Gjest Skrevet 6. februar 2007 #76 Skrevet 6. februar 2007 Hei alle nyeankomne monstermødre! Dere er grusomme! Hihi... Viser seg jo raskt da at vi faktisk er et meget stort flertall dårlige mødre her inne, det morer meg:)
Fødemaskinen Skrevet 6. februar 2007 #77 Skrevet 6. februar 2007 Hmm.. rart ingen kommer med protester her...
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. februar 2007 #78 Skrevet 6. februar 2007 melder min annkomst her jeg også. Jeg babet faktisk første gang med babyen min i badekaret da hun bare var et par uker gammel.. tror ikke det er noe som blir annbefalt av bøker og helsestasjonsdamer.. he he.. men det er koselig for begge .... hun sover i sengen vår under vår dyne, visste ikke at det var galt engang.. gitt henne hostesaft (for baby) bare for det at det hjalp henne sove (riktig nok bare en gang ) uff og huff. vurderte å be doktoren om babyvalium en gang..
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. februar 2007 #79 Skrevet 6. februar 2007 opps.. glemte det verste.. har skreket igjen til hun
hårsår Skrevet 6. februar 2007 #80 Skrevet 6. februar 2007 Morsom tråd dette: Jeg har: - latt babyen høre på Walkman for å se hvordan hun reagerte. - bruker Natusan bathwash bedtime - boikotter ikke Nestlè fordi jeg hverken har HIV eller bor i Afrika. - jenta mi har hatt flere innedager enn utedager denne måneden. - når jenta skriker i baksetet, begynner jeg bare å kjøre fordi jeg vet at hun egentlig liker biltur, - bader jenta bare 2 ganger i uka - tømmer ikke overfylt bleiebøtte før etter flere dager, så eimen slår imot meg som en vegg (eller setter bleiesøpla ut i ganga til mannen så den kan stå der og parfymere huset) -bruker potetmel til sår rompe i stedet for fancy pudderprodukter. - ammer fordi jeg ikke liker tanken på å måtte koke flasker og utstyr. Fysj a meg!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #81 Skrevet 6. februar 2007 Janteloven: 1. Du skal ikke tro du er noe. 2. Du skal ikke tro du er like meget som oss. 3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. 4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss. 5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. 6. Du skal ikke tro du er mer enn oss. 7. Du skal ikke tro du duger til noe. 8. Du skal ikke le av oss. 9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg. 10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Axel Sandemose 1933
Murmeline Skrevet 6. februar 2007 #82 Skrevet 6. februar 2007 Hm, i natt sov snuppa med et par grøtflekker på pysjen. Jeg ammet henne etter 2 lettøl, og det gikk bare nesten 2 timer etter disse ølene. Jeg har badet sammen med henne i badekaret fra hun var ganske liten. Jeg bruker ikke tøybleier, og jeg har brukt våtservietter. Ikke har vi ordentlig familie med kokte gulrøtter og poteter, så "babyen kan spise det de voksne spiser funker ikke her. Kan jo ikke gi baby most grandis liksom... Jo, det aller beste; det er ikke hver kveld jeg orker å fullamme (ammer gjerne 2-3 timer i strekk da..), så det hender hun får mme på flaske. Fysj&føy!!!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #83 Skrevet 6. februar 2007 Sover sammen med henne ( orker ikke å stå opp til hennes seng midt på natta) I dag kjørte meg mannem min til tannlege, mens snuppa sovet hjemme alene (i hele 4 min!!!!) Kjøpte hoppehuske og gåstol Hum får lov å se på TV Bruker NESESUGER på henne, da hyyyyler hun Triller ikke hver dag ( kald og glatt....) Tok meg et glass vin ( det var godt) Ammer henne på natta ( HS anbefaler å slutte) Hun fikk smokk på føden ( orket ikke å være smokken selv) Fysj...
mam <3 Skrevet 6. februar 2007 #84 Skrevet 6. februar 2007 Hehe nå kommer det, sannhetens time: - Jeg har drukket meg full etter jeg fikk barn!! - Jeg har hatt barnevakt til henne over natta! (huff og huff) - Jeg røyker. - Hun fikk smokk rett etter vi kom hjem fra sykehuset. - Jeg skifter ikke bleie om natta med mindre hun har bæsjet. - Hun har sovet mens jeg var nede på kiosken (bor over en kiosk), var borte i hele 2 min! - Og værst av alt! Jeg og kjæresten skal om ikke så alt for lenge være borte fra henne i 3 dager!! Ring barnevernet med en gang!
*toppris* Skrevet 7. februar 2007 #85 Skrevet 7. februar 2007 har alerede ringt, luktet monster av deg på lang vei du! *tihi*
Luni og go'gutten =) Skrevet 7. februar 2007 #86 Skrevet 7. februar 2007 Ok, her kommer mine innrømmelser...: - bruker våtservietter på tur - brukt babybjørn siden han var 2 mnd pga kolikk - røyka frem til han ble født (og jeg tenker på røyk ennå - fyfy!!) - han sitter i vippestol hver morgen foran TV mens jeg spiser frokost!!! - skifter ikke bleie om natta.. - har begynt med hvetegrøt, så tarmene hans kommer til å bli limt sammen.. Ikke lager jeg den selv heller.. - gir han banan og mais i hjemmelaget mos, så han driter mursteiner - er på besøk hos venninner som har både hund og katt! - lar tanter og besteforeldre som røyker få holde han. Han kan jo få astma av ånden deres stakkaren.. - truer han til å sove når han er trøtt, det kommer tom en liten tåre inniblandt.. Hmm.. Jeg er ond.. *hirrhirr*
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. februar 2007 #87 Skrevet 7. februar 2007 Tror jeg bare MÅ melde meg inn her altså.. Her er mine innrømmelser: - Gutten min fikk smokk med en gang vi kom hjem fra sykehuset (fyfy) - Fått mme siden han var 7uker gammel (Han dør nok snart bare av mangel på mm) - Bruker våtservietter (blir nok hudløs liten gutt) - Fikk grøt fra han var 3,5mnd - Fikk smake is når han var 5mnd (han overlevde) - Har fått smake ostepop.. - Saft har han også fått - Sover med samme bleia hele natta - Er på besøk hos besteforeldre som røyker inne (skyt meg..) - Jeg røyker selv,kun ute da,men han må jo få STORE problemer av at han ser mamma røyke når vi triller tur - Ikke ute hver dag - Spiste riskrem på julaften (var 7mnd) - Smakt på sjokolade også. - Ost smakte han når han så meg lage pizza (6mnd gammel) og fant da ut at ost er GODT - Så bruker jeg sånn FÆL babysafe på han.. - Tvinger han til å sove - Tar han ikke opp med en gang jeg hører en liten lyd (stakkars babyen) - Går ut av rommet hans hvis han skriker når jeg legger han Nei,tror noen burde komme å hente denne stakkars lille babyen som har opplevd såå mye fælt på under 9mnd.. Jeg er nok ikke skikket til å ta vare på han..hehe
Frk. Hattifnatt Skrevet 7. februar 2007 #88 Skrevet 7. februar 2007 Jeg må nok melde meg på hos dere andre monstermødre, og jeg som hadde inntrykk av at alle her inne var perfekte!!! Min liste er nok lang! - Sørget ikke for at jeg hadde brystvorter som minsten kunne få tak i... Måtte bruke skjold!!! uff uff - Gav han smokk da vi kom hjem fra sykhuset! - Har latt han sove sammen med oss innimellom (iiik) - Har brukt babysafe... - Bruker barnevakt mer eller mindre gjevnlig! - Har hatt han på overnatting både hos besteforeldre og tante og onkel... - Gitt han mme fra han var 3,5 mnd! - Begynte med grøt da han var 4,5 mnd! - Latt han smake på litt av hvert.. - Alltid hatt han med over alt, og legger han til å sove der vi er.... Gidder ikke å reise hjem tidlig bare for at han er med oss! - Gitt han kald mme på natten ufff - brukt våtservietter - hatt han med på kjøpesenter! - Gått fra han i bilen! - Det er nok flere... jupp, oj... JEG HAR LATT STOREBROR PÅ 8 BÆRE HAN! Må nok bare innrømme at lille stakkaren skal en tur til mormoren i dag så mammaen kan gå til frisøren!!! Jeg er en dårlig mor som nekter å se ut som en slask! Er det håp for at lillegull blir en skikkelig kar tro... hmm...
krølle... Skrevet 7. februar 2007 #89 Skrevet 7. februar 2007 Tror jeg hører hjemme i denne kategorien. Her er min (foreløpige) liste, fritt etter hukommelsen: * Fikk sutt 2 uker gammel, fordi ammingen ikke fungerte og mini holdt på å spise opp fingrene sine. * Han ble kastet ut og måtte sove på eget rom bare 3 uker gammel. * Jeg har tatt han med ut på trilletur i 28 minus. * Jeg overlater han til pappaen etter 4,5 mnd hjemme. * Han får smake på det meste. * Vi sleper han med på alle besøk og lar han sove i vognen til vi skal hjem. * Lot han skrike seg i søvn 4 ganger før han skjønte at det går an å sovne selv, da han bare var 8 uker. * Har drukket et glass vin og ammet 3 timer senere. * Lar han se på tv mens jeg fiffer meg opp på morgenen. * Lar han ligge alene på gulvet å leke. * Lar han sitte på fanget selv om han ikke kan sette seg opp selv. * Lar han stå å holde seg i bordkanten enda han bare er 4 mnd. * Nekter han fler en to puppinger på natta, ellers gir jeg juice og farris. Hmmm... dette var nok toppen av isfjellet.
Hufsla Skrevet 7. februar 2007 #90 Skrevet 7. februar 2007 ok, så skal jeg si hva jeg har gjort.Men ikke mobb meg for at jeg er dårlig mor, det er jeg klar over og har dårlig samvittighet... En gang.... Så gikk jeg på do mens babyen sov... Helt alene! Jeg tenkte på det etterpå, tenk hvis hun ble kvalt? Eller bare stoppa å puste... Eller hva om vogna bare kollapsa? Huff, det var jammen bare flaks at det gikk så bra som det gikk... *grøss*
2 barnsmammaen Skrevet 7. februar 2007 #91 Skrevet 7. februar 2007 hihihi hufsla!!!den var god!! Fysjda så ugjennomtenkt!!!
mam <3 Skrevet 7. februar 2007 #92 Skrevet 7. februar 2007 Dytt. Denne må bare holdes oppe litt til =)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #93 Skrevet 7. februar 2007 Motbydelig at du som røyker "steriliserer" smokken i munnen før du gir den til barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #94 Skrevet 7. februar 2007 Jeg kan ikke forstå hvorfor det blir tatt som drittslenging fordi vi anonyme har en annen mening enn dere? Jeg er anonym fordi jeg ikke gidder å bruke mitt nick til å ta i mot drittslenging fra dere som tydeligvis har så dårlig samvittighet ovenfor barna deres at det må "rettferdiggjøres" i form av ironi og avhengigheten dere har av at andre gjør de samme tingene. Jeg tviler på at dere har hverken bedre eller dårligere intellektuelt, stimulerende og sosialt miljø enn oss som ikke røyker eller drikker alkohol. Er det bare dere som er enige med hverandre her som har lov å svare? Jeg trodde dette var et diskusjonsforum, men da tok jeg tydeligvis feil....
Murmeline Skrevet 8. februar 2007 #96 Skrevet 8. februar 2007 Neimen er du også her Gulli? Lenge siden sist! går det bra med dere?
dippsi Skrevet 8. februar 2007 #97 Skrevet 8. februar 2007 Må bare å sagt at dette var en helt genial tråd. Satt og skrattlo mens jeg leste ett par av innlegga. Er førstegangsmor og blir proppa med alt som er `fali`! herlig å se at det ikke bare er meg som kan være lat og sliten:) og at de små egentlig tåler mer enn vi tror! Selverklærer meg som Monstermor
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #98 Skrevet 8. februar 2007 Går supert her...gleder meg bare til Lørdag,får da skal jeg drikke igjen..for 3 helg på rad nei og nei...
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #99 Skrevet 8. februar 2007 Oioioi, hva skal det bli av de stakkars barna dine? ;P Det er jo tilogmed værre enn at jeg nettopp lo høyt av gutten min som tryna mens han LÅ på magen..
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #100 Skrevet 8. februar 2007 Gulli ja;) Velkommen til oss! Du skal ikke lage litt krøll her inne a? Er litt dødt her om dagene! Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå