selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Ble litt småskremt av kupp-planene til rødhette og gullemor i forrige tråd, så jeg oppretter en ny Vil gjerne ha en liten opptelling på hvor mange vi blir som drar på husmorferie til Stavanger i månedsskiftet mai/juni! Gleder meg ps: Gullemor og rødhette er begge flotte jenter, selv om jeg bare har møtt den ene in persona og den andre elektronisk så tar jeg sjansen på å være raus med superkvinnebetegnelsene idag! Og da må jo selvsagt liten2 og Sponge være med, bare fordi de er flerbarnsmødre, og Hanne fordi jeg er så glad i henne og hun er mamman til fadderbarnet mitt, og... har jeg glemt noen? Garantert, siden ammetåka har hyllet meg fullstendig inne i mystikk og tåkeprat...
SpongeBob Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jeg blir med, jeg blir med! Har kikket litt på flytider osv, og 29.5-1.6 er perfekt for meg:) Har Gullehette* satt noe tid og sted for det store Østlandstreffet?
Gjest Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 O, takk, for superkvinnehyllest! Henger meg jeg også og sender den videre. Har jo ikke truffet noen av dere- enda- men har jo sett bilde av Ka-ping i lokalavisa, og om ikke lenge skal vi da få til et spise-is-på-Coop`en-med-ungene, vel...? Lunefulle april har forresten, som i nord hos svampemamma, sendt noen snøfliser til trønderhovedstaden også. Triste greier egentlig, men nå må det da snart bli vår? Sånn skikkelig..... Store planer om å rydde skikkelig i kleshaugene her idag. Broderen kommet for å bidra med sine ryddegener, foreldrene våre har dårlig av dem, så det ble ikke nok til begge to...... Ha en fin dag!;-)
SpongeBob Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Personlig tror jeg snøen kommer av at SpongeDad tok ansvar og ryddet skikkelig opp i bed osv i hagen før han reiste, våronn fører stort sett til snøfall har jeg lagt merke til:) Perfekt vær til varm sjokolade og baking, i alle fall, og god samvittighet over at jeg sendte storegutt i bhg i vinterstøvler i stedet for hans elskede Pirat-støvler. liten2 - du har ikke tenkt å ta skrittet med husmorferie? Kunne vært veldig gøy å få et navn og ansikt på deg også Er du på msn?
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2007 liten2: Spise-is-på-coo'en-med-ungene står ganske så høyt på prioriteringslista ja! Bare å si fra det vettu, vi bor bokstavelig talt rett over bakketoppen og rundt hjørnet Det snødde forresten her og idag... forvirrende klimatiske tilstander her for tida!
SpongeBob Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 *ser ut på snøværet og tenker noen tanker om å spise is i solveggen med glade barn på alle kanter*
Gjest Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Hei, igjen. Joda, har msn, jeg. Ka-ping har herved lov til å gi deg adressa mi....;-) Hva husmorferie angår, passer det dessverre veldig dårlig i den tida der, både når det gjelder tid og penger, dessverre, men må jo si det høres koselig ut! Skal sette boller i ovnen her, og forberede middag. Storebror har forlangt pannekaker idag.
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2007 Oppdrag utført! Sms sendt til sponge, med liten2 sin msn-adr. sjaluuuu på sponge sine brownies!
DiddiDaddi Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Bare en kjapp tur innom før lillesnupp våkner. Vi har vært på helsestasjonen igjen i dag, hos lege for kontroll av hoftene...og fikk ikke godkjent der heller... Så nå er snuppa henvist til barnelege og UL på sykehuset, skulle visst bli sjekket fort, viktig å komme igang med behandling om det skulle være noe...er det noe burde det jo vært oppdaget for lenge siden helst...sukk...litt nedfor nå, men det behøver fremdeles ikke være hoftedysplasi, og det kan jo uansett behandles! Kryss fingrene for oss da jenter! Snuppa tar det ihvertfall med humør ) Første gang hun flirte var etter vaksinen, og i dag gjorde hun det igjen under hoftekontrollen! Så koselig lyd! Høres veldig artig ut for dere som skal på husmorferie i Stavanger, kos dere masse!! Har jo heldigvis Hellas-tur å glede meg til, hentet passene i dag, så nå nærmer det seg )
rødhette* Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 ka-ping, takk for veldig diplomatisk superkvinne-tittel-tildeling *knis* Bare vent og se, vi kan kuppe denne også, vi... hvis vi vil.. tihi Du glemte stinemor i tittel-utdelingen.. så jeg gir stinemor en superkvinne-pin, jeg. Samt en til deg også, ka-ping! Sponge, vi har ikke satt noe tid og sted, nei.. Det kommer jo egentlig an på deg og ka-ping, når dere kommer til det O' store Østland, i forhold til tid. Sted... tja... har ikke tenkt så veldig på det. Men dere kan komme på besøk hit, hvis dere vil. Hvis noen har andre forslag, er det bare å rope ut stinemor, sender mange varme klemmer til deg.. Og fortsetter å krysse fingre og bein! Håper sykehussjekken viser at alt er i orden likevel! Oooog, selv om det er kjipt og alt sånt; skulle det vise seg å være hoftedysplasi, så vil hun iallfall få behandling og bli bra etterhvert! Selv om vi selvfølgelig håper det ikke blir nødvendig... *koseknusetrøsteklemme* *vinker til de andre twilighterne som ikke er nevnt med navn her, men som likevel hører til*
rødhette* Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Forresten, apropos brownies.. Jeg har fortsatt brownies igjen fra i går, ka-ping
DiddiDaddi Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Rødhette: Takk for superkvinne-pin, og trøsteklem - det varmer )
rødhette* Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 stinemor, du fortjener det - og mere til Og husk, alt ordner seg til slutt for snille piker
Hanne og jentungen Skrevet 18. april 2007 #14 Skrevet 18. april 2007 Hei alle sammen:) Gleder meg masse til dere kommer til Stavanger og håper byen viser seg fra den aller beste siden:) Hadde en fiffig og litt ekkel opplevelse i morges. Som noen av dere vet har Sigrid kastet opp før, men da har det vært melk og magesyre som har kommet opp. I morges fikk hun først pupp, ikke fornøyd, så flaske og fortsatt ikke fornøyd, dermed fikk hun litt pæremos mens hun sutra. Mammaen trodde jo hun var sulte:/. Plutselig brekker hun seg skikkelig, slik at det ser ut som om hun mister pusten. Hun ble sprutrød i ansiktet og hadde tydelige problemer med å få opp det som ville opp. Plutselig kom en stoooooooor klomp med pære og slim, tykk slim. Etter en liten pause kom også all melken i retur. (Det skal sies at den som ble mest skremt var min mor som løp rett ut for å røyke, hihi)
SpongeBob Skrevet 18. april 2007 #15 Skrevet 18. april 2007 Hanne: Hjelpe meg - det der hørtes rimelig bleurgh ut! Ikke bare bare å skulle få en liten mage til å ta til seg føde, det er jo ikke så lenge hun har fått øvd seg på dette her. Husker visse tendenser til spraylakkering av kjøkkenvegg hos eldstegutten her i huset! Stine: Skummelt med hofteproblemer, men det er jo lov å håpe at det er småtterier. Og som det sies over her, det kan behandles og det er greit at de finner ut av ting nå i stedet for om noen år. Tenk om de ikke hadde lagt merke til noe og det hadde ødelagt skikkelig for krabbing osv? Her har dagens panikk vært tungebåndet til Lillegutt, så jeg skal vel ikke si noe... ka-ping: browniene ble meget vellykket, om jeg skal si det selv, det er bare å komme på besøk... Kom ikke så langt som til biscotti, for jeg har vært flink og skrevet takkekort i dag. _Ikke_ med personlig frimerke som enkelte andre jeg vet om, men nå er de i alle fall på vei. Sist klarte jeg jo å glemme tre kort i en pose som min elskede mann effektivt nok satte på loftet, gjett om det var flaut å sende dem et år for sent... Nei, her har jeg ikke noe fornuftig å gjøre, men hvis jeg holder meg våken skal jeg se innom etter "House" for å se hva Gullehette* har tenkt å finne på
ts&hl mamma Skrevet 18. april 2007 #16 Skrevet 18. april 2007 God kveld i stua mine damer :-) Her sitter jeg og skriver med en finger mens HL eter i vei, var faktisk innom forrige tråd i natt mens vi holdt på med det samme, men møtet med Gullehette* ble så sterkt at jeg ikke fikk lagt igjen noen spor i befippelsen. Følger spent med på fortsettelsen .-) Har ellers mamma på besøk, herlig med trilleturer og tilbud om baking og lignende gode initiativ. Unner dere alle noen sånne dager med forrige generasjons superkvinner. Ha en glimrende aften da.
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #17 Skrevet 19. april 2007 Personlig frimerke vurderte jeg et kort øyeblikk, men fant ut det ikke er verdt pengene.. brukte nok penger på de fine takkekorta. Gullehette* tok en hvilepause i går kveld.. men kommer sikkert sterkt tilbake ved en senere anledning, når dere minst venter det! moahahahahahaha (skummel latter) Anyways, litt seriøst nå (jaaaaa jeg kan være seriøs! Veldig seriøs også! Så det så!)... når blir det gullepingspongehette-treffet?? Jeg er planleggingsmenneske, så har lyst å sette av datoen i kalenderen så jeg ikke legger andre planer da. Tenkte bestille time til babyfotografering i slutten av mai. Lillegutt er så flink til å holde hodet sitt oppe, og kan smile samtidig som han gjør det. Så tenkte at i mai må det jo være fint å ta bilder da...
SpongeBob Skrevet 19. april 2007 #18 Skrevet 19. april 2007 Skjønner behovet for planlegging:) Vel, helgen før vi har snakket om å dra til Stavanger er jo pinsehelgen, så kan jeg foreslå et gullehette*pingesvampetreff kanskje tidlig på dagen den 29.5? Tirsdagen? Så kan vi som skal videre til Stavanger organisere fly og slikt om ettermiddagen og komme til Stavanger i tide til å ødelegge kveldsstell osv for våre kjære husverter? Bare en tanke... Og siden vel både ka-ping og jeg vel må ha med våre yndige minstebarn er det en fordel om treffet avholdes et sted det går an å transportere de yndige små til - noen tanker om det? Jeg mener, vi tar jo litt plass i en bil for eksempel... Buss/flybuss/flytog er vel en del mer praktisk, men hvordan er det i forhold til Gullehette* mht logistikk? Sese, det ble vanskeligere allerede...
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #19 Skrevet 19. april 2007 Prata med ka-ping om det i stad på msn, og jeg sa til henne at dere tre som skal fly som får bestemme dette. Men hun snakka også om å gjøre det slik du sier, og det vil vel være enklest og mest praktisk. Flybuss og flytog (og vanlig rutetog som går til og fra Gardermoen men bruker lengre tid og er billigere enn flytoget) går til f.eks. Lillestrøm. Vet ikke hvordan det blir for gullemor, for jeg regner med hun kanskje ikke tar bilen siden hun skal videre til Gardermoen.. hvis hun ikke har tenkt å la den stå parkert der mens hun er på husmorferie da. Det er jo en mulighet. Men jeg kan jo fint kjøre dit vi enn skal møtes... Vet ikke hva som vil være praktisk i forhold til treffet.. Gå på kafé, være hjemme hos en av oss, eller noe helt annet?
DiddiDaddi Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Sponge: tusen takk for kortet!!!! Så fantastisk nydelige guttene dine er, helt herlig bilde ) Her er det merkedag!!! I dag falt navlestumpen av, snuppa er 3,5 mnd, det var på tide! Hehe...nesten rart å se henne uten den! Litt misunnelig på dere som planlegger å treffes, blir sikkert kjempegøy!! Dere får komme innom tråden her, så en stakkars ensom i nord får høre hva dere finner på )
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #22 Skrevet 19. april 2007 stinemor, blir jo treff på deg i juni da... Gratulerer med navlestump-falle-av'ing! (beste jeg klarte dukke opp med i farta...)
DiddiDaddi Skrevet 19. april 2007 #23 Skrevet 19. april 2007 Ja, gleder meg masse til juni ) Har sagt til Sponge at hun også må dukke opp da!
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #24 Skrevet 19. april 2007 God idé Husk hva jeg har sagt om lørdagskvelden.... jenta di har en jobb å gjøre!
DiddiDaddi Skrevet 19. april 2007 #25 Skrevet 19. april 2007 hehe...den jobben er hun ikke mye interessert i! Snakk om å bli illsint! Har tatt en liten pause i prøvingen, men får vel gjøre et nytt forsøk igjen snart. Ellers var pumpen jeg kjøpte et rimelig dårlig kjøp ) Kanskje lillegutten din kan lære snuppa det? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå