Gå til innhold

Nå er jeg blitt alenemor :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva presten sa jeg.. da Pappa'n ikke dukket opp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler virkelig med deg!!!

FOR en dust, Håper han får oppleve det samme en dag!!!

Sender deg masse styrke og klemmer!!!

Barna dine er heldige som har en sånn mor som deg! Håper du har familie og venner som støtter deg og hjelper deg igjennom denne vanskelige perioden, så får du bruke tiden han er borte på å finne ut akkurat hva du har krav på og hva du vil ha siden han har stukket av på denne måten. kontakt en advokat som kan hjelpe deg, ta turen til banken, sosialkontret, nav osv.

Hvis du har tilgang til hans konti så tøm dem for han mens han er på ferie ;)

Lykke til vidre, herifra kan det jo bare gå oppover!!

Skrevet

Herregud, for en idiot !!!

At ikke komme i dåpen til sønnen sin forteller bare SÅÅÅÅ mye om han som person.

Hadde vært skikkelig flau av å være i familien til denne fyren, og så kommer han ikke i dåpen engang.

Håper virkelig at du har noen som kan støtte deg igjennom denne vanskelige tiden?

Du sier at du er dessverre økonomiskt avhengig av han... Men anbefaler deg å ringe trygdekontoret (kansje bestille time) og få info om hva du kan forvente å få i bidrag, overgangsstønad, bostøtte, barnetrygd, barnetilsynstøtte (hvis du har barn i barnehage/dagmamma).

Kansje du kommer til å klare deg allikavel ?

Eier dere felles hus ? Kansje mulighet for at du kan overta det ?

Huff, kjære deg... Føler så utrolig med deg !

For en dritt mann, og en dritt "venninne".

Skrevet

Finnes ikke ord for hva slags gubbe han er...går da bare ikke ann..

Ikke stille opp i sønnen sin dåp en gang...

Håper bare alt går bra med deg...eller så bra det går ann da..

Skrevet

Jeg kjenner at jeg får vondt i magen på dine vegne. Dette må ha vært en forferdelig opplevelse for deg. Jeg håper du klarer å komme gjennom det på et vis. Du skal i hvert fall vite at du kan gå med hodet høyt hevet blant folk! Og du, bruk alle rundt deg for det de er verdt. Du trenger noen som kan ta imot alt det du ønsker å få ut. Du vil helt sikkert komme styrket ut av dette, og barna dine vil få det fint med deg. De klarer seg!

Tenker masse på deg, selv om jeg ikke kjenner deg.

Skrevet

Vi bor i en midlertidig leilighet nå, vi bygger hus.

Alt var nesten ferdig men så måtte vi gjøre om gulvene på feil osv, det "hellet" feil vei. Vært mye styr frem og tilbake så vi har bodd i en leilighet så lenge og her vil jeg ikke bo.

Han og hun skal vel flytte inn i huset :-( Jeg tjener i underkant av 300 000 i året og han over 900, så for meg er de umulig å overta ett så dyrt hus :-(

Skrevet

Kanskje det er noen mulighet for at du kan sitte med huset likevel?! Visst du refinansierer, og forelenger lånet kanskje? Idag får man ofte ganske høye lån ifht inntekt faktisk. Vi har gjeld oppover ørene akkurat nå, pga en spesiell situasjon. Hadde ikke trodd vi fikk låne så mye, så kanskje det er en mulighet likevel? Håper det ordner seg på best mulig vis, det har du fortjent!!! Blir så sint og trist på dine vegne. Men du har jo støtte fra alle oss her inne, og det er ikke FÅ!

Skrevet

For eksempel kan en familieadvokat rettighetene til anonymnå;(

Det er også noe med at man kan be om særskilt høyt barnebidrag når den andre tjener over 685k. I tillegg er det mange som er "snille" med den som drar og ender opp med mye mindre enn de har rett på! Så ADVOKAT! Krev din rett!

Skrevet

Fyttegrisen for en simpel fyr, tenk å ikke komme i sitt eget barns dåp, ja det sier vel sitt! Håper det blir bedre for deg etterhver, synes du var skukkelig tøff som gjennomførte dåpen!!

Skrevet

Det er et svindyrt hus vi har bygget, tror jeg aldri går:-(

Men det finnes mange fine plasser å bo.

Takk for støtten alle sammen, jeg skulle ønske jeg kunne sovet frem til neste år

Skrevet

Fy søren at det går an !

Må bare si at jeg tenker også masse på deg selv om jeg ikke kjenner deg , og håper du har mange personer rundt deg som kan støtte deg og hjelpe deg !

Skrevet

Jeg håper at noen kunne bli hos dere...

Dere får reise tilbake til Bergen, reis til mamman din og bli brelet med. Husk å skifte lås på huset før du reiser.

Skrevet

En advokat kan ikke gjøre noe før de har vært hos megler. DE MÅ HA EN MEGLINGSATTEST. Har du vært igjenom dette selv eller? Jeg vet fordi jeg var hos advokat til samtaletime før jeg fikk meklingsattesten vår... og det var ingen ting jeg kunne gjøre før alt var klart derfra..

Det et trygdekontoret som har satsene på hva man har rett på, og de vet nok hva de gjør der oppe tror jeg. Eller man kan komme til enighet privat, det betyr ikke at man må være snill alikevel...

Skrevet

Han er syk i hodet!!...Men du får prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.Er jo bra dere ikke har flyttet inn da,da har du ikke minner fra huset osv.og dessuten skulle du tatt over huset,så ville det nok minnet deg om den jævla drittsekken.Nei,finn deg et koselig hus/leilighet til deg og barna og PRØV å starte på nytt.Han jæveln de rer ikke noe å ha ivertfall!!!

Skrevet

Hei du, anonym nå:-(

Dette er virkelig en skikkelig knipe. Du er dessverre dratt uskyldig inn i det hele, men noen menn er dessverre lagd av kjøtt og blod og ikke hjerne, og jeg har vært snill nå og kalt han en mann. En MANN oppfører seg ikke sånn.

For å starte med det første...

*barnedåpen er over, "alle" vet det og det er NÅ du ser hvem som er dine venner og hvem som er hans.

*at han ikke kom i sønnen sin sin barnedåp er bare lavmål og han sier så mye til omverdenen bare der.

*at elskerinna hans syns det er OK, sier jo også litt om henne, men det skal du ikke tenke på.

*det kan hende du kan forhandle litt med han nå, ettersom du er kommet i denne situasjonen, f.eks. så og så mye i barnebidrag, 100% foreldrerett evt. med vanlig samvær.

*kom deg vekk for en stund, besøk familien din i Bergen e.l.

*ikke tenk så mye han, LETTERE SAGT ENN GJORT, men prøv. Se deg om ette rnye muligheter og unn deg selv å være glad sammen med dine 2 barn:)

Ønsker deg lykke til og bor du i nærheten av Oslo så send gjerne en privat melding:)

Klem

Skrevet

Ja, det er jo litt vanskelig da... men du får nok ett ganske godt barnebidrag om han tjener såpass mye i året og dere har fler en ett barn. :) Sørg for at du får med deg alle rettighetene dine, ring familevernkontoret nå, sett i gang megling nu. Det er mandag så det er jo åpent. Kom igjen, ikke sitt å la han få gjøre alt.. ring å bestill time.. deretter sender du han en sms med timen du har bestilt og forteller han at han har plikt til å møte.. at dere må gjennom 3 timer der før dere kan gå til retten evt...

*klem*

Skrevet

Skjønner deg godt...

Er begge barna under skolealder ? Da er det lettere for de å tilpasse seg nytt bosted :)

Uansett så må du ikke finne på å la han overta huset, hvis dere eier 50/50 uten å ta ny verditakst. Helst få igjen din halvdel av markedsverdien. Hvis ikke han går med på det, så kan du kreve at han selger huset slik at du får ut det som er rettferdig.

Ikke bare la han overta til den prisen huset kostet dere å bygge, kan jo være at det har steget noe i verdi og da skal du ha din del av det !

Ja,ja han får glede seg til å betale barnebidrag. Den dusten der !

Skrevet

Du fortjener noe virkelig bedre enn han...han virker jo sorry utrykket, helt blåst i hodet..

Man oppfører da seg bare ikke sånn...skjønner ikke at han tørr en gang jeg..og ikke stille opp i sønnens dåp..!

Skrevet

Mange klemmer til deg.

Du er en tøff jente! Ønsker deg all mulig lykke fremover!

Skrevet

Føler meg deg. Blir nok tøft en periode framover for deg nå...men det vil nok bli bedre etterhvert. LIke greit at han har pakka og dratt. Men fælt tidspunkt selvsagt.

Trøste klem fra meg...

Skrevet

Huff da... Leste innlegget ditt i går.... Utrolig kjedelig og lei situasjon. Men når det er som det er, så er det vel kanskje best å få en kjapp avgjørelse på det....

Lykke, lykke til! Du klarer det!

Skrevet

Har dere forresten felles konto så pass på å flytte nok penger til at du kan klare deg en stund fremover på en annen konto enn den hans bankkort tar ut fra. Ikke bra hvis han blakker dere i syden, liksom! Så lenge det står i banken, om enn på en konto han ikke har korttilgang til og ikke er brukt opp så burde du ikke få no trøbbel, de sitter jo bare der... Det kan sikkert en advokat hjelpe deg med (husk jussbuss.no har åpent i dag! til 15:00. Tel 22 84 29 00, det er gratis! Og på torsdag, 17-20.) Stinkerbelle sier at det ikke er nødvendig, men det er sikkert en del du trenger å vite nå...

Personlig hadde jeg meldt visakortet hans stjålet... hihi... men så er jeg en liten jævel til tider... anbefales kanskje ikke.

Skrevet

Sender deg en STOR trøsteklem!!!!

Slike mannfolk fortjener kvinnfolk som seg selv, håper han en dag får smake sin egen medisin......

DU fortjener iallefall noe MYE bedre. Håper iallefall at alt ordner seg for deg og barna dine. Bestill time til Familievernkontoret nå, slik at du får komme deg framover fortest mulig, lettere sagt enn gjort kanskje... men jeg synes du er ei kjempetøff dame!!!!

Skrevet

Om det er så at de har dratt til syden på ferie i lag nå, når dere er midt oppi dette, hadde jeg prøvd å finne ut når de er tilbake, levert ungene til han med klær og utstyr for 14 dager og sagt "Nå har du vært på ferie, nå er det min tur". Om du ikke drar så langt bort så vær utilgjengelig to-tre dager. Spørs om det er like spennende å være/ha elskerinne når man får litt av hverdagen med små barn servert..

Skrevet

Sender deg mange styrkende tanker og oppmuntrende klemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...