Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. juli 2007 #26 Skrevet 23. juli 2007 Er det snakk om samme psykiater i BAM som mente at en skulle la babyen skrike i 30 min?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. juli 2007 #27 Skrevet 23. juli 2007 Må bare legg til en ting. Innlegget mitt var ikke rettet mot deg mamma til en stor og en liten en....heller ikke til dere andre dib-damer, men til psykiateren som hardnakka påsto dette.....men han er vel ikke akkurat å finne på småtroll:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. juli 2007 #28 Skrevet 23. juli 2007 Er visst ikke snakk om en mannlig psykiater, men en kvinnelig psykolog med initialene EG.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #29 Skrevet 23. juli 2007 Kan virke som mamma til stor og en liten en har bestemt seg for ikke å svare mer på denne tråden....kan være lurt at hun holder kjeft så slipper denne tråden å bli eviglang...ikke første gang hun engasjerer folk med sitt snevre og bastante syn på ting!!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. juli 2007 #30 Skrevet 23. juli 2007 Faktisk så synest jeg det er godt at vi har noen her i verden med sterke meninger, og enda bedre er det når de virkelig står for det de sier...som mamma til en stor og en liten en:) Sånn er det bare:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #31 Skrevet 24. juli 2007 tror ikke at mamma til en stor og en liten en er så mye her som mange andre, og derfor ikke svarer.. eller at hun rett og slett ikke gidder ) for er det en ting jeg vet, som faktisk kjenner mamma til en stor og en liten en, så er det at hun ikke er feig, eller ikke tørr å si hva hun mener, eller at hun ikke står for det hun sier. men hør nå her.. vi er alle oppdratt forskjellig, har forskjellige ting vi tror på, og har egne meninger.. hvorfor bli så sinna? det skjønner faktisk ikke jeg.. å hisse seg opp fordi en annen person sier noe du ikke tror på. man kan si sin mening, og være enig om å være uenig... det er så mye hormoner inne på disse sidene.. hadde vi sittet i samme rom, ville luften vært så tykk, og elektrisk ladet, at vi kunne holdt ei lyspære i hånden, og den ville lyse.. hehe
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #32 Skrevet 24. juli 2007 mistenkelig at du var anonym: 02.27........
Circe Skrevet 24. juli 2007 #33 Skrevet 24. juli 2007 Mistenker at Mamma til en stor og en liten får betalt av denne forskeren for å spre budskapet jeg. Tror jeg har fått med meg at hun har messa om dette MINST 10 ganger på de 4 mnd jeg har vært her. Har en sønn på 5 år jeg. Han sov borte første gang da han var 4 mnd. Han har det helt fint han. Meget trygg.. Men men,... Jeg har sikkert ødelagt gutten. Kjipt det
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #34 Skrevet 24. juli 2007 Kjære anonym 21.05. Ja,jeg merket meg selv at jeg sa at han var psykriater,men når en først har lagret noe her,går det jo ikke ann å gå inn å rette på det. Den eneste forskjellen på en psykolog og en psykriater er at en psykriater har legeutdannelse i bånd og kan skrive ut medikamenter.Når det gjelder kompetanse på det psykiske,har de akkurat det samme. Nei,jeg er ikke forvirret,bare litt stresset fortiden,fordi det skjer en del i mitt virkelige liv.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #35 Skrevet 24. juli 2007 Heidi 28. Det finnes mange forskjellig meninger når det gjelder de lærde, det har jeg ofte sagt.Skulle ønske de kunne bli enige,slik at vi vanlige dødelige kunne vite hva vi skulle forholde oss til. Det jeg har sagt hver gang denne saken er kommet opp,er at det er verdt å ha i bakhode,siden vi ikke kan vite 100% om denne forskningen er korrekt. Jeg har også sagt at jeg forstår ikke hvorfor en på død og liv må gi i fra seg en nyfødt baby og hvis en ikke er moden nok for å ta seg av en baby,bør en vente til en er moden nok. Selvfølgelig,så må en jo veie fordeler opp mot ulemper,er en syk og trenger hjelp til pass,blir det jo noe helt annet,for da klarer man jo ikke å tilfredstille den lilles behov og ingen kan jo noe for at en blir syk.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #36 Skrevet 24. juli 2007 Nei Riga det er det ikke.Det er en annen som utalte det.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #37 Skrevet 24. juli 2007 Hei anonym 2.27 Nei,jeg er her ikke så veldig mye.Av og til kan det jo virke slik,siden dataen alltid står på og da lett å sjekke om det er noe jeg bør svare på,eller bare rett og slett har lyst til å svare på. Jeg må si at jeg ble veldig nysjerrig på hvem du er.Vet jo at jeg kjenner noen her inne,men vet ikke hvem du kan være.Tenker igjenom hvem det er som faktisk signere med anonym. Tror bare at jeg kommer frem til at det er to jeg kjenner,som er kan være oppe på denne tiden. Du har rett i det du sier,jeg sier hva jeg mener og står for det.Det er jo det folk liker med meg,at de alltid vet hvor de har meg. Helt enig igjen jeg,vi står forskjellige ting og det må vi kunne godta.Det at folk blir irritert på at jeg nevner denne tabbellen som jeg leste i BAM, føler jeg er at de er utrygge på om det er rett det de gjør og dermed må protestere noe enormt,for å prøve å rettferdigjøre at de gir i fra seg små nyfødte babyer. Inderst inne vet de at de helst ikke burde gjøre det.Slik oppfatter jeg det. En annen ting,det var ikke jeg som startet denne tråden,jeg bare svarte på et spørsmål,som så har utviklet seg videre.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #38 Skrevet 24. juli 2007 Mamma til liten eller stor....kan du ikke bare gi deg. Aldri opplevd noen som har så snevert syn på ting, tror på alt du leser og hører og ikke klarer å konkludere selv hva som passer best for deg. Det er mange forskjellige mødre her inne, like mange forskjellige babyer. Selv om de ikke gjør akkurat det DU mener er riktig fordi du har lest det i et bestemt blad, der ikke dermed sagt de gjør noe galt med barnet sitt. - eller mener du det også???
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #39 Skrevet 24. juli 2007 hei anonym 10.30 Dette er faktisk en tråd til meg og da synes jeg virkelig at jeg må svare på det som blir sagt,hvis du synes denne tråden er så innmari teit,hvorfor gidder du å lese den og i himmelsen navn hvorfor gidder du å holde den oppe???
Siril&Tord sin mamma Skrevet 24. juli 2007 #40 Skrevet 24. juli 2007 wow.. har ikke vært her sien igår, og jammen var det flere enn meg som ikke var helt enig i det som mamma til en stor og en liten skriver, og takke meg til hvor godt det er å lese:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #41 Skrevet 24. juli 2007 Synes ikke tråden eller at du svarer er teit...men at du er så rigid og IKKE viser forståelse for at det andre gjør med sine babyer også kan være riktig. Du mener tydeligvis at hvis eks. mormor eller tante går trille tur med en baby på 1 mnd i et par timer eller mer...så er det KRISE... Mormor her avlaster meg mye slik at jeg får sove skikkelig ut, går lange fine turer med jenta mi mellom måltidene.... Ville jo aldri latt henne tatt henne med på tur før hun er mett osv... Og jeg har IKKE dårlig samvittighet for at mormor går tur med min lille tulle på 6 uker slik at jeg får hentet meg inn etter nattevåk og amming etc..men jeg bør vel det i følge deg og din tabell. Lov å bruke skjønn og sunn fornuft. Men om du ikke gjør det...greit - men godta at andre ikke er så j...rigide og trangsynte. Er du trangsynt på andre områder en babyer også???
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #42 Skrevet 24. juli 2007 Hei anonym 10.38 Jeg sier ikke noe som helst,jeg bare viser til hva en anerkjent psykriater har forsket seg frem til og at det er verdt å ha i bakhode. Jeg reagere vel ikke så mye på om noen tar babyen med ut på en trilletur et par timer,det som jeg har reagert på her inne,er at enkelt har skrevet at de lar en nyfødt baby være på overnatting,ja opp til flere netter (ofte en helg) fordi de trenger voksentid.Det klarer jeg bare ikke har forståelse for,sorry,men jeg kjenner bare hvor glad jeg er i min lille gullgutt og jeg kunne aldri overlatt ham til noen andre som nyfødt,fordi jeg skulle ha voksentid.Er jeg ikke moden nok til å klare meg uten voksentid noen månder,ja da fikk jeg heller vente med å få barn
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #43 Skrevet 24. juli 2007 Kjenner jeg blir litt provosert her..Mener du at om noen lar andre passe babyen sin så er de ikke moden nok til å være foreldre??Hvilket grunnlag begrunner du det med?Hva gir deg rett til å være så nedlatende og respektløs som det? Man kan ha et liv utenom barna,uten å være en mindre god mor.Skulle jeg bare vært opptatt av barnet mitt 24/7,hadde jeg mistet meg selv,men det gjør ikke meg til en mindre mor enn deg!!
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juli 2007 #44 Skrevet 24. juli 2007 He he, det er jo ikke slik at de som har babyen på en liten overnatting ikke er glad i han/hun!!! Vi blei forresten anbefalt av barnelegen på helsestasjonen å skaffe oss barnevakt tidlig og ofte (og gjerne overnatting for den lille sa han) så vi fikk muligheten til å være sammen bare oss to og være litt voksne sammen. Dette mente han var veldig viktig for alle parforhold rett etter en fødsel. Det var så mye som handla om baby og dette er jo en voldsom overgang, så han anbefalte oss å gjøre det så snart som mulig. Han mente det var mye mer modent å kunne gi fra seg det totale ansvaret litt og lære seg å slappe av selv om man ikke har totalkontroll på den lille til enhver tid. Og jeg skjønner veldig godt poenget hans. Det er MYE vanskeligere å gi den lille fra seg en natt enn å nekte og begrunne det med at han/hun ikke har godt av det. Mens det kanskje egentlig er mamma/pappa som syns det er vanskelig. Det er jo bare bra at små barn får flere nære omsorgspersoner å forholde seg til.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #45 Skrevet 24. juli 2007 Enig i at det er viktig at bayen får flere nære personer å forholde seg til,derfor er vi veldig aktiv med å ta gullgutten med på besøk til de nærmeste,slik at han kan få holde kontakten med dem og ja,at de kanskje har ham en time eller to for seg selv,men og gi fra meg en nyfødt baby,nei aldri,det tror jeg ikke at bayen har godt av. Nå er snart min baby 8 mnd,vel,kanksje han kunne hatt en liten overnatting,men til nå har vi ikke hatt behov for det. Jeg sa heller ikke at de som har babyen på overnatting ikke er glad i bayen sin,det har jeg aldri sagt.Bare sagt at når de må sette bort en nyfødt baby på overnatting er de ikke modne nok for å få baby enda.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 24. juli 2007 #46 Skrevet 24. juli 2007 Hvor har du din kompetanse fra?Når du kan påstå at de som lar babyen sove vekke ikke er moden nok til å ha barn?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #47 Skrevet 24. juli 2007 Det kunne virke som du indikerte at de som overlot babyen til andre så tidlig ikke var like glad i dem, da du sa at "å overlate den lille til andre så tidlig klarte du ikke, for det var du altfor glad i den til" (ikke ordrett altså).
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #48 Skrevet 24. juli 2007 Jeg mener det fordi når en har en nyfødt baby og det er viktigere å feste ( og for å ikke bruke det ordet,bruker de voskentid) enn å være sammen med barnet,tyder på umodenhet.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #49 Skrevet 24. juli 2007 Forstår hva du mener å si. Men er man sammen med sin baby 24/7 og man har barnevakt 1 kveld/natt på 5/6/7 måneder så er jo ikke det å prioritere feste da! Da setter du så langt på spissen som man kan. Det er den daglige omsorgen som er viktig, samtidig som det er vitkig at man ikke glemmer seg selv. Det ER faktisk lurt å prioritere hverandre selv om man har barn, et forhold går aldri av seg selv. Og det er lurt å være sosial uten barn av og til. Synes jeg. Merker at de jeg kjenner med minst sosiale antenner er de som aldri gjør noe som ikke involverer barna sine, de som ikke har noe eget sosialt liv utenom de.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #50 Skrevet 24. juli 2007 Ingen helsesøstre er enige virker det som. Har snakket med venninner med babyer og nesten ingen har fått de samme svarene. I det store og hele er det vi som foreldre som må avgjøre hva som er riktig for våre barn. Fikk beskjed av hs at barna har ikke vondt av å overnatte hos mennesker de kjenner godt og er trygge på. Men mener jo samtidig ikke det at man skal "låne" bort barna med en gang man kommer hjem fra føden:-) Alle må gjøre det de mener er riktig uten at andre skal dømme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå