Gå til innhold

TWILIGHT! (skravle OG husmorferietråd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han er jo heldigvis flink til det :)

Pumpa mi ble også et dårlig kjøp.. samme endte jo ammebhene og melkeoppsamlerne med å være... Har pakka det bort til neste unge, i håp om å få bruk for det da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er nok en twilighter som har pakket vekk alt av ammeutstyr. Bortsett fra ammeputa, som funker helt ypperlig til flaskemating også! ;o)

Stinemor: Gratulerer med fallen navlestump! :o) Den var jammen seig!

Angående kaBobhette*mor-treff, er det kanskje like greit å møtes på flyplassen, eller? Vi kan jo sitte på en kafé der? Eller vi kan møtes i Lillestrøm og gå på kafé, kanskje? Noe annet blir vel bare vanskelig, med bilseter, bagasje osv...

Jeg har tenkt å ta bilen når jeg skal avgårde. Kommer til å parkere hos mine foreldre, som bor et par golfslag fra Gardermoen. Håper jeg får noen til å svippe oss til flyplassen, da. Derfra kan vi jo evt. ta toget til Lillestrøm. Eller bare møte dere andre på flyplassen, som sagt...

Jeg må bare "advare" twilighterne som skal på husmorferie: Jeg KAN komme til å bestemme meg for å bli hjemme... :o( Jeg er ekstremt plaget av pollenallergi, og hvis de nye medisinene jeg får (så fort jeg får hentet dem!) fungerer like dårlig på meg som de nåværende, kan det hende jeg må kaste inn håndkledet! Jeg blir ofte så dårlig at jeg omtrent ikke klarer å fungere. Gruer meg nå i år, med tanke på Ingvild. *krysse fingrene for de nye medisinene*

Skrevet

Å møtes på Gardermoen hadde vel vært det aller enkleste for dere.. Men det er så dyrt på Gardermoen... så jeg stemmer mer for Lillestrøm.

Skrevet

Da er ungene i vaskemaskina og de skitne klærne i seng.....javelda-omvendt,men.....

I dag lot jeg hus være hus og tok bussen til byen for litt avveksling fra husmortilværelsen. Innom jobb for litt sladder og kaffe og ellers litt vindus-shopping! Det har vært en stri vinter, kjedelig å være konstant blakk... Masse bilutgifter i vinter som har tappet alle reserver, så nå er det bra det kun er et par mnd igjen til feriepenger og skatteoppgjør!

Men, jeg har penger til is....så hvis været tillater det, skal jeg visitere Coop`en lørdag, Ka-ping! Pakker ungene i bilen i morra formiddag og kjører utover- uansett vær! Sambo og svigers kommer seint ettermiddag/kveld.

Skrevet

rødhette*: Det blir jo dyrere for ka-ping, SpongeBob og meg å ta toget tur-retur Gardermoen-Lillestrøm... For ikke å snakke om: Mer tungvindt... Stemmer mest for Gardermoen, jeg!

*oppe sent i kveld, men uten planer om tråd-kupping*

Skrevet

Heisann :o) Bare et øyeblikk innom for å ønske dere alle en god helg! Nå har første besøket kommet hit, og flere kommer i ettermiddag, så nå blir det lite nett framover. Stort sett alt er klart for dåp søndag, så nå er det bare å kose seg med familie og venner :o)

Vi snakkes til uken en gang!

Skrevet

Høres deilig ut med så avslappet approach, Stinemor, som vanlig er du supermamma... Har forresten på meg underbukse med "Superwoman" trykket på rumpa i dag, så nå er jeg offisielt utnevnt (av Cubus). Og gleder meg til hette*morBob-treff i juni hvis jeg er tilbake!

Lillegutt sover søtt i vugga og jeg skal dusje, tenkte jeg, det er kaldt og ufyselig og jeg bare gleder meg til den store tekoppen som står og trekker på kjøkkenet.

Husmorferie: Gardemoen it is for denne gang, tenker jeg - men skal vi bli enige om en flight vestover?

Skrevet

Har et par synspunkter på det, sponge... vil nemlig gjerne være i Stavanger før det er blitt seinkveld, snuppa mi er litt avhengig av kveldsrutinene sine og jeg har ikke lyst til å få ødelagt hele uka fordi hun ble dritsur første kvlden :s Dermed bør vestlandsflighten ikke være for sein. Og ang. møtetidspunkt på Gardermoen så skal jeg jo rekke å komme meg til Værnes først for å finne et fly sørover... pjuh!

Skrevet

Da virker det jo enda mer fornuftig å ikke ta turen til Lillestørm denne gangen, selv om OSL ikke akkurat scorer høyt på kos- og prisgunstighetsskalaene... Selv håper jeg på pinseferie i Oslo (slitsomt å ha permisjon, vet dere), så jeg kommer antakelig ikke med fly om morgenen, men uansett er det vel flighten til Stavanger som er sentral. ka-ping: Kan ikke du finne ut om fly sørover for deg, og så bare ta ansvar og bestemme en flight til Stavanger som har litt ledige plasser til en hyggelig pris og gi Gullemor og meg beskjed?

Skrevet

Er mulig jeg må skippe treffet, damer, koster så sinnsykt masse å parkere der.. Må se det an når det nærmer seg. Dessuten kommer jo ikke jeg gjennom sikkerhetssjekken.. og de fleste kaféene er vel innenfor der?

Skrevet

Forresten, lykke til med dåp i helga, stinemor :)

Skrevet

Tror forøvrig jeg må stemme mest for Gardermoen selv - det ser ikke ut til at jeg får så veldig mye tid mellom flighetene på de alternativene jeg har sett på foreløpig... med mindre jeg må starte hjemmefra dagen før og legge til en overnatting i Trondheim, og det blir unødig pes for Knøttemor føler jeg. Blir lenge nok på tur uansett, greit å ha minst mulig forskjellig å forholde seg til. Altså minst stress for både Knøttemor og mamma'n å reise til Gardermoen, ha østlandstreff der og så fortsette til Stavanger før det blir for seint på kvelden.

rødhette*: hvorfor kommer du ikke gjennom sikkerhetssjekken?

Det fins forøvrig kaféer utenfor sjekken også - eller husker jeg helt feil, Gullemor? Tok ikke vi en baguett et sted ved ankomsthallen da vi møttes der sist?

Skrevet

Grunnen til at rødhette* ikke kommer gjennom sikkerhetskontrollen er jo at hun ikke skal ut og reise. ;o)

Det finnes kaféer utenfor sjekken også - om enn ikke så mange. Man har Kaffehuset i avgangshallen og Peppes, La Baguette samt et par kiosker i ankomsthallen, vet jeg. Hvis ikke ting er forandret siden sist jeg var der, da. Og det var jo i november med ka-ping! :o)

Jeg syns i alle fall det blir tungvindt hvis tre av oss skal betale mer for å komme oss mot Lillestrøm + styre med unger og bagasje, når én kan møte oss på flyplassen (to, da, for Lillegutt skal vel være med?) Forslag til rødhette*: Ta toget fra Lillestrøm til Gardermoen...? :o)

*nussepåalletwilightereoggialleenstoroggodhelgeklem*

Skrevet

Ja, håper jo virkelig Lillegutten til rødhette* skal være med også! Det er jo tross alt litt koselig å få sett disse avkommene vi prater så mye om her inne, hehehe :) skikkelig hønemødre har vi blitt hele gjengen... :D

Skrevet

Jepp!

Nå kom nettopp Gullefar og hvisket meg i øret: "Gullemor, jeg gruser deg i Trivial Pursuit!"

*ikke faen*

Snakkes, alle! ;o)

Skrevet

ÅHÅÅ! You go get him, Gullemor!!!

Kos deg med Gullefar-knusing :)

Skrevet

Mohahaha, DET skjer ikke!

(I hvert fall ikke før helvete fryser til is...)

Mohahaha, det er nok en knust Gullemor som trygler om litt

backup om ikke alt for lenge! Mohahaha.

-Gullefar78

Skrevet

hihiiii... hei til Gullefar!!! Kjører du snuppisene dine til Gardermoen i mai så jeg får sett deg også eller? Hadd vorre triveli ja! :D

ps: mindre kick på pepperkakedeig nå for tida. Er litt mer normal enn ved siste rendez-vous... :)

Skrevet

ka-ping, som gullemor sa: jeg kommer ikke gjennom sikkerhetskontrollen fordi jeg ikke skal ut og reise :)

Skjønner godt at det passer best for dere andre å møtes på Gardermoen. Men jeg må nesten se det an når det nærmer seg, ut fra hvor lang tid dere har til å møtes da isåfall. Så si fra når dere vet sikkert, både til og fra Stavanger.

Skrevet

Skal vi først treffes så må vi jo ha et par timer, minst! :) Er nettopp derfor det fungerer best å ta det på Gardermoen. Husk jeg må komme meg til Værnes fra Ytre Langtvekkistan også... noe som innebærer først biltur, så båt, så buss, så enda en busstur... hvis en da skal plusse på flytur, togturx2 og enda en flytur så blir det en laaaang dag for Knøttemor&mamsen, greit å kutte ned så mye som mulig på styret.

Skal gi beskjed når jeg får noe mer konkret på flightene!!! :D

ang. sikkerhetskontrollen så tenkte jeg ikke så langt, hehe :) Litt blåst i hodet ikveld, har vært mye pes pga syk Knøttemor idag.

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her inne, men må bare blande meg litt:) Man trenger ikke billett for å komme gjennom sikkerhetskontrollen til innenlandsterminalen, kun til utenlands. Ergo, reisende eller ikke reisende, så lenge de godtar deg og det du har med deg så kommer du gjennom. De i sikkerhetskontrollen bryr seg ikke om hvorfor man vil inn, bare man ikke har med seg noe farlig inn:)

Gleder meg til å se Sponge og ka-ping:))

Har forrestn min mor på besøk og nå har vi krangla så ille at jeg har mest lyst til å flytte.

Skrevet

Sender masse klemmer til deg, Hanne! Gleder meg til å komme og klemme deg på orntlig, og høre masse jall om mamman din så du får det ut av systemet :)

Skrevet

Du vet jo at jeg er glad i mammaen min, men det er ikke naturlig å bo så tett oppi dem når man har bodd borte:/ Jeg holder rett og slett på å krepere.

Skrevet

Vi kan jo ikke ha ka-hette*-Gulle-Bob-treff uten hette*-delen!!! ;o)

Hanne: Gleder du deg ikke til å se meg, da? *snufs*

Dessuten kommer man ikke gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen uten billett, verken til utenlands- eller innenlandsterminalen (hilsen datter av Adecco-vekter som jobber der). ;o)

Været her er forresten... bla-bla... mumle, mumle, gullefar vant, og i morgen blir det nok knallvær og blå himmel, mumle enda mer...

*søren*

Skrevet

Sant, man kommer ikke gjennom sikkerhetskontrollen uten billett.. sånn er det bare. Dette må jo tas med i beregningen på hvor lang tid dere har, hvis dere må gjennom sikkerhetskontrollen også, før turen videre.

Når dere vet hvor lang tid dere har på å møtes og slikt, får dere si fra. Så tar vi det derfra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...