Hera83 Skrevet 21. august 2007 #51 Skrevet 21. august 2007 Tradisjonelt har vernepleiere jobbet med utviklingshemmede, det gjør de fortsatt, men jobbområdene har utviklet seg veldig de siste årene. Nå kan vernepleiere også jobbe på sykehjem, skole, innen rusomsorg, barnevern etc... Miljøarbeid er sentralt i utdanningen. Vi skal bistå mennesker i hverdagen med de problem de måtte ha, det være seg psykiske problem, sosiale problem osv. Veldig interessant! Får teste igjen i morgen kveld, kanskje den har blitt enda sterkere da. Har testet to dager på rad nå, og den blir litt sterkere for hver gang.
Sharlis Skrevet 21. august 2007 #52 Skrevet 21. august 2007 ÅÅÅÅHH:( Er utrolig forvirret jeg nå... Jeg hvar til legen i går og tok gravitest..kjempe positivt hvar den testen, i dag dro jeg til sykehuset fordi hadde avtale fra før (angående oppfølging av at jeg mista i uke24+5) Så fortalte jeg de de gode nyhetene, alle ble jo glade,kom inn til overlegen og så skulle han ta vaginal ultralyd. Han lette leeeeeenge og lenge og fant ingenting,(men ikke nå problem her sjønner dere,jeg har jo to livmødre)så jeg sa at han motte se i andre livmoren, der fant han noe som hvar 12mm ca...(noe som er normalt i uke 4-5) Men han sa at bildet av den lille hvar så svak at han trudde at KANSKJE den lille spiren har gått til grunne:( Jeg ble jo dritnervøs,jeg som ble såååå glad i går..men han sa til meg at det er så utrolig tidlig i svangerskapet at det kan hende at alt er bra med spiren også... Så jeg er kanskje 4-5 uker på vei.. Har ikke hatt blødninger,ikke tegn til det engang... Men har derimot ømme brystvorter,noe jeg absolutt ellers jeg ALDRI har,du kan sette på en klesklipper ellers uten at det gjør vondt,hihi Jeg har super masse gasser(hihi) og hoven mage,pluss stikking i magen. Er begynt å bli kvalm om kveldene.. Så da forvirringen min lå i at jeg er kommet like langt som før jeg tok gravi testen, jeg sitter som et stort spørsmåltegn og vet ikke noe. Tok blodprøve i dag og skal tilbake om 14 dager å ta ny blodprøve,så skal de sammenligne de å se om jeg har økt hormonene i blodet mitt, og selvsagt en UL om det vises at hormonene stiger.. Gruer meg sååå UTROLIG masse.. Jeg håper virkelig at den lille spiren i magen min har det bra og overlever. HATER virkelig å se på ultralyder på grunn av forige graviditet, jeg får skikkelig flashback,og ser for meg hjertet til lille jenta mi som ikke slår mere. Jeg vil så gjerne at denne gangen skal gå bra!! Takk for at dere gadd å lese , jeg bare trenger litt feedback fra dere:) Tusen takk:)
Gjest Skrevet 21. august 2007 #53 Skrevet 21. august 2007 Nei og nei... Det hørtes veldig trist ut! Rart at legen sa noe uten å være sikker da...? Blir ikke noen gode 14 dager for deg fremover.. Er mannen din hjemme om dagene eller? Håper i hvert fall at det går bra! Det virker som om du har vært gjennom nok nå! Krysser fingrene for deg!
Sharlis Skrevet 22. august 2007 #54 Skrevet 22. august 2007 Elisabeth'77,10pp: Ja,det synes jeg å at er rart..men det kan jo hende han sa det siden han hadde lett så lenge på den ene livmoren der det hvar mest sannsynlig at jeg skulle vært gravid...for jeg å sambo har som regel ikke sex på den andre siden,(har delt hull å, det er 1 hull i utgangspunktet,men det er delt i to,har ikke to vaginarer nei,hehe) Å i å med at jeg sa det,så ble jo han sikkert forvirra ,vet ikke jeg... Men det er jo jeg som er nervevrak i 14 dager å ikke han.. Har snakka med sambo om det å han synes det hvar teit at han sa det...jeg er jo i følge menskalkulator 5-6 uker på vei..å han legen sa jeg hvar ca 4 uker eller noe...men 12mm lite embryo er det jo normalt at det er i uke 5 ca...såååå trur han bare ble litt forvirra Jeg MÅ tenke slik,ellers så blir det dårlige 14 dager dette her..heldigvis begynner jeg på skole i dag ..så har i vertfall noe å gjøre utenom å sture hjemme alene i tankene:) SAmbo er hjemme ja:) Hvordan går det med deg da?prøvd en stund ser jeg..uff ,ekkelt ventingen. Takk for støtten:)
Titter Skrevet 22. august 2007 #55 Skrevet 22. august 2007 Hei Sharlis! Da jeg leste de nye innleggene fikk jeg frysninger da jeg leste at du endelig var gravid igjen, og gledet meg til å skrive for å gratulere deg.....derfor var det trist å lese fortsettelsen:( Kjedelige greier....jeg krysser alt jeg har for at den lille fortsatt lever og vokser inni deg!
