe.... også får man alt for god tid til å kjenne etter når man er hjemme alene og.... Håper det klaffer Elisabeth! God tur til Krsund!
Titter Skrevet 28. august 2007 #92 Skrevet 28. august 2007 Her er det aktivitet gitt!! Klarer jo ikke å henge med i svingene her.... Dette med prøveperioder ja....jeg trodde jo også at det skulle klaffe på første forsøk, men den gang ei! Nå har vi prøvd siden mars, og jeg begynner å bli litt utålmodig... Håper virkelig at jeg kommer videre et skritt snart (og selvfølgelig dere andre også!)!! Har en venninne som bare helt plutselig ble gravid i første "pp", for "de skulle bare se hva som skjedde dersom hun sluttet på prevensjon..."! Blir litt frustrert.....vil så gjerne at det skal være meg!!! Men er selvfølgelig glad på hennes vegne:) Men denne prøveperioden har alså min kjære vært hjemme, så det er større sannsynlighet enn på mange måneder...han dro ut igjen i dag, så nå kniper jeg igjen det jeg kan!!! Hadde eggløsning før helga (tror jeg...), så det blir spennende fram mot neste helg og testing:)
Gjest Skrevet 28. august 2007 #93 Skrevet 28. august 2007 Ja, du får ha lykke til! Håper du er gravid da! Blir han borte neste pp nå da? Jeg kjøpte meg termometer i dag, så fra i morgen av blir det temping! Akupunktøren som jeg skal begynne hos ønsker også å ha tempraturskjema. Hvem andre temper da? Har dere termometer med to desimaler?? Jeg har EL ca på lørdag, så håper virkelig at vi får hatt sex til helga! Hadde EL-slim i dag, og negativ EL-test, så det ser bra ut.. Samboeren min har bursdag i dag, så nå tenkte jeg at jeg skulle skrive han en lang, koselig mail!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 28. august 2007 #94 Skrevet 28. august 2007 Hei damer. For en hyggelig side jeg kom borti her da (takk for invitasjon Elisabeth`77 ) Jeg er selv det man kaller gressenke. Jeg er 25 år og har en samboer som jobber på skip. Min kjære dro 20 aug og er tilbake i midten av oktober en gang. Ja, det er lenge. I fjor var det lenger, 3 1/2 mnd!!! (Er sesong basert, så er mest borte på sommeren/høsten) Og da var sønnen vi har fra før under året!!! (ble 2 nå). Så dagene går i ett ja!! Men nå vil vi altså prøve igjen. Jeg ble gravid på første forsøk nå i juni, men mistet etter 6 uker. Siden det, har vi rett og slett ikke fått det til å passe iforhold til el. Muuuulig han kommer hjem 1 dag, 5 sept, men det er DESVERRE noen dager etter min EL Holder humøret oppe jeg. Har nok ikke noe annet valg enn å vente til oktober. Får satse det sitter på første forsøk Men hyggelig å kunne dele tanker og evt. spørsmål med dere da;) Ser du har begynt på skolen Elisabeth. Det må være artig;) Har dere barn fra før av? Sov godt damer!!
Hemmeligheten Skrevet 29. august 2007 #95 Skrevet 29. august 2007 Dette er første forsøk for meg.. jeg er 23(snart24) har sambo i mexico gulfen på båt, vi har vert sammen i seks år. Vi har også neste forsøk i oktober. Hvor i landet er du fra? Jeg er sunnmøring.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 29. august 2007 #96 Skrevet 29. august 2007 Åi, såpass ja, det er laaaaangt!!!! Håper vi kommer over til 1 tri sammen da (gjelder jo selvfølgelig dere andre her også) Vi har også vært sammen i 6 år. Men har hatt det sånn fra vi ble sammen, så er heller mere skummelt med tanken på at han skal begynne en 8-16 jobb, hehe.. Jeg er fra Vestfold jeg:o) Nå kaller jobben. www.yourdsign.no (he, litt reklame skader vel ikke..) :-)
Gjest Skrevet 29. august 2007 #97 Skrevet 29. august 2007 Hei Morelli! Synd at han kommer hjem etter EL da!! Er det så lenge etter at det ikke er noe håp da? Hvilke båt er han på? Hvorfor kun en dag? Så synd at du mistet da! Håper det ikke skjer igjen! Jeg skal ha meg en tøm og røm-tur til Kristiensund til helga, min samboer er inne der med jevne mellomrom. De dro ut i gårkveld, så håper ikke det blir en rask tur på dem, for da drar de kanskje ut igjen på fredag! Ja, gøyt å gå på skole, men jeg må nok ta meg selv i nakken og begynne å jobbe hardere hvis jeg skal bestå! Jeg har ikke barn, han har en sønn på 6 år..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. august 2007 #98 Skrevet 29. august 2007 Dagene går, nå har gubben vært hjemme i tre uker, og starter i dag på friperiode på fire uker, så vi rekker nok å bli lei av hverandre før han skal ut igjen, hehe En ting er i allefall sikkert, vi får for første gang prøvd sikkelig!! Er akk ferdig med TR, så da er det bare å sette igang!! Skulle egentlig tempe denne perioden, men har helt glemt d... Iom at han er hjemme hele peroden, tror jeg at vi bare skal stresse ned og bare kose oss med prøvinga... Så får vi se hvor lenge jeg klarer å bare ta d med ro når IKM nærmer seg.... Jeg tar imot masse spirestøv, og sender i retur masse sympti for dere som er hjemme alene for tiden!!
Titter Skrevet 29. august 2007 #99 Skrevet 29. august 2007 Elisabeth: Dersom vi er heldige rekker han faktisk akkurat å komme hjem til neste pp!! Han er borte i 3 uker, så da skal han i teorien komme hjem ganske akkurat til neste eggløsning!! Så da blir det bare å hoppe rett til køys:) Dersom jeg ikke er gravid da, noe som hadde vært helt fantastisk!
Gjest Skrevet 29. august 2007 #100 Skrevet 29. august 2007 Hæææælvete! Fikk pos EL-test jeg nå!!! ( Da er vel EL over til helga? 12-48 timer etter pos test kommer EL... Den var i hvert fall nesten helt pos... Hvis en kikket veldig nøye, så var svarstreken LITT svakere enn kontrollstreken.. Ja, ja.. Kan nestn ikke skulke på fredag heller, for da har vi gruppearbeid... :/ Stjernetitter: Håper dere rekker det da! Er jo genialt å få EL når han kommer hjem, pleier å være masse hekking da, ja!? Så har han vel en godt spart babymaker-dose å servere! He, he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå