selfangerkjerringa Skrevet 19. februar 2007 #26 Skrevet 19. februar 2007 Takk for tilbudet, Hanne... men det er ganske kompliserte saker. Vi har to brukskontoer, en budsjettkonto, to mastercard-kontoer og to sparekontoer, og jeg må balansere alt sammen for å få betalt de mest prekære regningene, sette av penger til de neste, og holde igjen nok til mat fram til lønna kommer... så jeg må rett og slett SE nettbanken for å kunne organisere hele CasaKa-ping a/s... En burde egentlig hatt grunnleggende økonomi-utdanning før man stifter bo, syns jeg. Kræsjkurs i husholdning, sponset av staten. Kanskje med et lite kokke-kurs i tillegg? Hvordan handle inn mat for hele uka? Hvordan planlegge middag? Hvordan dressere gubben til å hjelpe til med husarbeidet? Mitt forslag: gamle husmorskolen komprimert til et 2-ukers kveldskurs med vin&ost+skravle-kveld etter eksamineringen
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #27 Skrevet 19. februar 2007 Misunnelig!!!!!!!!!!! Er skikkelig sjalu på dere som er oppe 1-2 ganger om natta for å amme. Her sliter jeg skikkelig med ei som er våken hver 2.time- minst, styrer leeeenge med å spise, og nekter å legge seg i senga si igjen... Kan vel ikke forlange altfor mye av ei lita snuppe på 6 uker, men må si det hadde vært godt å hatt mating 1-2 ganger i full fart og ungen tilbake i senga si, men.... Vurderer faktisk å flytte henne inn på eget rom ganske raskt for å se om det hjelper. Spiser ikke så mye om natta, og siden hun ikke tar smokk eller "tott" mistenker jeg henne for å bruke mammas brystvorter som smokk!
rødhette* Skrevet 19. februar 2007 #28 Skrevet 19. februar 2007 Jeg mistenker at han sover godt også fordi han får flaske om kveldene (og stadig oftere om dagene også... måtte gi første flaska kl 14 idag. Ammer nå, så får vi se om det holder eller om jeg må gi flaske etterpå også..). De sier jo at det metter mer..
Hanne og jentungen Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #29 Skrevet 19. februar 2007 HUn her er 11 uker. Hun sover fra 23-3, men etter det er det mat hver annen time, og tidvis oftere.
selfangerkjerringa Skrevet 19. februar 2007 #30 Skrevet 19. februar 2007 Og DER fikk jeg endelig til nettbanken, etter å ha slitt og strevd og installert og avinstallert og gått rundt brannmurer i dagevis..... Men nå er alt av regninger betalt eller lagt inn på forfall I tillegg til litt kontanter har vi nå fantastiske 388kr å klare oss på fram til lønna kommer - forhåpentligvis på fredag... Og da er ALT av sparepenger tømt også! Grøss... heldigvis venter vi litt inn fra et salg snart, da blir reservene fylt opp igjen. Jeg liker virkelig ikke å være så skrapa, hva hvis det skjer noe liksom... "Vaskemaskin-kontoen" har alltid litt dubloner. Blir godt å ha dem der igjen. Nå skal jeg steike lapper til Gubben kommer inn fra garasjen, han står og sveiser innflytningsgave til søs og typen De skal få eget vedstativ som passer litt bedre til deres urbane og minimalistiske interiør-smak enn den gode, gammeldagse vedkorga
vims-74 Skrevet 19. februar 2007 #31 Skrevet 19. februar 2007 ka-ping: haha, jeg har gått husmorskolen, men om det gjør meg flinkere til planlegging vet jeg sannelig ikke... men jeg tror jeg er ganske flink til å planlegge innkjøp, bruke opp rester fra middag foregående dag i neste dags middag osv osv Største problemet er faktisk å finne på HVA man skal spise hver dag, men det er ganske enkelt når man skriver en middagsplan, gjør storinnkjøp 1 gang og evt stikker en liten tur for å kjøpe evt friske grønnsaker som tilbehør. Vi har iallefall funnet ut av vi sparer en god del på dette, samt at vi har funnet ut at obs er fantastisk mye billigere enn bunnpris!
Hanne og jentungen Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #32 Skrevet 20. februar 2007 God morgen jenter:) Hvordan kan det ha seg at Snuppa sover som en stein når hun ligger inntil meg, men med det samme jeg sruller henne bort fra meg så våkner hun? Har hatt en slik natt i natt ja, og da sover ikke mammaen særlig godt. Heldigvis er dette blitt unntakene:) Nå sover hun på sofaen mens jeg sitter på nett og tenker på hva vi må pakke med til Lillehammer.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #33 Skrevet 20. februar 2007 God morgen, jenter! Her har vi hatt en slitsom natt og morgen. Starta vel egentlig i går. Jenta sov ikke fra hu våkna i 15-tida til 23 i går kveld... Kun små dupper og kun i armene! Fylte bæsje-bleier titt og ofte og hang i puppen mellom "slagene". I natt har hun kun sovet i min seng...iallefall fra ca 02.00- var oppe 02.30 med storebror som måtte tisse og sto på badet og skreik i halvsøvne... Ble litt sein start på dagen idag, og frøkna starta den med å kaste opp over hele kjøkkenet! Prøver å få henne til å sove litt i vogga si nå, men hun klarer ikke helt å slappe av. Krysser fingrene for at resten av oss slipper oppkast- skal reise til svigers i morra....
SpongeBob Skrevet 20. februar 2007 #34 Skrevet 20. februar 2007 og selvfølgelig begynner det å røre på seg i vuggen med det samme jeg setter meg ned for å si hei til dere... Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake senere, dette kan bli litt kjapt med mindre han roer seg selv? *krysse fingrene* Sitter og koser meg med en stor kopp te og "The Way We Were" på DVD og synes egentlig det er litt kjipt at Robert Redford er blitt så gammel nå - burde ikke verden rett og slett spare på slike flotte menn? Holdt dem et sted rundt 30-40-årsalderen, slik at man rett og slett har noe å se på? Men litt sent nå, kanskje... Oi, det er kanskje den minst baby-relaterte tanken jeg har hatt de siste månedene! Ellers går nettene OK her - hadde vært spennende å vite hvor lenge lillegutt kunne sovet om morgenen om han (og jeg) ikke ble vekket av svært aktiv storebror sånn en gang mellom 6 og 7 - i dag var det opp 0610 i følge LT men jeg strakk det til 0645... Skulle gjerne sovet noen timer lengre om morgenen, gitt, men det er vel ikke helt pent å spørre legen etter sovepiller til en to-åring bare fordi mammaen hans ikke kommer seg i seng om kveldene? Og ja, det var en fleip... I alle fall: LT er i barnehagen og lillegutt har sovet søtt fram til nå - det knirker fortsatt i vugga, så jeg tror noen synes det er tid for lunsj. Ha en strålende dag, alle sammen!
ts&hl mamma Skrevet 20. februar 2007 #35 Skrevet 20. februar 2007 Der var du jo! Akkurat returnert hjem etter legesjekk, alt fremdeles vel og er nå offisielt i uke 40 :-) Dessverre ingen tegn på at hun er lei og vil ut. Klem fra meg
Hanne og jentungen Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #36 Skrevet 20. februar 2007 Wee, vi reiser østover i morgen:/ Må bruke ettermiddagen og kvelden på å vaske klær og pakke. Hannemannen jobbet til 8 i morges, sov til 2 og skal tilbake på jobb klokken 4:/
SpongeBob Skrevet 20. februar 2007 #37 Skrevet 20. februar 2007 Og hei!!! Til alle andre Twilightere kan jeg opplyse at tsmamma er den offisielle "SpongeKusinen" - damen _jeg_ har tenkt å plage til å la meg bo hos seg under vår store husmorferie i Stavanger. Hun har ei jente som er litt eldre enn min Lille Torpedo, og venter utålmodig på at Knøtt nummer to skal gjøre sin ankomst. Si pent hei, er dere snille! Hanne: er det svigers du skal på besøk til, eller husker jeg feil? I så fall: pakk sjokolade. En stor plate god sjokolade om dagen kan motvirke mye svigergørr. Brr...
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #38 Skrevet 20. februar 2007 Et pent hei fra meg, på oppfordring fra SpongeBob!;-)
Hanne og jentungen Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #39 Skrevet 20. februar 2007 tsmamma: Hei kusinen til Sponge:) Det er meg de skal på husmorferie til:) Sponge: Jepp, svigermor. Heldigvis har vi mange andre som skal besøkes når vi er der og hun skal jobbe torsdag og fredag:)) (Sjokoladen er kjøpt inn allerede)
ts&hl mamma Skrevet 20. februar 2007 #40 Skrevet 20. februar 2007 Hei der :-) Kos å "treffe" dere- gleder meg veldig til å huse SpongeBob og er umåtelig positiv til alle initiativ som får henne til å sette kursen mot Stavanger - blir veldig kjekt.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #41 Skrevet 20. februar 2007 Ojsann! På skravle er det noen som påstår det er fet tirsdag idag, og ask onsdag i morra.... Meg bekjent er det vel feittirsdag og askeonsdag, men noen som vet hva det står for og betyr? Vet det har med fasten å gjøre, men... Vi spiser alltid saltkjøtt, pølse og stappe med ertesuppe til på feittirsdag, er mest onsdagen jeg er interessert i....
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2007 #42 Skrevet 20. februar 2007 liten2: lykke til med spysjuke og sviger-tur... tsmamma: velkommen til the twilight zone! Nå er ikke lenger Sponge "den siste twilighter"... hehe Hanne: gudd løkk hos svigers du også... du får nå bare slå på tråden om du blir alt for nære å miste forstanden av å være så nær det kvinnemennesket :/ Sponge: jeg har full sympati for sovemønsterproblematikken hos dere... jeg våkner lykkelig hver dag og tenker på hvor heldig jeg er som har en 3-åring som det siste året har våknet før kl 08 færre ganger enn jeg kan telle på ei hånd. Idag har jeg vært på besøk hos bestevenninna mi og Knotten hennes Han er 3 uker gammel, i ca 2.6kg og under 50cm... han var sååå liten!!! Jeg turte nesten ikke holde ham en gang... men utrolig søt da selvsagt Tenk dere så gøy - her har jeg og mamma'n hans vært bestevenninner siden barnehagen, og så ender vi opp med å få ungene våre med EN måneds mellomrom - uten å planlegge det overhodet Dvs vi var begge prøvere, men hadde ikke turt å si det til hverandre... hihihi... moro hvordan skjebnen fikser det til innimellom!
Hanne og jentungen Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #43 Skrevet 20. februar 2007 Ka-ping: prøver å gjette i hodet mitt, men klarer ikke helt å løse hvem det er som er blitt mamma? Har taima det bra med mange venninner du? Tror forresten det blir lettere å være på besøk hos svigermor enn det er å ha henne her. Der borte kan hun gå ut på tur, hun skal også jobbe torsdag og fredag. Sambo og jeg kan også dra ut, vi har jo mange å vise Sigrid frem til:) Nå er det bare å krysse fingrene for at Sigrid ikke får for ille raserianfall. Jeg bryr meg ikke om disse anfallene. Hun er så mye våken og blid at den "sure" energien vi alle har må jo få ett eller annet utløp. Min svigermor takler derimot ikke dette like godt:/
ts&hl mamma Skrevet 20. februar 2007 #44 Skrevet 20. februar 2007 Hehe, nei skjønner jeg henger litt etter dere andre og overtar dermed gjerne hedersbetegnelsen den siste twilighter fra Sponge, men må innrømme at jeg er ivrig etter å få ut dette vesenet nå, heldigvis bare 1 uke til termin :-) Men er fornøyd med at jeg i alle fall har holdt køen ifht Sponge denne gangen!!
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2007 #45 Skrevet 20. februar 2007 Hanne: sender sms ang. denne venninna
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #46 Skrevet 20. februar 2007 Er det bare jeg som ikke har noe å utsette på svigers...? Tror jeg har vært ekstremt heldig, og så får jeg jo håpe at gubben føler det samme med sine....hvilket jeg eg ikke er i tvil om, da pappa og sambo var kompiser før vi møttes....
Hanne og jentungen Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #47 Skrevet 20. februar 2007 Forholdet mellom meg og svigermor hadde nok vært lettere hvis svigerfar hadde vært i live. Stygt å si, men slik er sannheten. Nå ligger Snuppa og pludrer med seg selv på leketeppet sitt:)
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2007 #48 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har ganske greie svigers jeg Syns svigermor har et sykt forhold til bikkjene sine, men bortsett fra det er de flotte begge to. Så vi er i hvert fall TO som er heldige med svigers, liten2
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #49 Skrevet 20. februar 2007 Godt vi er heldige, da:-) Synes ofte jetg leser negative kommentarer om svigerforeldre både på bim/dib og i ukebladene...
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2007 #50 Skrevet 20. februar 2007 Nå har jeg jo hørt såpass mye om Hanne og Sponge sine svigermødre at jeg vet at det fins monster-versjoner i levende live, men det kan virke som om alle på dib har slike, og det kan jeg da ikke skjønne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå