Gå til innhold

Nok en skravletråd til Titsi, Vinterbarn, Idefix og Hebbie....24/10


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehehe....jeg sitter her tålmodig og venter på nr. 100 ;op

Neida.....har slitt så mye med bekkenet helt siden igår og i natt at jeg har vært sengeliggende til langt på ettermiddag. Verka så mye og gjorde så vondt at det beste var å ligge helt i ro i senga......

Hadde tenkt å kjøre og hente krykker, men tanken på å kle på meg og gå ut i bilen satte en stopper på det.

Men jeg kommer sterkere tilbake jenter ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. stakkars deg hebbie.. her driver jeg å mobber deg til den store gullmedaljen.. så ligger du å har vondt, nå fikk jeg dårlig samvittighet du ;O( *snufs* sorry....

Legen min sa jeg skulle ta paracet om jeg fikk vondt på bussturen, veit ikke om det hjelper.. men går jo kanskje ann å prøve!!

 

Jeg sliter selv nå.. skulle hente K i barnh, og tror dere ikke jeg datt.. rett på knæra ute i gården, fikk så vondt at jeg ville gråte.. men så ble jeg litt flau og tittet rundt om noen så meg.. Gravid kjærring som leker bambi i gården, sikkert litt av et syn.... Fysio ville jeg skulle kjøpe brodder... jeg tenkte egentlig å overse den setningen, men blir det en sånn her vinter bør jeg nok ha det.. er bare is og drit glatt ute jo.... ;O(

 

K løp ned mot porten i sheroks (super sko på glatta...eh..) og sklei rett på rompa, stakkars ho gråt.. fikk skikkelig vondt!!!! "dumme snø.. vil ikke ha mere snø jeg mamma!" hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Så kjedelig dere sliter med bekkenet da.. det er bare så pyton. Been there.. Handle på butikken blr liksom dagens store innsats :(

Du har ikke bærbar da Hebbie?? Både ligge i senga og bimme?

 

Nettopp tilbake fra familitur på Peppes. Gikk jo strålende det.. helt til ungene drakk en halv liter brus hver og det fortsatt leeeenge til pizzaen var ferdig.

Englebarna forvandlet seg sakte men sikkert til to apekatter. Så når vi omsider skulle gå så var det bare å trekke inn magen og ikke vise alle at vi skulle ha en til av samme slaget :o)

 

Nå legger typen ungene og vi skal ta et varmt boblebad. Bodd her siden juni og har ennå ikke prøvd det. Men det er jo en litt vintergreie å ta et varmt bad.

 

God bedring til bekkenpasientene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ha dårlig samvittighet :o) Jeg smiler jeg og ler.....

Vi har bærbar, men den har gubben med seg på jobben hver dag - så snart han kommer inn så kaster jeg meg over den.

 

Hadde nok ledd litt hvis jeg så deg tryne Vinterbarn....MEN jeg hadde sprunget bort og hjulpet deg opp - altså.....Satt faktisk og kikka i Nytt og Nyttig bladet jeg fikk i dag og kikka leeeenge på de broddene - frister veldig mye. Ikke så kult å plutselig skli ut av veien når man triller en vogn eller går med en bikkje uten kustus...

 

Sitter her og heller i meg et stoooort krus med kakao - nam.... litt dårlig samvittighet, men men....krus kan det vel ikke kalles siden den rommer en halvliter.....kremt...

Gubben kjøpte ny badevekt - den forrige funker ikke. Jeg gikk på den og det smalt og døde.....

Neida....hahaha......batteriet er dødt og vi får ikke tak i nytt - merkelig. Men nå kjøpte han en fancy greie som finner fettprosent etc.... skulle gjerne visst eksakt hvor mye fett jeg har og hvor mye hører til babyen.

Blir så kos å kunne veie seg hver dag - NOT !!!!

 

Jajaja jenter.....nå ligger Idefix på sykehuset og koser seg på luksusrommet sitt - heldiggrisen....Snart er det din tur Titsi.....

 

Og det med virkning av brus har jeg sett selv. Satt med ei venninne og 5-åringen hennes som satt så fint og tegnet i boka si. Så fikk hun en liten skål is og en liten slurk brus - og etter en liiiiten stund så fikk hun maur i rompa og kunne ikke sitte stille.....Helt utrolig så fort virkning det er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen mine venner... ;O)

Jeg først??? sjokk.. hihi..

 

Tenkt nå ligger idefix på benker og får luke i magen sin, som babyen kommer ut av... (ja, jeg har barn) hehe.. Så misunnerlig.. ikke på operasjonen, men på babyen.... snufs!!

 

Hebbie, godt du ikke er veldig hårsår da.. og at formen din er bedre idag. Jeg skal til behandl idag, blir bra.. sliter litt siden fallet kjenner jeg... (åja.. det så virkelig dumt ut.. hehe)

 

Titsi; det sukker sjokket veit jeg alt om. Så vi er sånne super strenge foreldre vi da, de får bare vann til maten. Men det er for at de skal spise også, ikke bare drikke. Vi har faktisk veldig sjeldent brus.. bare godis og brus i helga... på barna!!! Jeg gomler jo f.. hele dagen, kan bare ikke la de bli så usunne... og jeg veit det kommer til de også, derfor er det greit å holde igjen så lenge det går syns jeg ;O)

 

Ellers da, noen spennende planer idag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings :o) Imponert Vinterbarn :o)

 

Ja nå skjer det saker og ting med Idefix. Håper alt går bra og at hun ikke får så mye plager med såret sitt. Venter spent på melding!!

 

Går du til fysio Vinterbarn? Håper du er litt piggere i dag da Hebbie!! Jeg gikk til behandling hos fysioteraput for bekkenløsning hele forrige sv.skap. Var så dårlig. Men så leste jeg en del tips om kiropraktor. Så denne graviditeten gikk jeg til kiro i stede. Ble så og si symtomfri frem til nå, siste mnd. Hadde bekkenlåsning, ikke bekkenløsning.

 

Sukker ja.. Det er det jeg gruer meg mest til med å levere ungene til farmor når jeg føder. Hun moser i de sukker hele dagen, driter i leggerutiner så når man får de tilbake tar det en uke å få de tilbake til normalen. Sagt i fra 1000 ganger, hjelper ikke.

 

Hadde planer om å gjøre litt ærend i dag da. Men gubben har vimset vekk bilnøklene mine. Grrr.. Leitet 1 time i går. Og han skylder på ungene. Den er grei, når han kjørte bilen sist og har 100 jakker med 100 lommer i hver og kortidshukommelse ala Dory ja :o)

 

Nå skal jeg rette feil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, det høres nesten ut som vi har samme svigermor jo.... hva heter hun???? hehe... ;O)

Vi har sagt fra tusen ganger også, men går litt inn... litt...later hun som ihverfall. Barn på 5 og 7 år bør jo ikke være oppe til kl 12, forde de absolutt vil bade... går ann å gjøre det på morgnen etter feks... Og ja, de er helt utslitte idioter når vi får de hjem. Nesten så vi angrer at vi har vært borte.. ikke kult og få hjem sure unger når man er sliten selv ;O)

Men er jo barnevakt da... hehe..

 

Jeg går til behandl, veit ikke helt om det hjelper men syns det er godt når jeg er der.. sliter også med bekken låsning, gått til kiropr med det etter første.. og fram til nå. Hjelper ikke akuratt å spille fotball, låser seg jo med en gang igjen.. hehe... Men trodde ikke jeg kunne knekke under graviditeten jeg???!!!

 

Artig mann du har.. min ringte akkurat nå, ville levere lille for meg i barneh, siden det er så glatt ute og bilen er full av is... deilig ;O)

Skulle nesten tro det var noe han ville ha..... ????!!!!! hehe

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. har vi samme mann? Hva heter han? :))))

 

Joda, greit de vil være "grei" med ungene de besteforeldrene. Men de er ikke særlig grei mot oss når en kveld avlasting gir en ulevelig sønag, mandag og tirsdag. Men svigermor er jo veldig grei og glad i barn. Men lever etter prinsippet "vær enig i alt, men gjør det du vil likevel" :o)

Er det rart mannen min hadde rotfylling på barneskolen og søsteren borret i 2 års-jekselen. Synst ikke det er så snilt jeg.. på sikt.

 

Sol og fint i dag og. Synd jeg har så mye husarbeid.. men må være litt ute og. Fine høstdager er ikke en selvfølge på disse kanter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighetene er nok der ser jeg... får spørre min om han er født i utlandet også jeg ;O)

 

Forskjellen er at min svigermor gjorde ikke sånn med egne barn.. men derimot barnebarna kan man visst gjøre hva man vil med. Gud jeg har vært mye forbanna.. og jeg sier ifra også jeg da.. da blir de litt furtne, men er faktisk mine/våre barn og da bestemmer vi!! Ferdig med det!! Men får jo ikke gjort noe med de gangene vi ikke er der.. bare at nå har jentene blitt så store at de forteller... ;O)

 

Her er det også knall vær idag, men gidder ikke å være ute og nyte jeg da.. litt stusselig alene uten barn, gleder meg til å trille tur jeg. Dårlig på turgåing om dagen... savner det!!!

 

Lurer på om Marius er ute jeg nå..... får nok melding på ettermiddagen/kvelden sa ho igår... måte på hvor lenge jeg klarer å vente da.. hehe... ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... kanskje ikke så greit å skylde på mannen ang den nøkklen da??!! Men var jo supert at du valgte akkurat de skoene når du skulle ut.. hadde vært synd om det var sommerskoa mener jeg ;O)

 

Nå har jeg vært til beh. Idag var det driiiiiiiit vondt med massasje, mest sannsynlig pga fallet igår, hadde nesten litt lyst til å slå henne. stakkars snille dama ;O) hehe...

 

Nå har jeg et dilemma her.. skal jeg være flink og gjøre rent litt??? eller skal jeg strikke ferdig den andre armen til jakka??? Vanskelig valg igrunn...begge tingene er jo viktige... ikke sant??!!! HEHE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer - god morgen....

Sto opp sent i dag - har fortsatt vondt i bekkenet OG nå har jeg fått en liten forkjølelse !! Bring it on !! Noe mer...???

Så jeg måtte ta det helt med ro sa gubben - hehehe...ingen problemer med det jeg ;o) Han tok faktisk morgenturen med bikkja fordi han ville jeg skulle holde senga i dag....herrrrlig. Hadde ikke likt å dra meg ut i kulden og det glatte føret - hm...14 grader i sola ?? Er måleren ødelagt ??

 

Uff som dere sliter med familie ;o) Har ikke peil på mine svigerforeldre, men jeg tror dem er så forsiktige og vil ikke ødelegge evt. rutiner som vi har da. Men jeg regner med ungen kommer til å bli veldig bortskjemt der borte, men jeg vet utifra det jeg har sett når dem har vært med de andre barnebarna at dem er fortsatt av den strenge sorten med skikkelig oppdragelse og ikke mye søtsaker utenom i helga. Svigerinna mi var her i fjor sommer med barna sine og dem fikk gjennomgå med å få skikk på barna. I USA så er hele skapet fullt av søtsaker og dem var litt regjerlige - så da dem var her så innførte svigers strenge regler som barna faktisk tok til seg og hadde ingen problemer med. Hahaha....svigerinna mi kjøpte en eske hver med is til barna fra Isbilen som dem fikk plukke ut.....svigers holdt på å dåne.

 

Vinterbarn - strikk ferdig armen og kos deg :o)

Hadde en ispinne til frokost - må jo holde halsen kjølig kremt....

 

Og det går an å skylde på mannen - fordi han tok sikkert armen i lomma og uten å merke det så fulgte nøkkelen med og datt ned og han hørte det ikke fordi den hadde ramlet i støvletten....hehehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig en oppdatering fra Idefix!!

Marius kom 9.24 og veide 3630 g og 50 cm lang.

 

Stor gratulasjon til Idefix!!! Hun mistet en del blod så ligger på intensiven. Men håper det går seg til.

 

Stakkars dere to da. Bare vondter og sykdom på toppen av det hele. Ikke bra!!

 

Og ang. den nøkkelen.. regel 1 her i huset er å legge de så ikke barna får tak i de. Så han får dele skyld med ungene. Ca 3-4 dager siden vi kom for seint til en avtale pga nettopp dette. Leitet da i en halvtime etter hans nøkler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snike meg inne her igjen....*

 

GRATULERER med gutten din Idefix!! Håper du kommer deg fort til tross for blodtapet, så du får kosa deg med lille Marius. (Spis grønne grønnsaker, leverpostei og drikk masse vann og supplèr med jerntabletter) ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk nå er ho endelig ferdig... åh.. jeg er så misunnelig, kanskje ikke på hvordan hun har det akkurat nå, men at ho er ferdig og har babye,,,,

Masse gratulasjoner til en sliten men sikkert veldig stolt mor ;O) Som heller ikke blir arbeidsledig med første... tenk 4 stk!!!

 

Så da titsi... er du den neste ut... spennende!!!

 

Ang svigers Hebbie.. så forandrer de seg når det kommer barn inn i bilde... ihverfall her... hadde ikke forestillt meg at det skulle bli sånn her før vi fikk jentene ;O) så fortsatt håp for deg og slite med de også... hehe.... Skal liksom ha noe å klage på når deg gjelder svigers.. sånn det skal være se.. ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere så mye å gjøre at dere helt glemmer tråden vår eller..???? Fant den på side 2 altså... måtte bare få dyttet den opp ;O)

 

Nå er soverommet vårt ferdig.. yahooooo.. vi skal sove i seng i natt, første gang på 1,5 mnd!!! Skal bli godt for meg og bekkenet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har det tikket inn et bilde av gutten til Idefix. Kjempesøt! Og han var jo ikke så liten heller.. ble jo tatt en stund før termin.

Men Idefix har det ikke så godt da.. Mye vondter. Men det er vel keisersnittets bakside.. Man får smerten i langdrag, etterpå.. God bedring Idefix!! Tenkt masse på deg i dag!

 

Så deilig å endelig ligge i seng da Vinterbarn. Og ikke minst lettere å komme seg ut av senga ;o)

 

Her i huset gjorde 3-åringen meg en tjeneste faktisk. Kjøpte oss nye "verdens beste i følge butikkmannen" madrasser for noen mnd siden. Så etter to tisseuhell på min side ble jeg nødt å bytte over til gamlemadrassen. Og sover bare sååå mye bedre nå. Har sovet ræva på de nye.

 

Hvordan er formen Hebbie? Krangler bekkenet ennå? Håper du blir stelt godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke gjort noe spes.....

Skal nå dytte i meg masse usunt og dritt....sjokolademuffins, kylling og pommes frites, og smågodt.......Gubben sin feil og han som kjøpte det !! Så ikke skyld på meg - jeg er bare sympatasør.....

 

Har sett bilde av lille Marius :o) Så søøøøøøt.......

 

Fikk melding ikveld fra venninna mi som har svangerskapsforgiftning at babyen hennes må ut innen 3 dager - og hun har termin en uke før meg. Så det er kjempegøy og trist på en gang.......Glad for Idefix og trist for venninna mi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært våken siden halv fem og fikk ikke sove pga. tett nese og tissing. Så etter å ha laget niste til sambo og spist noen skiver så må jeg jo inn og legge inn morgendagens første innlegg på tråden :o)

 

STÅ OPP SYVSOVERE !!!!

Hehehe....da kan jeg legge meg med god samvittighet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte du hebbie.... bare du får tatt de første morgen innleggende og de runde så er du liksom fornøyd... snylter ;O) hehe...

Men den rekorden idag, den tror jeg du skal få beholde en stund...

 

Sitter å skriver med idefix nå, hun savner nettet sier hun. Men formen er mye bedre idag. Men tar jo tid å komme seg etter ks.

 

Tett nese ja!!! Den kan jeg skrive under på, så fort jeg finner puta tettes den j... nesa, og ikke kan vi ta nesespray heller... hater å være tett i nesa jeg, men husker jeg var det på slutten med de andre også!

 

Idag skal jeg ut å handle gardiner til rommet, male vinduskarmer. Blir så bra!!! Yahooo ;O)

 

Du da titsi, ligger lenge idag.. bindt fast barna i senga kanskje??? hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morna.. Sistemann ut i dag he he.. bare koselig det. Bortsett fra at vi nå ikke ser snurten av Hebbie før i ettermiddag ;o)

 

Vært våken siden 06.29 (stod det på mobilen) Men ungene har sovet til 08.50. Rekord!!! Lå egentlig bare å ventet på at lillegutt skulle våkne, derfor sov jeg ikke. Det er det som kalles mammasovehjertet, naturen kan være rå!! Jeg vil ha et pappasovehjerte:o)

 

Ja nå går det visst litt bedre med Idefix. Godt å høre! Er det ikke etter dag 2 at det blir bedre og bedre? Og enda et bilde av minien, så søt. Er så fine de keisersnittbarna. Blir ikke så knefta og trøkt sammen.

 

Tett nese ja, noe herk. Jeg oppdaget faktisk at jeg var gravid pga tett nese, lenge før test. Gjort det alle gangene. Mannen min er så fortvilet for jeg ikke liker å kysse for tiden :o) Han er nemlig sussekongen. Helst 100 kyss for dagen. Men det er ikke så kult når man bare puster gjennom munnen he he..

 

God bedring da Hebbie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...