Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Det er jo ikke sikkert dere er klare over dette, men en kollega av meg + ei venninne av meg har begge hatt dødfødsler. Babyene har dødd henholdsvis i uke 38, og i uke 39. Jeg vet at de røykte under svangerskapet, men har aldri snakket med de om det. Det som skjedde med de to, var at morkaken løsnet, og de klarte ikke å redde babyene. Jeg spurte legen min da jeg var gravid sist gang om hvorfor dette kunne skje, og han mente at i en del av tilfellene så skyldtes dette røyking i svangerskapet. Sigaretter er jo gift, det er noe vi alle mennesker vet. Så dette var ren opplysning, håper flere får vite om dette så ikke det skjer med noen andre!!
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 å herregud... og anonym.... du vet....det finnes en egen røykedebatt for de som er interresert i å høre på det der....jeg er helt enig i at det er galt å røyke under svangerskap,men det er faktisk mennesker som har forferdelig vond samvittighet pga at de røyker.. å de er nok bekymret som de er... så hopp over på røykedebatten hvis du ønsker å spy ut sånt...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 just because of that.. Skal e nu gå å tenn meg en røyk, je mener det at røykinga er oppskryt, åssen i pokker klarte alle vårres forfedre sej? kan du forklare meg det.. Å husk du skal ikke drikke melk for det gir deg kreft. Å ikke spis gullerot lr apelsin for banret ditt kan få gulsot.. Nei vet du va.. Pokker så lei dette tullet.. tro meg...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har flere storrøykende venninner som har stumpet røyken på dagen når de har funnet ut at de var gravide. Tror det aller fleste klare å slutte å røyke ved graviditet og synes faktisk den bedre halvdel kan bidra litt, ved å ikke friste den gravide.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Du anonyme over her som skal gå å ta deg en røyk: takk gud for at ikke det er jeg som er babyen som ligger inni din mage!!! hvor vanskelig kan det være å ta hensyn til et uskyldig forsvarsløst barn?
Impulsiw Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Jeg kan i alle fall svare for meg selv. Har røykt/brukt nicotinerstastninger i 25 år. Veldig avhengig av nicotin. Kan ta det i alle former. Men jeg måtte jo slutte når jeg ble gravid, hadde ikke noe valg. Abstinensen var et helvete og jeg la på meg 10 kilo. Men jeg gjorde det for babyens skyld....
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Så sint alle skulle være.. Jeg vet at det ikke er lett å slutte, å jeg kan med handen på hjerte si ja jeg røyker enda.. Men jeg gjikk fra 10-12 sigaretter om dagen ned til 1.. Å nei det er ikke lett å slutte..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 HI her. Jeg har røykt 20 prince mild daglig i ti år, men sluttet for fem år siden, to år før jeg ble gravid. Var litt slit i begynnelsen, men det gikk greit etterhvert. Har gjort verre ting enn å slutte å røyke.
kokosyklus Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Dette er jo samme som "blir lei meg" debatten? Under følger noen spennende linker:) Lykke til! http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/1596 http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/4991
Prinsesse Sophia Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Helt utrolig. At dere ikke kan passe deres egene saker. I tilegg legges deg ut 2 tråder på dette. Tro meg alle dere ikke røykere, alle som røyker under svangerskapet vet at det ikke er bra. OK.. Hilsen en som ikke røyker lengre, men synes at dette er drittkasting.
Impulsiw Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Man må faktisk tåle å høre det når man røyker og går gravid. Noe annet ville jo være å lukke øynene for at folk frivillig skader et barn i mors liv. Skal vi stå å se på barnemishandling? Og ærlig talt, hvis de ikke tåler å høre det, da har de ikke noe i en diskusjon om røyk å gjøre....
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 skal fortelle dere en ting jeg...jeg var nesten 4 mnd på vei med mitt første barn...da hadde jeg røkt vanlig de fire mnd..barnet mitt var like avhengig den som jeg...jeg slutta en mnd å kjente ikke fosterbevegelser...jeg fikk da beskjed om at jeg skulle begynne på igjen av JORDMORA!!!!!! jeg fikk for lite fostervann pga at jeg ble stressa,og ungen min hadde det ikke bra da.. jeg fødte tre dager før termin,en stor og flott gutt,som (bank i bordet)aldri har vært syk. og han fyller fire år nå! så hold dere til deres egne saker! å dere som har så stor trang til å dele disse meningene med stakkars gravide og humørsyke damer kan da for i h...... vise nickene deres! snakk om å provosere!
Bohema77 Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Prøv å redusere, prøv røykeplaster dersom abstinens; da unngå babyen masse farlige stoffer, det får kun nikotinet og du får help til abstinensen. Røyker ikke selv, men arbeider med nyfødte og ser at mange babyer ar gravide har oftere kolikk og mageproblemer, og astmatendenser.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Tosk! barnemisshandlig.. E du heilt fjærn eller? Idoit som sammeligner det med barnemisshandlig!!!
Impulsiw Skrevet 29. juli 2007 #18 Skrevet 29. juli 2007 Er DU helt fjern eller? som røyker under svangerskapet! skjerp deg!
Bohema77 Skrevet 29. juli 2007 #19 Skrevet 29. juli 2007 rettelse: ser at mange babyer av røykende gravide har oftere kolikk og mageproblemer og astmatendens.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #20 Skrevet 29. juli 2007 å du førti??? er du her pga at du er gravid??
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #22 Skrevet 29. juli 2007 Hvem I F** Har jeg sakt at jeg røyker???, jeg har røyka, å jeg støtter opp de som sliter med å slutte.. Du burde tenkte deg om va du skriver, ¨å burder vite va du snakker om.. Barnemisshandlig skal jeg love deg er en helt annen ting.. tenkt på alle de som har barn fra liten til stor å røyker inne, å viss du sitter i stua sammen me noen som røyker, blir du misshandla da? Nei skjerpings på deg frøken!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #23 Skrevet 29. juli 2007 Så var det de syke menneskene som faktisk sammenligner røyking i sv.skapet med barnemishandling!! Idiot-menneske!!!
Impulsiw Skrevet 29. juli 2007 #24 Skrevet 29. juli 2007 Jeg sier det jeg mener vesla..og det må også du tåle. Det er ytringsfrihet her i landet... Barnet er ikke passiv røyker, det har faktisk ikke noe valg om det vil gå eller ei. Hvis du ikke forstår det kan jeg ikke hjelpe deg.... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #25 Skrevet 29. juli 2007 hvis det er barnemisshandling å røyke under svangerskap er det jammen meg mye som er misshandling førti...tenk litt...alle sitter i glasshus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå