Gå til innhold

Hvorfor tar ikke alle keisersnitt???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Keisersnitt er en stor opperasjon hvor mye galt kan skje. Jeg har født en gang med keisersnitt og en gang vanlig. Etter et keisersnitt er du i dårlig form lenge. Jeg var veldig dårlig i 2 uker. En jeg skjenner fikk infeksjon i såret og hadde problemer lenge. Man får et synlig arr. Når jeg fødte vanlig sist gang var jeg så overasket over hvor lett dette gikk. Gikk og dusja rett etterpå og fikk besøk av moren min og den nye storebroren. Helt fantastisk.

Jeg synes dere er dumme rett og slett som tror keisersnitt er bedre en normal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte og si en ting. Etter keisersnittet var det også problemer med amming. Da jeg var så dårlig form. Det er viktig og kunne være i form til å ta seg av babyen fra den kommer ut. Normal fødsel var en fantastisk opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Vi er jo alle kvinner skapt for å føde vaginalt, kroppen vår har gått gjennom ulike prosesser før og etter svangerskapet får å takle denne naturlige oppgaven. Keisersnitt er jo en operasjon, altså noe som sykeliggjør en fødeprosess.. Vi er jo tross alt et flertall av kvinner som IKKE er syke under svangerskap, og har IKKE behov for å bli sykeliggjort! Har forståelse for kvinner som av medisinske eller psykiske grunner må ha keisersnitt (som t.d. fødselsangst)Men i mange tilfeller tror jeg at kvinner ikke tør gi slipp på kontrollen og la naturen gå sin gang!!

 

Dessuten, det med at underlivet aldri blir helt normalt igjen: det er jo mye som ikke blir som før, t.d. livmoren.Men du skal jo tross alt sette et barn til verden!! Underlivet går an å trene opp igjen, og uten de store komplikasjonene under fødsel restituerer kroppen seg på normal måte.

 

Så til dere som spør så ufattelig dumt om hvorfor ikke alle tar keisersnitt; Sjekk opp fakta før du lager et slikt provoserende og latterlig innlegg!! Du er nok ikke så opplyst som du tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har forskjellige syn på ting og det er lov.

 

Men at man regelrett mobber folk for at man har skrivefeil noe som forøvrig ikke har noe med diskusjonen å gjøre synes jeg er stygt gjort.

 

Vi lærer barna våre at de ikke skal mobbe andre fordi om mann er tynn, feit, høy, lav, mørk , lys og jeg ville også blitt fly forbanna om jeg har sett barn terge et barn med dyseleksi også!

 

Ikke gjør sånt, det kan være veldi sårende og jeg kjenner mange som har store problemer pga dyseleksi.

 

Forøvrig om man skal føde vaginalt eller ta keisersnitt må bli opp til hver enkel person :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her... Til vuggi vuggi :Hm det er vel ingen som har 'terget et barn med dysleksi'???? Når noen legger ut så DUSTE innlegg som hun med alle skrivefeilene, må man faktisk regne med noen kommentarer både på innhold og språk...Kan man ikke skrive så får man holde seg unna en debattside...

 

Men det er jo ikke skrivefeil denne debatten handler om- det den handler om, og grunnen til at jeg startet tråden- er at jeg er drittlei alle som påstår at vaginal fødsel er bedre for barnet- det er fullstendig bullshit.

 

Til dere fødeglade fruer: dere om det, og vanlig fødsel har sikkert mye bra for seg (jeg kommer personlig ikke på en eneste ting, men det er jo bare meg...)- men ikke kom her og si at vaginal fødsel er en fordel for barnet. Da er faktisk keisersnitt best. Ingen barn blir hjerneskadde eller dør under et planlagt keisersnitt!

 

PUNKTUM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, når du sier at hvis man ikke kan skrive så kan man bare holde seg unna en debatt side..

Så om man har dyseleksi så har man ingen rett til å si noe da??

Håper jeg misforstår her nå....

 

En med dyseleksi er jo like smart som en uten.

Man har jo bare problemer med å skrive, lese, regne.

Ikke det som utgjør om en person er smart eller ikke i mine øyne værtfall.

Da er man dømmende og trangsynt værtfall.

 

Og det debatten virkelig handler om kan ikke jeg si hva som er best eller ikke.

For det er veldi individuelt og man kan ikke dra alle under en kam.

 

Jeg for min del fødte vaginalt med mitt barn , men neste gang skal jeg ha keisersnitt .

Grunnen er store komplikasjoner under fødselen forrige gang og manglende behandling.

Vettskremt rett og slett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hevdet jo selv hardnakket at hun ikke har dysleksi. Jeg ville ikke ha mobbet en person med dysleksi - er jo trist at noen lider av det.

 

Men - kombinasjonen av et idiotisk innlegg, påståelig og frekk oppførsel, en million feil - ble litt vel irriterende...

 

Er så ufattelig lei av at folk skriver som 4-åringer på dette forumet. Hva søren har skjedd med folks skriveferdigheter?

 

Eller det forklaringen at det stort sett er hjemmeværende kjøtthuer som sitter her inne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det går ann å bli så ovenpå!! En ting er å ha en diskusjon på hva som er best av vaginal eller ks fødsel ( noe som selvfølgelig er helt individuelt!), men å begynne å slenge dritt og å kalle hverandre for dumme blir rett og slett for dumt!!! Du som er, kremt.. sannsynligvis en av de mest oppegående menneskene her inne på bim burde vel se deg for god til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det så vanskelig å forstå at hun bare prøvde å lage en debatt???

 

iditoer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Here we go again....

 

Hvorfor tar jeg ikke keisersnitt tro. Jo, fordi ikke pokker om jeg tør la noen sette kniv i meg om det ikke er i aller ytterste nød.

 

Mange her kjefter "helsevesenet" oppad staur og nedad vegger; de som jobber i helsevesenet er inkompetente, legene er arrogante og jævlige; og jordmødrene "sjuke" og "hjernedøde" (her siterer jeg innlegg jeg har lest.) Men når alt kommer til alt er visst tilliten stor likevel, for når en skal legges i full narkose og sprettes opp er tilliten stor...

 

Jeg er for feig og pysete til å la noen gjøre det med meg. Og det enda jeg faktisk stoler på legen og jordmora, og mest bare har møtt høyst kompetente og vennlige individer i de yrkesgruppene....skjære i meg får de likevel ikke.

 

For øvrig: underlivet kommer seg aldeles bra om man ikke får komplikasjoner - i noen tilfeller ender det opp bedre enn før, til sitt bruk... Og samme hvor mye pepper folk fristes til å gi nå: det er IKKE nedverdigende å føde. Tvert imot er det fint mulig å beholde både sin verdighet og bluferdighet i fødsel. Litt avhengig, selvsagt, av hva man har slags oppfatninger av flaut og ikke flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Pashla- fødsel er ikke nedverdigende- det morsomste jeg vet er å bæsje på meg foran typen min. Jeg synes selvfølgelig heller ikke at det er noe udigg å ligge å sprike med bena til alle kanter mens et fire kilos kjøttstykke presser seg ut av det aller helligste... Skjær meg opp ANY DAY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig interessant å lese denne tråden. Alle de som er for ks er jo så forbanna agressive og det er tydelig at de har stort behov for å forsvare seg og egentlig ikke føler seg helt komfortabel med valget sitt. Virker nesten som de føler seg underlegne på en eller annen måte. Skjønner ikke at folk kan greie å hisse seg sånn opp pga dette, det er vel opp til hver enkelt å velge hvordan de vil føde. Og hadde folk følt seg trygge på sine valg, ser jeg ingen grunn for å måtte angripe folk som har en annen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig interessant å lese denne tråden. Alle de som er for ks er jo så forbanna agressive og det er tydelig at de har stort behov for å forsvare seg og egentlig ikke føler seg helt komfortabel med valget sitt. Virker nesten som de føler seg underlegne på en eller annen måte. Skjønner ikke at folk kan greie å hisse seg sånn opp pga dette, det er vel opp til hver enkelt å velge hvordan de vil føde. Og hadde folk følt seg trygge på sine valg, ser jeg ingen grunn for å måtte angripe folk som har en annen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er motsatt, jeg. At de som har født vaginalt ofte går til angrep på ks-damer: "Dere er feige, ks er for pyser, dere er bare opptatt av å bevare underlivet, dere velger ikke det beste for barnet, dere vil bare være som supermodellene osv osv.

 

Selv har jeg planer om å søke om planlagt ks når den tid kommer, men har NULL aggresjon overfor damer som velger vaginal fødsel. Synes det er kjempebra at noen tør og vil gå gjennom vanlig fødsel. Men synes også det er kjempebra at de som ikke vil, har muligheten for planlagt ks.

 

Poenget til hovedinnleggeren var vel å skape debatt he - og det klarte hun. Jeg synes det er bra vi bor i Norge og har valgmuligheter, jeg. Og det viktigste er vel å få ut barnet -ikke hvordan det skjer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig, siste anonym. Det er kvinner som på død og liv er for vaginal fødsel som er agressive. De tror blindt på all skremselspropagandaen mot ks, og er hellig overbevist om at vag. fødsel er en fantastisk ting.

 

Det er nesten som om de mener at hvis de har måttet gjennomgå en fødsel, hvorfor skal andre få slippe det? (men det er jo selvfølgelig ingen som vil innrømme dét).

 

Alle bør få velge sjøl hvordan de vil forløses, men interressant med en diskusjon. Mange bastante og uopplyste meninger ute og går. Personlig er jeg for selvvalgt ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, jeg har ikke involvert meg i slike debatter før, men på denne tråden er det i hvert fall helt klar at det er de som er for ks som er mest hissig og som til og med tyr til usmakelige personangrep for å få frem sin sak. Utrolig at dette ikke kan diskuteres på en ordentlig måte og hvis HIs mening var å skape debatt burde vedkomne klare å debattere og ikke bare slenge dritt!!!!! Håpløst barnslig og utrolig at man kan synke så dypt. Folk må jo få mene de de mener i fred og kunne velge det de ønsker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.. Ja meningen var å skape debatt. Men unnskyld meg, du siste anonym over her- jeg kan da virkelig ikke huske å ha slengt dritt? Fød i vei du, og alle andre som ønsker det, mitt eneste poeng er bare ikke kom å påstå at det er noen fordel for barnet.

 

Argumenter som 'kvinner har gjort det i tusen år' er noe utrolig tull- kvinner har dødd som fluer i barsel i tusen år, det er det bare ingen som snakker om. I vår tidsalder må planlagt ks regnes som et medisinsk fremskritt i forhold til forløsningsmetode- et VEL så bra alternativ som en ukomplisert vaginal fødsel.

 

I forhold til at oss ks elskere er 'aggressive', så er det bare tull; ivrige og overbeviste kanskje, men ikke aggressive.

 

Her er et åpent spørsmål til dere som har vært med på denne debatten:

- Hvor mange her som har hatt PLANLAGT keisersnitt (VÆR SÅ SNILL å ikke svar hvis du har hatt hastesnitt- det er utrolig irrelevant) har angret på det?Og har du/barnet fått skader i ettertid?

- Hvor mange som har hatt vaginal fødsel, eller forsøkt seg og endt i hastesnitt har angret på det?Og hvor mange har fått skader i ettertid?

 

debatten fortsetter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI!!det første der er løgn...du gikk til personlig angrep på meg når jeg sa min mening..og det ser folk.du var aggressiv!jeg skulle få høre mye om hvor dom jeg var.osv.

 

etterpå sier du at det ikke var ondt ment!hva var det da?du må da kunne stå for det du gjør og sier.jeg følte jeg var satt midt i skolegård på en barneskole(i en alder på ca 8-9år) der alle kasta stein på meg og sa hvor dom jeg var..så stykt og barnselig var det!

 

Måtte tenke meg om før jeg gikk inn hit igjen.dere var veldig aggressive mot meg som person..ikke mot innholde men mot meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke HI som angrep deg, anonym?

 

Tror det var en annen person. Men den skrivefeil-debatten er vi vel ferdig med for lengst?

 

Jeg forstår ikke hvorfor damer som har født vaginalt blir så provoserte over at noen velger å føde med ks. Noen virker nærmest bitre over at andre slipper lettere unna enn de selv gjorde. Velg ks selv, da vel!

I stedet for å rakke ned på medsøstre.

 

- Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du anonym med de mange skrivefeilene: Du skrev faktisk et ganske provoserende innlegg - og når et frekt og kunnskapsløst innlegg er FULLT av skrivefeil, er det en gavepakke til dine motdebattanter.

 

Du skrev blant annet:

 

"blir såå forbanna når jeg ser sånnt som dette...er det muli.?..vi er alle skapt for å føde...det er den store jobben vår i live.."

 

Vi er skapt til å føde? Vel - når helsevesenet kan tilby et flott alternativ - ks - hvorfor ikke velge det??

 

"...leste dette for min samboer og han sa...at midt underliv var da like mye inntakt som det skulle være...dummeste han hadde hørt..."

 

Det dummeste HAN har hørt? Latterlig å trekke inn din mann i debatten - og frekt av deg å kalle HI dum.

 

".viss du hadde brukt hode ditt og lest...undersøkt lidt...ville du sett at det hovedsakli er best for barnet med vaginal fødsel...det er mer risikoer ved å ta ks..."

 

Her er du frekk OG kunnskapsløs igjen. Det ER ikke bedre med vaginal fødsel! Hvor vanskelig er det å forstå? Fatter du ikke hvorfor leger velger ks?

 

"...tenker bare på deg selv du..."

 

Igjen er du frekk. Planlagt keisersnitt er MYE bedre for barnet - det sier seg selv. Igjen: Se hva legen i denne tråden skriver.

 

"fårstår det viss enn har sjikkeli angst og lignende...men dine grunner er bare tåpelige og egoistiske..."

 

Her kaller du HI egoistisk, som er frekt.

 

"men i normale tilfeller har enn baby best av å bli født på normalt vis."

 

Igjen: NEI, du tar feil..

 

"jeg kjenner vel mange som har tatt keisersnitt....alle ligget lenge på sykehus og vært triste fordi de ikke kunne føde på normalt "

 

Tror ikke akkurat ALLE er triste fordi de tar ks, men du snakker selvsagt om hastekeisersnitt, som er noe annet.

 

"..idiot..."

 

Igjen er du frekk mot HI.

 

Så du, skrivefeil-dame, kan ikke komme og synes synd på deg selv fordi noen påpeker at du ikke kan skrive - når du selv er j... frekk og ikke minst totalt blåst og kunnskapsløs.

 

Hilsen Stina

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vi igjen.var ikke rare greiene som skulle til.

 

Hun sa det ikke nei..men hun sa seg enig "JA,DET ER SIKKERT EN FØDSELS SKADE"?+++det er en ting og si dom ,men å gå dypere inn i det og si slike ting..ja det blir mobbing.og å bruke navn som "skrivefeil-dame" er også mobbing.så her starter det igjen.når hun legger ut noe slikt, "hvorfor tar ikke alle keisersnitt?" så bør hun tåle å få tilbakemeld som både er god og dårlig..det var da hun som startet det hele.for å provosere sa hun i ettertid.

 

å min samboer sa "DET dummeste han hadde hørt".ikke DEN dummeste..så det var ikke hi som var dum.det var det som ble sakt akkurat der..vi kan da alle si domme ting uten at en er dom forde.

 

men å si at folk er domme på grunn av skrift..ja da er det du som er kunskapsløs..folk med skrivevansker eller dyseleksi er ofte veldi smarte.gode i andre ting..veldi ofte matte,kunst og mange har uvanlig god hukommelse..har ikke noe med IQ og gjøre...var det jeg reagerte på.for alldel bli sinte på innholde og uenige.men ikke på skrifta..det er en helt annen debatt.jeg svarte det jeg syntes om spørsmålet.og det var vel det som var meningen?det er jo en debatt..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det var hun som tok opp det me fødsels skade først..haha..sa seg enig med anonym over og ønsket og påpeke det som ble skrevet selv!

 

så sjekk nøye info selv stina.hi var like mye med på det ser du..

 

men gidder ikke dette mer nå..ferdig med saken.

 

vil du ha ks så velg det,å vil du ha vaginal fødsel så gjør det..

gjør det som er best for deg/dere..ha eg god opplevelse og lykke til alle sammen...uansett valg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er rimelig sjokkert. Jeg kikket inn på denne siden og denne tråden fordi jeg lurer på ting rundt vanlig fødsel og keisersnitt. Men dette er jo overhode ingen debatt, bare en lavmålskrangel. Og særlig keisersnitt-damene er ille. Nei, en slik debatt får jeg ingenting ut av og ikke er jeg interessert i å få kunnskaper rundt dette fra en sånn lavmålsgjeng. Det gir overhodet ingen troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...