Gå til innhold

Nok en skravletråd til Titsi, Vinterbarn, Idefix og Hebbie....24/10


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Åååhh.. det er så kjiipt titsi, når man ligger sånn å venter på at barna skal våkne, så gjør de det ikke... regner jo ikke med at de plutselig skal sove lenge når de ikke pleier det da... Men da ble det jo en myk start hos deg idag :o)

 

Ble det her også, K har funnet ut at hun vil at pappa også skal levere henne om morgnen, ikke bare A, så da måtte han ordne og ta med seg begge to idag, mens jeg bare lå!! Deilig... ;O)

 

Fikk blomster av kjærsten min igår jeg... plutt <3, så da er det bare å kle seg i maleklærne så vi kommer oss ordentlig i orden på rommet i kveld... hihi...

 

Så du har sussemann du altså titsi, da kan det ikke være samme mann vi har... for her susses det ikke 100 ganger om dagen... det klarer vi kanskje i løpet av et år her ;O) Hvor lenge har dere vært sammen??? Vi har vært sammen i 10,5 år nå, kanskje det er grunnene???? ;O)

 

Håper Hebbie sniker seg innom før ettermiddagen, er så koselig når hun popper innom, får håpe bekkenet blir litt bedre etter hvile!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei huyyyy....

Er her jeg....hehehe...har fortsatt vondt der nede og er liiiitt bedre med nesen....

Tenkte at jeg i dag skal bake boller og kakemenn så jeg må finne meg kakeformer.... Gubben er jo helt i mot å servere kaker og kaffe/te. Han er ikke så glad i det og tenkte at han skulle starte noe nytt - ihvertfall siden folk kommer til ham. Da skal dem få vann, brus eller saft og middag. Liksom jeg gidder det !! Han kan ikke fatte å begripe hvorfor det er alltid standard å servere noe søtt og den kaffen....han drikker det til nød og te kan han ta en gang i blant. Så egentlig trenger jeg ikke bake i det hele tatt, men jeg sa at det var til mitt eget forbruk ;op For kaker går glatt ned min hals hahahahaha..............

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i litt over 7 år. Så har nå kjent hverandre en stund ja..

 

Så flink å pusse opp. Men digg bli ferdig før babyen kommer. Begynner å stresse litt selv. Så mye som skulle vært ordnet før. Har ikke pakket bagger til ungene en gang.. de blir hentet av svigermor.

 

Kan nå konstantere at jeg er blitt gul. Merk, ikke brun.. men gul. Ser det spesielt godt inni hendene, for der har man ikke har pigmenter. Men faktisk.. gullerotbehovet har minket litt. Og sjokobehovet økt..

 

Æsj, så jeg hadde legetime 1 nov. Trodde det var nå mandag jeg skulle. Og hun er ikke lett å komme til hos :( Ok å vite om hodet er festet, i tilfelle vannet går.

 

Ellers store planer for helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

Kan jeg ta med en venninne inn her ;o) Hehehe....hun har allerede vært her inne - det er......damtadaraaaaa : Mamma mø !!!!

Hun fikk jenta si for noen uker siden....

 

Nei -nå må jeg komme meg bort i butikken og handle inn noen varer ellers blir det igjen bare med baketanken.

 

Mamma mø - jeg tror det er klart for deg å komme inn...men list deg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo alle velkommen!!

Men en grundig prestentasjon er på sin plass :o)

Ungene mine digger forresten den orginale Mamma Mø. Overgår t.o.m "Muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans". ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vi lister oss så stilt på tå...*

 

Hei:o) Da tar jeg sjansen på å komme inn til dere jeg da, siden Hebbie ikke klarer å holde orden på alle skravletrådene sine ;o) Hører jo egentlig ikke til her på 3.trim lenger, fikk min prinsesse nr 2 for 5 uker siden, 30.sept. Etter en rask og grei vannfødsel. Storesøster er 2,5 år og ikke sjalu på lillesøster (enda vertfall...), så vi bare koser oss her hjemme om dagen :o) Ellers kan jeg berette at jeg er 28 år og bor langt inni bushen, nærmere bestemt ei lita bygd som heter Snertingdal,

3 mil fra Gjøvik. Her er det m.a.o MASSE snø allerede og jeg og storesøster har akkurat vært ute og akt på akebrett ;o) Er bioingeniør og jobber på blodbank, men har jo perm nå da. savner ikke jobben akkurat... :o) Min mann har jeg forøvrig vært gift med i 3 år og sammen med i 11!

 

Takk for at jeg får innpass i "den hemmelige bim-klubben" deres da ;o)

 

Og nicket mitt kommer av at når min første nevø (som nå er 7 år) skulle si tante Mona første gang ble det tante "moø", siden da har jeg vært tante mø... (hadde aldri hørt om bøkene om mamma mø da...) Når jeg da ble mamma sjøl måtte det jo bli mamma mø ;o)

 

Det var litt om meg :o) Du har termin nå snart, titsi? og vinterbarn rundt Hebbie sin? eller husker jeg heelt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen mamma mø ;O) koselig med en til, håper du er en ivrig skriver.. trenger en å hjelpe oss å holde tråden igang... (hebbie er litt træg se ;O) og Idefix har jo tatt seg barsel perm fra bim...)

 

Men seriøst Hebbie, du kunne jo funnet en som ikke har født da, jeg er veldig klar for noen som har enda lenger tid igjen enn meg jeg da.. kjedelig å være her alene til sist!! ;O)

 

Liten presentasjon av meg også da kanskje (høflig idag se!!)

Jeg er 29 år, bor i moss, har 2 jenter.. en på 7 år og en som blir 5 i januar. Så kommer jente nr 3 i starten av januar (forhåpentligvis) har termin 12 januar!! Er gift, vært sammen i 10,5 år nå... på tide å bytte han ut snart egentlig, men litt dumt akkurat nå når jeg er gravid ;O)

 

Nicket mitt kommer rett og slett av dårlig fantasi.... ;O)

 

Nå har jeg malt ferdig alle lister på rommet, gud det er deilig når ting er gjort.. nå har vi snart bare gangen oppe, gangen nede, et barnerom og vaskerom i kjelleren igjen... (før babyen kommer... lykke til ) Blir spennende og se hvor langt vi kommer, mulig vi venter med babyrommet siden hun skal sove hos oss første tiden uansett.. og kroppen min er ikke helt med på aktiviteter om dagen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flate... når du først kommer *listene inn her* bør du ihverfall holde deg unna de runde innleggene mamma mø... Kan ikke bare komme inn her og snappe innlegg 180 uten å få noe pepper altså ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha....har Mamma mø snappet innlegg 180 ?? uhørt !! Kast henne ut !!

Uff - jeg må skjerpe meg med skravlinga, men når jeg bimmer så er det jo aldri noen her og jeg er lei av å sende 5 innlegg på rappen fra meg.

 

Var innom Nille og kikket - og der hadde dem et knippe med kakeformer for 40 kr - litt dyrere enn noen andre som har anbefalt, men men...og to kjeeeempesøte julebokser til kakene. Måtte jo bare kjøpe dem da - gleder meg til å bake nå. Har satt frem alt og skal bare skrive litt før jeg setter igang.

 

Dere får se hvilket humør jeg er senere i dag - om jeg har fått til bollene ;op Men kakemann oppskriften i dag er en som skal stå kjølig til dagen etter så dem får jeg ikke prøvd ut enda. Tenkte den måtte være bra siden det var langtidsmodning på den ;o) Ellers har jeg en backup oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, vet Hebbie pleier å snappe de runde innleggene... Nå blir det konkurranse vennen ;op

 

Skjønte med en gang jeg leste innlegget ditt, Vinterbarn at du måtte være fra Østfold, se.... :o) Bodde 1,5 år i Fredrikstad jeg se... I forbindelse med studier. Kjenner ei i Moss, var der i bryllup i fjor :o) Men ikke vært der siden... Blir 2007-baby på deg da :o) Gleder seg de store og sikkert? Jenter i den alderen er jo ofte flinke med babyer, så du har vel barnepiker der tenker jeg ;o) Vet du om det er jente eller gutt som kommer nå da?

 

Hebbie: Send over noen boller hit da, når de blir ferdige. Du har ikke godt av å spise alle sjøl ;o) (og fryseren trenger da ingen boller... ;op)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet vi litt mer om deg ja Mamma Mø. Og hvis du ikke har lest de bøkene, så regner jeg med du stifter bekjentskap med den snart. Men du har ikke gått glipp av så mye :o)

Så deilig at alt har gtt bra hittil og en storesøster som ikke har blitt sjalu!

Jeg er også 28. Har en jente på tre og en gutt som fyller to i desember. Hadde termin på samme dag som Idefix (15 nov), men ul termin ble 17 november. Og Idefix er allerede ferdig, buhuu. Skal se jeg vagger meg ut i desember og føder samtidig med Hebbie i stede.

 

Hebbie.. har du overtatt bakegalskapen til Idefix? Lykke til med bollebakst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare meddele at det er fullmåne på søndag. (Sto i en annen tråd her)

Man kan jo håpe... eller er det bare tøys?? Uansett.. søndag, jatakk!!

 

Hvordan går det med venninnin din Hebbie, som hadde termin en uke før deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj,,, så tydelig at jeg er østfoling.. uff da.. ikke bra ;O(

 

Skrev lenger opp av vi venter jente nr 3 ;O) hehe.. De andre 2 gleder seg veldig, minste er veeeeeeldig opphengt i babyer, er inne på småbarns avd og skifter bleier til og med. Så hun er rimelig oppdatert på å bli storesøster!!! Så skal nok bli nok med hjelp her i huset.. men det var litt av poenget det, derfor vi ventet litt. Ønsket oss en liten attpåklatt!!!

 

Hebbie; er det sånne hvite kakemenn du skal bake...?? Har oppskrift jeg også om du skulle surre bort din.. hehe.. Gleder meg til å høre hvordan bakingen har gått, føler vi har vært igjennom det noen ganger før.... ;O)

 

Lite nygjerrig på hvem du var i bryllup til a... men er jo litt teit å skrive det her... kanskje jeg kjenner de??? Moss er ingen stor by!!

 

Nå ble det plutselig mange og svare og mye å huske på.. blir helt i surr jeg nå.. hihi..

 

Nå skal jeg hente barn, så er det gardin shopping..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud så bekkenet og ryggen verker - bare etter baking ???!!

Er det mulig ?????

Nå står ihvertfall bollene til heving og kakemanndeigen i kjøleskapet.

Er så spent - men må innrømme at jeg ikke fikk til mengden. Endte liksom med 1 dl for mye væske ( når deigen så passe ut) på begge deler så jeg slengte i alt og måtte spe med mer mel.

Henta krykker i dag på sykehjemmet så jeg er rustet om jeg ikke klarer å gå i dag. Og hvis bollene er gode så skal jeg slenge noen i poser og sende til dere ;op NOT !!! Dem ender kjapt i magen min. Fant ut at fryseboksen og fryseskapet er jo stappfullt av mat - så da er det ikke plass å fryse ned noe ;o) må nok spise dem opp ja.....hehehehe.....

Bra jeg har enda en backupoppskrift om jeg ikke skulle klare den, Vinterbarn. Tror dem skal være hvite og sprø - vet ikke. Men jeg skal ihvertfall ha dem tynne og steke dem så dem blir liiiiitt brune - da smaker dem så godt.

Det er så mange på BIM som har skrevet om å bake før babyen kommer og Idefix har jo virkelig tatt av - og jeg har fått helt dilla på bakverk - så da tenkte jeg at jeg får søren meg bake litt. Men hver gang jeg har gjort det og resultatet er på trynet så har jeg mista helt lysten.

 

Og etter bollene er stekt så skal jeg lage hjemmelagede kjøttboller i tomatsaus og spagetti.

Og resten av kvelden så ligger jeg nok strekk ut og ikke kan røre meg.

 

Hvis disse bakverkene tryner så skal jeg fra da av holde meg til kjøpt bakverk !!!

Seriøst ass !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA !!

Smarte meg - skrev masse nå og lagret det jeg skrev....Bra jeg gjorde det fordi jeg datt ut av BIM.

Så jeg gikk inn igjen og limte inn innlegget - lite sur jeg hadde blitt om jeg måtte skrive alt igjen....Stoler ikke på BIM - faller så lett ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er.. Jeg derimot, har hatt min minst effektive dag siden..hmm..husker ikke!!

Skulle gjøre såå masse. Det eneste jeg har gjort er å sette på en maskin med klær og fylle tørketrommelen og trykke på. *Flaut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....jeg må sette på en vask også - sambo sutrer over at alt er skittent.

Jeg er jo den med ferskest forhold og ingen barn fra før av - lite jeg føler meg som rookie ;o)

 

Ang. venninna mi - jeg har sendt en melding nå, men har ikke fått svar enda. Regner med det er veldig alvorlig siden babyen måtte ut innen 3 dager.

Må sjekke bullarna mine ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jenterrrrrrrrr !!!

Ser dere at jeg holder på med innlegg nr. 192 ....hint hint...

Så hvis dere er aktive nå, mens jeg er holder på med bollene og lager middag så kan en av dere snappe nr. 200.

Og da kan dere skrive Mamma mø i hovedteksten også ......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å snappe nr 200 jeg da.... ;o) nr 193 nå...

 

Har akkurat gitt lille Ruth flaske og det gikk kjempebra! Hun tømte i seg 80 ml på null komma niks og enda ville hun ha mer.... Er visst et skikkelig matvrak jeg har fått.... Skal på 6 ukersktr på tirsdag, så det bli spennende å se hvor mye hun har lagt på seg... Storesøster tok ikke flaske, begynte for sent da trur jeg, men nå vil jeg ha muligheten til å komme meg litt bort uten barn....

 

Vinterbarn; Jeg får skylde på ammetåka ;op he he... Leste nok litt for fort...

 

Er forresten bilde av jentene mine her da, for dere som ikke har sett ;o)

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/451020

 

Gjort minimalt i dag jeg å, har alltid masse planer når jeg står opp, men plutselig er dagen over utenat jeg har fått gjort noe av det jeg skulle.... Skjønner ikke det....

 

Bakte ingenting før snuppa kom jeg... Lagde ei langpanne-sjokoladekake etterat jeg kom hjem, den er enda ikke borte.... Har så sjelden besøk, og så er det ikke kakespisende folk som kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma mø; pikenavn på R?? spiller/spillt fotball???

Er bare litt nysgjerrig... hehe...

 

Nå har jeg vært på soverom shopp.. og litt handle mat shopp... totalt ødelagt i bekkenet.. er dette virkelig takka!!! Blir helt deppa jeg altså!

 

Gleder meg til å høre hva de bollene dine smaker, syns utgangspunktet er veldig bra da du har igjen litt væske etter oppskriften er ferdig.. nesten som ikea det jo ;O)

 

Titsi; syns du har vært flink jeg... ikke bare bare og trykke på tørketrommelen når man er høy gravid.. hihi...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pikenavn på B, mellomnavn på M... Kjøpt seg hus utover mot Rygge.

 

Gøy å shoppe da!! Men ikke noe gøy å ha vondt... Vet (heldigvis) ikke hva bekkenløsning er, har vært helt plage-fri i begge svangerskapene (heldige meg ;o) ). Ikke et snev av kvalme engang :o) Er nok en perfekt alvsku jeg... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en hastetur.. Skal en svipp på Bohus med hele familien *en to- og en tre-åring som hopper med støvler i alle sofaene* yee

 

Sååååå søte jenter du har Mamma Mø! Sukk!!!

 

Og den som lager ny tråd.. kan vi ikke bare droppe å sette nick på, så kan de som vil joine?? (Hvis noe har lyst vel å merke ;o) Bare en tanke.. helt greit med nick og altså..

Ps! Men twilight er tatt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - siste oppdatering...

Jeg kan ikke bake eller gjøre noe lengre.....

Bollene ble kjempegode og bra - fant ut at steketiden ikke var lenge nok i oppskriften og jeg etterstekte dem litt for å få dem stekt på undersiden.

Men mens jeg satt og spiste middag så låste ryggen seg og isjasnerven verket som f..... - klarte ikke rette meg opp og bare måtte legge meg på alle 4 på gulvet til det verste ga seg og sambo måtte løfte meg opp. Det var ikke som han reagerte.....jeg måtte brøle på oppmerksomheten hans og fortelle hva han måtte gjøre - fjerne fyren bare skapte seg.....Kjenner det stråler nedover låret mitt også. Så nå ligger jeg strekk ut.

Jeg kan tydeligvis ikke bake og lage skikkelig mat - må bare kjøpe inn bakverk hvis vi skal ha besøk og bare gi opp håpet om å være husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...