Gå til innhold

Twilight på fastelaven.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare si hei:) Her har vi ikke gjort noe som helst i dag. Jeg merket meg på fredag at det var fastelaven og det nærmeste jeg har vært boller var å gi bolleoppskriften til min søster:) Blir nok mer slike ting når Snuppa blir større.

Ellers er sambo gått på jobb så det er bare meg og småen i natt. Det er ok altså, men er jo kjekkest når pappen er der også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heei! I dag har jeg og lillemor vært på kafe og møtt noen venner der, også var vi invitert bort på fastelavensboller som var nydelige! *slafs* Så da slapp jeg bake de selv i år! :)

Skrevet

Hei Vims:) Jeg kjøpte den pumpa du anbefalte. Snuppa får nok i seg mest mme, men ammer før hvert måltid. Er greit å pumpe for å opprettholde og kanskje øke produksjonen slik at småen får i seg det lille jeg produserer:)

Det hørtes ut som om dere hadde hatt en koselig fastelaven:)

Skrevet

Hanne: du får til å bruke den ja? Jeg synes den fungerte flott jeg, så lenge jeg fikk brukt den :) Nå er det bare mme her i gården, det fungerer det også, men gleder meg til vi slipper koke vann og koke flasker hele tiden! :)

Skrevet

Vims: ja, den der kokinga er noe ork, men det viktigste er jo at babyene er gode og mette:) Jeg syns pumpa fungerer supert. Den er mye mer komfortabel enn håndpumpa til avent som jeg brukte før.

Skrevet

pumpinga med avent går greit her, men jeg pumper jo bare litt innimellom. Kobler ungen til den ene puppen og pumpa til den andre, så får jeg ut en grei skvett på 10 min. Føler meg som ei ku, ganske enkelt :s

Skrevet

Ku? Prøv Vøringsfossen! Her tømte guttungen puppne godt på morgenkvisten, så kjørte vi i bhg og da vi kom hjem ville han ha mer som vanlig. Og da rant det jaggu så kraftig av "godpuppen" at han ikke klarte å få i seg alt, da han var så mett at øynene gikk i kryss rant det friskt nedover magen min. Til og med "vrangpuppen" hadde visst lagt seg i selen og fylt opp på kjøreturen, for jeg er fortsatt våt til langt nedpå magen siden jeg glemte å legge inn ammeinnlegg før vi begynte...

Nå sover han søtt, så jeg er klar for en dusj (les: _veldig_ klar for en dusj) og og litt sen frokost. Må vel huske å låse døra før jeg går på badet, naboen har det med å levere bikkja tilbake på _helt_ feil tidspunkt... Noen andre som har spennende planer for dagen? Vurderer trilletur til butikken etterhvert, og kanskje en klesvask til hvis Knotten samarbeider veldig...

Skrevet

Høres ut som produksjonen er på topp ja Sponge :o) Svigerfar kom i går da jeg satt godt plassert i stua og pumpet meg....hehe....snakk om å føle seg som en ku ja! Kom meg litt smårød inn på kjøkkenet... Han syns bare alt er helt naturlig han, så tror nesten ikke han la merke til det! Syns det er helt ok å amme foran andre, men akkurat pumpinga tror jeg jeg sparer for de private stundene!

Har akkurat fått meg en deilig lang dusj, Martine sover søtt i vugga enn så lenge. Her er det som hos dere Sponge - på natten sover hun så godt, mens på dagtid våkner hun ofte ofte. Har også lurt på om jeg er så i koma at jeg ikke hører henne, men det virker rett og slett som hun sover best i mørket på natta. I natt sov hun fra 23.30 til 05.30 - ny rekord, og strålende fornøyd mamma :o)

Vi skal avgårde på "after dåp" mat og kake nå straks...skulle vel egentlig vært der, men selvfølgelig sovnet hun så godt, så må bare la henne sove en stund, så slipper jeg å ta med meg en overtrøtt jente. I morgen skal vi forresten å se på dåpslokale selv. Vi hadde egentlig tenkt å ha det hjemme, og jeg har selvfølgelig skrevet det på noen invitasjoner allerede, men så viste det seg at sykehushotellet (som Sponge har god kjennskap til) leier ut et passe stort lokale til oss for bare 600 kr. Det er vel ikke så mye? Har aldri leid noe før, så aner ikke hva det koster... Hadde vært deilig å slippe å ha det så fullt hjemme, og ikke minst mye styr med utstyr og oppvask. Andre som er i full gang med planlegging av dåp? Noen som har gode ideer kanskje for pynting, bordkort osv? Er ikke så kreativ selv, så tar gjerne i mot tips :o)

Ha en fin dag jenter!

Skrevet

Åja, glemte jo å fortelle at jeg drømte om dere i natt!!! Drømte at vi møttes...i en iskald underlig låve forresten...og selvfølgelig var det mye underlig i drømmen, men det var veldig hyggelig å møte alle twilightjentene :o) Husker få detaljer, men husker at Hanne "tvang" meg til å spise en altfor salt matrett, og insisterte på at det var godt....hehe...så rart en kan drømme! Hvor i all verden tar en det i fra?!?!

Skrevet

I natt sov lillegutt fra ca kl 23 til 06.20!!! Kan det kvalifiseres til å kalles å ha sovet en hel natt? Kan tro mammaen og pappaen hans var sjokka (og glade) da de våkna og så hva klokka var! :D

I går var vi på besøk hos svigerbror med fam, og fikk fastelavnsboller. Ble invitert i går morges via sms :) Jeg bakte selv boller på lørdag, for jeg elsker fastelavnsboller. Så har en pose boller i fryseren og en i brødboksen.. Så nå skal jeg snart spise boller :D

Pappa kommer til oss i kveld, og blir ei uke. Blir første gang han får se lillegutt.

stinemor, jeg har såvidt begynt med dåpsforberedelser. Har sendt ut invitasjoner (som jeg laget selv), og avtalt med svigermor at vi skal ha det hjemme hos de. Har også avtalt med kirken, selvfølgelig :)

Har handlet inn det jeg trenger for å lage bordkortene, men ikke laget dem enda. Så har jeg planlagt hvem som skal spørres om kakebaking, og begynt å tenke på maten. Jeg og mamma skal lage rundstykker selv. Dåpskjole har vi, for lillegutt skal døpes i den jeg ble døpt i selv. Så må bare kjøpe lue (for det har vi ikke), og lyseblå bånd til å ha på kjolen (er rosa på den nå).

Håper dere alle har hatt en like god natt som oss :D

Skrevet

Flott natt her også ja :) Nå har vi begynt å legge Knøttemor litt tidligere om kveldene - er helt nede i kl 22 nå :) Hun våkna inatt kl 0530 for mat, og igjen kl 09. Er vel greit det :) Bortsett fra at puppene var så fulle at det rant gjennom alt, jeg må skifte på senga og vaske badegolvet idag :s

Vi er også inne i dåpsforberedelser. Har avtalt med presten, spurt søs om å synge i kirka, og avtalt med faddere. Har ikke sendt ut initasjoner enda, men det er ikke før i påska, og de fleste inviterte vet datoen uansett. Vi vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det enda, det er kveldsgudstjeneste så vi må vel ha middag og kake før gudstjenesten... og kanskje noe salt på kvelden for de som skal bo hos oss? Helst ville jeg hatt middagen i en kjempekoselig restaurant her i nærheten, det går an å reservere en del av lokalet til selskap og det koster ingenting. Og kaker hjemme etterpå. Men vi har ikke råd til maten... Blir jo fort noen dubloner når det er 18 voksne og 6 barn.

Nå skal Knøttemor oppi vogna, vi skal på trilletur før storesøster skal hentes i barnehagen. Ha en god dag, jenter :)

Skrevet

Ja, forresten, faddere er spurt og har takket ja :)

Vi skal ha palmesøndag :)

Skrevet

Her blir det dåp 1. påskedag :)

Hvem har dere som faddere forresten?

Skrevet

Ene broren hans, broren min, bestevenninna mi og bestekompisen hans. Dere?

Vi kunne ikke ha påskehelga, for da skal sambo jobbe :)

Skrevet

forresten,kvalifiserer 23-6.20 som hele natta???

Skrevet

Rødhette: 23-6.20 kvalifiserer da til hele natta? Godt de små deres begynner å fine ut av døgnet... Her sovnet lillegutt godt til slutt, men våknet av telefon nummer 5 i tolvtiden og forlangte påfyll, så har både han og jeg sovet godt etterpå. Er litt døs ennå, blir helt surrete av å sove på dagtid, det er skjønt!

Stinemor: Hvis du kan få lokale hvor de tar seg av rydding og oppvask for 600kr synes jeg det er et røverkjøp, go for it! Kort og slikt kan du jo kjøpe ferdig, lage selv eller få de på Smykkestein (papiravd) el.l til å lage dem for deg, jeg er sikker på at de gjerne selger deg alt du trenger eller tar oppdraget hvis du foretrekker det. Selv er jeg jo litt hekta, så jeg ville absolutt kjøpt materialene og laget det selv:) Det er jo bare kos, og akkurat passe hjernedødt til at selv ammehjernen min får det til:)

Bare vi som ikke døper, tydeligvis? Litt for mange religioner i familien til at vi synes det er fair å velge én som smårollingene skal utsettes for - det valget får de ta selv når de blir eldre! Men vi må vel snart til pers med familiefest av navnetype - har tenkt på å ha det til sommeren, men har så utrolig ye vi xkulle gjort med huset først! Hjelpe meg, blir svett bare ved tanken!

Skrevet

SpongeBob, jeg mente det selv også.. men ville høre hva andre mente. For husker en gang før at det var mange på dib som mente at de små har sovet hele natta når de har sovet fra 19-20-tiden til morgenkvisten.. Og det blir nok lenge til han sovner så tidlig og sover hele natta gjennom hehe.

Ja, morsomt å lage invitasjoner, bordkort og slikt selv, når man får tid innimellom bleieskift, amming, flaskekoking og slikt ;)

Skal begynne på bordkortene snart... er morsomt å gjøre slikt! Takkekortene får jeg se når den tid kommer, om jeg lager selv, eller om jeg bestiller ferdig.. Men er jo gøy å både gi og få selvlagede ting.. :)

Skrevet

rødhette: til førstejenta hadde vi søstra mi, broren hans, kompisen hans og venninna mi. Til minstejenta blir det andre søstra mi, søstra hans, og en felles kompis (fetteren min). Jeg heller mer og mer mot å ha middagen på den restauranten - slipper jo både leie av lokale, oppvask, matlaging osv... MYE lettere å bare ha kaffe+kaker hjemme!!!

ps: jenta vår sover fra 22 til 05 - og så til vi står opp igjen rundt 8-9. Det syns jeg er hele natta jeg! Å være nede i kun EI natt-amming før hun er 2mnd :)

Skrevet

Har hatt tre netter med én nattamming forrige uke, og nå ingen nattamming sist natt - veldig fornøyd. Håper han gjør det til en vane ;)

Vi skal ha koldbord i dåpen.. Altså rundstykker med div. pålegg, roastbiff, eggerøre og slike standardgreier. Så kaker og kaffe etterpå, selvfølgelig.

Enkelt er kjekt ja :)

Skrevet

Men uansett hvor enkelt en gjør det så vil det jo bli to runder med mat til minst 20pers... Det blir mye pes, bestikk, servise oppvask, oppdekking osv... hadde vært innmari kjekt å bare gå et annet sted og spise, og så ha kaffe og kaker hjemme. Da kan en jo faktisk dekke opp kvelden før og bare ta frem kakene etter en kommer hjem fra restauranten... Jeg antar vi kan få f.eks småsteik til 150kr pr prs, det er jo ikke SÅ dyrt. Skal prøve å overtale gubben til at vi kan finne pengene et sted.

Skrevet

Hehe... :)

Vi skal ha det hos svigermor (har sikkert sagt det før, men den ammetåka gjør at jeg ikke husker hva jeg skrev 5 minutter tilbake..)

Skrevet

Det med semesteravgiften ordna seg:) Jeg var visst ikke alene om å ha glemt den så UiS sin aller siste "skjulte" frist er i morgen. Har fått ny giro og venter nå bare på at sambo skal våkne og betale den:)

Skrevet

Så bra det ordna seg, Hanne!

Alt går godt for snille piker... ;)

Skrevet

Så bra, Hanne!!! Flott for dere :) Må innrømme at jeg har tenkt en del på det ja.. drømte faktisk om deg og semesteravgiften inatt. Du måtte klatre opp et fjell og møte en guru-fyr i flagrende, oransje gevanter som kunne si deg om du fikk betale den eller om det var for seint... joho. Fler med rare drømmer her atlså :)

ang. betaling av regninger så er jeg relativt desperat - kommer IKKE FORBANNA inn på den j"#¤%&/ nettbanken, har prøvd ALT i hele helga, og har regninger jeg vet må betales hvis ikke går det virkelig ille, men jeg kan ikke betale dem på posten heller når jeg ikke får flytta penger fra den kontoen som har dekning til det skrapa visa-kortet mitt.... jeg skulle ønske jeg aldri var blitt voksen, buhu :(

Skrevet

haha. Stinemor drømmer at jeg tvangsforer henne oversalta mat og du drømmer at jeg klatrer i fjell:))

Hvis det er nettet som er problemet så kan jeg prøve å komme inn på nettbanken din herfra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...