Sharlis Skrevet 22. august 2007 #56 Skrevet 22. august 2007 STJERNETITTER: Heia:) Tusen takk for gode ord:) Dette er kjedelig ja,men jeg er jo gravid..men vet ikke om embryoet lever. Vet jo at sjangsen er stor for at jenter sjenerelt kan miste frem til uke 12,men alikavell,ikke morro å høre slikt når jeg ikke har tegn engang til at noe er galt. Han virka jo ikke så kjent med hvordan han skulle gjøre vaginale undersøkelsen på ei dame som har to livmødre og to innganger.... Å dessuten så brukte han jo den UL som du ikke ser alt så bra på... Han skikka på jo på den venstre livmor gjennom den høyre veggen,kanskje han så det svakt på grunn av at han nettopp gjorde det, han motte jo vri veldig "spaken" ..og det hvar jo litt ubehagelig også... Hmmm...jeg kan sikkert sitte sån her frem til at jeg blir grønn i trynet,unskyldninger og mange"hvis"..
Gjest Skrevet 22. august 2007 #57 Skrevet 22. august 2007 Ja, får håpe han tar feil, og at det går bra! Jeg har tatt kontakt med ei som driver med akupunktur mot inferilitet! Så nå skal jeg prøve det! Så ser det ut som jeg får EL neste fre/lørdag, så da drar jeg til Kristiansund i håp om at samboeren kommer inn! Jeg skal også fortsette på utredning, da jeg fortsatt har "celleforandring av uvisst omfang" på livmorhalsen. Så når jeg skal inn igjen da, skal jeg be om Pergotime! Det blir pri. 1! Sitter ikke spira da, så vet ikke jeg!
Sharlis Skrevet 22. august 2007 #58 Skrevet 22. august 2007 Takk:) Håper at en liten lett blanding av alt det du skal gjennomgå nå hjelper deg til å få en spire som klamrer seg fast. du sierdu har celleforandring i livmorhalsen,kan det ha noe årsak til at det tar sin tid å bli gravid?
Hera83 Skrevet 23. august 2007 #59 Skrevet 23. august 2007 ÅÅÅHHHH... Må klage litt! Har sinnsykt tannverk! Har ei visdomstann (egentlig to) som gjør livet surt for meg akkurat nå. Gleder meg til mandag, da skal jeg til tannlegen for å røske ut f---skapet! Ellers har jeg bursdag i helga, så da blir det middag ute sammen med samboeren min og bursdagsfeiring med familien. Gleder meg!
Sharlis Skrevet 23. august 2007 #60 Skrevet 23. august 2007 jeg må bare rette opp det jeg skrev her....mente ikke 12mm langt embryo,men 2mm langt:) litt feil i farta..men 2mm lang embryo stemmer med 5 uker på vei
Hera83 Skrevet 23. august 2007 #61 Skrevet 23. august 2007 Juhuu!!! Så godt som positiv eggløsningstest i dag! Har fått svake streker tidligere, men nå var streken omtrent like sterk som kontrollstreken. Så da er vel eggløsningen 12-48 timer unna er det ikke slik? Godt å vite at kroppen er i rute etter p-pilleslutt. Dette hjalp litt på i tannverkhelvetet..
Gjest Skrevet 23. august 2007 #62 Skrevet 23. august 2007 Tannpine er noe dritt ja.. Jeg har tatt alle visdomstennene, ikke noe problem, kjente ingen ting. Håper det går like bra med deg. Så bra at den ble positiv da! Har dere begynt med prøvingen nå?? Håper min EL ikke finner på noe tull, og at typen kommer inn når jeg drar til kristiansund. Jeg begynner forøvrig med akupunktur onsdag eller torsdag! Er det noen av dere som har klumper i menstrsjonen forresten??
Hera83 Skrevet 23. august 2007 #63 Skrevet 23. august 2007 Jeg har ikke tatt en eneste visdomstann ennå, men skal de være slik som dette kan tannlegen bare få alle! Gleder meg egentlig til å bli kvitt den vonde tanna, går sikkert helt fint. Vi skulle vel egentlig ikke begynne prøvinga før neste mnd, men jeg har liten tro på at det skal klaffe første gangen så jeg tror nok vi bare begynner nå. Blir spennende på IKM iallfall! Du skal til Kristiansund igjen ja! Får håpe det klaffer denne gangen da.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #64 Skrevet 23. august 2007 Det kan jo være lik greit å ta alle visdomstenne med en gang, det gjorde jeg. Så er en kvitt problemet.. Ja, blir vel vanskelig å ikke prøve denne gangen, nå når du har funnet EL og greier.. Ja, sist jeg dro ble det totalt bom! Fikk jo en syklus på 20 dager da.. :/ Hun akupunktøren skal fikse syklusen da..
Hera83 Skrevet 23. august 2007 #65 Skrevet 23. august 2007 Ja, det hadde kanskje vært en idè! Får spørre tannlegen om hva han mener. Har en annen visdomstann også som er vond, men det er fordi den ikke klarer å komme helt ut. Har en skikkelig kul i tannkjøttet som er ganske så vond.. Men men, ordner seg nok på mandag! Det var utrolig gøy å se på at streken bare ble sterkere og sterkere. Tidligere har jo strekene bare såvidt vært synlige, måtte nesten fram med forstørrelsesglass og greier, men nå var den skikkelig sterk! Blir nok litt action i kveld tenker jeg. Kjedelig når syklusen er så ustabil. Kan jo få falske forhåpninger også da. Men satser på at akupunktøren klarer å fikse det!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #66 Skrevet 23. august 2007 Ja, hun fikser nok det! Grunnen til at jeg spurte om dere hadde klumper i menstrasjoen var pga jeg fikk en mail fra hun akupunktøren skre noe om det i en mail til meg: "vi søker alltid med akupunktur å optimalisere syklus så godt som mulig og styrke de forskjellige fasene av denne. F.eks blir det i kinesisk medisin sett på som nedsatt sirkulasjon i livmor om det ved mens kommer blodklumper som er større enn lillefingerneglen din og jeg ville da styrke og stimulere til bedre sirkulasjon." Dette er jo en tankevekker syntes jeg! I Norge tar de vel ikke hensyn til slikt. Kan hende jeg har nedsatt sirkulasjon i livmora jeg da!?
Hera83 Skrevet 23. august 2007 #67 Skrevet 23. august 2007 Det var litt interessant ja, har aldri hørt om det før. Jeg har ikke hatt klumper i menstruasjonen jeg da, men det kan jo hende mange andre har hatt det. Hvis en akupunktør klarer å ordne opp i det er det sikkert veldig mange andre som også har bruk for slik informasjon!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #68 Skrevet 23. august 2007 Ja, det mener jeg også! Er ikke en bagatell dette.. Jeg har hatt klumper de tre siste åra jeg.. Hvor blir det av Miss da?? Hun glimrer i sitt fravær!
Hera83 Skrevet 23. august 2007 #69 Skrevet 23. august 2007 Hun har ikke vært her siden 18.august ser jeg, merkelig!
Titter Skrevet 23. august 2007 #70 Skrevet 23. august 2007 Høres spennende ut med akupunktur da.....har hørt om mange som har hatt positiv effekt av det, så jeg krysser fingrene for deg også Når det gjelder klumper i menstrasjonen har jeg også det....stort sett hevr gang, men litt varierende hvor mye....tror egentlig det er ganske vanlig. Leste en artikkel om befruktning o.l. (leser noen av dem for tida ja...hihi), og der sto det at hver måned bygges det opp et lag på livmorveggen som egget skal grave seg inn i, men hvis det ikke skjer en befruktning kommer dette "laget" ut sammen med menstrasjonen, og da ofte som klumper....tenkte ikke noe mer over det der og da, men når dette ble tatt opp gikk tankene mine dit! Og nå vet jeg selvfølgelig ikke hvor det var jeg leste den artikkelen slik at jeg kan lese den på nytt! *sukk* Jaja, ellers står vi på for fullt her! Sambo drar ut neste tirsdag, og jeg har hatt/har eggløsning disse dager, så da er de annen hver dag metoden som gjelder!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #71 Skrevet 23. august 2007 Ja, da ville jeg vurdert akupunktur hvis jeg var deg. Jeg hadde ikke klumper før, men etter en abort for ca tre år siden fikk jeg det. Kjenner til de hinnene, de vokser seg tykkere under syklusen, blir stimulert av div hormoner, slik at de skal være tykk og god til det berømte befrukta egget kommer lystig løpende og legger seg til ro! Blir spennende å se om all ståheien får følger for dere da! Heldig du som har mannen hjemme, min dro i forgårs, og da er det så tomt og trist de første dagene! Men har så mye skolarbeid (og så mange viktige innlegg jeg må skrive her) at det er godt å være litt alene også...
Hemmeligheten Skrevet 23. august 2007 #72 Skrevet 23. august 2007 Hmm skulle hatt mensen i dag men den har ikke dukka opp.. mystisk. tror jeg har mentalt flytta den..
Gjest Skrevet 23. august 2007 #73 Skrevet 23. august 2007 Har du hatt sex denne perioden da? Kan du være gravid?
Hemmeligheten Skrevet 23. august 2007 #74 Skrevet 23. august 2007 ja hadde på første fruktbare dag som de kaller det så fint på bv. Så stakk han på sjøen... hmm. men venter til over helga med å teste eller bekymre meg.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #75 Skrevet 23. august 2007 Oi, oi, oi! Spennende da... Skal se du er gravid! Da blir du den første gressenka som forlater åstedet! Har aldri ventet en dag over jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå