Gå til innhold

dere som skriver på dialekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor? det er ofte veldig tungvint å lese!

ikke misforstå, hold på dialekta og alt det der!

men er det nødvendig å SKRIVE som man snakker?

noen drar det selvfølgelig lengre enn andre, og det er dem jeg sikter til..

blir en ekstrem Ravi liksom..

gidder ikke lese det jeg...

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, blir gal av å lese dialekt. Skriv ordentlig!!!

Skrevet

Ja, hadde jeg skrevet dialekt så hadde ingen forstått noe som helst. Og det blir jo for kjedelig...:)

Skrevet

Enig, forstår ikke hvorfor.

Har selv dialekt, men skriver bokmål.

Skrevet

skjønner ikke et kvekk jeg heller når det er så mange som skriver på dialeta si....da jeg tok opp dette for en stund siden så fikk jeg masse pepper!

at jeg ikke behøvde å lese det!

Skrevet

vel - hva hvis man ber om innspill og hjelp til noe, og svaret kommer på uforståelig dialekt? greit nok at man ikke behøver å lese det - og greit nok at man ikke behøve å skrive prikkfritt norsk/nynorsk på et nettforum, men det er likevel en fordel generelt i samfunnet å gjøre seg FORSTÅTT syns jeg. Så får vi heller pepres sammen, Mas@nder... :)

Skrevet

Jeg skriver også under og stiller meg lagelig til for peppring. Jeg skrev på dialekt da jeg var 13, men sluttet etterhvert. Standarisert nynorsk og bokmål er greit, men jeg gidder ikke å prøve å herme etter den dialekten jeg tror det er bare fordi at jeg skal få noe forståelig ut av setningen. Jeg hopper stort sett overt dialektinnlegg.

Skrevet

ENIG MED HI!!!!

Norsk har vel kun to offisielle skrivemåter? Bokmål og nynorsk....

Skrevet

Eg skrive dialekt for eg suns d e lettast, å går sjappast. Må meste konsentrera mg då eg sga skriva bogmål. Bruge jo alri å skriva d lengre.. Mn eg hb dåkk forstår, viss isje så må dåkk j besje:)

Skrevet

Her inne skriver jeg aldri på dialekt, sikkert mange som ikke hadde sjønnt alt da. Men skriver jeg sms, snakker med venner på msn o.l da skriver jeg på dialekt

Skrevet

skriver på bokmål nu, men bruke å skrive på dialekt.. men det er rein forglemmelse for skrik som regel sms på dialækt prate jo ikke bokmål akkurat.. men prøve å skrive orntli her da..

men syns ikke det e nå galt om noen skriv på dialækt heller.. har da andre ting som e mer spennanes å tenke på !!!

Skrevet

Enig.

Dialekt og sms-språk hopper jeg over å lese, samme med de som ikke bruker tegnsetting eller skriver kjempelangt og sammenhengende uten et eneste mellomrom. Litt luft mellomlinjene gjør det mer fristende å lese!

Kun konstruktivt dette, ikke meningen å fornærme noen!

Skrevet

Og jeg blir gal av dem som skifter linje for hver setning de skriver, men folk må da få lov å skrive som de vil!

Skrevet

Rolte: Du er vanskelig å forstå.. Det går veldig sent når jeg leser innspillene dine.. Går utifra at du er fra Stavanger området. Og jeg har problemer med å forstå det når dere snakker også.. Ikke ta dette opp som kritikk, bare sånn det er!!!=o)

Skrevet

det går kanskje lettest og raskest for deg. Jeg bruker sikkert 6 ganger så lang tid på å lese det du skriver. Hvis jeg gidder. Tror det er mange som hopper over innleggene dine... Og det er kanskje litt dumt for din del?

Vet ikke om jeg synes måten du skriver på er mest komisk eller tragisk

;)

eller kanskje det rett og slett provoserer meg litt...? Vel, kan jo bare la være å lese da.. ;)

Skrevet

Klart alle skal få skrive som de vil,men man må da få kunne si at man velger å ikke lese det som blir for tungvint.

Skrevet

trine_og_mathias

Det du skrev nå er ikke bokmål, nei. Det er masse dialekt der. Skriv bokmål eller nynorsk som er skriftmålene, alt annet får dere til å virke litt smådumme. Sorry.

Skrevet

Jeg synes det er kult med dem som skriver dialekt jeg. =)

Synes det er koselig. =) Visst tar det litt lenger vtid og lese men har jeg det så travelt så sitter jeg ikke her likevel.

Skriv dialekt dere som vil. =) Ikke opp til andre hvordan dere skal skrive. Det står liksom ingen steder at dialekt er forbudt.

=)

Skrevet

Her inne på DiB skriver jeg aldri på dialekt av fare for å få en gjeng lettopphissede mødre på nakken. det skal så sabla lite til før en får pepper... så jeg menger meg med osloklysene og skriver pent! ;oP

Skrevet

Smådomme?? Haha, ka f*** virke me smådomme for? Bler eg litt forbanna på dg asså. For d åm me skrive dialekt så e me minst liga smarte så dg...!

Skrevet

D e greit.. Mn då kan jo eg sei at eg slide litt me å forstå ka di fra østlanne seie då di snakke fort. Mn då spør eg heller åm di kan sei d åm ijn. Så må eg bare sei d så ei aen åg sa lenger nere her, at åm du har dårlige ti, så hadde du vl kanskje isje såde på dib heller? Mn eg kåmme t å fortsetta å skriva sånn, bler mest naturligt for mg. Så får dåkk heller la vr å lesa d åm så va.. Går såmregel isje ud øve mg;)

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å lese dialekt og må innrømme at jeg ikke leser eller svarer på innlegg skrevet på dialekt.

Det er mitt valg og så får andre gjøre som dem vil.

Skrevet

onemorepls og keiserne, du er jo rett og slett rasistisk! ;oP

Skrevet

Helt enig med anonym over her at enkelte som skriver på dialekt fremstår litt mindre smarte pga måten de skriver på. Kan ikke skrive skikkelig liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...