Gå til innhold

Hvorfor tar ikke alle keisersnitt???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det var da ikke før langt nede i denne tråden vi fikk vite at HI er med. stud...? Noe som egentlig spiller liten rolle. Og hvis folk reagerer spesielt på uttalelsene til HI, tror jeg ikke de kan ha lest de andre innslagene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor hisse seg opp over at det finnes brukere av forumet med andre meninger enn det man selv har? En venninne av meg var i forkant av sin fødsel helt overbevist om at keisersnitt var det beste alternativet for mor og barn. Da hun innhentet alt hun kunne av dokumentasjon i forkant av keisersnittsamtale på sykehuset, så fant hun statistikk på at frekvensen av keisersnitt er en del høyere blant medisinsk personell enn oss som ikke er leger, sykepleiere etc. Nevner det bare som en ren kuriositet. Hadde jeg bare kunnet be om keisersnitt uten å måtte argumentere for det på sykehussamtale OG keisersnitt ikke hadde vært dyrere (for samfunnet) enn vaginal fødsel, så hade jeg nok selv valgt snitt. Men jeg gir vaginal fødsel en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns folk må være litt mer forsiktig med å anbefale på det STERKESTE en forløsningsmedote framfor den andre. Slike subjektive anbefalinger er det ikke hold i. Selv om en personlig har hatt en fin fødsel (vaginal eller ks), er det langt ifra sikkert at andre vil oppleve det på denne måten.

 

Forsking viser jo at dersom man ser bort fra økonomiske aspekter og bruk av ressurser, kan ikke den ene metoden anbefales fremfor den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mulig det var endel skrivefeil her, men er det behov for å rakke sånn ned på stakkaren da? Skulle tro noen følte seg tråkka på for å ha valgt KS fremfor vag. fødsel... Kanskje det er noe med at noen er så redd for smertene at de ikke tør velge vag. fødsel, og deretter trenger noen å rakke ned på for å ha påpekt dette? Vi reagerer ikke likt på smerter, og har selv hatt vag. fødsler uten behov for sm.st. Fint for meg, vet jo ikke alle har det sånn, men er av den oppfatning at KS blir valgt for å unngå smerter, ikke fordi det er tryggere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke ha keisersnitt fordi dettar lenger tid å komme seg. vil ikke ha arr på magen, og ikke kunne bære noen ting rett etter fødsel. født før og syns det gikk greit med epidural..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sjokka over å lese dette innlegget. Det burde vært tatt vekk, Jeg synes det er synd vi ikke kan ha forskjellige synspunkt om ting uten at noen må kalle andre for noe. Som regel dei som kaller andre har veldig dårlig selvtillit. Men det er ikke poenget mitt her, men må si at det er ikke rart det er krig i verden. For meg er fødsel og Keisersnitt helt normalt for meg, men må si jeg ser på KS som en nødløsning, men kan og skjønne dei som ikke vil føde normalt for dt er jævli vondt. Men har en pult så har en pult. Skal ikke snakke drit om andre for det.

Men lykke til med fødslene uansett hvordan det blir, og kos dere alle med barna, er det beste som har hendt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med anonym kl 21.12-14.3:) du anonym 21.35 jævla unødvendig å anonym 23.13 snakk om drittonge du!!!!!!!!! er det en rettskrivnings side vi er inne på eller??..skulle tro du var den fødselskada her inne..harregud,voks opp jenta!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) er førstegangsgravid,,men uansett enig med deg pimijenta..om d blir smerter uansett, hva så...bra skrevet:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...