Gå til innhold

Hvor gamle er dere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er som du Ella. Jeg hadde en samober i 7 år, gjorde det slutt med ham - han var ikke den jeg ville ha mine barn med. Jeg levde singellivet i ett års tid og traff "Drømmeprinsen". Med ham vil jeg ha så mange barn jeg rekker å få! Er nå 31 år, har termin i slutten av august, og fyller 32 i september. Jeg rekker i alle fall en til!

Det er sikkert fysiologisk riktig for kroppen å få barn mens man er i 20-årene. Men det må være minst like viktig at barna får mødre som oppnår det de ønsker ellers i livet også. Det er sikkert herlig å bli mor i ung alder også men jeg tror en lengre utdannelse kan bli vanskelig hvis man har barn.

hei! jeg fyller 21 om noen mnd og min samboer er 23 snart:) vi har vært sammen siden jeg var 15 så nå synses vi det var på tide å prøve å få en liten baby;) vi har snakka om dette lenge men har venta på at samboeren min skal bli klar for dette. begynte å prøve i desember. venter i spenning:)

Jeg blir 22 i des han 23 i juli. Vi er prøvere. Tror ikke aldreren har noe direkte å si her. Men mer modenheten. Vi har god trygg økonomi, som er stabil. På jakt etter ny bolignå. For oss er det riktig å prøve så kommer nurket når det passer så aller best!!! Så vi er nok fyllt år begge når det kommer. Får håpe vi ikke runder enda ett år å at spiren snart sitter!!

Annonse

Du skal ikke føle deg gammel :) Selv er 32 år, og har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Er veldig glad for at det ikke har skjedd før. Har nå bak meg noen gode år "i egoismens tegn" hvor vi studert, jobbet mye, reist masse, vært mye på byen og bare gjort det vi har lyst til. Nå er jeg veldig klar for å få barn, men jeg ville ikke vært årene som "barnløs" foruten... Dette er selvfølgelig veldig individuelt, så er ikke meningen å tråkke noen på tærne, altså...

• 2 uker senere...

Jeg er 25 og mannen min er 26. Har termin om 20 dager og denne babyen er veldig planlagt og ønsket:) MEN, det har tatt sin tid å bli sikker på at jeg ønsket å prøve å bli mamma. Først og fremst ville jeg feste fra meg og bli ferdig med utdannelsen. Deretter måtte jeg være sikker på at det er denne personen jeg kan og vil tilbringe resten av livet med og skape og oppdra et barn (eller flere hvis vi er heldige) sammen med:) Dernest ville jeg ha en sikker inntekt og et trygt hjem å tilby ungen min. Jeg tror ikke alderen behøver å så veldig mye å si. Jeg synes det viktigste er at man er 2 om det- hele veien. Jeg er så ufattelig glad i min kjære og han er der for meg hele tiden. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde takla graviditeten alene for ikke å snakke om alle årene som møter oss... Nå gleder jeg meg stort og er veldig spent!:)

Annonse

Jeg er 23, samboeren min er i 30-årene og har barn fra før, men dette er mitt første barn, og min første graviditet også.

Han har hele tiden vært åpen om at dersom jeg ønsker meg barn så vil han elske det barnet, men han har jo barn fra før så han kommer aldri til å mase på meg om den saken.

Jeg følte at vi kunne la naturen gå sin gang fordi jeg nå ikke har noen store ønsker for livet som ikke kan gjennomføres med barn i livet mitt, og siden jeg jo vil ha barn en eller annen gang så kan det jo like gjerne være nå. Hvorfor vente? Nå er jeg ung, kroppen er frisk og sunn, jeg vet litt om hva det vil si å ha unger i dagliglivet, og så lenge jeg ikke ser noen grunn til å vente, så venter jeg ikke.

Når det føles riktig å få et planlagt barn tror jeg man merker selv. Dessuten tror jeg at de aller fleste vil finne at livet "blir riktig for et barn" om de er uventet gravide. Er vel ikke mange som ikke gjennomgår en modning de 9 månedene man har ungen i seg.

Det viktigste er vel at man ikke brenner inne med drømmer man ikke kan gjennomføre med barn i livet sitt, bare fordi man blir presset av de rundt til å få barn snart. Om man er 17. 15, 35 er jo ikke det viktigste, men at man _vil ha_ barn i livet sitt! :)

jeg er selv 20 og litt verpesyk, hehe.. men 8 år med utdanning er veldig lang tid.. selv har jeg 3 år og tenker som så at jeg skal fullføre enda et år før jeg vil prøve =) ..men er man innstilt på å klare utdannelsen med barn så klarer man stort sett det man vil!

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...