Gå til innhold

dere som skriver på dialekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan skrive bokmål veldig bra, minst like bra som alle andre. Trur faktisk det er en ting som man ikke glemmer, slik som med å sykle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rolte: grunnen til at jeg tidvis har problemer med å forstå dine innlegg er nok at vi skriver svært forskjellig "stavangersk".

Hvis eg sko skreve på dialekt så hadde det sett sånn ut. Eg syns eg skrive sånn nogenlunde sånn som eg snakk, men foretrekke likavel bokmål på åpne forum.

Skrevet

Uff da, det var vel litt pirkete, men du har jo rett:)

Skrevet

Jeg klarer ikke å dy meg. Det er ingen som snakker sånn som de skriver. Jeg er fra det såkalte "sosse-østlandet" og hvis jeg skulle skrive som jeg snakker ville det se slik ut:

Jæklarerikkeådymæi. Deæringensåmsnakkersånnsåmdiskriver. Jæiærfradesåkallte"sosse-østlanne" åvissjæiskulleskrivesåmjæisnakker villedeseslikut.

Skrevet

haha diddelidu, du kan skriva enten trur elle tror på bogmål...sjekk orbogå;)

Skrevet

Håpe ikkje eg e ein a de du sikte t, for i såfall ska eg skjerpe meg. Men eg skrive på en blanding av bokmål og nynorsk. Og tror ikkje eg skrive noe uforståelig. Prøve å skrive korrekt(er en liten perfeksjonist inni meg), men kan kutte ut noen av de siste bokstavene som dere ser. Men som oftest skrive eg på bokmål, for det kan jo være noen som ikke komme fra norge som leser innleggene, og da forstår nok de best bokmål, så eg passer på å se ka eg skrive...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...