Gå til innhold

Kjære mamma til en stor og en liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fulgt med på BiM over lang tid. Har ennå tilgode å lese at det er noe utbredt at noen overlater sin NYFØDTE enten en natt eller flere til andre. Det er jo ikke det det er snakk om. Det er når de er litt eldre, få overnattingsbesøk - kanskje de er 2 -3 -4 mnd eller noe.

Synes mamma til stor og til liten overdriver ganske så mye på akkurat dette. Sikkert noen som reiser fra sin nyfødte en hel helg, men det er nok ekstreme tilfeller og sjelden. Slik jeg har fulgt debatten handler det om at mamma til stor og til liten tror det er så skadelig hvis eks. en annen omsorgsperson tar over ansvaret en natt eller en kveld slik at foreldrene får litt tid for seg selv, får tid til å kun være kjærester.

HS sa ganske tidlig til meg..."ikke glem å være kjærester midt oppi spebarnstiden". Ta dere tid til å være bare dere, ta en kveld, en natt og overlat babyen din en eller noen både dere og babyen deres er trygg på.

Syns det hele det blir patetisk av mamma til liten og til stor "rir på sin hest". Lurer på hva hun gjør den dagen barnet hennes skal i barnehage? Ups...barnehage er kanskje fy fy...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En anerkjent psykiater/psykolog er kun 1 person som har forsket på dette. Det finnes sikkert mange som har forsket på dette og mener forskjellig. Uansett, eksperten på babyen er jo foreldrene selv???? Er det ikke?? Enig med anonym over, ikke snakk om helt nyfødte...men babyer som er litt eldre lider da ikke å være hos farmor, en tante, en onkel som babyen er trygg på????

Tror heller mamma til stor og liten har problemer med å stole på at andre m.h.t sin baby....

Skrevet

Stakkars kjæresten til mamma til stor og en liten en........får aldri se henne uten baby...men har er garantert så kuet at han ikke tør si annet enn at han ikke har behov for litt voksentid snart.

Tror mamma til stor og liten en at hun er drømme-mammaen, den som gjør alt riktig??? F E I L....utrolig patetisk person.

Skrevet

Du var sikkert en skikkelig festbombe når du fikk din første i ung alder. Prøver kanskje å rette opp dårlig samvittighet? Hadde det første barnet ditt mye tid med andre (les: udugelige) omsorgspersoner?

Liker du å rakke ned på andre som er yngre enn deg og i en annen livssituasjon og som kanskje vil kose seg noen timer uten barnet sitt?

Skrevet

anonym 11.48

Jeg har ikke sagt at det er galt med en overnatting når barnet er 6-8 mnd gammelt,det er når folk setter bort babyer som er nyfødt gjerne en helg jeg reagere på.Det er stor forskjell på en nyfødt og en baby på 6-8 mnd.

Skrevet

Anonym 11.58

Babyer regnes som nyfødte enda,når de er 2 mnd,det sa i alle fall legen til meg.

En kan da ha tid til å være kjærester når babyen sover vel??? Eller en når babyen er blitt 3 mnd så kan en ta seg en tre timers tur ut å ha barnevakt,hvis forholde ikke klarer noen månder hjemme,hadde ikke jeg turd å satt et barn inn i det.

Når et par går i fra hverandre og barnet er lite,anbefaler faktisk de aller fleste barnepsykologer at barnet ikke har overnatting hos far før det er minst 1.5 år og helst ikke før det er 2 år,men har hyppige samvær stunder gjennom uken.Hvorfor er det da plutselig greit at en baby skal være en natt eller en helg hos noen som ikke er foreldre en gang???

Mitt barn skal ikke i barnehage før det nærmer seg 3 år og da bare 50%,bare så det er sagt.Grunnen til at jeg da setter gullgutten i barnehage,er at jeg tror at han har godt av det,siden han to år etter kommer til å begynne på skolen.

Skrevet

Anonym 12.42

Jeg var nok ingen festbombe da jeg fikk min datter,var faktisk ikke i fra henne så mye som en time før hun var 1 år,så det er nok ingen dårllig samvittighet jeg prøver å rette opp.Hadde jeg gjort noe med henne som jeg synetes var galt,kunne jeg uansett ikke rettet det opp med å ikke gjøre det med gullgutten min.Hun hadde hatt det like vondt for det.

Sier ikke at det er galt å kose seg uten barnet sitt,men det finnes grenser.VI har vært ute et par ganger å spis,tatt et par timer og så kommet hjem ijgen til vårt kjære gull.

Skrevet

Herregud for en prektig person du er!!! Jeg tror faktisk du bløffer hele greia. Men moro at noen provoserer og du klarer det med stil. Nå er jeg etablert person på 35 år med mann og ordnet øknomi osv...men du gir jo søren meg yngre mødre så dårlig samvittighet og troen på at de gjør en dårlig jobb med sine søte små. Ikke alle har anledning til å være 24/7 med sine søte små...og nå har du at på til startet en tråd hvor du forteller om mannen din som har vært hjemme i 29 uker eller hva det var. Er du klar over at det sitter noen svært unge her, som også er alene om ansvaret for sine små???? De gjør så godt de kan, gir barna sine det de kan - men prøv å jenke deg 10 hakk. Fytti rakker'n for et råttent menneske du utgir deg for å være. Heldige din barn, som har 2 stk foreldre som er der HELE tiden...men husk bare på at mange sliter der ute....ære være dem for at de prøver og ikke endte opp i abortstatestikken. Herregud...jeg er målløs over noe så prektig og "feilfri" person. De prøver og feiler hele tiden...du er tydeligvis perfekt, ære være deg for det!!

- men i bunn og grunn...du må være en drittkjedelig person!!

Takk for meg!!

Skrevet

Jeg er ingen prektig person.Jeg sier hva jeg mener og jeg forteller også hva jeg gjør. Jeg er en person som står for deg jeg sier og hva jeg gjør.Skjuler meg heller ikke bak en anonym knapp, som enkelte andre.

Jeg har aldri nevnt noe om yngre mødre og hvis du mener at jeg har nevnt yngre mødre med at jeg sier at en ikke er moden nok for å få barn,har ikke det noe med alder å gjøre,det kan være folk på min alder og eldre også,har aldri tenkt alder i den samenheng.Er du så gammel som 35 år,burde vite at modenhet ikke trenger å ha noe med alder å gjøre.

Hva er galt i at jeg sier at min kjære har vært hjemme de 8mnd vår kjære gullgutt har levd????Er du sjalu fordi kanskje ikke mannen din har hatt anledning til å være hjemme???

Ja,jeg er klar over at det nok er unge som eldre mødre som sitter er å alene med ansvaret for sine søte små og hva så??? Er det noe galt i det,de må vel få lov til å være her de og?De er sikker like gode mødre som både de du og jeg er.Alder trenger ikke ha noe med å gjøre hovr god mor du er.

Når du sier at jeg er en drittkjedelig person,er det tydelig at du ikke kjenner meg,men,men du får tro hva du vil,jeg er ikke så feig som deg i alle fall som må hjemme meg bak anonym knappen og slenge dritt på den måten*ler meg ihjel*

Skrevet

Du må gjerne si hva du vil og flott at du står for det du mener.......men du godtar jo ikke at mange andre her inne ikke er enig med deg fordi du har lest sånn og sånn...

Når det gjelder yngre mødre mente jeg mer at det er mange som kanskje er alene om omsorgen, som gjør så godt de kan, som blir såret av de "opplysningene" du fremmer. Du gir dem dårlig samvittighet.

Ja, jeg står også for det jeg mener....og du virker på meg som sær, prektig, og utrolig rigid.

Å nei...jeg er langt fra sjalu at din mann er så lenge hjemme.... Fint for dere. *ler*

Skrevet

hva er det jeg sårer yngre mødre som kanskje er alene.At jeg har min kjære hjemme sammen med gullgutten vår,frem til han er 8 mnd.Det mener jeg at jeg må kunne si at jeg har,uten at noen skal bli såret av det.

Du står ikke for det du mener,så lenge du må skjule deg bak anonym knappen.*ler*

Skrevet

et nick uten profil = anonym.....ergo: du er anonym på lik linje med oss andre anonyme

Skrevet

Er det egentlig noen fasit på barneoppdragelse osv? Det som fungerer for naboungen...fungerer kanskje overhodet ikke for min osv??

Skrevet

Enig med deg Nydelige Marius,det finnes ikke fasit svar,men enkelte rettnningslinjer er jo lik for alle,men to barn er ikke like og trenger derfor forskjellig oppfølging,det er jeg helt enig med deg i.

Skrevet

Endelig fått deg enig i 1 ting.... ;o) Men det er vel disse "retningslinjene" vi og du er uenige om....du har kanskje litt for mange retningslinjer i forhold til andre...ikke vet jeg...eneste jeg vet at jeg og søsteren min oppdrar barna våre ganske ulikt...men vi har begge trygge babyer.

Skrevet

Ja,som sagt en skal oppdra barn forskjellig,t.o.m søsken skal ikke ha samme oppfølging,men samme rettningslinjer.Deter stor forskjell på det.

Skrevet

...men mener du at de retningslinjer du følger, må jeg også følge???? Da er vi jo tilbake der vi startet diskusjonen....

Skrevet

Ja,de grunnleggende rettningslinje må følges.

Skrevet

retningslinjene er vel da Maslows behovspyramide...for den er jeg enig i?

Skrevet

http://www.barneombudet.no/cgi-bin/barneombudet/imaker?id=27342

Denne artikkelen forklarer jo litt om hvordan det bør legges opp i forbinelde med samlivsbrudd og overnatting for små barn . Der er en gansgke stor forskjell på overnatting hos besteforeldre av og til og det å bytte hjem annen hver uke .

Min sønn på da 6 måneder overnattet hos en nabo da vi giftet oss, lurer på hvordan det skal gå med han i livet vis det skal være så skadelig

Skrevet

Det jeg mente var: kjærlighet, søvn, mat, omsorg m.v....

Skrevet

Vel, i følge mamma til stor og liten har han neppe sjanse her livet... *ler*

Skrevet

Retningslinjer for baby??? Hallo....er ikke det hva "normale" folk kaller modenhet, ansvar og morsinnstinkt???

Denne mamma til stor og liten vet best, kan mest...og nå skriver hun tilbake: "det har jeg aldi sagt"...men leser man mellom linjene er det det hun mener...

Skrevet

Vel,i bunn og grunn kan du jo si det,for f.eks å ta vare på barnet er jo kjærlighet osv.Så på en måte kan vi si at det er rettningslinjene.

Skrevet

kjære anonym

Hvis du kjente meg,ville du vist at jeg sier ting rett frem og at du ikke trenger å lese mellom linjene for å vite hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...