Rut Bram Skrevet 2. juni 2007 #51 Skrevet 2. juni 2007 Jeg driter fullstendig i om mine barn blir/er homofile, hetero, bifile osv. Så lenge de er lykkelige og lever sine liv til fulle, er jeg lykkelig. Det er det absolutt viktigste.
Gjest thricane Skrevet 2. juni 2007 #52 Skrevet 2. juni 2007 jeg svarte på krangle med nick jeg. jeg håper faktisk ikke det skjer, nei.
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2007 #54 Skrevet 2. juni 2007 Tror du virkelig du hadde klart å beholde ungen din om du nektet å hilse på ungens livspartner? Ville du hatt et ok forhold til dine foreldre om de nektet å forholde seg til din mann?
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 2. juni 2007 #55 Skrevet 2. juni 2007 næ det bryr jeg meg ikke om at all, har venner som er både homo, lesbiske og bi så kanke si det bryr meg en dritt om hvilken legning en person har...jeg er mammaen til småtten og jeg bryr meg mer om hans ve og vel enn hvilken legning han har....kan være hva han vil for meg så lenge han er lykkelig.... synes faktisk det er sårt å høre at når vi lever i 2007 så er det enda folk som er så trangsynte at det ikke kan godta at sjøl om man ikke er heterofil så er man helt normal og et kjempe herlig vesen..
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2007 #56 Skrevet 2. juni 2007 Hva er rene og skjære fakta? At om 100 kvinner og 100 menn settes på hver sin øy vil de ikke kunne reprodusere seg? Selvsagt er det fakta, men legningen er jo fullstendig irrelevant her. Om 100 homser og 100 lesber plasseres sammen, vil de kunne reprodusere seg i akkurat samme grad som andre menn og kvinner satt sammen. Se, dét er fakta. Argumentet ovenfor er dermed fullstendig bak mål.
MintCondition Skrevet 2. juni 2007 #57 Skrevet 2. juni 2007 Om jenta mi viser seg å være homofil, så håper jeg hun finner seg ei flott jente å dele livet med! Har ingen problemer med homofile gitt Overrasker meg faktisk at folk enda syns det er "dumt" om ungene deres viser seg å være homofile...vitner om mye trangsynthet ute omkring.
FrøkenSprøken Skrevet 2. juni 2007 #58 Skrevet 2. juni 2007 Hehe. Må le. Godt poeng:) Sett alle på den samme øya, så får vi nok barn uansett legning. Synes forsåvidt ikke "normalt" bør defineres ut fra hva som er reproduktivt eller ikke. Homoseksualitet har eksistert hos både mennesker og dyr siden tidenes morgen, og slik jeg ser det er det dermed "normalt". For å svare på spørsmålet ditt, Marie: Jeg hadde blitt bekymret, fordi det er så mange dømmende mennesker i denne verden, at det ofte er en "belastning" å være homofil. Bortsett fra det hadde jeg ikke bekymret meg. Om 20-30 år kan man adoptere barn uansett legning, så barnebarn får jeg nok uansett:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. juni 2007 #59 Skrevet 2. juni 2007 Hvorfor er det trangsynt å synes det er "dumt"? Handler ikke det også om at man vil det beste for barnet sitt? For de aller fleste er det ikke enkelt å være homofil/lesbisk, go man vil møte en hel del mindre motgang som heterofil, og i tillegg ha "flere å velge mellom" når man skal velge seg partner (man trenger jo bare èn, men mange steder er det jo langt mellom de som har samme legning). Eller var det ikke det du tenkte på?
MintCondition Skrevet 2. juni 2007 #60 Skrevet 2. juni 2007 Det ER trangsynt å mislike homofili. Det er like trangsynt som å si at "alle negre kan å danse". Hvorfor møter man motgang som homofil? Kjenner flere homser jeg, ingen av de har skrekkhistorier om mobbing eller foreldre som har slått hånden av de. Om man møter motgang som homofil, så er det jo fordi barn FORTSATT blir oppdratt i den "tro" at homofili er noe rart og stygt noe, som man kan mobbe andre for. Og når det kommer til partnere...tror ikke man har flere å "velge" i som hetero enn som homo.
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #61 Skrevet 2. juni 2007 He, he. Ja ja. Enig i det, men nå var det kanskje litt mer det jeg vil frem til at for MEG er det unaturlig, samme hvordan fakta er.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 2. juni 2007 #62 Skrevet 2. juni 2007 Jeg bryr meg virkelig ikke hvilken legning de har, bare de ikke er pedofile. Jeg har ikke noe med å akseptere eller ikke akseptere hvilken legning de har. Jeg eier ikke barna mine. Så lenge de ikke skader noen, er det ingenting man burde ha problemer med. Det viktigste for meg er at de blir lykkelige. Hvilket kjønn den som gjør dem lykkelige har, spiller liten rolle. DET er det som spiller en rolle for meg, om de har det bra og om de er lykkelige. Som foreldre har vi faktisk ingen rett til å dømme deres valg av livspartner og elsker. Det er utrolig selvsentrert og egoistisk. Era barn är inte era barn. De är söner och döttrar av Livets längtan efter sig själv. De kommer genom er men inte från er. Och fastän de lever hos er, tillhör de er ändå inte. Ni kan ge dem er kärlek men inte era tankar ty de har sina egna tankar. Ni kan hysa deras kroppar men inte deras själar. Ty deras själar vistas i morgondagens hus som ni inte kan besöka, inte ens i era drömmar. Sträva att efterlikna dem, men försök inte att göra dem lika er. Ty livet vänder inte tillbaka och dröjer inte hos den dag som flytt. Ni är de bågar från vilka era barn sänds ut som levande pilar. Bågskytten ser målet på det oändligas stig och Han böjer er med sin makt för att Hans pilar skall gå snabbt och långt. Låt er i glädje böjas i Bågskyttens hand. Ty liksom Han älskar pilen som flyger älskar Han också den båge som är stadig." Kahlil Gibran
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2007 #63 Skrevet 2. juni 2007 Det er da ikke opp til deg å avgjøre hva som er naturlig for andre enn deg selv. Det er det opp til naturen å gjøre. Og med mindre man bestrider at dyr og mennesker som foretrekker eget kjønn også er del av naturen, skal det dermed godt gjøres å hevde at det er unaturlig. For deg selv avgjør selvsagt du, men det var da heller ikke snakk om at du skulle være homo, bare at ungen din kanskje er det.
FrøkenSprøken Skrevet 2. juni 2007 #64 Skrevet 2. juni 2007 Er det sitert fra "Profeten"? Fantastisk bok, som burde ha vært obligatorisk lesning:)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 2. juni 2007 #65 Skrevet 2. juni 2007 Studentmamma: Jepp det er det. Og jeg er helt enig. Skulle gjerne fått lest hele selv
FrøkenSprøken Skrevet 2. juni 2007 #66 Skrevet 2. juni 2007 Vanskelig å lese med små barn i hus? Dette er en bok man kan lese mange ganger og ikke nødvendigvis fra perm til perm. Jeg "oppdager" nye ting ved den for hver gang jeg leser den:)
Brava Skrevet 2. juni 2007 #67 Skrevet 2. juni 2007 Det spiller ingen rolle. Jeg håper at barna mine blir lykkelige og er glade i moren sin hele livet, he he. Og at vi vil ha et nært, godt forhold.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #68 Skrevet 2. juni 2007 For det første er det ikke noe de blir, men noe de er. Jeg hadde i det hele tatt ikke reagert negativt om sønnen min er homofil, jeg er like glad i han uannsett. Men jeg ønsker meg jo barnebarn en gang i tiden og er redd at samfunnet her aldri godtar at homofile adopterer.Viktig å akseptere at homofili er like vanlig som hetrofile.
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2007 #69 Skrevet 2. juni 2007 Det er omtrent 90% sannsynlighet for at regjeringens forslag om å tillate homofile å gifte seg og å vurderes for adopsjon på lik linje med alle andre går gjennom våren 2008. Da kan vi nok anta at selv de mest trangsynte bygdetrolla har vent seg til det innen ungene dine er voksne ... =)
Simselimsen Skrevet 2. juni 2007 #70 Skrevet 2. juni 2007 Jeg og min mann hadde syntes det var helt okey om noen av barna våres var homofile, eneste bakdelen er jo at det kan være vanskelig for dem og det ønsker vi jo selfølgelig ikke. Vi ønsker bare at barna våre skal få være seg selv så lenge de ikke skader noen. Mannen min hadde nok vært glad om jenta vår ble lesbisk, han pleier og si at det er bedre at hun flyr rundt med jenter, en at han må jage hormonelle gutter på moped med balltreet;)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 2. juni 2007 #71 Skrevet 2. juni 2007 Nei altså...første gang jeg fant teksten var for noen år siden. Da skjønte jeg ikke at det var fra en bok. Siden fant jeg den overhodet ikke i bokhandler (gudene vet hvorfor) Og hadde ikke tilgang til internett. Og så har jeg bare ikke hatt særlig tid til å lese. Men tenkte jeg skal prøve å få tak i den nå:-)
manonym Skrevet 2. juni 2007 #72 Skrevet 2. juni 2007 Hehe, ble et litt morsomt innlegg på midten her med -<<- sine innspill=) Jeg er av de som alltid vil elske barna mine, ville støttet gutten min om han kommer å sier at han er homofil, men for meg så blir det å være homofil unaturlig. Og han ville ikke fått det så veldig godt her jeg bor. Eller får håpe det har blitt litt mer tolerant her til den tid, men bor på landet hvor jeg bare vet om to stk som har komt ut av skapet. Og forresten, hvame sier at homofil er noe man ER og ikke BLIR? Det er jo forskjellig fra person til person hva man tror på ang det.
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #73 Skrevet 2. juni 2007 Snakker ikke om meg som homo heller. Bare at for meg er det unaturlig. ..... Enda ikke skjønt det ????
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2007 #74 Skrevet 2. juni 2007 Men søte deg, det er jo det jeg sier. Du kan ikke definere hva som er unaturlig. Det gjør nemlig naturen. Du kan definere hva som i ditt sinn er unaturlig - men ditt sinn råder jo (heldigvis) bare over dine tiltrekningspreferanser. Altså kan du bare definere at homofili er unaturlig for deg.
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #75 Skrevet 2. juni 2007 Og det er jo det jeg har sagt/skrevet heeeeele tiden....! Les litt nøyere før du uttaler deg er du snill. Og om jeg har vært uklar, beklager jeg det. Og gudsjelov er vi alle forskjellige ja. Du har dine meninger og jeg har mine. Og at du har mer rett enn meg, er det kun du selv som mener her..... Her er det snakk om hva vi selv føler. Ikke hva som er riktig og galt! Og "heldigvis" er latterlig/barnslig å si. Fordi dine oppfatninger av livet osv. er ikke mer rett for allmenheten enn mine er! Sånn er det bare! Og jeg har ellers skrevet at jeg kjenner også homofile (har barndomsvenn, eks. kollega osv.), uten at jeg har sett rart på dem, slått hånda av dem e.l.). Men jeg har full rett å ha mine følelser ovenfor dette temaet, når det kommer til eget barn. Nå skal jeg tusle i seng, så du får ha en god natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå