Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og forresten håper jeg at utdannelsen til frøkenminmannforsørgermeg ogderforkanjegværeekkelmeddesomikkehardetsomjeg:at du ikke!!!!! skal utdanne deg til noe som krever samhandling og gjensidig respekt for andre mennesker. Håper du formidler litt toleranse og ydmykhet til barna dine:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

apropo den butikken i drøbak de har brukte merkeklær til 30- 40,-

 

men forstår at du ikke kan låne penger liker ikke låne selv her.

 

mannen min har nettopp mistet sin intekt, og har enda ikke rettigheter på noe så vi lever på mitt, og jeg får lønn den 10 men de pengene er allerede brukt opp på mnd regninger, det vil si vi må utsette å betale noen for å ha råd til mat.

 

vi er studenter men min man fikk fra aetat for å utdanne seg men så fikk han ny saksbehandler som mener at han nå ikke fylller kravene. og vips så tapte vi den støtten. jeg har perm fra jobb men studerer så det er ikke mye her heller.

 

jeg har måtte lære å ikke spørre om hjelp men få foreldre til å ville gi det jeg trenger uten å ha spurt da vet de ikke noe om problemend og vi får hjelp.

Skrevet

Bør eg ha dårlig samvittighet nå? For det har eg ikke! Planlagte barn med en inntekt (studielån) på 80 000 å året, dvs at vi har ca 7000 å leve¨på mnd. Alle tre! Kjæresten min han INGEN innkekt. Gjør det meg til en dårlig mor? Jenta mi mangler ingenting...og vi har plass å bo, mat og klær og skal til og med på ferie til england:) Det er et mirakel at det går, men det gjør det med litt planlegging:) Klær og utstyr har vi arvet, eller fått i gave til bursdagen min/jul/fødsel. Inntekten betyr ingenting så lenge barn (og foreldre) har det de trenger, er lykkelige og så lenge foreldrene kan gi barna kjærlighet og sunne verdier som ikke koster noenting:) Eg vil heller leve trangt enn at jenta mi skal bli en "snobb" som dømmer andre utifra klærne de går i og hvor mange penger de har!

 

Nye 17. mai klær blir iallefall ikke aktuelt! Hun har arvet masse fine kjoler. Tror egentlig at uannsett hvor mye eg tjener kommer eg ikke til å ha råd til å kjøpe nye klær til en anledning som hun vokser ut av på 123 når hun har noe hun kan ha på seg fra før:)

Skrevet

Å ha mye penger er ikke det samme som å ha mye kjærlighet!

 

De som får endene til å møtes og har et kjærlighetsfylt hjem har kanskje mer fornuftige og flotte barn enn de som jobber ræva av seg og ikke ser barna så mye?

Skrevet

Heldigvis så bryr ikke ikke disse små barna seg om de har på seg nye klær eller ikke. Det beste dere kan gjøre for han er å kose dere sammen, og ikke la bekymringer ødelegge dagen.

 

Vi har ingen planer på 17 mai, og jeg syns at det er litt trist siden det er Nikolais første 17 mai. Men jeg tenker sånn at det viktigste for han er at han får kost seg med både mamma og pappa, og det har vi tenkt til å gjøre uansett!

Skrevet

Du er jammen frekk anonym!!! Er ikke alltid man kan velge økonomi - og bare fordi om man ikke har allverdens skal man ikke kunne få barn?? Nei . vet du hva - frekk er du!! ( - og signere med anonym....)

Barnet har det helt fint uten flust av penger!

 

trøsteklem til HI

 

- kanskje du kan låne noe av venner eller familie??

Skrevet

Oi, nå leste jeg hele tråden. Den var kjip Piadi! Og har heldigvis ingen rot i virkeligheten...

Skrevet

Hva var kjipt ?

 

Har ikke skrevet bare en plass akkurat ?!

Skrevet

Ble litt uvel av å lese denne tråden jeg... det kommer fram ganske mange ubehagelige meninger, og jeg får en mistanke om at det er mange som har et litt skrudd bilde av virkeligheten her.

 

Vi hadde egentlig ikke råd til et barn da jeg ble gravid, men abort var ikke et alternativ. Vi står for valget vårt, og har jobba oss gjennom de dårlige økonomiske tidene, nå er jenta vår 3 år, har fått lillesøster, og vi er i en livssituasjon der vi har mye mer å rutte med enn før. Og siden vi har vært gjennom en vanskelig økonomisk situasjon, vet vi å sette ekstra stor pris på det vi har idag :)

Skrevet

Både du og jeg vet hva du siktet til, jeg gidder ikke å være med på dette opplegget her. Dette er ikke første gangen du kommer med stikk mot meg og min utdannelse, men å prøve å insinuere at jeg er denne slemme anonyme syns jeg er drøyt.

 

Jeg har hilst på deg en eneste gang, og jeg har prøvd å se hva jeg kan ha gjort galt siden det virker som du misliker meg sånn. Jeg forstår det ikke, men jeg vet at noen ganger så er det bare slik at enkelte ikke liker meg. Det er helt greit, men vennligst ikke prøv å heng meg ut av den grunn. Såpass medmenneskelig respekt forventer jeg faktisk.

Skrevet

Så det at mannen din og foreldrene dine har god råd gjør deg til en mer verdig mor enn de av oss som selv ha jobbet oss opp fra det å ha dårlig råd til å sitte godt i det?

 

Jeg for min del føler meg langt mer stolt over selv å ha tjent de pengene jeg har etter å ha vært gjennom en periode med svært lite penger.

 

Du som er vant til å slippe å jobbe for pengene selv har vel ikke gangsyn nok til å skjønne at en periode med lite penger ikke trenger bety at man er "fattig" livet ut.

 

Ellers er det jo sannelig langt bedre å være fattig på penger enn fattig i "ånden"...

Skrevet

Har heller ikke tenkt å kjøpe en drakt til Lukas, ennå jeg har penger! Har så masse klær til han at denne drakten ser jeg ikke som en nødvendighet til han, blir jo brukt bare den dagen :-) Så han skal ha dongeribukse og en fin genser på seg :-p

Skrevet

Kozy: Syns det er rart at du føler deg så truffet ! Men men..

 

Syns ikke jeg har sagt noe som kan indikere at det er deg jeg mener.. Flere her i verden som har utdannelse vet du. Stikk mot deg ? ehh.. mener du at vi har vært uenig i enkelte tråder ? Tror du er litt vel nærtagende nå !

Skrevet

Hei

Det er sikkert litt frekt, men kan du ikke høre med din mor/far etc om de kan sponse en slik festdrakt? Har det på Bogerud til 300,- nå. Moren min sponset oss med klær til 17. mai, ikke fordi hun måtte, men fordi hun ikke kan la være å bruke penger på barnebarnet :)

MEN utover det..... Guttungen min har festdrakt til 17.mai, men kjenner jeg dette landet rett blåser og regner vi vel bort, så det blir de ytterklærne, vogn og regntrekk som vi alltid har :) Dermed ser vi like ut alikevell :) Men et flagg har dere vel råd til? Da blir det 17.mai på dere også!

Ønsker dere en riktig hyggelig 17.mai!

Skrevet

Mange her som har utdannelse, men ikke så mange her som utdanner seg til psykolog.

 

Nei, ikke bare at vi har vært uenig, men syns bare at du har vært småfrekk mot meg ved flere anledninger og syns at dette var litt drøyt.

 

Håper at det er bare jeg som er nærtagen nå, for dette var lite hyggelig for min del.

Skrevet

Altså KOzy : Jeg ante ikke at du utdanner deg til psykolog ! Jeg vet at du en gang svarte på en tråd om noe du hadde lært om i psykologien, men er da virkelig mange utdannelser som har psykologitimer ?! Nei dessverre, nå syns jeg du overreagerer.. Ante forresten ikke at du følte det sånn, det skulle du ha sagt ! Men er absolutt ikke redd for å si til deg at jeg er uenig med deg i mange ting..

Skrevet

Ja ja, da vet ikke jeg hvem du siktet til i det innlegget der du skrev sarkstisk om at bare psykologer eller psykiatere burde få barn, men bra at det ikke var meg.

Skrevet

Viss du klikker på profilen til Kozy så ser du at hun utdanner seg til psykolog. Jeg tror også at du mener det er henne.

Skrevet

Om du har lest hele innlegget ser du at jeg bare tilføyde det på lista til sweet amber om hvem som hadde rett til å få barn, der hun skrev leger og advokater, og jeg tilføyde psykologer/psykiatere..

OG Ærlig talt, tror du jeg kun kjenner DEG her inne ? Helt merkelig at du faktisk reagerer på den måten du gjør, har lest gjennom denne tråden og finner ikke 1 hint til deg !

Skrevet

LOL.. Fint det, da må DET JO VÆRE HENNE JEG MENER : )

Skrevet

Sitat- og psykologer / psykiatere ehe *kremt*.

 

Du skriver ikke eksplisitt at det er meg, men vi skjønner vel begge to hvorfor jeg følte behov for å forsvare meg nå.

 

Jeg er ferdig med dette nå, du får tro hva du vil om meg.

Skrevet

Alle trenger ikke ha på seg bunad eller matrosdress, ta på han det fineste antrekket du har, det holder lenge.

Eller kanskje du kan låne med noen du kjenner, eller av venners venner?

Husk: det viktigste man kan gi barna sine, er kjærlighet!!!

 

Ønsker dere får en god 17 Mai :-)

Skrevet

Jeg har noen lekre klaer til smaatass som jeg har kjoept foer jeg visste jeg ventet jente,vil du ha dem?

De er helt nye, de fleste med merkelapper, men noen uten...

Hvilken str bruker prinsen?

 

Hvis du lurer paa hva det er saa er det en lysblaa body med krave, en blaa kordbukse, en olabukse, en moerkblaa body og noe div annet, alt pent...

 

Dersom du vil ha det saa send meg en pm, saa sender jeg det til deg per post!

Jeg faar uansett ikke brukt det.

*er bare i norge i helgen saa maa vite innen fredag kveld*

Skrevet

Jeg skjønner at det er tungt å ha dårlig råd - og ekstra ubehagelig rundt slike høytider. En vil jo så gjerne gi barna sine det beste hele veien, men husk at det beste i livet er gratis! (Lett å si, men...)

 

Men jeg må bare si at jeg ikke helt ser vitsen med å kjøpe dyr bunad eller dress til barnet den første 17. mai - et plagg som bare blir brukt én eneste dag... (Bortsett fra for å få noen fine bilder.) Barnet har det da akkurat like hyggelig i det han har på seg hver dag ellers! Gutten synes jo det beste er å være sammen med dere! I tillegg kan det være morsomt å se på menneskene rundt dere.. Men han blåser i hva han har på - så lenge det er behagelig...

 

Greit nok for de som vil og har råd, altså.. De må bare holde på, men jeg synes vanlige pene barneklær som kan være likeså fine å ha på 17. mai. Vi kjøpte en søt H&M-kjole til rundt hundrelappen til jenta mi i fjor, utrolig upraktisk med kjole til jenter som ikke kan gå... ;-) Så vi reiste hjem og skiftet ganske raskt.

 

Kan jo være like fint hvis gutten din har en dongeribukse e.l. og en pen/kul genser. Behøver ikke å være kjøpt inn spesielt til dagen...? Dere kan jo evt. kjøpe noe 17. mai-pynt å sette på vogna.. Koster sikkert 14,50 for ei sløyfe e.l. Men det viktigste er jo at dere koser dere sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...