Gå til innhold

Nå er jeg blitt alenemor :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt med denne historien og må bare si: mindre voksen mann skal du lete lenge etter!

Vil råde deg til å ikke tenke så mye på praktiske ting akkurat nå (økonomi og boforhold). Få det hele litt på avstand, helst reise bort en stund til familie/venner som kan hjelpe og støtte deg. Deretter bør du ta kontakt med trygdekontoret for å få greie på hvilke rettigheter du har og hva du skal gjøre videre.

Føler på meg at dette vil du klare. Du virker som en resurssterk dame. Og som du sikkert har forstått for lenge siden; alle her støtter deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han reiser fra barna for å dra på ferie...så sier det nok om han og hvor hans prioriteter ligger.

Tror ikke han trenger å få se så mye til barna når det plutselig igjen skulle passe han.

Fy for en fyr FY

Skrevet

Jeg sender en diiiiiiiger klem og skulle ønske at du bodde i nærheten av meg (mulig du gjør det da...?), sånn at kunne løpt og hjulpet deg med en gang!!!!!

Dette klarer du!!! Bare stå på, han er ikke verdt at du skal knekkes.....!!!

:-)))

Skrevet

Faens drittsekk. Synd at han "slapp så billig unna" med å finne ut at du vet det. Skikkelig feig fyr. Skriver lapp og stikker av til syden!!!!!! Mer lavmål skal man lete lenge etter, og enda synker han enda lavere, ved og ikke møte i sin lille sønns dåp.

Nei, selv om du sikkert fortsatt har positive følelser for ham enda, så skal du være glad du er kvitt hele typen. DU fortjener ikke en sånn en. Din "venninnne" der i mot, får som hun fortjener. En dritt av en fyr. Bare vent å se. Snart er hun ukul også, og drar vel fra henne i gravid tilstand. Nei, fy f... altså. Skulle ønske jeg kunne tatt ham for meg. Da skulle han hørt og smakt en slag eller to. Grrr.

Håper du har masse venner og familie rundt deg nå, som støtter og hjelper deg. Økonomien skal du ikke frykte. Det er en del hjelp å få, og du har jo jobb :) Det viktigste akkurat nå, er at du kommer deg opp på bena igjen etter dette sjokket, og kan kose deg med dine søte små, uten dette nullet.

Masse trøsteklemmer fra

Skrevet

Huff så trist da :(

Vil bare sende deg masse varme tanker og trøste klemmer

Skrevet

Ja, det hadde jo vært greit om det ikke var for at barna faktsik har følelser også da.. Kan ikke bare dra til pappa'n og hans nye dame å levere av 4 barn!!! Som aldri har sett damen før, eller sett pappa'n med noen andre enn mamman. Sukk.

Nej, finn ut av en ordning og prøv å komme til enighet om at den nye damen ikke skal inn i livet til ungene før dere er skilt og alt det økonomiske er ordnet.. han kan jo være med henne hele tiden borsett fra de helgene som han skal ha ungene.

Og jeg har ikke sagt at det ikke er nødvendig med advokat, for det er det jo dersom dere ender i retten. Jeg bare sier at dere må ha meglingsattesten før noen av deres advokater kan kjøre noen ting.

*klem*

Skrevet

(S)Tinkerbelle, siden du har litt peiling..

Hvordan er det med disponering av felles cash i denne oppbruddsituasjonen?

"Dersom en samboer har disposisjonsrett over den andres konto, må disposisjoner ikke være i strid med en lojal bruk av fullmakten. "

fant jeg i en mal for samboerkontrakter. Om de har felles brukskonto, og fyr'n reiser til syden med ny dame må vel sjampis i baren ikke være å regne som "lojal bruk av fullmakten", hele reisen er vel ikke det? Mens å betale bleier og mat til barna er det? Kan hun da ta ut x penger, fryse kontoen, etc?

Advokat kan vel også kanskje hjelpe med å trenere separasjonssøknad og slikt til de får ferdigstillelsespapirene til huset... Sånn at hun får max penger ut av det?

Skrevet

*LOL* måtte bare le når jeg så den... melde visakortet hans stjålet..

selvom jeg ikke hadde gjort det selv, så syntes jeg den var bare sååååå

passelig på han.. hihi.. *hysj*

Skrevet

Har tenkt på deg, lurte på hvordan det gikk i dåpen i går....trist at det har blitt sånn da:o( Å ikke møte opp til dåpen engang!? Møkkafyr!!!!

Skrevet

Du må være en av de sterkeste kvinnfolka jeg vet om akuratt nå! Jeg synes du skal være stolt av deg selv og at du kom deg igjennom dagen i går og forhåpentligvis fikk en minneverdig dag for deg og gutten din.

Mannen din er det i grunnen ikke så mye å si om synes jeg, men jeg har lyst til å fortelle deg om min egen far. I oppveksten til meg og broren min gikk han på en smell og ble utbrent. Han var sliten av jobben, kjærringa og ungene sine. Han var i det øyeblikket i skikkelig psykisk uballanse og visste ikke frem og bak på seg selv, etter som jeg har forstått. Typisk når slikt skjer, sto det ei venninne av han på jobben å var "behjelpelig". Faren min klarte kunsstykket å rømme til henne for å bli kvitt alt som slet han ut. Det hele ente i skilmisse og han flyttet med denne damen. Moren min sier han var en helt annen mann enn hva hun ble kjent med etter at han flyttet med henne. Senere kom det frem at faren min var syk og det ente i behandling og det ble også slutt med den nye dama......

For dine barns skyld, håper jeg du kan bruke noe av hans familie eller felles venner til å prøve å nå frem til han og evt få han inn til en psykolog for samtale. At han ikke vil ha deg lengre får jo være så sin sak, men barna kan han ikke gjøre slik mot! Det var det som var med min far at han skydde lenge meg og min bror også som pesten, men straks sykdommen kom under kontroll, var han som før igjen. Mener ikke du skal finne tilbake til han, men han må jo ta seg av ungene sine.

Også vil jeg gi deg en klem!

Skrevet

Dette var trasig å lese.

Sender deg mange store klemmer.

Skrevet

Stakkar, stakkar, stakkar deg...

Ta kontakt med nav, de veileder og hjelper deg godt. Håper du har gode venner eller familie rundt deg nå?

Stor klem fra

Skrevet

Vet du, DEG syns jeg ikke synd på. Det var ikke en mann du var gift med. En MANN rømmer ikke fra familien sin på den måten. En MANN stikker ikke halen mellom beina og uteblir fra sin egen sønns dåp. En MANN skriver ikke en lapp og legger på kjøkkenbordet. Det er feigt og respektløst og en sånn mann trenger du ikke !!! Og venninnen, hun er svikefull og illojal, de fortjener hverandre. Hvis det er så at han har handlet som han har pga depresjon eller noe, ja da trenger han hjelp i så fall.

Du har det tøft nå, og du kommer til å ha det tøft fremmover, men det blir bedre, det lover jeg deg!! Stor klem til deg! Lykke til fremover, gi det tid, så blir det bedre ;)

ps; jeg kjenner deg ikke, og du kjenner ikke meg, men er det noe jeg kan hjelpe deg med så ta kontakt ;)

Skrevet

Jeg håper han blir spist av en hai i syden!! Jævla horebukk av en drittsekk!!

Sender en kjempeklem til deg og håper at ting ordner seg for deg og barna dine!!

Skrevet

Han er ikke verdt dritten under skoene dine en gang!

Du klarer fint å flytte, krev ham for maks bidrag (ikke feig ut her, han må betale for han har gjort. Dette skal ikke gå mer utover deg og barna enn det det allerede gjør.), og lev livet ditt. Du vil fint kunne finne en bedre mann, ettersom han ikke kan kalles en mann etter den oppførselen vil bedre menn finnes tilnærmet overalt! Verden er full av muligheter!

Trenger du hjelp så spør om det så fort du vet du trenger det! Få all støtte fra nav og lignende som du har rett på, spør venner og familie om flyttehjelp/barnepass slik at du får det lettest mulig. Finn ut hva han har fortalt sin familie, selv om dere har dårlig kontakt. De bør vite hva han har gjort mot dere, slik at de kan støtte dere. Få noen andre til å fortelle det til din familie hvis du ikke orker, det er lov. Barna dine klarer seg fint. Faren min er en minst like stor drittsekk, og mamma har vært både far og mor for meg. Dette har gått kjempebra, så bra faktisk at når jeg stiftet familie så tok det en stund før jeg forstod nytten av å ha en "pappa" i det hele tatt. ;o) En pappa kan være en fin ting, men en dårlig pappa er overflodsvare. Man klarer seg kjempefint uten.

Skrevet

Jeg vet forresten ikke hvor du bor, men hvis det er noe jeg kan hjelpe til med så send meg en pm! Jeg bor i Bergen.

Skrevet

Fysj, for en møkkamann!!! Du fortjener så myyyye bedre!!! Du har det nok bedre uten han,selvom det sikkert føles forferdelig vondt nå.

At han ikke engan greier å komme seg i d¨åpen til sitt eget barn sier jo alt!! Også dra til syden... Vet du hva? Jeg sitter her med gåsehud, og har egentlig ikke ord. Skikkelig vondt av deg....

Masse lykke til videre!! Håper du få støtte av familie og venner.

Skrevet

Fyyyyyyy f.......!!!!!!!! At han ikke engang kan stille opp i sin sønns dåp, da har han virkelig sunket dypt.. for feig for å stå for det han har gjort mot dere..

Skrevet

Du tok den avgjørelsen ja!

det var nok det rette.........

kom ikke engang i dåpen liksom..........fy faen for et rasshøl!

bra du fikk endret profilen din;)

Skrevet

Oj... han må slite noe voldsomt om han bare kan gjøre noe sånt helt uten videre... Håper han en dag våkner opp og ser hva han har mistet, eller kanskje han har gjort det?

Du greier dette, det er jeg heeelt sikker på. Bare det at du greier å holde dåp uten at barnefaren engang kommer, det er beundringsverdig!! Men snakk ut,sørg, vær sinna og slipp følelsene dine løs, bruk det du har av nettverk for å komme deg skikkelig på beina igjen.

Du fortjener bedre, men det vet du sikkert innerst inne:)

Klem, klem og lykke til!!!

Skrevet

Ville bare si at dette ikke er din skyld.Dette er HANS ANSVAR, og han har tatt valget om å gå.

Vi velger ikke sånne som bedrar oss. Vi valgte en mann vi trodde var snill og god og trofast!

At de ikke klarer holde løftet sitt, der er ikke den bedrattes skyld,

Ikke glem det!!!

Jeg kan også si deg at det finnes trofaste mannfolk som elsker familien sin høyere enn alt annet på jord, og som aldri i verden risikerer sin kone og barn for "et nyp", eller et nytt forhold man ikke har noen garanti for.

Håper du får bra med barnebidrag, og at du greier å holde deg sterk!

Jeg tar av meg hatten for deg for at du gjennomførte barnedåpen!

Det skal du ha all ære for!

Det sier meg at du er en sterk dame. Ei god mor for ungene dine.

Lykke til videre på veien!

klemmer fra

Skrevet

Kjære, kjære deg...

Har fulgt med på historien din, og du er et ufattelig sterkt menneske!

Hadde ikke klart å gjennomføre dåp eller noe, men fy faen for en mann du har! At det går ann!!

Barna dine fortjener så utrolig mye mer enn han som far!

Jeg tenker masse på deg, men aldri glem, barna er det viktigste du har og alltid vil ha - så , du er NØDT til å se fremover pga dem, selv om jeg er sikker på at det føles nytteløst akkurat nå....

Kanskje han bare har hatt en vanskelig periode? Men fy f*** at det går ann, kjenner jeg blir utrolig sint her..

Håper hvertfall barna dine har det bra. Ta vare på deg selv. Det er UANSETT HANS tap - ikke ditt...

Mange klemmer fra MatheaIsabelle-89 & Ada Erika

Skrevet

Er det to visakort på samme konto holder det å "miste" sitt eget. Det kan jo for eksempel bli klippet i to, eller noe, av en travel treåring? Da blir begge sperret... Det er jo helt uten å anke på!

Skrevet

Jeg får helt avsky for slike menn.. Uansett, å ikke stille opp i dåpen til sin egen sønn.. Å sitte hos ei anna dame å vite at om noen år sitter guttens hans å ser gjennom album fra da han var liten og spørr hvorfor pappa ikke er med på dåpsbildene.. Også stiller han ikke opp?? Du må være utrolig sterkt, og du skal ha all ære for at du fullførte dåpsdagen, slik at sønnen din faktisk har bilder å se tilbake på når han blir større!

Dette klarer du nok veldig bra, og det er han som taper på hele denne situsjonen og går glipp av ei så fantastisk og sterk dame som deg!!

Klem til deg og dine 2 små fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...