2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Lager ny tråd jeg. Så det var andre som syntes det gikk tregt å lagre også nå..... Idag har jeg fartet litt rundt og ordnet ting, shoppet litt osv. Og så har jeg gått tur sammen med et par andre......-en liten runde opp til åspaviljongen. Kanskje vi skal gå opp til Spiralen og ta en runde der oppe en dag???? Kjempefin tur det!!! Etter middag dro hele familien på sykkeltur en times tid. Kjekt å sykle litt også Har alle det bra?
Mayken Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Har brukt dagen på å vaske leiligheten. Fikk besøk i dag av ei som skulle intervjue oss i forskningsprosjektet "barns sosiale utvikling" Har blitt så snørrete å tett at det ikke var vits i å prøve seg rundt Kollen en gang, får nok vente noen dager:( Er så typisk å bli syk når man endelig har kommet i gang med trening.
2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 Ja, det kan jeg skrive under på. meldte meg inn i Elixia tidligere i år og fikk influensa, så det tok 3 uker før jeg kom meg dit Den dokumentaren som skulle gå på NRK om jordmødrene i Drammen, har den gått eller er den utsatt eller? Hare dere som ble filmet fått noe info eller??
Mayken Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Nei, har ikke fått noe info ennå, annet enn at den ble utsatt. Tror ikke den skal vises før til høsten. Vi må jo få innkallese til å se det ferdige resultatet og godkjenne produktet først også.
2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2007 Ja, det er jo klart. Jeg hadde gledet meg til å se det, men da må jeg altså smøre meg med tålmodighet helt til høsten..... Hvordan går det med sovinga nå da??
Mayken Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 hmmm.... litt opp og ned. Får lagt henne på kvelden, men hun våkner så ofte og gråter. Har pleid å gå inn og pakke på henne dynen igjen, eventuelt legge henne til rette og tilby vann. Har vært litt skriking og klaging. Men nå roer hun seg stort sett på egen hånd, gråter litt og sovner igjen. Virker som om hun sover veldig lett. våkner for å få mat alt kl 22.30, og da er det ikke snakk om å sove i sin egen seng igjen, da er helvetet løs, så hun sover sammen med oss igjen hun da, har ikke hatt overskudd til å ta opp kampen, men til helgen er det ingen bønn, nå vil jeg ha nattesøvnen tilbake...hehehe Hvordan er det med frukt å barn egenlig? Har kjøpt henne en sånn baby feeder eller hva det heter, en slags netting med håndtak som man kan putte mat i og så kan hun sutte og tygge på uten å få i seg biter, men jeg vet ikke hvor mye hun kan få i gangen. Gav henne rødt eple i den i dag, kjøpte den i går, og det var kjempepopulært, men hvor mye er for mye?
2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2007 Truls har også våknet i 22-tida en stund nå, eller når vi legger oss. Så virker som vi vekker han..... Derfor la vi han over på eget rom i helga, men han våkner til samme tid likevel (kan være at vi fortsatt vekker han da badet er vegg-i-vegg med rommet). Men nå har vi begynt med litt grøt, så jeg vet at han ikke er sulten da, så får bare smokken noen ganger og sovner igjen. Det er slitsomt å ikke få sove på natta, så det er virkelig verdt å ta opp kampen. For selv om det er kjempetøft når det står på, så blir det jo i de aller fleste tilfeller veldig mye bedre etterpå. Babyfeeder har vi også, men ikke brukt den så mye enda. Frukt er vel bra, men bør vel begrense mengden med veldig syrlig frukt......-men nå er det jo ikke store mengder de får i seg da, så jeg ville bare latt henne kose seg. Pære er bra da, og eple som ikke er så surt. Banan ser jeg for meg blir mest gris i et slikt nett.....
Mayken Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Ja, har kjøpt inn noen søte røde epler, jeg synes de er kjempegode og saftige, har tenkt på pære også, og som du sier så tror jeg nok banan blir mye klin, og så setter det jo flekker. Fylte den med 3 eplebiter i dag, slik at den ble full, men etter en liten stund ble jeg plutselig litt redd for at det kanskje kunne være for mye, og tok den fra henne, og gjett om hun ble sint da, det var ikke populært. Hun har aldri reagert på at jeg har tatt fra henne noe før, så hun må nok virkelig ha likt det...hehehe. Får gi henne litt mer i morgen da. Tenkte å prøve med grønsaker også, men det må vel kanskje kokes først, eller får de vel ikke ut noe:) Det med at Truls fortsatt våkner kl 22 til tross for at han er på eget rom, tror jeg nok rett og slett er vane. Kan nesten virke som om de har en tidsinnstilt klokke i seg, de er nok noen små søte vanedyr...
2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2007 Ja, det er sant. Derfor er det så deilig når man greier å bryte vanene deres og plutselig får sove hele natten igjen Truls spiser 2 ganger om natta nå, og vi har tenkt å kutte et måltid snart og så ta det siste når han er blitt 6 mnd. Da håper vi han sover minst 12 timer på natta slik som storebroren
Mayken Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Det hadde jo vært kjempedeilig da. Tror jeg kan se langt etter det her gitt, har ikke noe system på nattammingen, siden hun bare vil sove i sengen med oss, blir det til at hun "kobbler" seg på puppen på egen hånd i løpet av natten...hehehe. Har forresten fått et luksusproblem i dag. Fikk brev fra sykehuset om at Ina har fått barnehageplass, så da har vi 2 plasser til henne foreløbig:)
2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2007 Ja, det kan man virkelig kalle luksusproblem. Nevøen min fikk hele 3 plasser han.... Når må dere svare da? Har dere sett på flere hus eller?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Nå har jeg vært på høyremøte, ordføreren er fra høyre så han var selvfølgelig der.. Kjekt når man lurer på mange ting ;o) I alle fall.. Full barnehagedekning i Svelvik i august = ) = ) Og vi som ikke har søkt engang.. hehe.. det er deilig det!
2nj♥ Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 15. mai 2007 Kanskje det er derfor det er full dekning, fordi dere er flere som ikke har søkt..... hihi Bra det da. Svelvik er nok en bra BY, som jeg ikke har vært i. Full bhg-dekning og minst kriminalitet og.... Høyredame du assa?!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. mai 2007 #14 Skrevet 15. mai 2007 Var forresten hos fysioterapaut i går, fikk spurt litt om hva det egentlig var hun ble behandla for.. Altså hvor problemet ligger, om det er muskler eller ledd og nakke eller rygg. Hun ble jo litt forfær over at manuellterapauten hadde vært så unnvikende om hva han hadde gjort. Hun fortalte at manuellterapauten hadde rettet opp i ett ledd, visste ikke det jeg. Han fortalte oss at hun var stiv i muskler rundt søyla i nakken. Men sa ingenting om at han hadde klikka et ledd på plass. Det er så vanskelig å få ordentlige svar fra fagfolk, pga at de er så redd for at folk skal henge seg opp i noe. Sånn som med KISS. Det er jo bare en samlebetingelse for stive ledd/muskelskader så vidt jeg har forstått. Men nå er det så mye misbrukt at de har gått bort fra å kalle det kiss. Vi skal til fysioterapauten en gang i mnd foreløpig i alle fall, og til hun klarer å gå. Så vi blir godt fulgt opp heldigvis Blir det indisk den 30. da? Når drar vi ? Flere som vil være med eller ?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. mai 2007 #15 Skrevet 15. mai 2007 Ja må jo være aktiv i det partiet som passer best for oss. Jeg har vært med i Unge Høyre siden jeg var 13 år og da kan man politikken og vet hva man vil med den = ) De lager flere plasser enn det er søkere på lista.. Spurte nemlig om det ;o)
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. mai 2007 #16 Skrevet 15. mai 2007 Tror du må lage ny tråd 2nj... denne spiser jo halve svaret : (
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. mai 2007 #17 Skrevet 15. mai 2007 dytter sånn at thea ser denne..
Thea og Erle Skrevet 15. mai 2007 #18 Skrevet 15. mai 2007 hi hi vi behlder denne. Siden denne hadde stjerner og var kommet så langt:)
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. mai 2007 #19 Skrevet 15. mai 2007 Men denne spiser innlegga : ( Nei vi tar den nye ? Eller hur ?
Thea og Erle Skrevet 15. mai 2007 #20 Skrevet 15. mai 2007 Ikke helt med i dag jeg tydligvis;) Jo her er det en ny type indisk på programmet. Var litt sur på min mann siden han glemte å kjøpe boller med sjokoladebiter i. Nu er det film og digg. BOMBE!
Pia♥CF Skrevet 16. mai 2007 #21 Skrevet 16. mai 2007 Beklager å måtte bry dere damer.. men har hør noe om "bæretreff" i Drammensområdet.... Er det dere som styrer og steller med slikt ? :-)
Chiquita Bananas Skrevet 16. mai 2007 #22 Skrevet 16. mai 2007 Halla jenter.... Ikke noe nytt som skjer hjemme altsaa. Fikk vite at det er noe for ansiktet mitt - har fatt time hos en spesialist i neste uke og dem har funnet noe greier jeg kan ta. Haaper det funker saa jeg kan bli bra igjen. Slet med det daarlige oyet mitt i dag. Drittlei av det, men har faatt mer bevegelighet paa munnen. Var paa et kjopesenter i dag hvor alle butikkene gikk rundt i ring - brukte 6 t der og da fikk vi ikke gaatt helt rundt og skyndta oss i alle butikkene. Ble en del shopping - blir ikke mye til meg siden jeg ikke er paa rett vekt saa da blir det mye til Fredrik. Svigerinna mi spurte om vi ville ha en sot body hun viste oss i butikken og vi sa ja. Da vi kom hjem (vi splitta oss) saa ga hun en gigantisk haug med klaer hun har kjopt til Fredrik !! Og vi som skulle faa klaer etter sonnen hennes - og hun driver aa kjoeper ny garderobe til ham. Idag var det 30 grader - det haglet, regnet og tordnet og ble klamt. Hvordan er vaeret hos dere ??? Klokka er halv 9 paa kvelden og siden Fredrik har sovnet saa stikker jeg og gubben paa en stor doegnaapent butikk som har alt slags ting, mat og ting - selve butikken er veldig flott og pen og er nesten blitt en severdighet.....Wegmans.... Saa hva driver dere med da ?? Skulle hatt BiM treff her borte ) Kaller det BIM fordi det flyter bedre og er litt nostalgisk :op
Mayken Skrevet 16. mai 2007 #23 Skrevet 16. mai 2007 fyyyyyy f...!!!! Skrev det lange innlegget jo, og så bare forsvant alt når jeg skulle lagre. Grrrrrrr. Pia & C-F(l)Er ikke her bæretreffene blir arrangert, det er inne på tettinntil.com Er bærer selv og var med på å arrangere et treff i Drammen i midten av april. Fikk desverre ikke vært med, da jeg var bortreist, men jeg deltok på et i Ålesund, veldig hyggelig. Kom en tur inn på tettinntil du:) Ellers så kan du jo hive deg med på treffene vi har her også. Er en flott gjeng med jenter. 2nj: har ikke fått noe hus ennå, begynner å bli litt lei. Vurdere å legge inn forkjøpsrett på 2 hus på Tolerud, fristen er på fredag. Hvis vi ikke får noen av dem, tror jeg vi ser bort fra det stedet. Havner vi der beholder vi barnehageplassen vi har nå, men får vi det ikke, tror jeg det kan være greit å ta plassen i sykehusbarnehagen, de er vi ikke bundet til å kjøpe hus kun et sted. Har frist til 24 så vi får se.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 16. mai 2007 #24 Skrevet 16. mai 2007 Pia & CF: Har dere tid til å dra på treff over hele fjøla ? Trodde mammaklubben og trilleklubben hadde treff ganske jevnlig : )
2nj♥ Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #25 Skrevet 16. mai 2007 Indisk i Oslo 30.mai. Kan vi ikke reise ca 19 da? Mannen er på babysvømming med Trym den dagen, så da er de hjemme litt over halv syv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå