Hanne og jentungen Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #51 Skrevet 20. februar 2007 Liten2: Jeg skulle ønske jeg kom overens med min svigermor, men slik er det bare ikke. Det aller verste er at min samboer ikke aner hvordan hun er med meg.
SpongeBob Skrevet 20. februar 2007 #52 Skrevet 20. februar 2007 Jeg kjenner igjen en del svigermortrekk hos Hannes svigermor, men min er faktisk ikke så ille mot meg - det er sin egen sønn hun er verst med! Og han er tydeligvis vant til at sånn skal det være og tar ikke igjen, noe som irriterer vettet av meg... Nok om _det_... Lykke til i alle fall, Hanne! At svigers ikke husker hvordan små barn er er slikt man bare må heve seg over, desverre - kommer din også med "hjelpsomme" barneoppdragelsestips fra forrige årtusen? Min kjære svigermor mente at det var så greit å bare sette ungen ut i vogna til faste tider - og med det mente hun fra 09-12 og fra 13-17. Utrolig at gubben og brødrene hans er så oppegående som de er med den mengden stimuli de må ha fått i spedbarnsalderen... Huff, tsmamma - kan ikke du komme med snille ord om dvigermoren din nå, så det ikke virker som hele familien er hevngjerrige hurper (meg) men derimot snille og intelligente (deg)? Her sovnet LT uten kamp og hyling for første gang siden vi kom hjem, det var så utrolig godt at han bare sa "natta" og snudde seg rundt og sovnet...
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2007 #53 Skrevet 20. februar 2007 sponge: grattis med rolig LT-kveld tsmamma: vi venter spent på flere grusomme svigermorhistorier fra det store nord!!!
rødhette* Skrevet 20. februar 2007 #54 Skrevet 20. februar 2007 Vi har besøk av sambos svigerfar nå.. hehe Han syntes det var såååå stas å få endelig hilse på oldebarnet sitt. Vi skal til Sverige i morgen, alle 4, på handletur. Handle litt kjøtt og slikt. I dag har vi faktisk også vært på handletur, på et kjøpesenter. Fikk kjøpt oss nytt kamera, etter det forrige ble ødelagt da vi skulle dra fra sykehuset. Ang. svigermødre, har ikke jeg noe å utsette på min. Hun er helt superfantastisk! Ellers går det i mer og mer flaske her nå, og på morgenkvisten i går og i dag våkna han nesten annenhver time fordi han var sulten.. så spørs om vi ikke må begynne med flaske da også etterhvert... Nå skal jeg ordne til morgendagens blanding, og så ta natta. Kan ikke sove altfor lenge i morgen, siden vi skal ut på tur (aldri sur). Forresten, tsmamma, velkommen i klubben Jeg er nokså ny twilighter selv, og skal ikke på husmorferie til Stavanger... Natti-natt, klem til dere alle
Hanne og jentungen Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #55 Skrevet 21. februar 2007 Da er vi klar for tur:) Så hvis Meg og lille Live ser ei lita, småtjukk, blond jente som ser ut som a fryser fælt da er det sikkert meg. Hvis vogna i tillegg er grønn er det bare å komme bort og si hei:)
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #56 Skrevet 21. februar 2007 Livemor: Jeg ville heller sett etter ei lita, SØT blond jente som fryser mens hun triller ei grønn vogn Hvis du i tillegg får henne til å åpne munnen så vet du raskt om det er Hanne - hun prater masse og fort, på kav Stavangerdialekt Dæng, jeg savner den stemmen...
SpongeBob Skrevet 21. februar 2007 #57 Skrevet 21. februar 2007 Huff, ut og trille høres så ambisiøst ut, men det er godt jeg ikke er den eneste som, fryser. Det er bælkaldt her nå, og speilis, så tur ut _uten_ vogn å holde seg fast i er i alle fall ut! LT sov forresten til 0730 i morges, så jeg kjenner meg som et nytt og bedre menneske og vurderer å prøve å komme meg gjennom dagen _uten_ lur. Desverre sovnet jeg midt i CSI i går, våknet til rulletekstene på CSI NY eller Miami eller hva det nå er som går etterpå, tror jeg må bryte søvnassosiasjonen med sofaen snart...
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #58 Skrevet 21. februar 2007 Vel - 13 speik og stiv kuling er litt drøyt... null trilling på oss. Men ut må vi - skal på kontroll på helsestasjonen idag og må ta med Lilletrollet siden barnehgen er stengt pga planleggingsdag - noe jeg ikke fikk med meg før IGÅR, selv om månedsplanen har hengt på kjøleskapet i snart tre uker... skylde på ammetåka?
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #59 Skrevet 21. februar 2007 Brrr-idag makta jeg ikke stå opp for å levere guttungen i barnehagen! Våkna i seineste laget, og det var beinkaldt. Blåser sånn at gardinene blafrer på rommet og minusgradene er mange i tillegg! Litt dårlig timing å ha han hjemme idag, for jeg skal på barseltreff på helsestasjonen idag, pluss pakke for helgetur til svigers, men, men. Har bestemt meg for å utsette reisen til i morra tidlig, så slipper jeg å kjøre 15 mil alene med 2 små unger i mørket...
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #60 Skrevet 21. februar 2007 Da har vi vært på 6-ukerskontroll (Knøttemor blir 7 uker imorra), og hun er blitt 59cm og 5770g. Faktisk ganske lang og smal (bortsett fra dobbelthakene, hehe). Alt er forøvrig i orden med mini-ka-ping. Det virker som hun både kan se og høre tilfredsstillende, legedamen strekte og vrei og lyste og løfta, og fikk godkjent - versegod neste... hehe Litt travel idag, legedamen. Heldigvis hadde helsesøsterdamen litt bedre tid, og vi fikk en god prat.
DiddiDaddi Skrevet 21. februar 2007 #61 Skrevet 21. februar 2007 Heisann ) Vi fikk også godkjent snuppa vår på 6 ukers kontroll i dag - blitt stor og rund lillepia vår nå: 4980 gram og 55,5 cm! Og heldigvis alt vel ) Har hørt så mye rart om helsesøsterne rundt her, men vår virker heldigvis veldig flott. Hun virker fornuftig og rolig, og sier at føles det rett for oss er det rett - vi kjenner jenta vår best. Neste gang skal vi på gruppetime, blir spennende å se hvordan gruppen blir. Er visst 5 stk i den, høres jo ut som et fint antall. Her er fremdeles nettene helt supre, så tør nesten håpe på at det fortsetter nå. Hun har sluttet (nesten...) med uroperiodene på kvelden, også sover hun fra 23-24 til 06 ca. De siste dagene har hun også begynt å ha en laaang lur på formiddagene, og dermed har vi fått en mye blidere og mer opplagt jente. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Driver å planlegger kino på søndag sammens med en venninne....blir rart å være borte fra lillesnuppa, men litt godt å komme seg ut en tur også. Hun lider nok ingen nød ) Pappaen skal på nattevakt, men tipper bestemor gjerne overlapper en liten time her. Ellers er det mye innedager her, det er jo svinkaldt!!! Men så fantastisk nydelig sol og klarvær ute, typisk vi må holde oss inne. Håper alle koser seg med sine små, og at alt står bra til! Og ja, velkommen til twilightzone tsmamma )
SpongeBob Skrevet 21. februar 2007 #62 Skrevet 21. februar 2007 Gratulerer med godkjent barn! Vi fikk fødselsattesten i posten i dag, så nå er også lillegutt godkjent i folkeregisteret:) Har store planer om å oppsøke helsestasjon for veiing i morgen, men er jo litt småskremt for at jeg skal finne ut at han ikke har lagt på seg et gram siste uke. Utrolig, her har jeg brukt hele ungdomme og voksentiden til å ønske meg å gå _ned_ i vekt, men ungene mine vil jeg ha feitet opp så kjapt som mulig, takk! Storegutt spiser middag (fersk torsk, nam!) og lillegutt skulle etter planen sove etter amming, men han ser ikke ut til å være helt enig. I dag har hanikke hatt det minste lyst til å sove med mindre det er oppå mammaen, og det er litt upraktisk når storebror skal bades og legges om ikke så lenge... Så han får heller grumle til han sovner, vi krysser fingrene for at det ikke blir så lenge til. "House" i kveld, jeg planlegger inntak av te med koffein for å prøve å holde meg våken hele veien gjennom - hvis jeg gir etter for Ole Lukkøye i kveld også får jeg bare be pent om referat i morgen:)
ts&hl mamma Skrevet 21. februar 2007 #63 Skrevet 21. februar 2007 Hehe, ang svigermor så var det et herk i begynnelsen med alle "gode" råd og kommentarer på at ungen var for varm, for kald for sulten og for mett osv- men det skal innrømmes at med tiden er hun blitt utrolig mye mer fleksibel og vi lever ikke akkurat life in the fast lane lenger heller- så forskjellene er blitt mindre, de felles interessene noe flere (selv om jeg ikke har begynt å strikke eller lese Familien....) - og nå aner jeg ikke hva vi skulle gjort uten henne - det er luksus å ha noen som frivillig tilbyr seg å være barnevakt støtt og stadig både på dag og natt. Så ingen klager fra meg :-) Det eneste jeg faktisk har å klage på for tiden er at nestemann til tross for all den dyre modningsakupunkturen nekter å komme ut - må være ekstremt tålmodig den ungen - lurer på om den i det hele tatt kan være min??!?? Heldigvis sørger vår toåring for litt underholdning innimellom. Dagens høydepunkt så langt: Jeg står i dusjen, og i mens får TS lov til å romstere litt i nederste skuff i badeskapet samt hente håndkle til mamma. Etter noen litt ufokuserte minutter under deilig varmt vann hører jeg plutselig et lykkelig hyl fra rett utenfor dusjen: ”Mamma, se jeg har ski” Der står vår nuudelige datter med undertøyet på halv tolv og et truseinnlegg godt plassert under hver fotsåle (limt fast!!) og er på skitur! Dere kan tro jeg lo :-)
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #64 Skrevet 21. februar 2007 Øyh! Påstår dere at strikking ikke er en up-to-date aktivitet???
ts&hl mamma Skrevet 21. februar 2007 #65 Skrevet 21. februar 2007 Definitivt et høyverdig syssel, men dessverre langt utenfor mitt kompetanseområde - må med skam innrømme at jeg ikke engang kan legge opp!!!. Der er det atter en fordel med svigermor, hun produserer de nydeligste rosa kåper, kuule sett og søte skjerf :-)
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #66 Skrevet 21. februar 2007 Hrmpf... okei, apology accepted Jeg håper jeg faktisk får til denne ullbuksa jeg jobber med... hehe... lenge siden jeg har strikket noe større enn ei veske eller en ullsokk...
ts&hl mamma Skrevet 21. februar 2007 #67 Skrevet 21. februar 2007 Må tilstå at bare ullsokk og veske høres nokså imponerende ut :-)
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #68 Skrevet 21. februar 2007 Har fått tak i et hefte med oppskrifter for ullgarn ment for toving. Er faktisk en del fint der - blant annet ei veske og ei lue jeg kunne tenkt meg å prøve. Men så spørs det om man får tid, da... først må jeg bruke de få stakkar timene jeg har i løpet av ei uke UTEN ungen på puppen eller i armene (eller uten stell/pass av 3-åringen) til litt husarbeid. Kommer liksom aldri ajour, blir bare holdende på å ta unna det verste, men kommer aldri ned til det nederste laget :s
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #69 Skrevet 21. februar 2007 Hihi.Godt å se at det ikke er bare jeg som er "kjærring" og strikker.... Blir lite ledig tid til strikking, dessverre, men holder nå på med et babyteppe akkurat nå, samt en "bladvott" str. 4 år- den andre er ferdig.... Ullbuksa i str 9 mnd som jeg begynte på tidlig høsten 2003, da jeg ventet førstemann overlot jeg til mamma i forrige uke...Genseren(sett) er ferdig, vottene og lua likeå, men er ikke montert. Fikk lurt snuppa i seng nettopp- og håper jeg skal få til å pakke til helgeturen. Planen er å starte etter frokost... Skal kjøre 15 mil alene med 2 unger i baksetet!
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #70 Skrevet 21. februar 2007 Oj, misunner deg ikke... du skal ikke tilfeldigvis til landstedet deres? Vi skal nemlig motsatt vei i helga, typisk nok
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #71 Skrevet 21. februar 2007 Nei, vi skal til fjells..... Røros faktisk;-) Martna der nå. Drøyer nok til over påske før vi blir mest i nabolaget ditt;-) Sommerferien i år blir nok mest der også, så da er det mulig jeg inviterer meg sjøl på kaffebesøk, vettu!
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #72 Skrevet 21. februar 2007 Ikkeno problem - du er herved invitert! Dvs jeg drikker ikke kaffe sjøl da, men jeg er jo gardskjerring av herkomst, så noe kaffebrød greier jeg alltids trylle fram! Eller vi får ta trilleturen forbi coop'en Søs er sikkert på jobb der og slår av en prat mens vi spiser is i solveggen... til dere som leser dette bortsett fra liten2: JA, DET ER HELT UTROLIG IDYLLISK HER UTE!!!
rødhette* Skrevet 21. februar 2007 #73 Skrevet 21. februar 2007 Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, som ble borte fordi jeg trykte på en link og siden åpna seg i dette vinduet.. grrrrr Skrev noe om at jeg ikke engang kan strikke et skjerf så ullsokker, votter og slikt imponerer meg veldig! Jeg kan ikke legge opp eller noen ting.. Kunne vel friska opp barndomskunnskapene hvis noen la opp for meg, og viste meg hvordan jeg gjør selve strikkinga... Så skrev jeg noe om at det er koselig og masete med besøk av pappa. Så skulle jeg skrive en ting til før jeg posta innlegget, men innen jeg kom så langt ble det selvfølgelig glemt av.. doh
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #74 Skrevet 21. februar 2007 Faktisk ganske nært paradis- iallefall når sola skinner;-)
selfangerkjerringa Skrevet 21. februar 2007 #75 Skrevet 21. februar 2007 Hehe - sola skinner alltid rundt ka-ping-heimen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå