Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja piadi jeg regnet m du skjønte det men jeg pleier ikke vere anonym for ingen kjenner meg her utenom dere jeg kjenner og dere vet jo alt he he..men ikke lett når alle regningene kommer samtidig alltid.så hi bare finn noe du har i skapet du har sikkert mange fine klær der til minsten...man trenger ikke kjøpe nytt hvert år jeg har vel aldri kjøpt noe nytt da er det i så fall mange år siden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonym : "Det er bare å spare litt ja " der kom den ;o) LOL

Skrevet

jaha? og hvordan har du tenkt å sende meg penger gjennom mail??

Du signer med anonym, så jeg vet ikke hvem du er..

For alt jeg vet så kan du like gjerne være den ''mannenminharrådtilbarn''-anonyme som bare vil vise seg....

HI

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det HI, vi oxo har dårlig råd. Har ikke lest alle innlegga, men syns det er forferdelig usakelig det anonym skriver, er visst en del her inne som har lav iq. Hva med besteforeldre,kanskje dere kunne ha spurt dem om sponsing?Det har vi måtte gjort en del ganger,er ikke flau over det. Eller kanskje dere har noen venner med barn som kanskje har noe liggendes? Ikke tenk så hardt på det,det er jo bare en 17mai=)Neste år så kjøper dere en festdrakt til han,vi prioriterte ikke festdrakt til min gutt det første året,får nesten ikke brukt den,så syns det bare blir bortkasta penger rett og slett. Vi låner en bunad til minstejenta vår (3mnd) og gutten vår på 2,3år har en bunad han fikk forrige jul som passer.

 

Ikke bry deg om usaklige innlegg,de gjør det bare for å krangle. Tåplig og veldig umodent!

Skrevet

På cubus får du kjøpt en søt og fin matrosdress til gutter til 198 kr tror jeg det var.Du har kanskje råd til en slik.

 

Synes synd på deg,vet at det er vanskelig når pengene ikke strekker til.Der er de som sier at en kan være heldige om en går og ser på Fretex,selv har jeg ikke vært der og sett,men det kan kanskje lønne seg.

 

Er heldig jeg som har en mor som har kjøpt 17 mai anntrekk til min gutt.

 

Jeg har en fin kjole jeg kan bruke,men har ingen jakke som jeg synes passer og vet ikke om jeg får råd til å kjøpe heller,men det skal nok gå.

 

Har bunad,men ønsker ikke å bruke den,da jeg har lillegutt som kan gulpe meg ut.

 

Lykke til,håper du får noen klær og at du får en fortryllende dag.

 

En annen ting,det er jo mest for oss at vi punter barna 17 mai når de er så små,de merker jo ikke så mye selv da.

Skrevet

Huff, man trenger jo ikke alltid kjøpe noe nytt da ;) Jeg har ikke planer om å kjøpe en drakt til 500,- til gullet, selv om det er hans første 17.mai feiring. Her regner jeg med å kunne bruke noe av det vi har liggende...små barn er jo så søte at de ikke nødvendigvis trenger så mye stæsj for å se pene ut ;)

 

Og til alle dere som syns 500,- høres så lite ut...men man får masse brune bønner, frossne grønnsaker og hjemmebakt brød for det :D Ettersom HI sier hun har kjøpt inn basisvarer, så går det sikkert bra. Det er kjipt når økonomien er sånn, men de sulter nok ikke akkuratt ;)

 

Og nei, det er ikke alle som kan spare!

Skrevet

Jeg får helt vondt av deg jeg HI,helt enig med deg at det er bedre å ha dårlig råd en å drepe barnet sitt.

 

Kan jeg spørre om hvor du bor?

 

hvor gammelt er barnet?

 

Jeg bor i Stavanger og hvis du bor i nærheten og barnet ikke er så stort,så kanskje du kan låne noe av meg tl den store dagen.

 

Hvis du vil det,så kan du bare sende meg en liten hilsen på profilnen min,så finner vi ut av det.

Skrevet

Nei, det er jeg ikke. Men får jeg mailen din kan jeg få den vanlige adressen din. Det var for å hjelpe. Men du velger.

Skrevet

Til vi har en tulle med øyne blå!

Selvfølgelig kunne jeg lånt penger.. Men det er kun foreldrene mine som vet hvor dårlig det står til med økonomien vår og jeg ønsker ikke ta mer i mor fra dem nå. Jeg vil ikke spørre venner om å låne penger for å kjøpe 17mai klær til han, da kommer de til å skjønne hvor dårlig råd vi har. Det har jeg bevisst passet på så ingen skal få vite, da jeg ikke ønsker at det skal bli sånn at de føler de må tilby meg ting eller betale for meg stadig vekk! De fleste har faktisk ingen anelse om at vi har dårlig råd!

HI

Skrevet

HI og Den anonyme som ville hjelpe kan sende pm til meg så skal jeg videreformidle om dere vil..

Skrevet

Og det er jo faktisk mulig at det kan skje uforutsette ting med økonomien ETTER man har fått barn også. Med oss så skjedde det... Og det kunne vi desverre ikke vite før vi fikk barn.

 

Huff, stakkars dumme anonym...

 

Hilsen en annen anonym som vet hvordan det er...

Skrevet

Det er bare å bruke andre finklær da, det er ikke så viktig at de er stivpynta :) Er ikke artig å ha dårlig råd, men man får det alltids til å gå rundt :)

 

Og til den anonymedrittsekken som vaser rundt her: jeg håper nesten at dere kommer i økonomisk uføre bare for å se hvordan det er. Og at du lever på mannen din er ingenting å skryte av, selv om du er under utdanning. Blæh!!!!

Skrevet

Hei HI!

 

Du skjønner vel at det blir diskusjon når du legger ut et innlegg som dette...? Ikke spør du om noe i innlegget ditt heller. Bare skriver at du blir så lei deg med tanke på at andre har kjøpt fine klær til barna sine... Unnskyld, men hvorfor bry seg? Tenk på at din gutt er den vakreste som fins, og du har helt sikkert noe fint du kan ta på ham, bare husk nyvasket og nystrøket så går det fint som bare det. Og ikke syt sånn... Fører ikke til noe!

HURRA FOR 17. MAI!

Skrevet

En god diskusjon er jo bare sunt da =)

 

Selvfølgelig tar man på de noe fint som man har fra før : )

Enig med du.. HURRA FOR 17.MAI = )

Skrevet

Har ikke all verdens råd vi heller denne mnd,men det fordi lillegutt har hatt bursdag,mini ble født så har gått en del penger ja.

her blir mini å ha på seg det storebroren hadde p åseg på hans første 17mai, og blir å finne noe fint som vi allerede har til storebror.

 

Tenkt hvertfall positivt HI, babyen bryr seg ikke hva den har på seg,og alle er søte uansett hva de har på seg =)

 

Og til HI ikke bry deg om disse som slenger dritt,håper du klarer å heve deg over det!!

 

Klem

Skrevet

Det kommer mange flere 17.mai som du og din lille gutt skal ha sammen, og da kan du pynte han masse framover i løpet av årene :)

Han er fin nok i seg selv :)

Skrevet

Jeg bor i Oslo og han er 10mnd gammel. Men det var veldig hyggelig av deg uansett! Som mange sier her så har han jo fine klær som han kan bruke på 17mai. Meeen det hadde vært så kos å kunne gå å kjøpe noe heeelt nytt og fint, bare til den anledningen... Derfor blir jeg litt ''dårlig'' når jeg leser om alle som har kjøpt fine ting til sine barn!

Hilsen HI og takk igjen!

Skrevet

Anonym: Ja, jeg skjønner det og leser du nedover her så er det apsolutt ikke jeg som har blitt mest provosert! Jeg var bare litt nede en liten stund og trengte å få det ut!

Og jeg mener at en gang i blandt må det jeg få lov til å syte litt også!! Det trenger vel du nå og da, ikke sant?? :)

Skrevet

Hei igjen HI!

Det var en søt liten gutt du har, og dere får nok en kjempekjekk 17. mai sammen!

Alle må få lov å syte litt av og til ja ;-)

Skrevet

Ikke sant! Selv om jeg egentlig prøvde å være anonym, så glemte jeg den dumme knappen... Men, men...

Skrevet

hei hei:-) ikkje stress med nye klær til lillegull.en ballong på vognen gjør susen.vi skal heller ikke kjøpe noe nytt..

Skrevet

hei hei vi var studenter og levde på lite lenge .Dårlig råd er vel ikkje et kriterie for å få barn det vel ,så lenge man har hverandre og endene møtes såvidt:-)

Skrevet

Her i huset har vi heller ikke råd til å kjøpe noe nytt til vesla. Vi lever på studielån, og det er ikke noe å bli rik av. Men- hun bryr jo seg ikke om det, får heller spare til hun blir tenåring og MÅÅ ha bukser til godt over tusenlappen.

 

Må forresten kommentere at det var litt overraskende negative holdninger til folk med dårlig råd. Blir jo sett på som uansvarlig/ stakkarslig... Det gjør det ikke akkurat enklere å fortelle at man sliter med økonomien...

 

Ja til 17. mai i godt brukte klær:)

Skrevet

du har ikke noen besteforeldre som kunne hjelpe dere litt da?

vet hvordan det er å ikke ha råd til noe.

 

vet ikke hvor du bor men kjenner du noen i drøbak, der er det en liten butikk med brukt tøy som er veldig fint det er veldig billig de har bunadder også men det koster litt mer. det finnes ofte mye fint på loppemarkeder også.

 

vi var heldige å fikk bunad til lillegutt derfra i gave.

 

klart dere ikke kan bruke de 500,- på noe annet enn mat men uten å måtte fortelle for dårlig det er nå så kansje dere kan være heldige å få litt hjelp av noen i familin. det viktigste er jo at dere klarer dere ut denne mnd.

 

forstår at det er litt sårt. men slike perioder har man jo.

 

finn frem det fineste hen har,og bruk det.

 

 

 

vi har ikke serlig med penger vi heller det går ikke rundt her heller men vi er studenter å da er det vanskelig.

 

og til dere som angriper, ting skjer som forandrer på livet, ikke alt går slik en ønsker. derebehøver ikke gi folk mer dårlig samvittighet fordet.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...