OsloMor Skrevet 2. juni 2007 #27 Skrevet 2. juni 2007 =) Marie_85 + Michelle <3 ! Lurer litt på hva du mener med "å ta egne valg" i forbindelse med homofili?
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2007 #29 Skrevet 2. juni 2007 Gud, nå virker du sneversynt!! Hva tror du hadde skjedd om det var 100 sterile på en øde øy i 100 år?? Saken er den at vi er forskjellige, vi er skapt slikt!! Et menneske er født med den legningen det har, mener du at de som er homofile bør trosse sin legning å leve med en av samme kjønn.. Gjør du det??
pustpes Skrevet 2. juni 2007 #30 Skrevet 2. juni 2007 Men da er det jo meningen at de skal dø ut. Hva med de som ikke kan få egne barn selv om de lever i et heterofilt samliv...de er jo ikke med på å befolke verden de heller. Skal vi sette de ufrivillig sterile i samme gruppe som homofile da? (hvis vi er nødt til å gruppere de forskjellige). Fra naturens side så er homofil legning ikke så uvanlig blandt dyr heller, hannaper har seg med hverandre blandt annet, og det er fortsatt aper igjen på denne klode.
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2007 #31 Skrevet 2. juni 2007 D'oh. Om man setter 100 kvinner på en øy og 100 menn på en annen øy vil de da ikke kunne reprodusere seg samme søren hvor heterofile de måtte være ... Setter man dem derimot på samme øya kan de fint lage unger samme om de er homofile eller heterofile. Idiotargument.
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2007 #32 Skrevet 2. juni 2007 Motsatt kjønn skulle det stå.. Følte plutselig en trang til å bemerke det opplagte...
AneB Skrevet 2. juni 2007 #33 Skrevet 2. juni 2007 Nå er det vel ikke akkurat noen store planer om å sette homofile ut på øyer, og heller ingen fare for at vi kommer til å dø ut med det første, hehe. Syns det er et litt tynt argument at det blir feil. For meg er det ikke feil, bare forskjellig fra meg selv og de fleste andre jeg kjenner. Forskjellig er fint!
Babyfacepsycho Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #34 Skrevet 2. juni 2007 Greit nok. Det var dumt formulert. =) dem velger det jo ikke selv. Det er bare noe dem er. Men det jeg mente var at jeg respekterer dem for det, selv om det i mine øyne er "fel". =)
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #35 Skrevet 2. juni 2007 Jeg skrev ingenting om hvordan å behandle dem jeg vel? Og har heller ikke skrevet at de er mindre verdt! Men som med alt annet her i verden, så finnes det like mange meninger om dette, som det finnes mennesker.....! Jeg ville aldri ha slått hånda av jenta mi, men om jeg hadde blitt så "glad" for det. Nei....! Og det er min mening. Hvorfor skal man blitt "tredd nedover hue" at nå i år 2007, må man da akseptere homofile? Om 20-30 år, må vi sikkert begynne å akseptere pedofile, nekrofile osv. da? UTEN sammenligning for øvrig, men det er også unormalt!! Jeg aksepterer homofile jeg, men må alikevel får mene at jeg finner det unaturlig!!!
Hera Skrevet 2. juni 2007 #36 Skrevet 2. juni 2007 Det viktigste for meg er at sønnen vår får en kjæreste som han er glad i og som han kan leve godt sammen med, hvilket kjønn kjæresten har det er likegyldig. Jeg har ingen problemer med å akseptere det hvis det viser seg at han er homofil. Så lenge han er lykkelig, så er jeg lykkelig:0)
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #37 Skrevet 2. juni 2007 Nei, det er bare rene og skjære fakta..... Hiss deg ned lille venn!
snowstorm73 Skrevet 2. juni 2007 #38 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde ikke likt det. Men siden det ikke er noe man velger, men som er født med, er det vel bare å akseptere det. Det betyr ikke at jeg må like det.
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #39 Skrevet 2. juni 2007 NÅ er jo ikke det å være steril en legning da. Nå går du litt ut av tema her
Babyfacepsycho Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #40 Skrevet 2. juni 2007 Helt enig med deg dotten. Jeg finner det også unaturlig og derfor blir det fel i mine øyne. Men jeg respekterer dem jo for det om. Og ja jeg hadde støttet datteren min uansett. (som jeg flere ganger har skrevet allerede) =)
Blue Lady Skrevet 2. juni 2007 #41 Skrevet 2. juni 2007 For min del kan barna mine være hva de vil! men for deres egen del håper jeg at de ikke er homofile/lesbiske. Vi er desverre ikke kommet så langt i Norge (og verden) som mange liker og tro, og mange sliter kjempemye med både og akseptere seg selv og å bli akseptert i samfunnet pga sin legning. Ønsker ingen å bli sett ned på
OsloMor Skrevet 2. juni 2007 #42 Skrevet 2. juni 2007 OK ,=) Marie_85 + Michelle <3, da skjønner jeg hva du mente Tenkte det var(bedre å spørre enn å trekke feil konklusjon og så hisse seg opp over det, he-he) Vil bare tilføyeat heller ikke jeg hadde brydd meg døyten om noen av jentene mine skulle bare være lesbiske, hadde bare håpet at ingen var slemme mot dem av den grunn.
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #43 Skrevet 2. juni 2007 Nettopp. Det er det jeg også prøver å si. Men enkelte her mener at så lenge du ikke har samme mening som dem, er du dum. Svært få (håper jeg), kutter ut barna sine, fordi om de viser seg å være homofile. Men at foreldrene MÅ like det, DET er noe annet.
Tuppa :) Skrevet 2. juni 2007 #44 Skrevet 2. juni 2007 Jeg kan med hånden på hjertet si; Jeg vil elske mine barn uansett. Jeg har flere gode venner og venninner som er homofile. Disse er alle fantastiske mennesker. Jeg tror at frykt for homofili tyder på lite kjennskap til homofile. Jeg bor selv i Oslo men er oppvokst på et lite sted. Jeg kjente ingen homofile før jeg flyttet til Oslo på nittitallet og jeg hadde selv problemer med å forså at noen kunne være sammen med noen av samme kjønn... Nå er det for meg så naturlig at noen er hetro og noen er homo at jeg synes heller at det er rart når noen i det heletatt reflekterer over andres legning. Men slik er det jo med alt, kjennskap til noe avmystifiserer og gjør det om fra noe skummelt/ ekkelt til noe som er helt ok. Kanskje du hadde endret mening om du hadde kjent noen homofile????
rødhette* Skrevet 2. juni 2007 #46 Skrevet 2. juni 2007 Forresten, lurer på... Du sier du ville støttet henne, men ikke likt det. Hvordan skulle du klart å gi henne støtte i noe du ikke liker? Det er lettere sagt enn gjort...
Babyfacepsycho Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #47 Skrevet 2. juni 2007 Snowstorm73 Du har skjønnt hva jeg mente. =) Selvfølgelig må man bare akseptere det (selv om man kan ha litt vanskelig for det) og selvfølgelig så støtter man barnet uansett. Men man MÅ ikke like det. =)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. juni 2007 #48 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde nok akseptert det og respektert det og backet henne opp uansett. Men jeg skjønner hva du mener - har selv vokst opp i et miljø hvor homofili er "feil" (selv om man mener man omfavner den homofile), og av den grunn ikke klarer å forholde meg like naturlig til homofili som heterofili. Selv om jeg mener at jeg har et langt friere og mer avslappet forhold til det enn mange av de vennene/bekjente jeg har. Hadde nok bekymret meg mer for henne hvis hun valgte en jente som kjæreste fremfor en gutt, for foreløpig er det ikke like akseptert, og hun vil skille seg mer ut så lenge det ikke er så "utbredt", og hadde håpet hun hadde sluppet motstand/fordommer. Samtidig som jeg hadde håpet at hun hadde våget stole på egne følelser rundt legning og ikke gått på kompromiss med seg selv og forsøkt å være hetero hvis det ikke var det hun var - da hadde jeg i alle fall blitt trist...
Dotten Skrevet 2. juni 2007 #49 Skrevet 2. juni 2007 Om dette var til meg.... Det er myyye rart man aksepterer at barna gjør. Veier de velger her i livet. Men det er ikke alt vi liker.... F.eks. ang. yrker...: yrkessoldat, livvakt, driver med ekstremsport osv. Mulig dårlig valg av eksempler, men vil bare få frem at det går ann å akseptere valg/ting barna gjør/er, men man må ikke like det.
Babyfacepsycho Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #50 Skrevet 2. juni 2007 Jeg hadde jo selvfølgelig klart og støtte henne. Jeg elsker henne jo over allt annet på denne jord, og det kan ingenting forandre på. Men jeg hadde desverre ikke likt det noe særlig godt hvis hun hadde vist seg og være homofil, men det er jo ikke noe jeg hadde kunnet gjort med det. Hadde jo bare måttet respektere henne for den hun er og gitt henne den støtten hun trenger. Siden jeg har en far selv som ikke bryr seg for fem flate øre om noen av ungene sine, så vet jeg hvor viktig det er at en forelder alltid stiller opp på barnene sine. Så derfor mener jeg at jeg hadde klart og støtte henne uansett. Rett og slett fordi jeg elsker henne og hadde tenkt på hva hun trenger. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå