Gå til innhold

()()()() Tråden nr 20 ()()()()

Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Han har fått den sånn on-off i en måned.

Da han bare fikk mm så tenkte jeg at det ikke var farlig, for fargen kan varierer osv osv. Det er jo et av de mest spurte spørsmålene på dib, det. Men er jo litt spes at han får grønnslim ikke så lenge etter han har spist grøten. Kan jo spørre hs, men de sier så mye rart.

Huff, pesete legging. Du kan få låne mine små, for tiden sovner de før puta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være melken i grøten som er problemet?

O kaster opp av noe lurer på om det er enten melken eller gluten

Vi har hatt gluten og melkefri i noen dager og prøvde i går litt

Gav ham to t-skjeer med fullkornsgrøt i går det gikk bra, men det var jo minimalt.

Gav ham en liten posjon fullkornsgrøt i dag så en liten posjon spagetthi senere på dagen.

kvelds gav jeg ham grøt av mais, specialgrøt og pittelitt fullkorn

(det er snakk om at han på to dager har fått under en halv posjon av grøten)

HVa skjer etter puppings jo sputspy i store mengder

stakar gutten min

Etter dette så la jeg ham og ikke uventet gråt han . Pappan gikk opp 3 g og etter en gulperap så sovnet han

Flinke mannen min og flinke gutten min:)

svanine vi har altså prøvd 4 ganger eller omganger og han spyr hver gang

kastet opp 1 uke i Spania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuugg sliten etter 3 bursdager på 4 dager (12 pers hver dag - dvs 36 pers hittil også er det barneselskap på lør, da blir det 8 unger + A da)... Og i morgen skal gubben ut med jobben, så da har jeg begge to til legging... Nåvel, overlever jo - dessuten skal jeg jo på treff i morgen å få inspirasjon, glede og ny giv ;D

Tiny husk å sende meg veibeskrivelse (kommer fra Åråsen siden ikke varehuset) evt adresse så skal jeg prøve å finne fram...

Har ikke opplevd sånn bæsj svanine men hørtes ikke noe særlig ut, tror nok jeg hadde sjekket med hs tilfelle rottefelle - virker jo som om han reagerer på noe i og med at det kommer i forbindelse med grøten.

Har klaget en gang til Kims grunnet guggi chilinøtter - fikk brev med forklaring etter at produktet var testet (for mye vann...) en eske med div pottis, hihi :o)

Også har jeg klagen en gang til Ving grunnet talentløs vingvert på stedet - fikk kr 1000,- i gavekort... (lang historie kort - hjulet til vogna til C ble ødelagt på flyet da hun var 5 mnd. Vi var avhengig av vogn og fikk heldigvis til en reserveløsning med superlim (var sånn hardplast hjul med bamsemotiv, hjulet kom som en smultring på bagasjebåndet - juhu) men vi måtte få sånt "hva skjedde dokument" fra vingverten for å få igjen på forsikringen og fikk HVER dag i 14 dager beskjed om å komme igjen i morgen (hvilket vi gjorde) for at hun skulle ordne med papirene. Siste dagen fikk vi beskjed om at vi måtte ta det med den nye vingverten fordi hun "hadde gått av" og skulle reise hjem til Norge. Vi reiste mao hjem uten det jæ... dokumentet... DA var a mor fornøyd - NOT)

Åssen gikk det med tippings Molle og Svanine?

Har snakketøyet i orden du også sessa - passer mao godt inn her, hihi :o)

Har seriøst vondt i korsryggen... Har kanskje noe med at jeg i x antall timer de siste dagene har sittet på kjøkkenstol mens vi har hatt selskap og det har ikke vært deilig, men hva gjør man vel ikke for litt hyggelig samvær?? Tiny, har du kanskje en saccosekk til i morgen, hihi :P

Er det på tide å avsløre disse pv´ene snart eller?? Må jo være greit det nå?? Cat vær gæærn - sleng det ut ;D

Ska´vi se prøve å tenke tilbake til innlegg... Hmmm - dårlige netter... sår rumpe... grønn avføring... tipping... teite sjefer... mtg´s forsvinning (ugg har fortsatt fritt vilt fristk i minne - men hun har vel ikke vært på hotell/hyttetur hun??)... bytte av barn... bytte av rom... våronne... sjeling... tæææit duste kontordame på legekontor... lange, ugreie legginger... husker ikke mer jeg - men huff, æsj, lykke til, kiper´n, come back, osv.... ;P

A har forresten fått tilbake lykkepillene sine (skal kanskje ikke rope så høyt om det, tilfelle han mister de igjen), men han er på 2 super blide dagen i dag... Har fått tre eller 4 tenner oppe, så det er nok det som har plaga´n - men djiiiiises - værra så sur for det a, også så lenge da...

Ses i morgen damer, gleder meg for nå er det jo en stund siden sist (eller ikke Tiril og Leo da - dere så vi jo i dag, men gleder oss læl) :o)

Får kanskje legge meg, så jeg er pigg og opplagt i morgen, hihi ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj store sprutspy er enklere enn litt grønt i bleia. Stakkars O og stakkars Herk *klemmepå*

Tror ikke det er gluten, for er jo rent lite i havregrøten. Men kan jo være. Fikk noen få skjeier av hvetegrøt i dag, og ble grønt slim i bleia da og. Omtrent som da det var diare på gang, bare at dette er veldig lite, men lukter pjuk da.

Ok. Resultat på tipp:

Anonym var nærmest totalt.

Tiny var 40 gram unna på A og Anonym var 200 gram unna på E.

Moll gå hjem og vogg!

Anonym 140

Tiny 450

Ama 710

Herkules 855

Petronella 900

1D 991

Simbamamma 940

Molait 1145

AVG 745,67

STDA 311,48

Men det skal sies at de hadde lagt på seg mer enn de fleste på denne kontrollen. Jasså, de har begynt med grøt, ja. Hehe.

I gjennomsnitt har de lagt på seg 138 og 194 gram i uka siden sist. De har lagt på seg 4300 og 5340 siden fødselen.

Resultatene er som følger:

Adrian 6950 43 64

Edvin 7650 42 66

Djiiiises!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helbom, ja!

Styr unna hvetegrøten hvis du tror det kan være gluten han reagerer på, den er verst. Er jo litt i havregrøten også da, men ikke satt meg inn i hvor mye.

Nå kan A godt komme hjem snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst veldig lite i havregrøten. Kan jo være han reagerer på littegranne fiber også? Vet ei. Må sprite opp ris og maisgrøt for at den skal være spennende nå, så hadde vært litt greit å prøve nye typer. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravle kan jeg, ja!! Lurer på om det er derfor KL gauker i vei hele dagen? Min faste skravlingspartner har begynt å jobbe igjen! Er liksom grenser for hvor mye mine barnløse venninner gidder skravle med meg, for jeg kan bare snakke om to ting: barn og ... vel, barn i hvertfall! Derfor glad for at jeg har fått menge meg med dere. *takkerogbukker*

Svana: JUHU!!! Ikke så gæli likevel, da!! Tredjeplass, er bronse jo!! Fin medalje!! Litt dårlig samvittighet for å stjele plassen fra Ama, da! Nykommer'n liksom!

AVG 745,67?

STDA 311,48?

Er ikke helt inne i trådisk ennå, merker jeg!

Mye rart disse barna kan reagere på gitt!

Pet: Flinke mamma!! Er visstnok bare å begynne og stålsette seg for massive bursdagsfeiringer i årene fremover, da. Aue, ryggen da!!! Ta noe dop kanskje, så det blir litt bedre til natten? Ikke gøy med vondt rygg og bære barn, spes ikke hvis han ombestemmer seg mtp humør i morgen. Bra du skal på treff, så noen av de andre kan ta han... og varte opp deg... skjønner det blir kake!

Andre som har helsesøster som min? Standard svar er: ja,noen barn er sånn og andre barn er sånn! BLIR SPRØ! Skal du liksom ikke hjelpe meg, da? Skal ikke du liksom sitte på fasiten for mitt barn? Nei, kanskje ikke, men du kan jo komme med noen råd, da? Å, nei du kan ikke det, nei? Skal jeg bare gå herfra like full av spørsmål? Alt er liksom normalt. Dritt dame!!

Herk: Vet du hvem jeg er nå eller? Skjønner som sagt dersom du ikke husker meg, as. Jeg husker få på kullene under meg spes. hvis de har gått på andre skoler enn meg tidligere.

Sprutspy = driiiiit (eller altså det ER spy, men drit at det skjer!) Føler seg litt hjelpesløs liksom! Snakke med hs og få noen råd kanskje, med mindre du har samme hs som meg!

Molle: Borte, borte... titt-titt?

Kose dere på treff i morgen! Dere får baksnakke nykommer'n for alt det er verdt, for her inne ser jeg alt vet dere!! ;P

Prøver meg på trådisk: bøfn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som har tid til å si morn i dag?

Da får jeg ta ansvar.

MÅRN!

Her var det morran kvart på seks og det er lenge siden.

E har sovet to timer og A en, får bare ta resten av dagen som den kommer. Adrian har allerede begynt å rope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅRN herfra også :o)

A sover nå, jeg kommer når han våkner (sovet fra 10, så kommer vel kanskje avgårde om en halvtimes tid...)

c ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig nok ikke så god tid til å skrive her og samtidig med et barn som ikke ville sove noe særlig er det enda dårligere tid til å sitte her...

Har nå begynt med lunsjen, dvs satt i en plate på bordet og satt frem bestikk, tallerker og glass. Første dose rundstykker står i ovnen nå.. Så er vel ganske klar for inntog nå tror jeg..

Igår var i vi i Asker hos Oldemor og Oldefar til vesla i bursdag.. Brukte 2 timer fra Ls til Asker pga rush og en drittjobb ved veien. Folk kan ikke kjøre bil og ihvertfall ikke flette.. Så det resulterte i en dritsur sjåfør (meg) og en helvetes lang biltur... blæææææææh....

Vesla var ikke i seng før 21 igår kveld da..

Var morgen 7.15 her og kl 9 var hun pottesur.. Prøvde lenge å legge henne, men neida den stabukken skulle ikek sove... Fikk nå etterhvert henne til å sove ca 9.30 og i dusjen med meg..

10.15 begynner den jævla naboen å borre i vegge og gjett hvem som våkner da!!! MØKK!!!!!!!!! Hun er fortsatt litt sur og jeg kan ikke bevege meg mer enn 1 meter fra henne før hun hyler.....

Dagens utblåsning :) Nå er jeg blid igjen og velkommen til alle som snart kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten morgen!!!!

Her var det morgen kl 7! Deilig!! I motsetning til halv 7 i hvertfall. Lå i senga til 7:20 mens KL sto og sang i senga. Latet som jeg sov (dm). ;) Hun feis som en mann da jeg gikk og la meg i går, lurer på om det er brødskivene som gjør det. What to do?? Våknet en gang i natt og ville sove på magen min. Fikk sovne der og løftet henne over i egen seng etter en halvtime. Koselig når hun ligger og sover på brystet mitt, akkurat som da hun var liten baby!!! Føler meg ganske pigg og uthvilt. Absolutt verdt å gå gjennom helvetes avvenning!

Har ikke gjort noe fornuftig i dag... jo, spist is! Skal drikke litt cola nå og kose meg med tv og bonytt, KL sover. Så blir det vel tur til favvis butikken min etterpå: IKEA. Kjøpe flytteesker så jeg kan begynne så smått og pakke ned litt ting, bare to uker til vi overtar huset vårt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har hatt det fint på treff i dag!

Og ellers må jeg si at LH har spist sin første fulle porsjon med grøt i dag! Så jeg hadde laget litt mye, men tenkte som så at det er jo ingen krise å kaste litt, går nok ikke konk for det. Men plutselig hadde han spist alt sammen! Får bare håpe det går bra med magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god dag!

mm vet ikke hvem sessa er-.........

jeg har fått påskeegg da faktisk hm hehe

jeg håper du får en bedre rygg utover dagen da pt

første gang jeg virkelig tippa for lavt he he

Nå skal jeg ringe å klage litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herk: Hvis du har skoledagboken liggende og fortsatt er nysgjerrig, så får du sjekke om du husker meg... er vel bilde av meg og x'en der.

Men altså can't blame you, mange mennesker å holde styr på! ;)

Har dere hatt det fint på treff i dag? Var kaka god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanx for nais treff i dag damer :o) Var så koselig å se alle småttissene atte. De vokser jo så fort... Og tenk nå får jeg ikke sett dem før 18 mai igjen, snufs ;P

Hmmm, har brukt 1 time og et kvarter på dette innlegget... Ikke værst, skal bare, skal bare... Får komme sterkere tilbake - hehe ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for i dag ladies! Koselig å se dere igjen.

Kakene var kjempegode! Nammis!!

Må bare beklage at Adrian (igjen) sto opp med feil fot, men gjett hvem som var smørblid i ettermiddag/kveld? Hehe.

Tusen takk for alle ekstra armer! Love ya :-D

Vet ikke helt om alle fikk det med seg, men gutta lå første natt på eget rom i natt. Det gikk veldig fint, egentlig. De fikk pupp halv tre, et smokkedytt kl fire, og morran (urk) kvart på seks. Ikke så ille, til første natta å være. Håper det blir bra i natt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DESPERAT!!!!!! Blir jo helt gal av denne leggingen!

Hun får pupp det blir hun kjempe trøtt av, ligger med lukkede øyne og vekselsvis drar seg i håret og klør seg i panna og øynene, men etter en stund setter hun seg opp... ikke så mye melk i puppa så hun føler seg vel ferdig. Reiser meg opp og har henne på armen mens jeg synger. Da ligger hun og koser inntil meg. Legger henne ned i senga, hun gnir seg i øynene, snur seg over på magen og reiser seg opp... og så er showet i gang. Jeg legger henne ned, hun reiser seg opp med en gang. Jeg lar henne stå litt (bli sliten) til hun enten kaster ut smokken (for da begynner hun å bite på senga og skrape av maling) eller til hun begynner å gauke. Legger henne ned igjen og hun smetter opp på to. Sånn har jeg holdt på i en time. Pappa'n fikk henne til å sovne på ti minutter etter min innsats, ved at han holdt henne for øynene og holdt hodet hennes nede! Høres dramatisk ut, men i praksis stryker han henne på kinnet med litt press så hun ikke løfter hodet hele tiden. Det er i grunnen logisk for i vogna sovner hun på null tid med seler og vårpose tett rundt seg og teppe foran åpningen. MEN DET ER JO IKKE SÅNN JEG VIL HA DET!!!!!

Jeg vil ha en frøken som ser på meg med trøtte øyne hver kveld kl 19 og når jeg legger henne skal hun smile til meg og si "takk for en fantatisk dag, mamma. Jeg er glad i deg!" Men nei, da!!

Svana: Jeg tar dine to anytime!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hyggelig besøk idag damer :) Var så gøy å se alle igjen og denne gangen ble vi mange!!

Kaker var nam! Takk til Molle og ama som er flinke husmødre som kan bake (husk å skryte til mannen nå da).

Tiril har hatt en litt strevsom dag idag, men det er kanskje ikke så rart når mor plutselig oppdager en tann til.. Hjørnetanna opp hadde spretti ut inatt den gitt. Så dårlig med søvn idag for å si det sånn..

Var natta uten store protester kl 19 etter å ha døset litt på mammas fang..

Men moro med underholdning da og moro med alle barna på besøk! Kom gjerne igjen altså!!!! Neste gang må det være sol sånn at vi kan være ute da!

Svanine: synes det bare var kos med søte små gutter jeg (eh, små er de vel ikke??!!). At A gauker og stod opp med gale bein gjorde jo ingenting for han var jo underholdt store deler av dagen han da :) Og kosa seg jo i senga sammen med Tiril da :)

Takk for ryddehjelpen molle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god mat, gode kaker og godt selskap :o)

Synes ikke A var ille jeg da svanine. Man merker det nok best selv, synes de var blitt riktig så gossine jeg :o)

De hjørnetenne plaget A også masse - var nok veldig aua å få de ut, det var de som kom forrige uke når han hadde så høy feber. Den ene fortanna oppe er også kommet så vidt igjennom også nå i helgen når han var sutrete. Har vært blid de siste dagene nå, så håper resten av tennene kan vente et par uker...

Sessa - måtte flire litt når jeg leste, høres akkurat ut som A innimellom. Han er og har alltid vært en engel å legge om kvelden, det skal han ha. Men innimellom om vi skal legge han i senga på dagtid (spesielt i helgene, for da tror jeg han blir litt oppspilt over at både søster og pappa er hjemme). Skikkelig trøtt, bærer han opp, legger han i senga, gnir seg i øya, snur seg over på magen, og kravler opp etter "stengene", plutselig lys våken og lynende forbanna. Hyler som en gris i det du lukker døra og da kan du gjerne høre smukken flyr veggimellom... Vi inn, legger han ned, sånn kan vi holde på noen runder og siste runde er han segneferdig, men like forbanna henger han i den sengekanten nesten sovende - helt sykt... Men til slutt sovner han. Det som er kjedelig når vi styrer sånn er at han sover dårligere og kanskje bare 20-30 min mot 1-2 timer når det går smertefritt...

Ellers ble vi enige (de siste 2 min) at jeg blir dagmamma for alle trådbarna som ikke får barnehageplass. Kjøper meg bobil, reiser rundt å plukker opp barna. Når jeg har plukket opp alle, er det vel gått såpass med tid at det er på tide å begynne leveringsrunden igjen - grei deal... Hihi, dagmamma på 4 hjul i svingene :o)

Nei, nå skal jeg legge meg - burde jeg kommentert noe??? Husker ikke, tar det en annen gang - promise ;D

Thank you and goodnight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...