Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke råd til å kjøpe noe fint som lille gutt kan ha på seg på 17mai.. Merker jeg blir litt lei meg når jeg leser alt det fine som andre har kjøpt og skal ha på barna sine!!

Men vi har faktisk bare 500 kr igjen å leve for denne mnd og det må vi jo nesten bruke til mat!

Huff, det er hans første 17mai til og med....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg lurt på lenge, hvorfor får dere barn hvis dere har så dårlig råd? Hvorfor ikke vente til økonomien tillater det?

Leve for 500 kr resten av måneden er jo helt vilt! Hvordan er det mulig å bare ha 500 kroner? Det er jo utrolig lite hvis man bare er en, og dere er jo 3!

Skrevet

Fy f.. anonym-du fornekter deg ikke! Hvorfor signerer du ikke med nick? Så feigt... Hvis man har dårlig råd EN mnd, så er d ik dermed sagt at man har lite penger støtt. Uforutsette utgifter-hørt om d anonym?

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du temker. Ville helst kjøpt noe helt nytt til lillgutt her og , men vi har ik penger t det enne mnd vi heller. Men han har jo masse fine klær fra fær-d har sikkert din og? Og uansett-det er ikke d viktigste hvordan han er kledd uansett :) Trenger jo ik kle han opp i d mest utvaska dere har. Kos dere på 17.mai-d skal vi!

Skrevet

Eh, selvfølgelig har jeg hørt om det... Men man trenger ikke bruke opp hele lønningen hver måned heller da! Går an å ha litt stående på kontoen slik at man ikke lever på et uforsvarlig beløp.

Skrevet

Herregud, her var d mye skrivefeil. Gikk litt fort her istad :)

Skrevet

uff at det går an. Hvis de har dårlig råd denne mnd så trenger det ikke å bety at det er slik hver mnd. Alle har sikkert opplevd at de har hatt litt dårligere råd enn vanligt.

Vi bør være støttende og ikke komme med stygge komentarer - hun føler seg lei seg allerede.

til hoved innlegger: hopp over stygge kommentarer.

og du kommer sikkert til å finne noe fint å ha på gullet på 17. mai. - det trengs ikke å kjøpe nytt, det er fullt mulig å finne noe i skapet....:-)

Skrevet

Denne synes jeg var litt drøv anonym! Kan da være forskjellige grunner til at man har dårlig råd,

Hvis man får lønn den 12, så kan man godt klare seg på 500 kroner til da.

Til det som skrev innlegget: Jeg skjønner deg veldig godt jeg!!

Trist, men er det ingen du kan låne litt penger av? For en 100 lapp kan du finne en fiin genser eller jakke du kan bruke. Trenger ikke bruke all verden for en 17 mai kledning som du bare kan bruke en gang for han vokser jo så fort! :)

Skrevet

Så om man blir gravid og har dårlig råd, for all del ta abort !! hehe.. Selvfølgelig kan man ha dårlig råd med barn, vet jeg alt om ! Trenger ikke bruke opp hele lønninga, ehh.. er faktisk de av oss som ikke har noe valg : ) Må le litt når noen er så naive, "Er jo bare å spare litt liksom" LOL

Skrevet

d er greit nok, men d er ik alltid d går slik.. Jeg og sambo har bra med inntekt sånn i d store og hele, men også store utgifter, så alt forsvinner hver mnd uansett. Og vi prøver sette av litt når vi kan, men ik alltid d går- og plutselig så har de pengene forsvunnet også.

Skrevet

Fikk barn fordi det ble sånn og ingen av oss ønsket å ta abort. Vi har begge mye å stille opp med for et barn. Det er desverre bare sånn at vi er i en situasjon nå som er litt kinkig. Men håper det ordner seg snart!

Har rett og slett bare 500kr igjen akkurat denne mnd etter at regninger og alt er betalt. Jeg har skapet fult av babymat og nok bleier og alt sånn. Kjøper altid det inn før vi er blakke, så det ikke skal gå ut over minsten.

Hilsen HI

Skrevet

Her blir det ikke noe nytt til mine 2 heller, men dattera mi har heldigvis bundad som gudmora hennes har gitt til henne. Det blir ikke noe nytt til meg heller, men tar på meg det skjøret jeg har brukt de siste 3 årene (noe sånt). Om det er noen trøst så er det mange som deg (og meg) som ikke har råd til noe nytt til denne 17.mai. Du har sikkert noe pent du kan kle på han uansett. Kos deg på 17.mai, i nytt eller gammelt! :-)

Skrevet

Man kan også bare la være å bli gravid da.

Hvorfor har man ikke noe valg annet enn å bruke opp hele lønningen? Og hvis man først har dårlig råd med ett barn så trenger man i hvertfall ikke å få en nr. 2 og nr. 3!

Skrevet

Hahaha, "bare å spare" er kjempesmart sagt. Alle har råd til det...HIhi, også hørte jeg et annet morsomt uttrykk her om dagen: "penger du har råd til å tape" Holdt på å le meg i hjel:)

Nei ikke føl deg fæl du HI. Jeg skal heller ikke bruke penger på å pynte småen 17 mai. Han bruker så mange antrekk som han får måltider likevel så det er ingen vits i:)

Skrevet

Ja det er jo bare å la være å bli gravid.. HAHAHAHAHA Ler så jeg rister her.. = )

Er du særiøst så naiv anonym ?

Skrevet

Jeg vet hvordan det er å ha lite penger, så du skal få en klem av meg. Jeg skal ha på jenta mi noen fine klær hun har fra før. Du finner sikkert noe fint i skapet å ha på barnet ditt du også. En trenger ikke absolutt å kjøpe nytt.

Skrevet

Annonym er antageligvis 17 år og vet akkurat hvordan hun skal ha det når hun blir stor. Skjønner ikke at resten av oss ikke vil det samme... HEHE.

Skrevet

Kjøper alltid det inn før vi blir blakke?! Oi, såpass! Dette høres neppe ut som et engangstilfelle!

Og til du som sa at hun kanskje fikk lønning den 12, hun har faktisk skrevet DENNE MÅNEDEN så det er vel snakk om ut mai. Hadde hun fått lønning den 12 så kunne hun vel kjøpt noe til den 17????????????

Skrevet

Vi har heller ikke råd til å kjøpe nye klær til gutten vår 17. mai. Tar på det fineste vi har, og tror ikke noen reagerer på det. Grunnen til at vi ikke har råc er rett og slett det at vi har så mye klær og jeg vil ikke ta meg råd til å kjøpe noe nytt når det er helt unødvendig. Selv om han sikkert kunne hatt noe finere på 17. mai...Vil heller bruke pengene til noe annet fornuftig.

Skrevet

Jo, vi trenger faktisk å bruke opp hele lønningen på en mnd... Jeg forventer ikke at du skal skjønne det anonym! Har du kanskje prøvd å holde en husoldning med inntekt 200 000kr i året? På 3 mennesker. Har du prøvd å leve sånn at man må ungå alle fristelser og at man ikke en gang har råd til å gå ut og ta en romantisk middag med mannen sin?? Da er det ikke bare å ikke bruke opp hele lønningen....

Skrevet

Herregud anonym. Nå er du bare usakelig og tett i pappen. stakkar. Hun har jo dårlig samvittighet for at hun ikke har råd.

Og til deg, HI! JEg vet åssen det er. Har hatt flere tunge mnd jeg også innimellom. Det har vel stort sett alle. hvor gammel er babyen din???

Skrevet

Ja jeg er seriøs, det går an å la være å være bli gravid. Hva, sprakk kondomen din hele 2 ganger sier du?

Jeg er 28 år, og har en økonomi som tillater barn (eller mannen min har). '

Man MÅ ikke få barn når man er 17 år og jobber i kassa på rimi heller da.

Skrevet

skrevt av meg, HI dette her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...